Zobacz temat - [seria K i T, 200, 220 coupe] Jakie części z R216Si
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer - [seria K i T, 200, 220 coupe] Jakie części z R216Si


mpg - Sro Paź 29, 2008 00:41
Temat postu: [seria K i T, 200, 220 coupe] Jakie części z R216Si
Jak w temacie.
Jakie części z R216Si '97 pasują do R220 coupe turbo?

sTERYD - Sro Paź 29, 2008 01:12

hmmm... felgi ??
niektóre hamulce, może fotele, ale nie jestem pewny... raczej mało jest takich części, bo jednak tomcio to bardziej kanciak niż późniejsza dwusetka :/

mpg - Sro Paź 29, 2008 01:52

No nie chodziło mi o felgi, fotele... :wink:
Raczej o rzeczy typu osprzęt silnika, może czujniki jakieś, coś z zawieszenia...

Cytat:
niektóre hamulce

Niektóre tzn. jakie?

Znalazłem ten wątek a w nim:
Marrkus napisał/a:
sporo pasuje od popularnych diesli serii L i trochę od silników serii K.

Myślałem, że może ktoś mógłby skonkretyzować, o co chodzi. Halo, Marrkus? :)

sTERYD - Sro Paź 29, 2008 08:22

ale tomcat ma silnik serii T nie montowany w innych dwusetkach...

jeśli chodzi o hamulce, to ZTCP w pierwszych okrrągłych montowane były zestawy z kanciaków (przód tarcze wentylowane, z tyłu pełne) i w tym przypadku od tomcia mogą pasować...

Brt - Sro Paź 29, 2008 09:13

sTERYD napisał/a:
i w tym przypadku od tomcia mogą pasować...

przód nie pasuje - jest trochę głębsza tarcza w tomciu. różnica niewielka, ale nie pasuje. Osprzety silnika jest inny, czujniki pewnie też. Zastanawia mnei tylko po co ta wiedza. Przeież jak coś potrzebujes to szukasz po prostu do tomcata, ewentualnie w przypadku silnika do R420Si, 620Ti itp i już.
pozatym jest takie cudo jak EPC i ono daje odpowiedź co pasuje a co nie :ok: podobne porównanie można uczynić korzystając z katalogu np. Intercarsu.

Marrkus - Czw Paź 30, 2008 17:59

W silnikach serii T są np montowane te same popychacze co w serii K - ten sam czujnik położenia wału, ta sama sonda lambda takie samy filtry oleju ... :mrgreen:
mpg - Nie Lis 02, 2008 21:47

Brt napisał/a:
Zastanawia mnei tylko po co ta wiedza. Przeież jak coś potrzebujes to szukasz po prostu do tomcata

Pomijając czystą ciekawość, pytam, bo rozpatruję przesiadkę na Tomcata, a mój 216 biedaczysko najprawdopodobniej pójdzie na części. Jeśli potencjalnie to i owo mogłoby mi się przydać, to czemu sobie nie zostawić. A i zawsze to jakaś pamiątka. W ogóle chodzi mi po głowie, żeby zachować sobie z niego silnik i niech czeka na nowe "ciało". Nigdy mnie nie zawiódł i serce mi krwawi na myśl o rozłące... :( Może tymczasowo zrobię z niego stolik pod telewizor. ;)

Brt - Nie Lis 02, 2008 23:54

:mrg: :ok: ;)
AndrewS - Czw Lis 06, 2008 22:03

Marrkus napisał/a:
W silnikach serii T są np montowane te same popychacze co w serii K


no wlasnie tez to wypatrzylem
tylko ciekawe czego tak czesto tluka sie w seri K :roll:

sTERYD - Pią Lis 07, 2008 00:43

może inaczej są rozwiązane kanały doprowadzajace ciśnienie oleju :hm:
Marrkus - Pią Lis 07, 2008 05:17

AndrewS napisał/a:

no wlasnie tez to wypatrzylem
tylko ciekawe czego tak czesto tluka sie w seri K :roll:


o co chodzi z tym "tłuczeniem"? Mi ostatnio zaczęło coś brzeczeć przy schodzeniu z obrotów (tak gdzieś pomiędzy 2200 a 850 obr/min) - odgłosy dobiegają z głowicy a konkretnie z strony wydechu i właśnie podejrzewam popychacze. - to oto chodzi? słyszałem że wystarczy je wyjąć, wycisnąć z nich olej, i przeczyścić i wcale nie trzeba wymieniać na nowe - może to ktoś potwierdzić??

AndrewS - Pią Lis 07, 2008 23:57

no wlasnie stukaja
tez slyszalem o takiej metodzie reanimacji, ale jej jeszcze nie wypróbowałem, i wycisnac to sie tak nie da, trzeba je rozebrac