Zobacz temat - [R45] Nawiew, żarówka, wspomaganie, turbina
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R45] Nawiew, żarówka, wspomaganie, turbina

tomekk_nt - Sro Cze 11, 2008 17:11
Temat postu: [R45] Nawiew, żarówka, wspomaganie, turbina
Witam, jestem posiadaczem Roverka 45 2001 2,0 w dieslu.

Pierwszy problem to nawiew. Wiatrak chodzi na każdym z biegów, jednak z nawiewu wylatuje bardzo słaby strumień powietrza na każdym z nich przy różnych ustawieniach :(

Drugi: przepalona żarówka światel pozycyjnych. Za cholere nie wiem jak ja wyciągnąć. Trzeba wyciagać reflektor i wyciągnąć ją od środka czy z tyłu? Kiepskie dojście jest tam i nie ma zbytnio jak tego złapać nawet ;/

Po przejechaniu 200km ubyło dość znacząco płynu od wspomagania i teraz przy kręceniu kierwonicy w stojącym aucie (odpalonym) skrzypi. Przewody przy kołach są wilgotne. Wyciek?

Na przeglądzie odkryto także kapanie oleju z turbiny? W czym problem?

Za jakąkolwiek pomoc serdecznie z góry dziękuję :)

piter34 - Sro Cze 11, 2008 17:18

tomekk_nt napisał/a:
Pierwszy problem to nawiew. Wiatrak chodzi na każdym z biegów, jednak z nawiewu wylatuje bardzo słaby strumień powietrza na każdym z nich przy różnych ustawieniach :(

Zapchany filtr kabinowy?

tomekk_nt napisał/a:
Drugi: przepalona żarówka światel pozycyjnych. Za cholere nie wiem jak ja wyciągnąć. Trzeba wyciagać reflektor i wyciągnąć ją od środka czy z tyłu? Kiepskie dojście jest tam i nie ma zbytnio jak tego złapać nawet ;/

Nie trzeba wyciągać reflektora. Wymienia się żarówkę od tyłu. Wszystko jest opisane w instrukcji obsługi (łącznie z obrazkami)

tomekk_nt napisał/a:
Po przejechaniu 200km ubyło dość znacząco płynu od wspomagania i teraz przy kręceniu kierwonicy w stojącym aucie (odpalonym) skrzypi. Przewody przy kołach są wilgotne. Wyciek?

To Ty powinieneś widzieć, czy jest wyciek. My nie zobaczymy. Skoro płynu ubywa, to gdzieś musi wyciekać.

Cherman - Czw Cze 12, 2008 11:00

Nawiew - wymiana filtra przeciwpyłkowego powinna pomóc

Światłapozycyjne - w reflektorze od strony silnika masz dochodzące 3 wiązki kabli. Dwa z nich dochodzą do żarówek zabezpieczonych platikowymi zaślepkami oraz drucianymi zatrzaskami. Ty szukasz wiązki, która dochodzi prawie że bezpośrednio do lustra (oczywiście od driguej strony).

To co Cię interesuje to jakby platikowy wałeczek wepchnięty w otwór w lampie (wszytsko znajduje się pod mniejszą czarną plastikową zaślepką - pod tą pod którą znajduje się żarówka od długich).

Ciężko wyjąć żarówkę od pozycyjnych - nie trzeba tego odkręcać tylko delikatnie wyciągnąć.

[ Dodano: Czw Cze 12, 2008 11:16 ]
Co do wycieku od wspomagania - właśnie sam z tym walczę.

Na początku ubyło duzo płynu od wspomagania. Pociekł na paski klinowe, więc rozbryzgał się nawet na pokrywie maski (od spodu). Diagnoza - pompa wpomagania do wymiany lub regeneracji. Wybrałem drugi wariant - po pierwszej regeneracji nic nie pomogło, po drugiej wycieki zatamowane - żadnych ubytków, ale wspomaganie nie działa na niskich obrotach. Trzecia regeneracja właśnie trwa - jutro okaże się z jakim skutkiem. Gdybym znów miał robić pompę, to kupiłbym używkę (150 - 200zł), bo regeneracja nie przynosi póki co rezultatów, a była znacznie droższa (500zł).

tomekk_nt - Czw Cze 12, 2008 17:02

Nawiew - to był zapchany filtr kabinowy (liście itp.). Teraz śmiga.

Z żarówka też sobie już poradziłem, ale przez to badziewne dojście trochę to potrwało.


Dzięki za odzew, pozdrawiam.

piter34 - Czw Cze 12, 2008 17:22

piter34 napisał/a:
Zapchany filtr kabinowy?

tomekk_nt napisał/a:
to był zapchany filtr kabinowy (liście itp.). Teraz śmiga.

:lol:

tomekk_nt - Czw Cze 12, 2008 21:02

piter34 napisał/a:
piter34 napisał/a:
Zapchany filtr kabinowy?

tomekk_nt napisał/a:
to był zapchany filtr kabinowy (liście itp.). Teraz śmiga.

:lol:

No tak. W pewien sposób wyrażało to uznanie dla Twojej słusznej sugestii.