Zobacz temat - [R420] Kontrolka ABS i stukanie w tylnym zawieszeniu
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R420] Kontrolka ABS i stukanie w tylnym zawieszeniu

lysy_vet - Sro Maj 06, 2009 22:12
Temat postu: [R420] Kontrolka ABS i stukanie w tylnym zawieszeniu
Witam!
Po przekręceniu kluczyka zapala się i gaśnie kontrolka ABS, przy odpalaniu silnika zapala się i gaśnie.Jak ruszę zapala się (czasami dopiero przy pierwszym użyciu hamulca) i świeci cały czas.Po raz pierwszy zapaliła się podczas jazdy.Hamuje normalnie.Przy gwałtownym hamowaniu koła się nie blokują, ale też pedał nie "szarpie", ale słychać dźwięk jak wcześniej kiedy ABS działał.
Sprawdzałem czujniki i kabelki - nic niepokojącego nie zauważyłem.Więc myślę że tylko podłączenie pod komputer da jakąś podpowiedź który to ewentualnie czujnik.
Mam pytanko czy znacie warsztat w rejonie Warszawy gdzie mógłbym podłączyć się do kompa i zdiagnozować usterkę.
Chyba że ktoś ma inną sugestię i miał podobny problem.
Pzdr
PS.Jeszcze jeden problem.Stuki były powodem wymiany tylnego zawieszenia.Po wymianie całego tylnego zawieszenia słychać jeszcze bardziej stukanie przy lekkich skrętach (bardziej z prawej strony),oraz przy nierównościach (szczególnie przy małych prędkościach słychać te stuki).Przy jeździe prosto i większej prędkości wszystko jest ok..Byłem ponownie u mechanika i nic nie wymóżdżył - podobno wszystko ok.Ale nadal stuka.....ma ktoś jakiś pomysł.

truten23 - Czw Maj 07, 2009 09:32

Przyjżyj się kolego pierścieniom na przerubach i piastach. Czy przed wymianą zawieszenia miałeś problem z ABSem?
lysy_vet - Czw Maj 07, 2009 10:04

Przed wymianą zawieszenia były stuki.Teraz po wymianie są częściej i głośniejsze.
Przed wymianą nie było problemu z ABS.Wymianę zawieszenia miałem gdzieś 4 tyg temu.
Pzdr

truten23 - Czw Maj 07, 2009 22:42

Trzeba się kolego przyjżeć tym pierścieniom i może dokładniej obejżeć kable do czujników i same czujniki... :hm:
iktorn73 - Pią Maj 08, 2009 22:15

Często pęka pierścień albo pada czujnik,można sprawdzić go za pomocą miernika-omomierza.
fearless - Pią Maj 08, 2009 22:37

Po pierwsze, wyczyść wszystkie czujniki ABS, w tym celu musisz odkręcać koła, o ile z przednimi jest łatwo, o tyle żeby dostać się do czujników z tyłu trzeba już trochę gimnastyki i dobrych kluczy. Wykręć i popsikaj WD 40, załóż z powrotem czujniki i koła, jeśli problem trwa dalej, to pozostaje sprawdzenie pierścieni ABS, może się zdażyć (nawet często) że poszczególne zęby są zapchane błotem, czy innym syfem - to też powoduje dziwne zachowanie ABS, należy przeczyścić szczotką drucianą, popsikać WD 40 i sprawdzać dalej, jeśli działa wszystko, to jeździsz i się cieszysz, ale jeśli dalej jest problem z ABS, pozostaje tylko wymiana pierścieni, najczęściej są to pierścienie tylne.
sTERYD - Sob Maj 09, 2009 10:39

fearless napisał/a:
najczęściej są to pierścienie tylne.

chyba jednak przednie ;)

fearless - Sob Maj 09, 2009 11:51

sTERYD napisał/a:
fearless napisał/a:
najczęściej są to pierścienie tylne.

chyba jednak przednie ;)


To w takim razie mój R jest wyjątkiem ;)