Zobacz temat - [r25] 1.4 16v urwany pasek wieloklinowy
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [r25] 1.4 16v urwany pasek wieloklinowy

marcino2000 - Czw Maj 21, 2009 21:49
Temat postu: [r25] 1.4 16v urwany pasek wieloklinowy
Witam, na wstępie chciałbym się przywitać ze wszystkimi użytkownikami forum. Kilka dni temu stałem się szczęsliwym posiadaczem roverka 25 1.4 16V. Dziś urwał mi się pasek wieloklinowy od alternatora oraz jakiś drugi który nie wiem do czego służy(wydaje mi się że to od pompy wspomagania bo przestało działać). Nie wiem co założyć tzn. znalazłm w necie jakiś pasek do alternatora o oznaczeniach 3PK760 ale nie jestem pewien czy to ten, a tym bardziej nie wiem nic na temat tego drugiego paska. Dodam ze jest to wersja z klimą jeśli ma to jakieś znaczenie. Czy są jakieś problemy z założeniem tych pasków?? jakieś tipsy & triki??:D
Z góry dzięki za pomoc
Pozdro!!

DANTE79R - Czw Maj 21, 2009 22:02

Jeden pasek ten grubszy jest od alternatora a drugi od wspomagania. Idź do sklepu motoryzacyjnego i poproś o te paski. Podaj gościowi model Rovera, rocznik i podkreśl że to wersja z klimą i problem masz z głowy, wymiana jest bardzo prosta ale najlepiej pojedź do mechanika to Ci to bez problemu zrobi za kilka groszy. Pozdrawiam.
marcino2000 - Czw Maj 21, 2009 22:20

Dzięki za pomoc:) Nie był bym sobą jak bym z taką pierdołą do mechanika jechał:D Zrobię sam. A ten pasek co znalazłem (tzn. 3PK760) będzie dobry?? Ewentualnie jak byś miał namiar na ten drugi pasek albo lepiej katalog z częściami to by było już super.
Pozdro!!

DANTE79R - Czw Maj 21, 2009 22:23

Skoro paski masz urwane najlepiej zabierz je ze sobą żeby sprzedawca widział bo czasem można się pomylić i kupić o kilka ząbków za krótki lub odwrotnie. Myślę że kupisz bez pomyłek bo osobiście zmieniałem te paski kilka razy i nigdy nie miałem problemu z kupnem właściwego.
sTERYD - Czw Maj 21, 2009 23:36

marcino2000, będzie dobry
rozmiary pasków masz tu:
http://www.roverki.pl/mod...es=Technika#104

marcino2000 - Pią Maj 22, 2009 02:37

Właśnie o takie coś mi chodziło sTERYD. Dziękówa!! Mam Jeszcze takie pytanko które elementy należy zluzować żeby te paski założyć (pewnie doszedł bym do tego ale tak chyba bedzie szybciej- roverek nowy to trzeba pojezdzić:D)??
sTERYD - Pią Maj 22, 2009 07:48

marcino2000 napisał/a:
które elementy należy zluzować żeby te paski założyć

napinacze ;)
w przypadku wspomagania napinacz jest automatyczny i trzeba złapać kluczem za sześćiokąt w środku rolki i odciągnąć ją przekręcając w prawo (w stronę dokręcania śrub) jak już założysz pasek to wystarczy puścić.
w przypadku paska aletrnatora i klimy napinacz jest regulowany dlugą śrubą z łebkiem od dołu. żeby go poluzować musisz najpierw poluzować nakrętkę w środku roli, a potem od spodu tą długą śrubą kręcisz w lewo. Jak już założysz pasek, to napinasz go śrubą a potem dokręcasz śrubę w środku rolki. Prawidłowo napięty pasek powinien sie uginać na dolnym odcinku ok 10 mm pod naciskiem 10 kg.

marcino2000 - Pią Maj 22, 2009 08:21

Odpowiedź konkret , tak precyzyjnej się nie spodziewałem, jeszcze raz dzięki!!
Yogi92 - Czw Lut 19, 2015 11:38

Da radę odświeżyć link sTERYD-a ? :D Albo zna ktoś nr katalogowe tych 2 pasków ?

Edit:

Znalazłem :) https://www.roverki.eu/po...ch-serii-k.html

"W silnikach serii K produkowanych po 95 roku są dwa paski klinowe: Pierwszy: Pasek do pompy wspomagania: 3PK760 Drugi: Pasek do alternatora i sprężarki klimatyzacji: 5PK1155 Pasek do alternatora (auta bez klimatyzacji): 5PK736 Warto jednak przy zakupie potwierdzić w katalogu rodzaj paska do swojego auta."