Zobacz temat - [SOLVED] [R45] Nie wchodzi na obroty
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [SOLVED] [R45] Nie wchodzi na obroty

leszek95b - Wto Mar 31, 2009 15:28
Temat postu: [SOLVED] [R45] Nie wchodzi na obroty
Witam,
mam problem z Roverkiem 45. Jest to hondowski 2.0 diesel.
Pewnego dnia przestał kręcić się powyżej 3000 rpm. Przepływka sprawdzona i jest ok. Check engine się nie pali.

Co może być przyczyną?

Pozdrawiam.

Bidi - Wto Mar 31, 2009 16:09
Temat postu: Re: [Rover 45 2.0D] nie wchodzi na obroty
leszek95b napisał/a:
Witam,
mam problem z Roverkiem 45. Jest to hondowski 2.0 diesel.
Pewnego dnia przestał kręcić się powyżej 3000 rpm. Przepływka sprawdzona i jest ok. Check engine się nie pali.

Co może być przyczyną?

Pozdrawiam.


po 1 to nie hondowski diesel :) tylko Rovera, honda nie miala diesla swojego :)
po 2 a spr filtry powietrza, paliwa??

leszek95b - Wto Mar 31, 2009 17:40

Bidi napisał/a:
po 1 to nie hondowski diesel :) tylko Rovera, honda nie miala diesla swojego :)


a to sorry, nie orientuje się za dobrze w dieslach ;)

Bidi napisał/a:
po 2 a spr filtry powietrza, paliwa??


sprawdzone.

To się stało podczas jazdy, nagle stał się słaby i nie wkręca się powyżej 3k rpm. Do tego strasznie mułowaty ...

Mechanik stawia na walnięty komputer, ale ja już się nauczyłem, że to ich jedyne wytłumaczenie zjawisk, których nie rozumieją albo nie potrafią zdiagnozować :)

magneto - Wto Mar 31, 2009 17:55

może w baku masz jakiś syf co przytyka przewody.
leszek95b - Wto Mar 31, 2009 18:00

magneto napisał/a:
w baku masz jakiś syf co przytyka przewody


niewykluczone, ale jak to sprawdzić :shock: :?:

Tomi - Wto Mar 31, 2009 18:03

leszek95b napisał/a:
Bidi napisał/a:
po 1 to nie hondowski diesel :) tylko Rovera, honda nie miala diesla swojego :)


a to sorry, nie orientuje się za dobrze w dieslach ;)

Bidi napisał/a:
po 2 a spr filtry powietrza, paliwa??


sprawdzone.

To się stało podczas jazdy, nagle stał się słaby i nie wkręca się powyżej 3k rpm. Do tego strasznie mułowaty ...

Mechanik stawia na walnięty komputer, ale ja już się nauczyłem, że to ich jedyne wytłumaczenie zjawisk, których nie rozumieją albo nie potrafią zdiagnozować :)


Obstawiałbym włącznik świateł stop, przy podale hamulca.

leszek95b - Wto Mar 31, 2009 18:10

Tomi napisał/a:
Obstawiałbym włącznik świateł stop, przy podale hamulca.


Piszesz poważnie? Jeśli tak, to jaki ma on związek z niewchodzeniem na obroty?

szoso - Wto Mar 31, 2009 18:21

leszek95b napisał/a:
Piszesz poważnie? Jeśli tak, to jaki ma on związek z niewchodzeniem na obroty?

konkretnie chodzi o czujnik pedału hamulca :wink:
a ma on to do tego że jak hamujesz to dzięki niemu szybko obroty spadają oczywiście mowa o sprawnym :cool:

leszek95b - Wto Mar 31, 2009 18:49

wow, nie wiedziałem, że jest to sprzężone :)
sprawdzę czujnik i dam znać co z tego wyszło :ok:

Brt - Sro Kwi 01, 2009 11:17

Na obroty nie wchodzi tylko podczas jazdy, czy na luzie też nie ?? auto do tych 3000obr jeździ ale się muli ?? Szczelność rur od turbo sprawdzałeś ?? To częsta przyczyna problemów z dynamiką. Czujnik hamulca na moje koślawe oko to nie będzie. Auto by wtedy albo hamowało silnikiem albo jechało normalnie.
leszek95b - Pią Maj 01, 2009 21:40

Problem po długim czasie rozwiązany!

Okazało się, że walnięta była pompa wtryskowa. W wielu warsztatach straszono kosztem 1500zł za naprawę, w jednym mówili, że się nie da zrobić i trzeba najlepiej nową za ok. 8000zł kupić. No ale pewien Pan świetnie znający się na pompach wtryskowych (z warsztatu w Kartuzach koło Gdańska) spojrzał, powiedział, że pewnie elektrozawór jakiś jest uszkodzony i za godzinę kazał odebrać samochód naprawiony. Wziął 350zł na naprawę.

Auto ponad miesiąc stało w warsztatach, nawet fachowcy z serwisu BOSCHa rozkładali ręce i namawiali na kupno nowej pompy :)