|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R420] Objętość płynu chłodzącego w zbiorniczku wyrównawczym
szoso - Czw Kwi 16, 2009 11:14 Temat postu: [R420] Objętość płynu chłodzącego w zbiorniczku wyrównawczym Witam
Wiem że to normalne zjawisko że płyn może zwiększać swoją objętość ale w żadnym aucie jeszcze tak nie miałem.Chodzi o to że jak jest zimny to mam płyn do max a jak się rozgrzeje to płyn się podnosi do góry ponad max.W VW czy Audi płyn miałem cały czas w tej samej objętości i nic nie szło do góry.Może to wina korka?
Brt - Czw Kwi 16, 2009 11:26
szosownik napisał/a: | Chodzi o to że jak jest zimny to mam płyn do max a jak się rozgrzeje to płyn się podnosi do góry ponad max |
Też tak mam ... tzn, też mi się zwiększa poziom po zagrzaniu Tyle, że u mnei jest na dnie zbiorniczka, a po rozgrzaniu trochę więcej niż na dnie zbiorniczka
szoso - Czw Kwi 16, 2009 11:36
Brt napisał/a: | Tyle, że u mnei jest na dnie zbiorniczka, a po rozgrzaniu trochę więcej niż na dnie zbiorniczka |
tak mało płynu masz w zbiorniczku?
Brt - Czw Kwi 16, 2009 11:46
w pełni świadomie i z premedytacją ... tak Jak dolewałem to i tak dość szybko schodził poziom prawie do dna i tak zostawał, wiec ..... przestałem dolewać
nicco_nuwai - Czw Kwi 16, 2009 11:47
witaj!
potwierdzam, u mnie plynu na zimnym silniku jest prawie max (zaduzo mi sie nalalo...), na rozgrzanym rosnie ponad max na wysokosc rowna mniej-wiecej odleglosci miedzy min a max.
w miare chlodzenia silnika opada.
pozdr.
szoso - Czw Kwi 16, 2009 11:49
nicco_nuwai napisał/a: | prawie max (zaduzo mi sie nalalo...) |
nic ci się za dużo nie nalało bo w instrukcji jest napisane że płyn ma być uzupełniony do max
nicco_nuwai - Czw Kwi 16, 2009 11:55
szosownik napisał/a: |
nic ci się za dużo nie nalało bo w instrukcji jest napisane że płyn ma być uzupełniony do max |
no to problem sie rozwiazal obaj jestesmy spokojniejsi
pozdr
szoso - Czw Kwi 16, 2009 11:59
ale korek i tak raczej zmienię bo jak go odkręcam na zimnym silniku to nie ma ciśnienia czyli brak psiuknięcia po odkręceniu co by świadczyło że jednak może nie trzymać
Lechos - Czw Kwi 16, 2009 12:26
na zimnym nie bedziesz mial cisnienia
szoso - Czw Kwi 16, 2009 15:31
Lechos napisał/a: | na zimnym nie bedziesz mial cisnienia |
jak korek trzyma to gdzie znika to ciśnienie na gorącym?
przecież korek nie wypuszcza go całkowicie tylko nadmiar i powinno być psiuknięcie po odkręceniu korka jak w innych autach jest
Lechos - Czw Kwi 16, 2009 17:28
Na cieplym plyn sie rozszerza wiec spreza sie powietrze w ukladzie (jest cisnienie) i wtedy przy odkreceniu korka bedzie syk. Gdy plyn stygnie to wraca do swego pierwotnego poziomu i powietrze tez gubi cisnienie bo juz go nic nie spreza. Wiec na cieplym syknie a na zimnym juz nie ma czym.
szoso - Czw Kwi 16, 2009 17:37
czyli kupno nowego korka jest zbędne
Lechos - Czw Kwi 16, 2009 19:17
skoro trzyma Ci cisnienie na goraco to raczej tak
|
|