Zobacz temat - [R All] Wersje skrzyni PG1
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) - [R All] Wersje skrzyni PG1

maras83 - Nie Kwi 19, 2009 01:31
Temat postu: [R All] Wersje skrzyni PG1
Mam pytanie, ile było wersji skrzyni PG1? Ja wiem o dwóch, z 1,8VVC i 2.0D, była jeszcze jakaś? Pytanie wynika stąd,że zmieniłem skrzynie w moim R, bo dyfer miał spory luz(efekt zaniedbania dziury w osłonie przegubu). Założyłem skrzynie ponoć z z R25 idt, z anglika, rok wybity na korpusie to 2003 i jest problem z obrotami, tzn na 1,2 i 3 biegu jest normalnie, ale np na 4 przy 60km/h miałem 2200obr, a przy 140 na 5 3750 :/ . Za dużo im nie jeździłem, bo ok15km, przy okazji też myłem okolice bloku, bo spod miski olejowej trochę leciało, ale nie sądzę,żeby to mycie zabrudziło tarcze sprzęgła na tyle,żeby się ślizgała, zwłaszcza,że jest gruba. skrzynia pasowała bez najmniejszych problemów, jedynie musiałem zmienić 2 sruby łączące korpus, bo w mojej były szpilki, do których mocowało się poduszkę skrzyni. Obroty, które podałem wg przełożen z rave nie pasują do żadnej z tam opisanych tam wersji pg1
Konix - Nie Kwi 19, 2009 10:15

Przełożenia wyglądają na 2.0 turbo, ale w 2003 już chyba nie robili. Może jest z 1.8 turbo, ale nie wiem jakie w niej były.
sTERYD - Nie Kwi 19, 2009 13:07

1,8 turbo było tylko w R75 i ze skrzynią getrag, a nie z PG1 :hm:
maras83 - Sob Kwi 25, 2009 17:47

Sprawdziłem z ciekawości przełożenia z R45 i wyszło,ze zwykłe 1.8 117km ma pg1 z przełożeniami, ktore pasują do mojej, obecnej. Tylko pytanie, da się tak bez problemu zalożyć skrzynie z benzyny do diesla? Nie różnią sie kielichem?
xtek - Sob Kwi 25, 2009 18:16

oooooo, widze, ze pierwszy raz ktos pisze o podobnym problemie do mojego. Chyba u mnie ktos tez przelozyl skrzynie, bo u mnie obroty wygladaja tak:

Przy 90km/h mam 2500RPM. (inni uzytownicy SDI na forum maja 2000)
Przy 130km/h mam 3500RPM
Przy 150km/h mam 4000RPM
Przy 160km/h mam 4250RPM
Przy 170km/h mam 4500RPM

Jak cos Ci sie uda dowiedziec, to pisz. Gdzie na korpusie skrzyni masz cos nabite?

Remigiusz - Sob Kwi 25, 2009 18:53

A nie jest to możliwe ze zle pokazuje obrotomierz :?:

No trochę dziwne ja na swojej PG1 mam przy
90km/h - 2.000RPM
125km/h - 3.000RPM
140km/h - 3.250RPM

xtek - Sob Kwi 25, 2009 19:06

Nie mam pojecia... raczej nie, bo halas tez jest wiekszy.

Kilka moich zdjec:







Tutaj ktos podrzucil ze swojego auta:



Przy takiej predkosci u mnie by juz pewnie bylo 5,5kRPM

Remigiusz - Sob Kwi 25, 2009 19:57

A jaki wy macie nr nabity na skrzyny?
xtek - Sob Kwi 25, 2009 20:22

Ja szukalem jakichs numerow itp. na skrzyni, ale nic nie moge znalezc. Gdzie cos powinno byc?
funfel - Sob Kwi 25, 2009 21:43

ja do swojego r620SDI '95 zalozylem skrzynie od r220SDI ( nie wiem jaki rocznik) i przelozenia sa takie same jak mialem wczesniej tj.
3 bieg, 2000tys obr., 50km/h
4 bieg, 2000tys obr., 70km/h
5 bieg, 2000tys obr., 95km/h ( pokazywal na liczniku 90, ale na gps bylo cos ponad)

sprawdzane na GPS

maras83 - Nie Kwi 26, 2009 01:38

Obr. pokazuje dobrze, to słychać. na starej skrzyni miałem tak, jak być powinno, czyli przy 120 na V 2750obr/min, ta jest wyraźnie krótsza. Wg rave, skrzynia z diesla ma przełożenia(w przyubliżeniu) III-1,222, IV-0,85 V-0,65, i główne 3,938. Z 1.8VVC III- 1,3,IV-1,02, V-0,75 i główne 4,2. W 1,8 117km, z 45 są przełożenia biegów takie, jak w 1,8VVC, ale głowne jak w dieslu. I tak właśnie jest u mnie. Niby nie wielkie róznice,ale jednak trochę to wkurza. Prędkościomierz też pokazuje dobrze. nr skrzyni jest na ubudowie sprzęgła, od góry, widać go po wyjęciu filtra powietrza. Na mojej skrzyni(tej nowej) niestety brakuje tej naklejki :/
Remigiusz - Nie Kwi 26, 2009 02:31

To w takim razie wam ktoś zle skrzynie sprzedał nie do diesla :shock:
xtek - Nie Kwi 26, 2009 09:27

Hm...

Sa 2 rodzaje skrzyn w 1.8 VVC, dla BRM - B6BST, dla zwyklego - C4BS

Gear ratios: C4BS/C6BS

Final 4.200 : 1
Fifth 0.765 : 1
Fourth 1.033 : 1
Third 1.308 : 1
Second 1.842 : 1
First 3.167 : 1
Reverse 3.000 : 1

B6BST

Final 3.938:1
Fifth 0.848:1
Fourth 1.033:1
Third 1.308:1
Second 1.750:1
First 2.923:1
Reverse 3.000:1

Wychodza mi takie predkosci/obroty jakbym mial C4BS/C6BS...
U mnie tez nie ma tam naklejki.

Dla porownania przelozenia diesla:

Gear ratios: S6BS/S6BSU

Final 3.938 : 1
Fifth 0.648 : 1
Fourth 0.848 : 1
Third 1.222 : 1
Second 1.895 : 1
First 3.250 : 1
Reverse 3.000 : 1

Tu http://www.unixnerd.demon.co.uk/revs.html mozna fajnie wszystko policzyc

maras83 - Nie Kwi 26, 2009 12:16

Ja podając VVC myślałem o 25/mg zr. tam była ta, o której pisałem. Moja jest z 2003r

[ Dodano: Nie Kwi 26, 2009 12:36 ]
właśnie, piszecie,że ktoś sprzedał skrzynie z benzyny, tylko mam pytanie, czy skrzynia z benzyny kompletnie niczym nie różni się w mocowaniu, os skrzyni z diesla? Dało by się po prostu jedną wyjąć i załozyć drugą?

xtek - Nie Kwi 26, 2009 21:04

Troche abstraktcyjna sytuacja :/ Ja chce w takim razie z powrotem skrzynie od diesla! :) Tylko jak rozpoznac jaka skrzynie mam... czy jakis mechanik od Roverow to pozna? Ile kosztuje przelozenie skrzyni? Moze ktos bedzie chcial wymienic ta moja na normalna dieslowska :D
funfel - Nie Kwi 26, 2009 22:17

ja za samo przelozenie zaplacilem 200zł ( u znajomego) ale doszedl do tego nowy olej, naprawa lozyska i cos jeszcze. łacznie wyszlo 450zł. Za skrzynie od 220SDI dalem 500zł
AndrewS - Pon Kwi 27, 2009 00:15

w sklepie www.tomateam.pl sa dwa rodzaje uszczelniaczy polosi do PG1, wiec roznia sie nie tylko przelozeniami
maras83 - Czw Kwi 30, 2009 23:44

w całej tej sytuacji widzę jeden plus, mój roverek od 60 do 100km/h, na 4biegu ma 5,5-5,8s :mrgreen: wcześniej bylo to ok 7s
xtek - Czw Maj 21, 2009 20:41

maras83 napisał/a:
w całej tej sytuacji widzę jeden plus, mój roverek od 60 do 100km/h, na 4biegu ma 5,5-5,8s :mrgreen: wcześniej bylo to ok 7s


no tak... ale przez to wiecej nam pali pewnie... zauwazyles zwiekszone spalanie po wymianie tej skrzyni?

Mam jeszcze jedno pytanie. Czy jesli faktycznie mam inna skrzynie i inne przelozenia, to zeby zrobic tak jak bylo w standardzie w SDI musze wymienic cala skrzynie czy wystarcza jakies bebechy w srodku, zebatki czy cos?

davidlive - Wto Sty 17, 2012 16:08

witam

mam problem ze skrzynia a mianowicie mam wyjechane trochę tryby i nie chce kupować całej skrzyni bo wsadziłem nowe łożyska a niestety mechanik chyba "to" przeoczył.

Pytanie brzmi: czy tryby ( koła zębate) od rovera 420 2.0 16v 133 będą takie same jak w 620 Ti ??

chodzi mi o przełożenia , bo mam opcje kupić całą skrzynkę od takiego rovera za ok 300 a w innym razie muszę kupić całą skrzynie do ti za ok 700

Marrkus - Wto Sty 17, 2012 23:25

Przełożenia w R620Ti są nastepujące:

1 - 3,157:1
2 - 1,842:1
3 - 1,308:1
4 - 1.033:1
5 - 0,765:1

główne - 3,938:1

dla innych skrzyń to wygląda tak:


Dla R400 to wyglada tak (dane z rave dla R420 z silnikiem serii T):

MANUAL GEARBOX - PG1
-Gear ratios:
Fifth 0.765 : 1
Fourth 0.935 : 1
Third 1.222 : 1
Second 1.750 : 1
First 2.923 : 1
Reverse 3 :1

[ Dodano: Wto Sty 17, 2012 23:25 ]
o skrzyni znajdziesz też tu:
http://forum.roverki.eu/v...der=asc&start=0