Zobacz temat - [R75] Amortyzatory (wymiana)
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Amortyzatory (wymiana)

craven - Sob Wrz 06, 2008 00:24
Temat postu: [R75] Amortyzatory (wymiana)
Witam.
Musze wymienić przednie amortyzatory w moim Roverku ( R 75 2.0 rok 2000 diesel ), ale nie mam pojęcia jakie kupić. Chciałbym też troszkę "utwardzić" zawieszenie- czy nie będzie problemu, jeżeli z przodu zamontuje twardsze amortyzatory, jednocześnie zostawiając stare(miękkie) z tyłu?
Jestem kompletnie zielony w tym temacie - to moje pierwsze autko, wiec bardzo liczę na Wasza pomoc.

Z góry przepraszam, jeżeli wątek się już powtarzał :oops:

se7en86 - Sob Wrz 06, 2008 00:39

Co do twardości to moim zdaniem nie masz co utwardzać bardziej. Jeździłem osobiście na twardym sportowym zawieszeniu w clio DTI, fajnie to się trzyma drogi, ale nie jest to zbyt przyjemne na polskich drogach. Moim zdaniem w roverkach naszych zawieszenie jest w idealnych proporcjach. Nie miękkie i nie twarde i na koleinach jest ok. Jeździłem na miękkim zawieszeniu w avensis, to mało co nie wyleciałem z drogi przy 150 jak wleciałem w koleiny. Tak więc miękkie zawieszenie na szybkie trasy się kompletnie nie nadaje. Twarde jest męczące, a w roverku jest idealnie :) A co do sprzętu to zbytnio nie podpowiem bo roverkiem dopiero od 2 miesięcy śmigam.
craven - Sob Wrz 06, 2008 00:44

Ja także dopiero drugi miesiąc. Może moje wydaje mi się za miękkie, przez to , że jest zużyte? Chodzi głownie o to, ze auto za bardzo się buja, często ocieram podwoziem o różne takie " polskie realia " :)
Do tego mam koła 15 cali, więc sama opona sprawia, że auto jest (za?) miękkie .
Pozdrawiam i dzięki za zainteresowanie.

se7en86 - Sob Wrz 06, 2008 00:51

Jeździłeś może na badanie techniczne i tam sprawdzali Ci amortyzatory? Jeżeli z przodu masz około 82-85% to jest ok, a z tyłu około 65. Ale jeżeli coś Ci ociera no to nie wiem, coś nie tak. Też mam 15 cali i opony 65 wysokości. I zawieszenie jest ok. Możliwe, że amortyzatory są do wymiany i wszystkie gumy które tam są.
Rowan - Sob Wrz 06, 2008 14:52

Oj to jak ocierasz, to nie dobrze. Coś masz nie tak. Ile auto ma przejechane(po Polsce)?
R75 jest dość niski, ale bez przesady. A sprawdź sprężyny, bo słyszałem, że w R75 lubią pękać. A jeśli buja Ci autem, to by właśnie wskazywało na sprężyny.

PHJOWI - Sob Wrz 06, 2008 17:51

do 2002 roku sprężyny były kiepskie bardzo dużo jest właśnie problemów z tymi sprężynkami do 2002 roku , powinneś wymienić sprężynki pasują od v6 ale powinny być zamontowane kolorami takimi jakem były w aucie.
craven - Wto Wrz 09, 2008 21:29

Dzięki za pomoc. Na dniach dowiem się co było przyczyną. Opisze. Może komuś się przyda.
Pozdrawiam

piter34 - Wto Wrz 16, 2008 16:59

craven napisał/a:
Dzięki za pomoc. Na dniach dowiem się co było przyczyną. Opisze. Może komuś się przyda.

No i? :roll:

mondigo - Pią Sie 17, 2012 16:24

Mam pytanie zawieszenie mam niedawno całe po remoncie.
łaczniki, końcówki drążków, przekładnia i drazki regenerowane, wahacze przód,
silentbloki, łaczniki stabilizatora, tuleje pływające tył
Problem jest taki że na nierównościach, drodze łatanej, wybojach kierownica odbija w prawa czasami w lewo czyli jakby nie trzymał kierownicy stabilnie to bym nie wiem gdzie pojechał.
Na równej drodze prostej wszystko jest w porzadku.
Czasami mam wrazenie ze im dluzej jade tym sie auto bardziej usztywnia tzn kierownica jest sztywniejsza na plus
Podczas niedawnego przeglądu amortyzatory miały sprawnośc w granicach 65- 68%
Mechanik powiedział ze to wina amorow przod ze podskakuja troche i dodatkowo ze mam duze opony w sumie mam r16/225/55 i ze to jest przyczyna.
Radził zeby jezdzic jak nie przeszkadza niby je cos tam dobił ale raczej niewiele to dało

Czy sadzicie ze wymiana amorow przod rozwiaze problem?
bo nie chce dokładac jezeli znowu okaze sie cos innego moze to powodowac
ale jazda po naszych drogach na ten moment nie jest zbyt przyjemna