Zobacz temat - [R400] Śrubyw piaście.
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R400] Śrubyw piaście.

Raver - Czw Mar 19, 2009 21:51
Temat postu: [R400] Śrubyw piaście.
Witam,

Pierwsze co to sorry za tak banalne pytanie ale nie znam na nie odpowiedzi więc chciałbym się Was poradzić.

Mam u siebie w Roverku w piaście wkręcone szpilki i na to idą nakrętki. Zmieniam felgi z oryginalnych Rovera z ET 45 na inne z ET 37 i potrzebuje kupić dłuższe szpilki lecz chce już całościowe a nie (szpilka + nakrętka). Czy te szpilki można normalnie wykręcić z piasty kluczem francuskim ? Wiadomo, że wtedy już nie będą się nadawały do ponownego użytku bo będą miały zjechany gwint. Czy może robi się to jakoś w inny sposób ? Wie ktoś może jeszcze jakie długości szpilki oryginalnie są w Roverku 400 ? Bo nie wiem jakieś długości mam kupić śruby M12x1,5x?.

Pozdrawiam

arczi83 - Czw Mar 19, 2009 22:01

a co ma et felgi wspólnego z wymianą szpilek? ja mam et 35 i jakoś da się je normalnie przykręcić.
Raver - Czw Mar 19, 2009 22:07

Wydaje mi się że przy ET 37 felga będzie o te 8mm dalej odstawać od piasty czyli te szpilki będą za krótkie czy się mylę ?? Teraz przy ET 45 szpilka wchodzi tylko do połowy nakrętki.
arczi83 - Czw Mar 19, 2009 22:24

Raver napisał/a:
czyli te szpilki będą za krótkie

nie powinny być za krótkie bo są przewidziane pod różne et, ja zakładałem już felgi z et 25, 35, 37, 48 i nie było problemu z ich przykręceniem. ET jest zmienne ale osadzenie felgi na piaście masz takie samo, przynajmniej tak mi się wydaje. Najpierw załóż felgi na auto, a jak nie będą pasować to wtedy kombinuj

Raver - Czw Mar 19, 2009 22:36

arczi83 napisał/a:
Najpierw załóż felgi na auto, a jak nie będą pasować to wtedy kombinuj


No najlepiej będzie jak tak zrobię, może faktycznie pomyliłem pojęcia.

sTERYD - Czw Mar 19, 2009 22:53

To, czy szpilki będą za krótkie nie zależy od odsadzenia felgi (ET) tylko od grubości jej mocowania (nie wiem jak to lepiej określić).
Jeśli chodzi o wymianę szpilek na zwykłe śruby to odpowiedź brzmi nie.
Szpilki nie są wkręcone w piastę, tylko są wciśnięte z drugiej strony i trzymają się na specjalnym radełkowanym kołnierzu. Jak tam zajrzysz to zobaczysz łebki szpilek :cool:
oczywiście da się wymienić szpilki na dluższe jeśli już zajdzie taka potrzeba :cool:

Raver - Pią Mar 20, 2009 22:11

sTERYD napisał/a:
oczywiście da się wymienić szpilki na dluższe jeśli już zajdzie taka potrzeba


Jeśli zajdzie taka potrzeba to można to zrobić samemu czy trzeba jechac do warsztatu ??

sTERYD - Sob Mar 21, 2009 15:17

jak się ma choćby blade pojęcie o samochodach to można spokojnie samemu :cool:
acz roboty przy tym jest troszku :/

BoloSr - Sob Mar 21, 2009 15:35

arczi83 napisał/a:
a co ma et felgi wspólnego z wymianą szpilek? ja mam et 35 i jakoś da się je normalnie przykręcić.


no ma jak felga jest szeroka i ma nieodpowiednie ET-a i trza wsadzic dystans w tym momencie trza miec dluzsze szpilki ale w R to raczej jest problem :(

[ Dodano: Sob Mar 21, 2009 15:36 ]
sTERYD napisał/a:
To, czy szpilki będą za krótkie nie zależy od odsadzenia felgi (ET) tylko od grubości jej mocowania (nie wiem jak to lepiej określić).
Jeśli chodzi o wymianę szpilek na zwykłe śruby to odpowiedź brzmi nie.
Szpilki nie są wkręcone w piastę, tylko są wciśnięte z drugiej strony i trzymają się na specjalnym radełkowanym kołnierzu. Jak tam zajrzysz to zobaczysz łebki szpilek :cool:
oczywiście da się wymienić szpilki na dluższe jeśli już zajdzie taka potrzeba :cool:


jest jeszce inne wyjscie :)
mozna zapodac dystans do tych szpilek a w dystansie zrobic otwory giwintowane pod sruby :)