Zobacz temat - Tuning 2.0 iDT w MG ZR 2005
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning mechaniczny - Tuning 2.0 iDT w MG ZR 2005

ramzi_pl - Wto Wrz 16, 2008 06:12
Temat postu: Tuning 2.0 iDT w MG ZR 2005
Jade wlasnie po autko MG ZR iDT 2005 z dobrego zrodla. Jako ze ja i moja kobieta jestesmy przyzwyczajeni do innych mocy i tuning jest nieodzowny, wybor padl na iDT a nie na 1.8 160 KM.
Chcialbym do autka zalozyc wiekszy intercooler, turbine GT1749VB, przelotowy uklad wydechowy w Eltecu plus uppipe i downpipe.
Czy mozecie mnie poprawic jesli cos zle dobieram i mysle.
Z tego co sie doczytalem GT17 ma taki sam kolniez jak GT15 a taka zdaje sie jest w 2.0 iDT. Dodatkowo czy ten silnik to wlasna konstrukcja rovera czy jakas kooperacja lub etc ?
Nie dziwcie mi sie ze chce takich duzych zmian, po prostu przy parametrach 295 KM 389 Nm w moim SAAB'ie 92x Aero ( Impreza WRX po face ;) liftingu ) to 113 KM czy 160 KM to po prostu zawalidroga.

Pozdr.

Ziemowit

Brt - Wto Wrz 16, 2008 09:08

z silnikiem wszystko ok myślisz i pewnie bedzie spory przyrost, tylko jest jeden drobiazg ---> skrzynia :| Jest niebałdzo przystosowana do przenoszenia wiekszych momentów. Padają łożyska. graniczna wartość wg. biuletynu producenta to 260Nm a tyle to ma diesel w wersji 113KM. Wiec właściwie każdy przyrost wykracza już poza granice producenta. :bezradny:
ramzi_pl - Pią Wrz 26, 2008 01:39

Kupilem benzynke 160 KM ;) tu bedzie gozej o tuning, ale juz mam patent na cisnienie 0,3 i kompresorek.
dobryziom - Pią Wrz 26, 2008 09:12

niestety w Polsce mało jest prawdziwych speców od kompresorów mimo ze patent jest dużo ciekawszym rozwiązaniem i mniej awaryjnym niż turbo. Będziesz miał problem ze znalezieniem kogoś kto to poprawnie ogarnie i wygospodarowaniem miejsca pod macha ale jak sie uda na pewno będziesz zadowolony widziałem dwa projekty z kompresorem jeden w alfie drugi w civie majstersztyk :)
ramzi_pl - Pią Wrz 26, 2008 17:36

Mam takiego speca ;)
Konrad_Zr160 - Pon Wrz 29, 2008 13:14

Dysponuje takowym kontaktem gdy Twoj projekt ogarniesz i bedziesz sie bral za to chetnie pomoge. Jest to pewna firma Warszawie, ktora sie juz sprawdzila w kwestii superchargerow w tym dla jednego bardzo nietypowego autka. Pozdro!
piter34 - Pon Wrz 29, 2008 13:22

Konrad_Zr160, nie możesz podać publicznie jaka to firma?
Konrad_Zr160 - Pon Wrz 29, 2008 13:46

Zajmowali sie tym chlopaki z Warszawskiego Promotora Mocy.

http://www.promotormocy.pl/

Zaopiekowali sie godnie biala rolka na rejestracjach KNS - jest to gdzies w galerii, takze polecam. Tam byla kwestia swapa, potem custom IC, polosie, strojenie, modyfikacja przelozen kompresora, kolo zamachowe i kupa innych rzeczy takze chlopaki wiedza o co chodzi w temacie.

Podejrzewam, ze duzo mozna tez dowiedziec sie u chlopakow z:

http://www.ecu-performance.com.pl/

Ale to info nie jest sprawdzone praktycznie.

dobryziom - Pon Wrz 29, 2008 13:49

podaj podaj bo z tego co czytałem na SR to większość firm sie nie podejmuje albo podaje cenę która ma zniechęcić... praktycznie wszystkie projekty które powstały to home made
ramzi_pl - Pon Wrz 29, 2008 17:27

Konrad_Zr160 napisał/a:
Dysponuje takowym kontaktem gdy Twoj projekt ogarniesz i bedziesz sie bral za to chetnie pomoge. Jest to pewna firma Warszawie, ktora sie juz sprawdzila w kwestii superchargerow w tym dla jednego bardzo nietypowego autka. Pozdro!


Dziekuje bardzo mozliwe ze skorzystam, na razie rejestruje autko, tzn, celny, skarbowy etc

[ Dodano: Pon Wrz 29, 2008 17:45 ]
Konrad > Jaki kolektor wydechowy ma MG ZR ? Ma barany w stylu 4-2-1 schodzace sie pod autem czy taki zwykly jak w innych Roverach ??
Pytam sie bo w innym silniku Opla X20XEV wymiana na kolektor wydechowy taki jak w C20XE podniosla moment o 25 Nm i moc o 15 KM, a czytalem ze w silnikach typu VVC i VTEC taki kolektor obniza prog wlaczenia sie "sportowej krzywki".

Konrad_Zr160 - Pon Wrz 29, 2008 18:03

Nie. Mi sie wydaje, ze kolektor jest bez cudow. Ale sa do kupienia takie jak piszesz - widzialem juz kilka ogloszek. Tak oczywiscie. Da to przyrost. Ja to planuje na calkowity koniec albo oleje. Sadze, ze po walkach i smt bedzie to koniec tego co chce uzyskac. Raczej skupie sie na odelzaniu wirujacych mas w silniku. To napewno da fajowy efekt.

http://cgi.ebay.co.uk/1-8...0QQcmdZViewItem

ramzi_pl - Pon Wrz 29, 2008 18:17

Konrad_Zr160 napisał/a:
Nie. Mi sie wydaje, ze kolektor jest bez cudow. Ale sa do kupienia takie jak piszesz - widzialem juz kilka ogloszek. Tak oczywiscie. Da to przyrost. Ja to planuje na calkowity koniec albo oleje. Sadze, ze po walkach i smt bedzie to koniec tego co chce uzyskac. Raczej skupie sie na odelzaniu wirujacych mas w silniku. To napewno da fajowy efekt.

http://cgi.ebay.co.uk/1-8...parms=72%3A1301|39%3A1|66%3A2|65%3A12|240%3A1318&_trksid=p3286.c0.m14


Ja jestem zwolennikiem nie grzebania w silniku, tak ja w moim 9-2X nie grzebalem
tak w MG ZR tez nie chce grzebac.

Konrad_Zr160 - Pon Wrz 29, 2008 18:33

Dlatego na razie proponuje raczej doprowadzic autko do seryjnych parametrow. Pozalatwiasz sobie formalnosci i jeszcze sporo rzeczy wyjdzie, ktore bedziesz musial zrobic w swoim autku bo nie sa one superbezusterkowe. Do kompresora dluga droga a montaz takiej instalacji wraz z zapewnieniem dobrej trakcji dla tego samochodu to jest kosmos w porownaniu do zalozenia sportowych walkow i zestrojenia silnika kompem. Moj tuning potrwa 2 dni i mam 100% zagwarantowany efekt wg. zamierzen i planu. Jak bedziesz robil to dam Ci kontakt fajny to sobie pogadasz o kompresorach bardziej dokladnie telefonicznie z pewna osoba. Juz sie mnie pytaja jak zamierzasz zalatwic problem wysprzeglenia kompresora wyciagnietego z czegos tam. Wiesz, ze jest takie cos?
ramzi_pl - Pon Wrz 29, 2008 18:38

Konrad_Zr160 napisał/a:
Juz sie mnie pytaja jak zamierzasz zalatwic problem wysprzeglenia kompresora wyciagnietego z czegos tam. Wiesz, ze jest takie cos?

Nie musisz go wysprzeglac jesli zalozysz cos ala westgate/BOV na cisniene 0,45.
Oczywiscie moge miec nie dokladne informacje, ale najwiekszy problem jest kiedy hamujesz silnikiem zamyka sie przepustnica i kompresor tloczy i sie meczy. Generalnie
jesli nie zrobi sie ujscia cisnienia to kompresory wtedy sie psuja.
Zreszta BOV na 0,45 i tak planowalem wstawic bo jak cos niedajboze sie stalo to niechcialbym aby zbyt duze cisnienie dmuchnelo w auto, to przewidzialem od poczatku.
Mam juz takiego bowa(trzeba bedzie mu zmienic cisnienie na 0,45) razem z intercoolerem oryginalnym od WRX, ktorego na szczescie nie sprzedalem.
Jest to TMIC o bardzo malych oporach i wiec nie powinien wplynac na cisniene w ukladzie co nie jest bez znaczenia, bo wiekszosc magikow stosuje FMIC ktory jest bardzo fajny i wydajny tyle ze powieksza turbodziure ;)

Konrad_Zr160 - Pon Wrz 29, 2008 18:45

Spoko- mozna tak to zalatwic. Czyli reasumujac co juz masz z zestawu? Co jeszcze brakuje i u kogo planujesz to montowac?
ramzi_pl - Pon Wrz 29, 2008 18:49

Konrad_Zr160 napisał/a:
Moj tuning potrwa 2 dni i mam 100% zagwarantowany efekt wg. zamierzen i planu.


Tuning mojego SAABARU ;) trwal lacznie 3 dni :P , a intercooler np. wymienialem sam.
Bo pajace z Mapteka chcieli mi weze wymieniac i spuszczac gaz z klimy, a to sa rurki aluminiowe, wystarczylo troche pmyslec delikatnie odpowiednio nagiac, odwrotnie zalozyc uchwyt do rurki i tyle.
To tak w kwestji mechanikow ktorzy od jakiegos czasu nie mysla i stali sie z mechanikow
wymieniaczami czesci az do skutku ;)

[ Dodano: Pon Wrz 29, 2008 19:24 ]
Konrad_Zr160 napisał/a:
Spoko- mozna tak to zalatwic. Czyli reasumujac co juz masz z zestawu? Co jeszcze brakuje i u kogo planujesz to montowac?

Licytuje na Ebayu Eatona M45 z 2004 roku z Mini z malym potwierdzonym przebiegiem.
Mam BLOVA i IC od WRX.
Znalazlem odpowiednie kolko w katalogu producenta kolek wieloklinowych.
Rozmawialem z El-Teciem co bym mi dolot i mocowanie IC dorobili.
Rozmawialem z kumplem z http://www.44tuning.pl u ktorego duzo rzeczy robie,
ustalilismy ze odpalimy to bez dodatkowego sterowania na 0,3 i zobaczymy jak dziala
w razie problemow z odczytem z przeplywki, bedzie trzeba dolozyc map sensor, czujnik temperatury i swinke, ale te koszta tez nie sa jakies powalajace.

Konrad_Zr160 - Pon Wrz 29, 2008 19:43

Smt i tak warto miec - koszt niewysoki a zawsze poprawisz fabryke nawet w n/a. Ja mysle ze nawet po moim dolocie, wydechu i dostrojeniu nawet bez walkow juz bedzie odczuwalna roznica na plus. Szczegolnie licze na podwyzszenie odcinki na poczatek. Chcialbym 8 ale watpie. Nawet +500 bedzie fajnie.
ramzi_pl - Sro Paź 01, 2008 00:55

Skoro silnik slaby to czemu chcesz go wyzej krecic ?? czy to nie wplywa rownie zle na silnik jak softturbo ?? Nie znam sie na silnikach Rovera ale w Oplu X20XEV bez znaczenia bylo czy turbo czy krecenie obrotow to silniki padaly.
Konrad_Zr160 - Sro Paź 01, 2008 09:21

Ok. 500 rpm ma nie miec podobno zlego wplywu. Silnik jest lekki, flaki tez w srodku wiec lubia wysokie obroty. Przy 8 moga sie pojawic problemy z zaworami. Raczej z glowa do tego na poczatku.
dobryziom - Sro Paź 01, 2008 09:55

ramzi ma racje podnoszenie odcinki to zły pomysł zwiększysz tym znacznie temp w silniku wiesz czym to sie może skończyć.
Konrad_Zr160 - Sro Paź 01, 2008 15:16

Dlatego wczesniej przygotowalem sobie przedpole i bedzie inny termostat o ktorym wspominalem. Przy strojeniu wyjdzie wszystko do ilu mozna sensownie to zrobic. Teraz ciezko powiedziec ale nie liczylbym na wiecej niz 300-500 obr. z tego co wiem. Tez druga kwestia no nie za kazdym przyspieszaniem dokrecasz silnik do granic mozliwosci ale czasami to sie przyda.
ramzi_pl - Sro Paź 01, 2008 17:42

Widzisz to tak jak z SoftTurbo wszedzie pisza ze 0,3 zadnemu silnikowi jeszcze nie zaszkodzilo, w razie czego uszczelke odprezajaca mozna dac.
Konrad kazdy ma swoj sposob i swoje zdanie :P
Kiedy jakies spotkanie Klubowe ??

Konrad_Zr160 - Czw Paź 02, 2008 09:17

Ja swoje zdanie popieram 3ma juz projektami swoich aut, w ktorych takowe poprawki stosowalem i dawalo to super efekt a jezdzilem kazdym z nich minimalnie przez 2 lata. Nigdy nie doszlo do uszkodzenia jakiejkolwiek czesci a wlasciciele nastepni do dzisiaj sie nie moga nacieszyc jak fajnei chodza im te autka i nadal ciesza sie totalna bezusterkowoscia. Zreszta Ameryki nie odkrywam - normalna sensowna droga w przypadku N/A. Ty podchodzisz troszke jak to sie mowi od dupy strony wogole do tematu ale spoko - nic nie mowie - zrob - rozleci sie to zrozumiesz - bo to trzeba przejsc samemu ;) Tak czy siak 3mam kciuki.