Zobacz temat - [R45/MG ZS] Ile wytrzymuje sprzęgło i jakie są jego koszta ?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R45/MG ZS] Ile wytrzymuje sprzęgło i jakie są jego koszta ?

BoloSr - Czw Kwi 30, 2009 18:46
Temat postu: [R45/MG ZS] Ile wytrzymuje sprzęgło i jakie są jego koszta ?
Siemka
Mam pytanko ile powinno wytrzymac sprzeglo w benzynie 1.8 ?? ?
Ile kosztuje takie sprzeglo (dobre a nie byle co ) i co plecicie zeby zapodac i gdzie jest odpowietrznik od pedalu sprzegla ?? ?

Pedał sprzegła lapie mi przy podlodze i nie wiem czy to juz sprzeglo mowi pa czy moze sie zapowietrzy uklad :(

na jakiej wysokosci powienien lapac pedal sprzegła ?? ?

kasjopea - Czw Kwi 30, 2009 18:54

Ceny sprzęgieł możesz sprawdzić w tomateam.
BoloSr - Czw Kwi 30, 2009 19:35

kasjopea napisał/a:
Ceny sprzęgieł możesz sprawdzić w tomateam.


masz racje zupelnie zapomnialem ale co z reszta mojego pytania ?? ??

kasjopea - Czw Kwi 30, 2009 20:38

To już ja niestety nie pomogę :/
BoloSr - Pią Maj 01, 2009 19:23

kasjopea napisał/a:
To już ja niestety nie pomogę :/


mam nadzieje ze sie ktos taki znjadzie :)

sTERYD - Pią Maj 01, 2009 20:44

BoloSr napisał/a:
ile powinno wytrzymac sprzeglo w benzynie 1.8 ??

zależy kto i jak jeździ ;)
przy częstym piskaniu itp to może i po 50 kkm umrzeć

jeśli chodzi o zapowietrzony układ to po pierwsze zerknij czy masz płyn w zbiorniczku na pompce :cool:

BoloSr - Pią Maj 01, 2009 20:49

sTERYD napisał/a:
BoloSr napisał/a:
ile powinno wytrzymac sprzeglo w benzynie 1.8 ??

zależy kto i jak jeździ ;)
przy częstym piskaniu itp to może i po 50 kkm umrzeć

jeśli chodzi o zapowietrzony układ to po pierwsze zerknij czy masz płyn w zbiorniczku na pompce :cool:


no ale ja tak raczej nie jezdze chyba ze poprzedni wlasciel to robil ale z tego co wiem to raczej nie :)
mzasz moze fote gdzie tego szukac ?? ? i czy jakby sie zapowietrzylo to pedal by przypadkiem nie opadl ?? bo on akurat jest wyzej niz hamulec :mad:

sTERYD - Pią Maj 01, 2009 20:54

pedał ma swoją sprężynkę więc będzie się cały czas trzymał w tym samym miejscu dopóki go nie wciśniesz ;)
a baniaczek jest pod tą skrzynką bezpieczników pod maską. W R45 trzeba ją odkręcić żeby tam zajrzeć, nie to co w 400 ;)

BoloSr - Pią Maj 01, 2009 20:56

sTERYD napisał/a:
pedał ma swoją sprężynkę więc będzie się cały czas trzymał w tym samym miejscu dopóki go nie wciśniesz ;)
a baniaczek jest pod tą skrzynką bezpieczników pod maską. W R45 trzeba ją odkręcić żeby tam zajrzeć, nie to co w 400 ;)


oki to jutro bede zagladal (a jak to wyglada ?? ? )a jak to w razie czego odpowietrzyc ?? ? i co tam zalac za płyn ??

sTERYD - Pią Maj 01, 2009 21:02

okrągły gumowy korek na walcu wychodzącym ze ciany grodziowej. Jak podniesiesz puszkę z bezpiecznikami to tam za dużo zbiorniczków nie ma ;)
tylko pod tym korkiem jest jeszcze kumowy miękki kubełek (często wyłazi razem z korkiem), a dopiero potem jest płyn Dot-3 lub dot-4 (fabrycznie chyba 3)
odpowietrzenie to skomplikowańsza sprawa, bo niestety producet nie zamontował odpowietrzacza na tłoczku :/ musisz użuć wysprzęglika jak strzykawki i najpierw napełnić go dokładnie, a potem najlapiej wstrzyknąć płyn do pompki "od tyłu"

BoloSr - Pią Maj 01, 2009 21:07

sTERYD napisał/a:
okrągły gumowy korek na walcu wychodzącym ze ciany grodziowej. Jak podniesiesz puszkę z bezpiecznikami to tam za dużo zbiorniczków nie ma ;)
tylko pod tym korkiem jest jeszcze kumowy miękki kubełek (często wyłazi razem z korkiem), a dopiero potem jest płyn Dot-3 lub dot-4 (fabrycznie chyba 3)
odpowietrzenie to skomplikowańsza sprawa, bo niestety producet nie zamontował odpowietrzacza na tłoczku :/ musisz użuć wysprzęglika jak strzykawki i najpierw napełnić go dokładnie, a potem najlapiej wstrzyknąć płyn do pompki "od tyłu"


no to znalesc to znjade ale z tym odpowietrzanie to juz sie boje :beczy:
nie bardzo kumam jak mam to zrobic :(

sTERYD - Pią Maj 01, 2009 21:10

jakby płynu nie było widać, to na początek spróbuj wcisnąć tłoczek wysprzęglika ile wlezie i może to wystarczy, żeby się na dnie kropelka pojawiła ;)
BoloSr - Pią Maj 01, 2009 21:13

sTERYD napisał/a:
jakby płynu nie było widać, to na początek spróbuj wcisnąć tłoczek wysprzęglika ile wlezie i może to wystarczy, żeby się na dnie kropelka pojawiła ;)


czyli mowisz o tym co jest na skrzyni biegow i wciska lape od sprzegla ?? ?

sTERYD - Pią Maj 01, 2009 21:14

tak :cool:
BoloSr - Pią Maj 01, 2009 21:16

sTERYD napisał/a:
tak :cool:


oki to widze ze jutro bede musial kombinowac moze to sprzeglo jeszce pociagnie :mrgreen:

na jakiej wysokosci powienien lapac pedal sprzegła ?? ?

fearless - Pią Maj 01, 2009 21:18

sTERYD napisał/a:

a baniaczek jest pod tą skrzynką bezpieczników pod maską. W R45 trzeba ją odkręcić żeby tam zajrzeć, nie to co w 400 ;)


W moim 416 też trzeba odkręcić skrzynkę bezpieczników żeby się dostać do pompki.

BoloSr napisał/a:

no to znalesc to znjade ale z tym odpowietrzanie to juz sie boje :beczy:
nie bardzo kumam jak mam to zrobic :(


odpowietrzenie polega na tym że, musisz mieć jeszcze jedną osobę, Ty odkręcasz puszkę z bezpiecznikami i wyjmujesz korek z pompki (mając w ręku DOT 4) druga osoba naciska sprzęgło( to powoduje przepływ z tłoczka koło skrzyni na pompkę - albo odwrotnie) kilka razy, - Ty dolewasz płynu, jeśli trzeba, jak płyn będzie już jednolity (bez bombli), przestajecie pompować sprzęgło - dolewasz do 3/4 zbiorniczka w pompce i jest już wszystko ok. Jesli to nie pomoże, to znaczy że sprzęgło do wymiany. hej!!

BoloSr - Pią Maj 01, 2009 21:19

fearless napisał/a:
sTERYD napisał/a:

a baniaczek jest pod tą skrzynką bezpieczników pod maską. W R45 trzeba ją odkręcić żeby tam zajrzeć, nie to co w 400 ;)


W moim 416 też trzeba odkręcić skrzynkę bezpieczników żeby się dostać do pompki.

BoloSr napisał/a:

no to znalesc to znjade ale z tym odpowietrzanie to juz sie boje :beczy:
nie bardzo kumam jak mam to zrobic :(


odpowietrzenie polega na tym że, musisz mieć jeszcze jedną osobę, Ty odkręcasz puszkę z bezpiecznikami i wyjmujesz korek z pompki (mając w ręku DOT 4) druga osoba naciska sprzęgło( to powoduje przepływ z tłoczka koło skrzyni na pompkę - albo odwrotnie) kilka razy, - Ty dolewasz płynu, jeśli trzeba, jak płyn będzie już jednolity (bez bombli), przestajecie pompować sprzęgło - dolewasz do 3/4 zbiorniczka w pompce i jest już wszystko ok. Jesli to nie pomoże, to znaczy że sprzęgło do wymiany. hej!!



no to fajnie bedzie zabawa :) hej
na jakiej wysokosci powienien lapac pedal sprzegła ?? ?

fearless - Pią Maj 01, 2009 21:23

BoloSr napisał/a:

na jakiej wysokosci powienien lapac pedal sprzegła ?? ?


ZTCP na połowie jego wysokości, nie na dole i nie na górze! Hej!!

BoloSr - Pią Maj 01, 2009 21:25

fearless napisał/a:
BoloSr napisał/a:

na jakiej wysokosci powienien lapac pedal sprzegła ?? ?


ZTCP na połowie jego wysokości, nie na dole i nie na górze! Hej!!


to moje jest nie tak bo lapie na samym dole (moge wtedy wbic bieg ) i puszcza na 1/4 swojej wysokosci :roll:

alga - Pią Sie 17, 2012 18:47

Panie i Panowie - poproszę o pomoc w wyborze sprzęgła do R45 1.8 16V a najlepiej całego kompletu... czy warto kupić używane np z gwarancją czy zdecydowanie lepiej nowe? Jaką firmę polecacie? Czy w granicach 250 zł da się już coś kupić?
Adrian - Pią Sie 17, 2012 21:34

alga napisał/a:
zdecydowanie lepiej nowe
Zdecydowanie.
alga napisał/a:
Czy w granicach 250 zł da się już coś kupić?
Nie. Trzeba stówkę dołożyć. :wink:
alga - Sob Sie 18, 2012 09:22

a jeszcze spytam... czy ten zestaw:

http://allegro.pl/sprzegl...2530058728.html

lub ten http://allegro.pl/sprzegl...2552517238.html

zestaw i firma ok? i czy podpasuje do R45 1.8 benzyna ?
Cena dosc fajna...

Pawel_416 - Sob Sie 18, 2012 11:39

u mnie przez 45tyś wymieniłem dwa sprzęgła,trudno taka noga :evil:
Adrian - Sob Sie 18, 2012 11:43

alga,
Szukaj kompletów marki Valeo lub LUK. Innych wynalazków nie polecam.

Pawel_416 - Sob Sie 18, 2012 11:56

no tak żadnych zamienników,też polecam tą firmę valeo,tylko na początku pomału,aby się dobrze ułożyło sprzęgło :)
alga - Nie Sie 19, 2012 18:27

Ok, dzieki bo moje sprzeglo jest na wykonczeniu wiec trzeba cos szybko kupic.. ;)
a jeszcze spytam - czy tak jest tylko u mnie czy w innych R45 tez - ze sam pedał sprzęgła jest o wiele wyżej niż hamulec i gaz. Wyglada tak, jakby sie uniósł do góry :mrgreen: I nie chodzi mi o tzw. "łapanie", że łapie u samej góry, czy pośrodku... itp.

chyba ze to jest to oznaka, ze sprzeglo jest bardzo,bardzo słabe :razz:

Adrian - Nie Sie 19, 2012 18:29

alga napisał/a:
sam pedał sprzęgła jest o wiele wyżej niż hamulec i gaz
Ten typ tak ma. :wink:
alga - Pon Sie 20, 2012 18:10

aaa! no to bardzo dobrze, bo sie denerwowalam, ze cos jest nie tak w moim egzemplarzu ;)
super, dzieki :)

greg-si - Pon Sie 20, 2012 18:47

Adrian napisał/a:
Ten typ tak ma. :wink:

Nie kłam :P
Sam widziałeś że nie każdy typ tak ma :)

Adrian - Pon Sie 20, 2012 19:01

No dobra 95 % R400 tak ma :razz: , a Ty coś kombinowałeś z wysprzęglikiem u siebie, więc to może być efekt tych zabaw. :wink: