Zobacz temat - Rover 216SI Vs BMW E46 2.0
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning mechaniczny - Rover 216SI Vs BMW E46 2.0

kolin - Nie Lip 20, 2008 23:36
Temat postu: Rover 216SI Vs BMW E46 2.0
Opowiem wam coś


Śmigamy sobie kolegi BMW-E46 Coupe 320CI z 2000roku... no to sobie śmigamy...

Wbijamy pod światła a tam Roverek 200... Patrze 216Si... Mówię do kumpla dawaj z nim kreska, a on do mnie jaki to ma motor ja mówię 1.6 to sie zaczął śmiać... Powiedziałem tylko, no śmiej się...

Na szybko do kolesia zagadujemy czy kreska od świateł do świateł on,że ok

No to czekamy sobie... zielone zaświeciło i but 1... koleś Roverkiem do przodu...2 koleś jeszcze dalej... trójki nie zapiął nawet... ale to co... i tak kolejny przypadek gdzie mój kolega myślał że jego 150KM jest nie pokonane bo ma R6 i BMW, zrobiło mu sie głupio a ja sobie swoje pomyślałem...

Rowan - Pon Lip 21, 2008 13:59

Ja też teraz BM-ki i Merce odstawiam na światłach :mrgreen:
A tak ogólnie to R200 jest idealne do ścigania się ze świateł. Miałem przyjemność jechać R200 SDI, z miejsca jest naprawdę bardzo dobry tylko potem mu brakuje. Ale i tak frajda jest :lol:

hawczyn - Pon Lip 21, 2008 15:16

Brawo dla roverka :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
kamil_luczak - Pon Lip 21, 2008 18:51

To to BMW chyba jakies zaglodzone bylo. Jak jezdzilem meganka 2.0 16V 133KM to z takim pare razy sie lapalem, przy dobrych startach do 100kmh bylemz przodu o dl maski, pozniej juz mnie przeganial powyzej 150-170kmh. Chyba kolega musi na hamownie pojechac, bo moze go oszukali i to jest 316 ?:>
michone - Pon Lip 21, 2008 19:05

Kamil Luczak napisał/a:
To to BMW chyba jakies zaglodzone bylo. Jak jezdzilem meganka 2.0 16V 133KM to z takim pare razy sie lapalem, przy dobrych startach do 100kmh bylemz przodu o dl maski, pozniej juz mnie przeganial powyzej 150-170kmh. Chyba kolega musi na hamownie pojechac, bo moze go oszukali i to jest 316 ?:>
mialem 2.0 8v meganke i nie latalo to lepiej od 1.4 16v roerka... natomiast lapalem sie z rolki z 16v i niestety wachalem smrod :/

Co do e-46 yo ma katalogowo 9,9s do setki... i patrz na mase wlasna czyli 1430kg + 2 osoby a rover 1025kg + jedna osoba / 111KM :)

rover- 9,9 kg/KM
bmw - 10,4 kg/KM

powinny isc leb w leb :) trza by odpalic cartesta :P

kolin - Pon Lip 21, 2008 22:13

Kamil Luczak napisał/a:
To to BMW chyba jakies zaglodzone bylo. Jak jezdzilem meganka 2.0 16V 133KM to z takim pare razy sie lapalem, przy dobrych startach do 100kmh bylemz przodu o dl maski, pozniej juz mnie przeganial powyzej 150-170kmh. Chyba kolega musi na hamownie pojechac, bo moze go oszukali i to jest 316 ?:>


Hmmmm ja opisuje zapis zajścia... jutro mamy zlot pod Tesco skonfrontujemy to z inna E-46

Mojego Ojca Volvo S40 z 2004 roku 2.0 16v 136KM też wciąga tą E-46 bez problemu...

Cytat:
Co do e-46 yo ma katalogowo 9,9s do setki... i patrz na mase wlasna czyli 1430kg + 2 osoby a rover 1025kg + jedna osoba / 111KM :)


Patrząc na to wszystko E-46 Coupe 150KM do dla mnie kupa... nie zbiera sie to jakoś specjalnie, przy wyprzedzaniu to jeszcze większy Shit... trzeba redukować ile się da.

Jutro posprawdzamy ten jego wóz...

Patrząc po danych tech E-46 to do sleeperów nie należy

dante27 - Wto Lip 22, 2008 11:21

BMW z motorem 2.0 to porażka pali tyle co 2.5 a jedzie tak jak 1.8. Wcale sie nie dziwie że go rover zrobił ja jak miałem 216Si to tez BMW z takim motorem zrobiłem 3 razy z rzędu a dlatego 3 razy bo koleś nie mógł uwierzyć i co start to na coś narzekał a to sprzęgło ślizga a to gumy nie przykleiły itp Ha ha dobre nie?
kamil_luczak - Wto Lip 22, 2008 19:21

Popapralo mi sie z E-36 :) meganka 2.0 8V miala 115KM rozumiem ze mowimy o tej coupe. Ja mialem megane II. Ta moja jak mialem brata na pokladzie to ustawilem sie z kumplem ktory mial wlasnie taka coupe, regularne baty dostawal. Co do Rovera 214 103KM to Focusem takiego zjadam :) Musze kiedys upolowac tego 216, ale widzac jak jezdzi foka w porownaniu do meganki ( dzis zlapalem sie z accordem 2.0 155KM i baty dostalem, a megi objezdzalem takie ) to pewnie przeciagu nie bedzie
michone - Wto Lip 22, 2008 22:46

jaki silnik w tym focusie?? bo ojciec ma 1.8tddi 90KM :D mocy nie ma ale spalanie 4,5-5l/100 robi swoje:)
HaDeSsS - Wto Lip 22, 2008 23:17

:smile: u nas masa robi swoje :) ja calkiem niedawno bmke 730d zrobilem, a wg danych producenta nie mam szans :P a jednak padla
michone - Wto Lip 22, 2008 23:28

wszystko wszystkim ale jak kierowca dupa to ...
kamil_luczak - Wto Lip 22, 2008 23:30

mysle ze 730d to automat byl i tutaj kierownik nie ma co spartolic, procz wcisniecia gazu :] Focus 115KM, jezdzi mniej wiecej jak passat 140KM TDI
kolin - Sro Lip 23, 2008 00:18

A ja dziś na zlocie u nas zjadłem Honde Civic... 95,5 KM i 117NM

Dziś była Hamowana bo chłopaki mają przenośną Hamownie

Ja się za tydzień Hamuję i E-46 Też

Strach się bać :twisted: :twisted:

Marrkus - Pią Lip 25, 2008 00:54

Widzicie te 150 KM to ma silnik a zanim dojdzie ta moc na koła to sporo jej się zgubi. Tak to już jest w tylnionapedowcach - daleka droga od silnika do tylnego mostu a później na koła - w przednim napędzie traci się znacznie mniej.
Brt - Pią Lip 25, 2008 10:41

:shock: a skąd ta teoria :hm: po drodze są może ze dwa łożyska więcej + bezwładność wału, ale moim zdaniem ma to niewielki wpływ na całokształt. Raczej właśnie waga auta + chharakterystyka silnika silnika wiecej robią. Ale może sie mylę ;)
Senn - Pią Lip 25, 2008 12:45

Marrkus, obejrzyj sobie filmik ze zlotu w Modlinie z 2007 roku. Zobaczysz na co ma wplyw tylny naped :)
Marrkus - Sob Lip 26, 2008 04:11

Brt napisał/a:
:shock: a skąd ta teoria :hm: po drodze są może ze dwa łożyska więcej + bezwładność wału, ale moim zdaniem ma to niewielki wpływ na całokształt. Raczej właśnie waga auta + chharakterystyka silnika silnika wiecej robią. Ale może sie mylę ;)


Tak mi na studiach powiedzieli - co prawda nie kończyłem mechaniki samochodowej a jedynie kierunek na wydziel mechanicznym ale jakoś to do mnie przemawia i wieżę temu wykładowcy.

W autach przednionapędowych skrzynia biegów i mechanizm różnicowy stanowią układ połączeń mechanicznych w którym ograniczone do minimum są zbędne łożyska przekładnie zębate. Zmniejsz się ilość części wirujących które to zawsze posiadają jakieś niewyważenie oraz podpór wałków w łożyskach które to zawsze generują jakieś starty.Każde łożysko po drodze wprowadza stratę mocy (tarcie - w efekcie wydzielanie ciepła - zamiana jednej energii w drugą).

W napędach przekazywanych do osi tylnej straty są większe właśnie ze względu na dodatkowe punkty podparcia. jest jeszcze coś takiego jak przegub Cardana (sprzęgło wychylne lub po prostu krzyżak) na każdy jeden taki element przypadają 4 łożyska a zazwyczaj takich przegubów mamy sztuk 2.

Nie mówię że to pociąga za sobą jakieś kosmiczne straty mocy ale trochę się tego nazbiera.

Senn - Sob Lip 26, 2008 09:37

Marrkus, to co mowisz to oczywiscie prawda. Zawsze jakies tam dodatkowe straty beda, ale.....
Wspomnialem o filmie z Modlina bo bylem tam swoim Polonezem. Z wszystkich obecnych dalo mi rade tylko MG ZR160 i Turbo Tomcat :) Kiedy moj odpychal sie z pelna sila to Roverki piszczaly. Jesli jest naped na przod to przydalby sie torsen tak jak maja Tomcaty. Co z tego ze bedziesz mial pare koni wiecej na kolach jak nie przeciagniesz tego na asfalt.

tetryk - Sob Lip 26, 2008 16:05

wygraliście z tym e46 bo tam przepustnica jest sterowana z kompa elektrycznie-serwo.....wszystkie auta z takim sterowaniem (a nie tradycyjnym-na linkę)dostają baty przy porównywalnym stosunku mocy do masy....tam poprostu komp nigdy nie daje pełnego otwarcia przepustnicy przy pełnym wciśnieciu pedału gazu tylko zawsze najlepiej dobrane do warunków pracy silnika.....podobnie było z punto 1 i 2 1.2 16v,w starym linka ,w nowym potencjometr przy pedale gazu i serwo przy przepustnicy,masy porównywalne i 2 zawsze dostawała baty.... :rotfl:
kamil_luczak - Sob Lip 26, 2008 22:25

Jakby bylo cos takiego jak mwoisz to po co by robili elektroniczny pedal gazu ktory by niby nie otwieral max przepustnicy przy max wcisnietym gazie ? Bez sensu byloby cos takiego, bo pogarszaloby to tylko osiagi i np dzis moglbym miec 9s do setki a jutro 9.5 bo komputerowi nie chcialoby sie otworzyc przepustnicy. Punto II jest ciezsze od Punto I to tak gwoli scislosci
tetryk - Nie Lip 27, 2008 10:39

tak gwoli scisłości są identyczne...(mówimy o takim samym silniku,o podobnym poziomie wyposażenia-różnica kilku kg)
w samochodach z "elektronicznym" pedałem gazu wciśniecie pedału gazu do oporu powoduje stopniwe otwieranie przepustnicy...sprawdzone:mrgreen: :roll:

kamil_luczak - Nie Lip 27, 2008 12:08

wiadomo ze stopniowe, w megance mialem tak ze stojac moglem wcisnac gaz do oporu na jakies pol sec puscic i obroty dopiero wchodzily i to do jakis 2tys max. Jednak nie moge uwierzyc w to co piszesz ze mozesz wcisnac gaz do oporu a komputer nie otworzy Ci przepustnicy do maxa. Byloby to bez sensu poniewaz tak jak pisalem, jednego dnia mialbys samochod ktory zbieralby sie do 100kmh w 9 sec a innego w 9.5.
HaDeSsS - Nie Lip 27, 2008 12:46

wszystko zalezy czy masz sportowe auto czy dupowoza po miescie :)
kamil_luczak - Nie Lip 27, 2008 13:28

meganka raczej sportowa nie byla a robilem nia regularne 8.9-9 do setki :P Przy dobrych startach
HaDeSsS - Nie Lip 27, 2008 15:24

no ale to wynik porywajacy nie jest :P
kamil_luczak - Nie Lip 27, 2008 16:46

Juz nie badz taki upierdliwie dokuczliwy :] Meganke podaje jedynie jakos przyklad ;) Kiedy jak starszyzna plemienna wyjechala chcialem zrobic myk z wyjeciem kanapy, kola oraz tego czego pozniej bym nie wkladal 4dni i by sie nie polamalo. Ale temat odpuscilem
Wojtek88 - Nie Lip 27, 2008 17:15

Jeśli chodzi o starcia BMW z dwulitrowymi motorami a 1.6 Rover'a to BMW zwykle przegrywa. Kilka razy podczas jazdy z tatą "fikali" do nas Panowie w dresach do mojego kańciaka (pod maską silnik z Concerto) i źle na tym wychodzili, pomimo to, że mam automat :)
michone - Nie Lip 27, 2008 17:27

ja na razie z krechy wygralem z audi a4 1.9tdi, lanosem po wieś tuningu, fordem scorpio 2.0dohc. z rolki dostalem po dupie z pugiem sw307 HDI i chryslerem c300 na a4 :) jeszcze nie widzialem ze przy 190km/h mozna sie zebrac i mnie tak odstawic :P
Wojtek88 - Nie Lip 27, 2008 17:31

C300 i 190 km/h - jasne, że można, jeszcze i jeszcze.. To mógł być SRT.
michone - Nie Lip 27, 2008 17:59

Wojtek88 napisał/a:
C300 i 190 km/h - jasne, że można, jeszcze i jeszcze.. To mógł być SRT.
nie wiem ale zebral sie jak ja od 100 do 150 :P chyba go podirytowalo ze przyczepil sie r200 :D
kamil_luczak - Pon Lip 28, 2008 23:08

wystarczylo ze byla to zwykla V6, albo diesel nawet. One spokojnie zamykaja 200kmh