Zobacz temat - [R200 1.4i 98r.] problem z akumulatorem
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200 1.4i 98r.] problem z akumulatorem

Radek001 - Sob Maj 23, 2009 12:16
Temat postu: [R200 1.4i 98r.] problem z akumulatorem
Witam!

Mój problem jest następujący - pewnego razu przytrafiło mi się nie dojechać do stacji benzynowej... Czekając na pomoc znajomego mój Roverek stał na awaryjnych. Kiedy dojechaliśmy do stacji okazało się, że rozładował się akumulator. Odpaliliśmy na kable i wszystko działało bez problemu.

Jakieś 2 tygodnie później zostawiłem autko na parkingu... na dosłownie 10 minut, nie zamykałem go bo w środku została jedna osoba. Po powrocie okazało się, że autko nie odpala i że trzeba go znowu odpalać na kable. Potem odpalał bez problemu, ale już o poranku problem znowu się pojawiał - rozładowany akumulator i tylko słychać jak rozrusznik ledwo ledwo kręci. Podłączyłem akumulator pod prostownik, załadowałem, pokazałem go elektrykowi, który powiedział, że wszystko z akumulatorem jest dobrze.

Minęły dwa tygodnie - zatrzymałem się na chwilę, żeby zadzwonić, zgasiłem silnik. Kiedy spróbowałem odpalić, znowu to samo - trzeba było odpalać na kable.

Czy to wina akumulatora? Może alternator? A może jakieś spięcie się robi i całe życie z akumulatora ucieka? Ostatnio zauważyłem, że akumulator nie jest dobrze zamontowany - śruba przy podstawce nie jest odpowiednio dokręcona, a przez to akumulator sobie "goni" - może to dlatego?

Proszę o pomoc.

faecd - Sob Maj 23, 2009 12:48

W takim razie ewidentnie masz jakis spory pobór gdzies.
Albo jak mowisz, ze normalnie dziala a od czasu do czasu wylaczysz silnik na chwile po czym aku pada to moze rzeczywiscie alternator szwankuje.

Ja swoj aku po rozladowaniu do 8V naladowalem pozniej dwa razy bo sie rozladowal stojac na awaryjnych:) i dziala ladnie!

Ja na poczatek bym kontrolowal napiecie aku np wieczorem i rano by zobaczyc czy duzo pradu pobiera.

Moj stojac w miejscu tydzien wyladowal sie konkretnie tak, ze oczko naladowania zmienilo sie z zielonego na czarne...

Ciezko podac mi konkretne wartosci napiecia jakie powinno cechowac dobry akumulator o standardowym niskim poborze pradu podczas poboru....

merlin11228 - Sob Maj 23, 2009 12:53

nie napisałeś jak stary jest ten akumulator prawdopodobnie juz sie poprostu skonczył i nalezy go wymienic,druga przyczyna moze byc taka ze cos pobiera za duzo pradu na zgaszonym aucie musisz to zmierzyc amperomierzem innych przyczyn raczej sie nie doszukuj. dla pewnosci ewentualnie sprawdz ładowanie w prosty sposób- zdejmij kleme na odpalonym silniku na chwile silnik powinien dalej pracowac a nawet delikatnie zwiekszyc obroty.
DANTE79R - Sob Maj 23, 2009 15:40

Jak dla mnie to masz alternator do roboty, prawdopodobnie szczotki do regeneracji. Masz za słabe ładowanie i przez to pada lub czego nie wykluczam, akumulator postawił kolano ze starości a jeżeli jest nowy to reklamuj. Pozdrawiam
iktorn73 - Pon Maj 25, 2009 16:08

Weź miernik,zdejmij klemę + i zmierz pobór prądu na wyłączonym silniku,czyli podepnij miernik między klemę a biegun aku.Powinien pobierać 0 albo jakieś setne Ampera,jeśli pobiera więcej to rozładowuje Ci aku. Później sprawdź czy masz dobre ładowanie około 14V. Jeśli wszystko jest ok to pewnie będzie wina aku.Pozdrawiam