Zobacz temat - [R600] Pompa hamulcowa
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [R600] Pompa hamulcowa

piotrbr30 - Pon Lut 02, 2009 22:59
Temat postu: [R600] Pompa hamulcowa
Witam!!!!
Mam problem z cieknącą pompą hamulcową ... Z tego co mi się zdaje cieknie w co najmniej 2 miejscach... Mam pytanie.Czy to idzie naprawić ,czy muszę wymienić cały element??? Są na rynku zestawy naprawcze ale czy warto się w to bawić??? czy może zlecić to jakiemuś warsztatowi??? Nadmienię ,że przeciek jest dość mocny spowodował uszkodzenie m.in. paska wielowpustowego (tak to się chyba nazywa). Pozdrawiam

NEOSSS - Pon Lut 02, 2009 23:12

piotrbr30, jak to paska? :roll: czy cos Ci sie nie pomylilo?

Cieknie z pompki hamulcowej przy zbiorniczku? Jezeli tak to sa zestawy naprawcze do dostania lub nowka pompki na TomaTeam, zawsze mozesz takze poszukac uzywki...

thef - Pon Lut 02, 2009 23:22

Pewnie chodzi o pompę wspomagania.
krzepa_s - Wto Lut 03, 2009 13:22

raczej na pewno chodzi ci o pompę wspomagania
albo regeneracja albo używka,używkę mam jak coś

piotrbr30 - Sro Lut 04, 2009 22:18

Być może chodzi o wspomaganie.. mechanik użył nazwy "Vacum"czy coś takiego ale mówił mi ,że tego się raczej nie naprawia... wg mnie po prostu mu się nie chciało naprawiać dlatego tak powiedział...
krzepa_s - Czw Lut 05, 2009 00:10

vacum to inna bajka jest w tamtej okolicy a dokładnie przy alternatorze ale z niej nic nie może cieknąć
Brt - Czw Lut 05, 2009 10:48

krzepa_s napisał/a:
vacum to inna bajka jest w tamtej okolicy a dokładnie przy alternatorze ale z niej nic nie może cieknąć

hmmm o ile mi wiadomo, to jest smarowana olejem silnika :roll: bo u Skiby przecieka lekko ;) i wchodzą do niej 3 weżyki ... dwa olejowe i podciśnieniowy z serwa hamulca.

NEOSSS - Czw Lut 05, 2009 11:28

piotrbr30, najlepiej zrob zdjecie co jest mokre i bedzie wiadomo, najczesciej pompa wspomagania rozszczelnia sie na pol
krzepa_s - Czw Lut 05, 2009 11:57

Brt napisał/a:
krzepa_s napisał/a:
vacum to inna bajka jest w tamtej okolicy a dokładnie przy alternatorze ale z niej nic nie może cieknąć

hmmm o ile mi wiadomo, to jest smarowana olejem silnika :roll: bo u Skiby przecieka lekko ;) i wchodzą do niej 3 weżyki ... dwa olejowe i podciśnieniowy z serwa hamulca.


a może i tak być :)
zerknę dzisiaj z ciekawości bo kiepsko pamiętam

piotrbr30 - Pią Mar 06, 2009 20:22

Witam ponownie!!1
Na pewno chodzi o pompę vacuum .znajduje się ona przy alternatorze na niej kręci się pasek wieloklinowy. I bardzo mocno mi cieknie ,szczególnie na łączeniu pompa - alternator. Podobno przychodzą tam jakieś uszczelki ale nie mogę nic na ten temat znaleźć w necie - konkretnie ile i jakie są te uszczelki (rozmiar,typ itd.) Jeżeli ktoś coś wie na ten temat to proszę o namiary . Nadmienię ,że ok 1 miesiąc temu zerwał mi się właśnie pasek wieloklinowy , a ten co założyłem jest nan stop mokry i zauważyłem ,że znowu zaczyna się siepać,od tego oleju,co wycieka poprzez tę pompę vacuum... Pozdrawiam :roll:

Skiba - Nie Mar 08, 2009 00:29

Ktoś pomoże ?
NEOSSS - Pon Mar 09, 2009 11:04

Przy alternatorze nie ma zadnej pompy
Brt - Pon Mar 09, 2009 11:16

Cytat:
Przy alternatorze nie ma zadnej pompy

w dieslach (i pewnie w turbobenzynie) jest.

NEOSSS - Pon Mar 09, 2009 12:19

Obok alternatora? Nie ma nic... Pod... Oczywiscie
Skiba - Pon Mar 09, 2009 13:28

NEOSSS napisał/a:
Obok alternatora? Nie ma nic... Pod... Oczywiscie


Przy alternatorze (zintegrowana) jest pompa podciśnieniowa (vacuum). Jej rolka, jak widać na załączonym obrazku napędza także alternator.

Brt - Pon Mar 09, 2009 15:33

Skiba napisał/a:
Przy alternatorze (zintegrowana) jest pompa podciśnieniowa (vacuum). Jej rolka, jak widać na załączonym obrazku napędza także alternator.

:ok: dodam, że pompa owa jest odpowiedzialna za wspomaganie hamulców i pracę zaworu EGR.

Anton_81 - Nie Sie 05, 2012 16:22

Odświeżę temet - ktoś wie gdzie zdobyć jakiś zestaw naprawczy do tego? Można to kupić nowe czy tylko szrot?
empe - Nie Sie 05, 2012 18:16

Z tego co pamiętam to nie ma zestawów naprawczych.
Poprostu wymontuj alternator razem z ta małą pompką ze zdjęcia, które wrzucił Skiba, rozmontuj i tam pod blaszką jest chyba oring i pewnie simmering na wałku [dokładnie nie pamiętam bo rozbierałem to 100 lat temu] potem jedziesz z tymi gratami do sklepu z uszczelnieniami i za kilka złotych dobierasz odpowiednie uszczelnienie, składasz i gotowe. Ot cała filozofia...

Tylko przed złożeniem nasmaruj dobrze olejem silnikowym łopatki w pompce bo się rozpadną jak zaczną chodzić na sucho :P