Zobacz temat - [R45] Pobór prądu
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R45] Pobór prądu

snake0908 - Nie Sty 04, 2009 20:00
Temat postu: [R45] Pobór prądu
Witam

Czy pobor pradu 0.09A przez instalacje gazowa ( w stanie spoczynku ) to prawidlowy pobor?
W sumie pobor w aucie mam 0.10-0.11A ale jak wyciagne bezpiecznik od gazu spada na 0.03A czyli jest OK. Czy ta instalacja gazowa nie zabardzo obciaza aku? Co moze byc tego przyczyna?
Instalacja gazowa to EuropeGas (STAG-300)

AndrewS - Nie Sty 04, 2009 21:52

nigdy tego nie testowalem, ale uwazam ze instalacja przy wylaczonym silniku i zaplonie, nic nie powinna brac, bo niby po co ??
timer - Nie Sty 04, 2009 21:55

powiem tak głupia dioda zależy jeszcze jaka bierze 0.02 A jak świeci a tam pewnie jest jakis układ scalony lub tranzystor to raczej norma jak by pobór pradu był na poziomie hmm 0.5 A to bym sie martwił ale i to też nie za bardzo

[ Dodano: Nie Sty 04, 2009 21:58 ]
zawsze będzie cos brała bo to imo i coś tam jeszcze tak samo jak w TV niby telewizor wyłączony a w trybie oczekiwania na jakiegoś oglądacza układy pracują

AndrewS - Nie Sty 04, 2009 22:08

u mnie alarm bierze wlasnie ok 30 mA i to jest ok

timer napisał/a:
pradu był na poziomie hmm 0.5 A to bym sie martwił ale i to też nie za bardzo


:shock:
500 mA to juz bardzo duzo, zauwaz ze co dwie godziny z aku znika amperogodzina
o ile w lecie i czestym odpalaniu samochodu nie jest to problemem, o tyle w zimie i slabym juz, czyli np. leciwym aku, bedzie to mialo kluczowe znaczenie

timer napisał/a:
powiem tak głupia dioda zależy jeszcze jaka bierze 0.02 A jak świeci a tam pewnie jest jakis układ scalony lub tranzystor to raczej norma jak by pobór


owszem, ale kazdy uklad mozna zrobic tak zeby tego pradu bral jak najmniej i to nie wazne ile ma ukladow scalonych i tranzystorow
telewizor z czuwania mozna wylaczyc, tutaj uzytkownik ma juz problem, chyba ze bedzie wyciagal bezpiecznik :-)

byc moze sterownik lpg jest poprostu zle podpiety i zamiast miec plus 12V po kluczyku, ma na stale

timer - Nie Sty 04, 2009 22:22

nie miałem do czynienia z lpg wiec nie wiem przyznam racje koledze AndrewS, na dobe zniknie około 12 amperogodzin wiec sporo walnąłem tak bez zastanowienia :oops:
snake0908 - Pon Sty 05, 2009 11:49

AndrewS napisał/a:
nigdy tego nie testowalem, ale uwazam ze instalacja przy wylaczonym silniku i zaplonie, nic nie powinna brac, bo niby po co ??


Dzieki za odpowiedzi, w srode pojade do gazownika niech to pomierzy sam.
Bo mi tez sie wydaje ze centralka od gazu tyle pradu nie powinna brac.. pozdrawiam

Brt - Pon Sty 05, 2009 11:52

Podejrzewam, że podpieli ją bezpośrednio a nie po stacyjce, i jeśli tak, to nie wiem po co :hm:
snake0908 - Pon Sty 05, 2009 12:24

Brt napisał/a:
Podejrzewam, że podpieli ją bezpośrednio a nie po stacyjce, i jeśli tak, to nie wiem po co


No raczej napewno podpieli sie bezposrednio pod aku, bo mam dolorzone po kabelku na kleme plusowa i minusowa :) .

Brt - Pon Sty 05, 2009 12:32

znajdź zasilanie po stacyjce i tam przepnij + i problem się rozwiąże ;)
snake0908 - Pon Sty 05, 2009 12:32

Cytat:
znajdź zasilanie po stacyjce i tam przepnij + i problem się rozwiąże ;)


OK, dzieki za rade.

oprawca_1978 - Pon Sty 05, 2009 13:25

AndrewS napisał/a:
nigdy tego nie testowalem, ale uwazam ze instalacja przy wylaczonym silniku i zaplonie, nic nie powinna brac, bo niby po co ??



E, ZAWSZE będzie coś tam uciekać. Instalacja elektryczna chociażby z tego faktu, że sama izolacja przewodów nie jest 100%, nawet w przypadku kompletnej sprawności instalacji elektrycznej, będzie upływność.
Same diody dodatnie alternatora nie mają w kierunku zaporowym 100% i jakiś prądzik maluchny będzie przez nie "do tyłu" płynął. Zwłaszcza w samochodzie kilkuletnim.
Do tego dochodzi zawiła i skomplikowana instalacja, gdzie miejsc i puntków upływności jest wiele, a tracony prąd niestety, ale się sumuje i na wszystko musi wydolić akumulator.

Zresztą, określają to odpowiednie normy. Dla fiata 125 w instrukcji E. Kaima było określone, zdaje się, do 150 mA (0.15 A) prąd może uciekać i nie oznacza to niczego niepokojącego.

Ale jak jest więcej, to już trzeba szukać. Zwłaszcza, jak było grzebane w elektryce.

AndrewS - Pon Sty 05, 2009 18:12

oprawca_1978 napisał/a:
Same diody dodatnie alternatora nie mają w kierunku zaporowym 100% i jakiś prądzik maluchny będzie przez nie "do tyłu" płynął.


byc moze, ale to beda nawet nie mili, tylko mikro ampery, moj 125p instalacja poldorover z 96 roku 1.4 przy zalaczonym alarmie bierze wlasnie cos kolo 30 mA, zreszta podobnie bral R 214 kanaciak z lpg, R800 jeszcze nie mialem okazji sprawdzic

hmm i przypomnialo mi sie ze moja instalacja lpg II gen. tez bylo wpieta bezposrednio do aku

staga w swoim R820 ma Senn, on moglby sprawdzic