Zobacz temat - [214si] ktory zaklad i jaki gaz?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [214si] ktory zaklad i jaki gaz?

gaxik - Pią Maj 15, 2009 18:32
Temat postu: [214si] ktory zaklad i jaki gaz?
Witam koledzy poradzilibyscie mi gdzie w okolicy piaseczno-warszawa mozna zalozyc gaz do roverka 214 103km i przede wszystkim jakiej firmy i jak sie spisuje gazik w roverku?? z gory dziekuje
Mayday - Pią Maj 15, 2009 18:39

Cytat:
· Jaki gaz założyć do mojego ROVERka?

Wszystko zależy od tego jaki silnik masz w samochodzie...
Jeżeli silnik jest zasilany przez gaźnik to można śmiało założyć instalację I generacji, czyli najprostszą i najtańszą. W większości przypadków jednak silniki ROVERkowe posiadają wtrysk jednopunktowy lub wielopunktowy. Jeżeli silnik posiada wtrysk jednopunktowy to jesteśmy skazani na instalacje II (instalacja podciśnieniowa z komputerem) lub III generacji (ciągły wtrysk gazu z rozdzielaczem) oraz nieliczne instalacje wtrysku gazu IV gen. (sekwencyjny wtrysk gazu) potrafiące obsłużyć tzw. tryb full-group (każdy wtryskiwacz podaje tyle samo paliwa). Jeżeli silnik jest zasilany wtryskiem wielopunktowym, to mamy do wyboru instalacje od II generacji w górę. Kolejne kryterium do materiał, z którego wykonany jest kolektor ssący.
W przypadku silników serii K mamy do czynienia z kolektorem ssącym wykonanym z tworzywa sztucznego (wyjątek to 1.4 8V). W związku z tym zaleca się montaż instalacji LPG co najmniej III generacji (czyli wtrysku gazu fazy lotnej). Dzięki temu unikniemy ewentualnych tzw. strzałów w kolektor spowodowanych złą regulacją LPG lub zużyciem elementów układu zapłonowego. Można oczywiście zamontować instalację II generacji, ale w takim przypadku musimy dopilnować, aby zamontowano odpowiednie zabezpieczenia (tzw. gwizdki na kolektorze ssącym oraz klapki na obudowie filtra powietrza). Montaż instalacji II generacji oznacza także pogorszenie osiagów samochodu (zarówno na gazie, jak i na benzynie w porównaniu do stanu sprzed montażu) związane z obecnością w okolicach przepustnicy tzw. miksera zmniejszającego średnicę dolotu.
Obecnie najlepszym rozwiązaniem jest montaż instalacji IV generacji.
W przypadku silników z kolektorem ssącym wykonanym z metalu (silniki Hondy oraz silnik 1.4 8V serii K, dzięki metalowemu kolektorowi mniejsze ryzyko uszkodzenia go podczas wybuchu powrotnego gazu, czyli tzw. strzału) można śmiało montować instalacje od II generacji w górę (tutaj również powinno przypilnować gaziarzy, aby zamontowali zabezpieczenia).

Generalnie zaleca się rozważny wybór producenta instalacji gazowej (najlepiej wybierać produkty renomowanych firm, np. BRC, Landi Renzo, Lovato) oraz zakładu montującego gaz (najlepiej zasięgnąć opinii znajomych oraz przeszukać Internet). W wielu przypadkach kluczem do sukcesu jest umiejętne skalibrowanie/wystrojenie instalacji. W przypadku instalacji IV generacji bardzo dobre recenzje zbiera instalacja ze sterownikiem Stag 300. Jest ona jednocześnie dobra i tania. Przed montażem warto zażyczyć sobie montażu wtryskiwaczy PlaniJet lub MagicJet oraz reduktora firmy Europegas EG.

Ostatnio modnym wśród użytkowników niechcących pogorszyć dynamiki samochodu staje się montaż tzw. blosa. Oferty sprzedaży blosa można znaleźć tutaj. O zasadzie działania blosa można poczytać tutaj
[/quote]
gaxik - Pią Maj 15, 2009 18:41

dzieki piekne
Mayday - Pią Maj 15, 2009 18:45

Naciśnij magiczny guzik "pomógł" :D
Fido66 - Pią Maj 15, 2009 18:52

ja mam u siebie Staga 300 i polecam,całkiem niedroga instalacja a dobrze założona śmiga wyśmienicie.
ostatnio sprawdzałem spalanie i wyszło mi 8,6l/100 km więc według mnie to więcej niż zadowalające.

Mayday - Pią Maj 15, 2009 18:53

Ja też mam LPG, ale nie mam pojęcia jaki. Jak mogę to sprawdzić?
gaxik - Pią Maj 15, 2009 18:57

fido a jak z moca? bardzo widac roznice? to pewnie tez zalezy jak kto sie zabiera do tego nie , ale u ciebie jak jest
Fido66 - Pią Maj 15, 2009 18:58

najlepiej zajrzeć pod maskę i oblukać :grin: ewentualnie jeśli nie masz pojęcia to podjedź gdzieś do gaziarza i niech ci ktoś to sprawdzi

[ Dodano: Pią Maj 15, 2009 19:01 ]
gaxik napisał/a:
fido a jak z moca? bardzo widac roznice? to pewnie tez zalezy jak kto sie zabiera do tego nie , ale u ciebie jak jest


wszystko zależy od stanu silnika i odpowiedniej regulacji,ja na gazie na moc nie narzekam bo spadek według mnie jest minimalny,choć wiadomo że na benzynce zbiera się lepiej ale różnica u mnie jest naprawdę minimalna.

Mayday - Pią Maj 15, 2009 19:09

A co można zrobić w moim przypadku? Mam instalacje II gen. i przez to zajebistą zwężkę w dolocie powietrza. Po co to jest? Żeby zwiększyć ciśnienie? Żeby się lepiej mieszało? Można coś z tym zrobić? Bo chyba mi to moc ogranicza i na gazie i na benzynie...
Fido66 - Pią Maj 15, 2009 19:14

zwężkę Venturiego stosuję się do zwiększenia prędkości przepływu przez daną rurkę ale po co ty to maasz u siebie to nie mam pojęcia,może ktoś z kolegów się wypowie.
RAFEK - Pią Maj 15, 2009 19:21

Mayday napisał/a:
A co można zrobić w moim przypadku? Mam instalacje II gen. i przez to zajebistą zwężkę w dolocie powietrza. Po co to jest? Żeby zwiększyć ciśnienie? Żeby się lepiej mieszało? Można coś z tym zrobić? Bo chyba mi to moc ogranicza i na gazie i na benzynie...

witam
ta zwężka to mikser który służy do podawania gazu i mieszania go z powietrzem bez niego nie będzie Ci praktycznie wcale chodził na gazie
pozdrawiam

Mayday - Pią Maj 15, 2009 19:25

A wygląda ona tak:
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=39508

RAFEK - Pią Maj 15, 2009 20:02

tak dokładnie tak :) przez te dziureczki leci gaz