Zobacz temat - [25] Tuning Diesla 2.0
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning mechaniczny - [25] Tuning Diesla 2.0

kepa416 - Pon Maj 25, 2009 14:54
Temat postu: [25] Tuning Diesla 2.0
Witam Państwa. Jestem w trakcie kupna roverka 25 rocznik 2003. Chciałbym zasięgnąć opini na temat podnoszenia mocy tego silnika i wypowiedzenie się doświadczonych na ten temat chciałbym zamontować :
*strumienice
*końcówkę mugen
*inny filtr powietrza

W ostateczności chip tuning alle chciałbym wykorzystać wszystkie możliwości a chip na samych końcu. Czekam na odpowiedzi.

Brt - Pon Maj 25, 2009 16:02

jeśli chcesz coś poczuć, to tylko chip moim zdaniem ;)
kepa416 - Pon Maj 25, 2009 17:22

A jeśli chodzi o dźwięk i ostatni tłumik i strumienice to Czy są problemy z Sondami Lamda w tym modelu ? i Czy Diesel bd brzmiał ładnie ? Bo kiedyś ktoś mi powiedział że do Diesla nie powinno się zakładać takich rzeczy a Filtr stożkowy tylko i wyłącznie na pełny wtrysk w silniku benzynowym
Brt - Pon Maj 25, 2009 21:06

W dieslu nie masz sondy lambda :ok: pozatym ..... brzmienie wytłumionego klekota bezcenne :mrg: strumienicę sobie odpusć ... co do filtru .... najlepiej zostwa ten co masz i wymieniaj go regularnie (najlepiej przy wymianie oleju), to jest ważne dla żywotności przepływki :ok:
lineumaciel - Pią Cze 12, 2009 09:46
Temat postu: Re: [25] Tuning Diesla 2.0
kepa416 napisał/a:
Witam Państwa. Jestem w trakcie kupna roverka 25 rocznik 2003. Chciałbym zasięgnąć opini na temat podnoszenia mocy tego silnika i wypowiedzenie się doświadczonych na ten temat chciałbym zamontować :
*strumienice
*końcówkę mugen
*inny filtr powietrza

W ostateczności chip tuning alle chciałbym wykorzystać wszystkie możliwości a chip na samych końcu. Czekam na odpowiedzi.



Tylko i wyłącznie chip, filtry strumienice hmmm nie polecam bo i tak nic nie dadzą,.

NITRO - Sob Cze 13, 2009 01:50

witam mam kilka pytan a zatem
1 czy wasze roverki tez przyspieszaja w granicach 2-3 tysiecy 45 2.0idt a pozniej juz niechca ? jezdzilem wczesniej benzyna wiec troche dziwne mi sie to wydaje ?
2 czy wsadzajac komputer od wersji 115KM w 101KM bede mial taka moc czy jeszcze cos trzeba zrobic ? moze zwiekszyc cisnienie turbo na 1.2bara ?
3 co daje wywalenie katalizatora i dolozenie wiekszego intercolera ?
4 do ilu wytrzyma skrzynia bo znalazlem chiptuning do rovera za 800 zl na 126KM i 285NM a dla wersji tej mocniejszej 115KM na 145 KM i 315 NM
Pozdrawiam

Botanix - Sob Cze 13, 2009 09:15

Cytat:
witam mam kilka pytan a zatem


Witam

Cytat:
1 czy wasze roverki tez przyspieszaja w granicach 2-3 tysiecy 45 2.0idt a pozniej juz niechca ? jezdzilem wczesniej benzyna wiec troche dziwne mi sie to wydaje ?


Mój R220 SDI przyśpiesza już konkretnie od 2000 i tak do 4.5k bez odczuwalnego spadku w przyśpieszeniu. W zasadzie, gdy kręcę go do 4k to od 0-160 potrzeba więcej czasu niż przy kręceniu do 4.5k.

azer - Sob Cze 13, 2009 10:12

NITRO,
1. po ostatnich testach na forum wyszło że nie powinno być tak jak piszesz, ale wykres z hamowni pokazuje że rzeczywiście można mieć takie odczucia (sam mam podobne)
2. to się nie uda z tego co wiem, a pozatym wątpie czy byś znalazł taki komputer
3. chyba z grubsza nic :) To nie benzyna
4. Generalnie iDT nie są zbytnio podatne na czip tuning. Nie pamiętam dokładnie, ale te 15-20 koni to max co bezpiecznie można wyciągnąć.

Przy twoich zapędach po co kupowałeś klekota?

Botanix - Sob Cze 13, 2009 11:56

Cytat:
Przy twoich zapędach po co kupowałeś klekota?


Właśnie... co innego gdy z czasem zachce Ci się więcej mocy ( jak mi :) ) ale Ty jeszcze nie kupiłeś a już pytasz jak władować siano w tuning, który z resztą zbyt wiele nie da.

Krzysi3k - Sob Cze 13, 2009 13:53

Też chętnie bym sobie zwiększył moc u siebie, ale wole nie ryzykować wymiany skrzyni z powodu zbyt dużego momentu...
xmen38 - Sob Cze 13, 2009 15:29

Botanix napisał/a:
Cytat:
witam mam kilka pytan a zatem


Witam

Cytat:
1 czy wasze roverki tez przyspieszaja w granicach 2-3 tysiecy 45 2.0idt a pozniej juz niechca ? jezdzilem wczesniej benzyna wiec troche dziwne mi sie to wydaje ?


Mój R220 SDI przyśpiesza już konkretnie od 2000 i tak do 4.5k bez odczuwalnego spadku w przyśpieszeniu. W zasadzie, gdy kręcę go do 4k to od 0-160 potrzeba więcej czasu niż przy kręceniu do 4.5k.


Moj roverek przyspiesza w zakresie 2000 do 3000 obr ..
Co moze byc nietak z moim ze ciagnie tylko do 3000 obr ?? ?


pozdro

NITRO - Sob Cze 13, 2009 15:37

hmm no wlasnie mam jeszcze swoje auto ale ojciec ma rovera 45 ktorego sobie wezme od niego jak sprzedam swojego nissana :) i chcialem cos przynim zrobic zeby niebyl takim zwyklym dupowozem :)) a z tego co czytalem troche na forum to kolego DOBRYZIOM ma ponad 200 kM i 300niutkow i skrzynia daje rade !!
Botanix - Sob Cze 13, 2009 15:53

ale kolega dobryziom jezdzi nieco innym wozem po sporych modyfikacjach.Nawet jesli wyciagniesz te 300nm to r45 wciaz nie bedzie wyscigowka,za duza buda.Poza tym skrzynia to nie wszystko a co ze sprzeglem...musisz sporo sie narobic aby te nm wyciagnac, moze silnik zmien.
NITRO - Sob Cze 13, 2009 23:29

myslalem nad mg zr 2.0 idt 115KM ale jeszcze niewiem, napewno niechce juz benzyny bo przy mojej jezdzie to 15l na 100km przy 1.6 wiec co to bedzie jak bym mial 2.0 :))

[ Dodano: Sro Cze 17, 2009 23:03 ]
moge miec kompa od mg zs 115KM tylko pytanie czy sam komputer cos da ? chcialem jeszcze zwiekszyc cisnienie na turbo i wiekszy IC dac co mowicie ??