Zobacz temat - [mg zr] 1.4 - jak podniesc moc nie tracac na benzynie...
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning mechaniczny - [mg zr] 1.4 - jak podniesc moc nie tracac na benzynie...

Knives - Czw Cze 25, 2009 00:25
Temat postu: [mg zr] 1.4 - jak podniesc moc nie tracac na benzynie...
Witam
Niedawno zakupiłem MG ZR z silnikiem 1.4, muszę przyznac ze jak na samochód o tej wadze i gabarytach ten silnik rzeczywiscie jest dynamiczny... Lecz jednak brakuje mi w nim trochę mocy i sportowego zacięcia ;) w koncu silnik powinien dorównywac stylistyce auta. Chciałbym prosic was o poradę, niestety moja przygoda z motoryzacją dopiero się zaczyna dlatego nie wiem od czego zacząc tuning mojej bryczki... dodatkowo nie chcę by MG straciło swoja ekonomicznosc... tak więc szukam sposobu na podniesienie nieco mocy i momentu obrotowego nie tracąc przy tym na ekonomicznym spalaniu... Dodatkowo chciałbym zainwestowac jakis porządny układ wydechowy o dobrym brzmieniu... nie chodzi mi o kozackie basowe rozrywajace uszy wycie z rury tylko raczej o cos stylowego o dostojnym niskim i nie za hałaśliwym brzmieniu... tak więc proszę uprzejmie o podzielenie się ze mną waszym doświadczeniem z modyfikacjami ZR-ki

Z Góry dziękuję i Pozdrawiam

dobryziom - Czw Cze 25, 2009 08:52

na dobra sprawę temat był już kilkakrotnie maglowany. Wnioski są dwa albo swap na mocniejszy motor albo ekstremalne modyfikacje pociągające za sobą duże koszta.

Najlepszym rozwiązaniem które może dać przyrost kolo 10 może 15km i poprawić dynamikę to doprowadzenie silnika technicznie do serii i lekkie modyfikacje.

*sprawdzenie i ewentualna wymiana świeć, kabli kopułki

*poprawa dolotu ( filtr stożkowy z doprowadzeniem zimnego powietrza)

*poprawa wydechu ( układ na przelotowych bądź pół przelotowy tlumikach oraz usuniecie kata)

później juz droższe zabawy walki, regulowane kółka rozrzadu, szlif itd...

ceremony - Czw Cze 25, 2009 09:30

Moze jeszcze tego nie wiesz, ale nie istnieje w silniku benzynowym cos takiego jak zwiekszanie mocy przy jednoczesnym zmniejszaniu spalania. Wszelkie modyfikacje (poza ukladem wydechowym) typu ostrzejsze walki rozrzadu, wieksze wtryski paliwa, obrobka glowicy, zmiana mapy paliwa maja na celu podniesienie mocy ale oczywiscie kosztem paliwa, bo skads ta moc i moment musza sie w koncu brac. Takze proponuje sie zdecydowac, albo zmniejszasz moc i malo pali, albo ja podnosisz i nie patrzysz na spalanie.
W poprzednim aucie mialem dwie mapy paliwa, jedna byla ekonomiczna ~160 km a druga sportowa ~170 km i powiem Ci ze nie chcialo mi sie nawet jezdzic tym autem jak byla wlaczona ekonomiczna, bo byl taki zamulony w porownaniu do tej sportowej.

Co do ukadlu wydechowego to dobry pomysl, jesli zdecydujesz sie na wymiane calego ukladu wydechowego z kolektorem razem, wtedy masz najwiekszy pryrost mocy co w przypadku 100 koni w serii powinno dac kolo 7 koni i moze nawet kilkunastu Nm a to w lekkim aucie juz sie czuje. Poza tym uklad dolotowy, jakis zabudowany stozek zamiast seryjnej puszki z filtrem papierowym moze da 3 konie a moze zabierze 10 jak bedzie zle zrobiony niestety. Skoro chcesz miec w miare ekonomiczne auto to by bylo na tyle modyfikacji.

Co do dzwieku, wszystko zalezy jak duze beda tlumiki i ile ich zamontujesz, bo jesli zalozysz jeden a'la mugen na samym koncu wydechu a reszta sama rure, to rownie dobrze moglbys nic nie zakladac i tez byloby tak samo extremalnie mega glosno co wcale nie przenosi sie na moc i Nm :)
Najlepszym rozwiazaniem sa dwa w miare duze tlumiki, a ten koncowy powinien byc jak najwiekszy przelotowy, bo wtedy bez strat mocy daje piekny lekko stlumiony dzwiek silnika na wolnych obrotach i odpowiednio glosny ale nie ryczacy na wysokich.

Czyli na przyklad taki zestaw:
1. Kolektor wydechowy: http://www.ptp-ltd.co.uk/..._-_janspeed.htm

2. Zamiast katalizatora tak zwany decat pipe: http://www.ptp-ltd.co.uk/..._-_janspeed.htm

3. Srodkowy tlumik maly: http://www.ptp-ltd.co.uk/..._-_janspeed.htm

4. Koncowy tlumik duuuzyhttp://www.ptp-ltd....st_silencer.htm

5. Na koniec poniewaz nie bedzie katalizatora potrzebne jest jeszcze to zeby oszukac komputer: http://www.ptp-ltd.co.uk/...gine_light).htm

Mozesz tez wybrac wersje ze sportowym katalizatorem ale wyjdzie drozej i minimalnie mniejszy bedzie spodziewany przyrost mocy. Nie zapomnij o uszczelkach do ukladu wydechowego, tez znajdziesz na tej stronie.


A tu masz kolejne mozliwosci modyfikacji juz nie ekonomicznych.
http://www.ptp-ltd.co.uk/..._pipercross.htm

http://www.ptp-ltd.co.uk/...ade_package.htm

http://www.ptp-ltd.co.uk/...rottle_body.htm


http://www.ptp-ltd.co.uk/...ht_flywheel.htm

Ja u nich kupilem i jestem bardzo zadowolony, moze nie jest najtaniej ale przynajmniej napewno wszystko pasuje i daje zamierzony efekt.

camaro17 - Pią Cze 26, 2009 20:34

Może ja się tu wtrącę, gdyż nie mam akurat MG ZR 105km tylko R400 z tym właśnie silniczkiem i dlatego napisze jak u mnie to jest. A więc:

- nowy wydech, brak kata za miast niego dodatkowy tłumik, lecz na pewno NIE strumienica + tłumik ULTER
- aluminiowa przepustnica
- stożek w obudowie + doprowadzenie zimnego powietrza ze zderzaka http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=39995
- świeczki NGK

Generalnie na stożku ładnie robi wruuuuuuuuu nawet mi się to podoba ale dopiero jak przepustnica się mocniej otworzy, i trzeba pamiętać że po aluminiowej też ładniej dźwięk się roznosi. Co do mocy to nie wiem ile to nie zamierzam mierzyć tego na hamowni, zbierać się zbiera ładne tak od 3,5 obr/mi idzie do góry jak żyleta. :mrgreen: Co do spalania to nie wiem jak, ale jest OK na 11l robię +/- 200-230 km tylko staram się jeździć tak do 3obr/min drogi u mnie nie są ładnie aby latać na 16"MG 195/45 :razz:

LU - Nie Cze 28, 2009 14:50

camaro17 napisał/a:

- świeczki NGK


osobiście polecam wymianę na BOSCHowskie świeczki.. troszkę droższe, ale bez porównania..

camaro17 - Nie Cze 28, 2009 17:31

LU i tu są zdania podzielone, mój ojciec 2 razy naciął się na BOSCHa i od momentu kiedy przerzucił się na NGK nie ma problemów i u mnie jest tak samo. Także jednym to pasuje innym to, ale trzeba jeszcze wziąć pod uwagę że większość mechaników tak samo twierdzi że Bosch się mocno popsuł, nie mówię tu o ASO bo im to bez różnicy oby droższe było. Ja od mc. pracuje w magazynie motoryzacyjnym i wiem że Bosch bardzo dużo różnych wynalazków produkuje i to się raczej kurzy na półkach, a NGK schodzi na bieżąco czy to świeczki czy kable WN, co do cen to są minimalne różnice. Z ciekawostek, ciekawe czy zaufałbyś pseudo SPORTOWYM klockom Bosch jakie ma w ofercie, bo ja na pewno nie :!:
dobryziom - Pon Cze 29, 2009 08:55

co do świeczek boscha to sa to raczej standardowe świeczki i tak jak kolega napisał ich jakość dość mocno spadła a NGK wciąż trzyma swoja jakość. Ważne żeby kupić NGK produkowana w Japonii a nie w Francji bo spotkałem sie już z takimi a nie znam ich jakości.
LU - Pon Cze 29, 2009 18:28

poprzednim moim autem był peugeot 106 Rallye, na początku miałem świece NGK, po wymianie ich na Bosch'a byłem w szoku, oczywiście pozytywnym..
dobryziom - Pon Cze 29, 2009 19:41

moze NGK miales juz stare albo pociete :) i stad ten szok:p
LU - Pon Cze 29, 2009 22:13

dobryziom napisał/a:
moze NGK miales juz stare albo pociete :) i stad ten szok:p


buhehe.. użytkowałem je na tyle długo, że zdążyłem wymienić świece na nowe NGKi jak i te z Bosch'a :mrgreen:

ceremony - Wto Cze 30, 2009 12:37

LU napisał/a:
dobryziom napisał/a:
moze NGK miales juz stare albo pociete :) i stad ten szok:p


buhehe.. użytkowałem je na tyle długo, że zdążyłem wymienić świece na nowe NGKi jak i te z Bosch'a :mrgreen:


Panowie nie ma co sie klucic, dla jednych NGK dla innych Bosch jest lepszy, a wiadomo i tak ze nie ma to jak oryginalne japonskie swiece NGK! :lol:

A i umowmy sie, swiece mocy nie dodaja. :razz:

dobryziom - Wto Cze 30, 2009 12:55

ceremony napisał/a:
Panowie nie ma co sie klucic, dla jednych NGK dla innych Bosch jest lepszy, a wiadomo i tak ze nie ma to jak oryginalne japonskie swiece NGK! :lol:


zgadzam się :ok:

ceremony napisał/a:

A i umowmy sie, swiece mocy nie dodaja. :razz:


ale mogą odebrać :roll:

ceremony - Wto Cze 30, 2009 13:11

dobryziom napisał/a:
ceremony napisał/a:

A i umowmy sie, swiece mocy nie dodaja. :razz:


ale mogą odebrać :roll:


Mam nadzieje ze moje sa ok bo od zakupu auta ich nie ruszalem.. :/
A juz 55tys przebiegu i pewnie to sa ciagle te oryginalne :mrgreen:

dobryziom - Wto Cze 30, 2009 13:49

producenci zalecają wymianę co 25-30tys. ale zadko kto sie do tego stosuje:p
LU - Sro Lip 01, 2009 17:33

Ale przecież nikt się nie kłóci :mrgreen:
Po prostu, wymiana zdań:)

camaro17 - Sro Lip 01, 2009 20:51

No to jakie inne pomysły na podniesienie mocy w 1.4 16v 103 KM????
ceremony - Czw Lip 02, 2009 09:08

camaro17 napisał/a:
No to jakie inne pomysły na podniesienie mocy w 1.4 16v 103 KM????

Wymiana silnika na 1.8 VVC albo 2.0 T ;)

A tak na powaznie to przeciez jest na allegro kupa naklejek GTi, Turbo, VR6, V8, V12 biturbo, polecam rewelacja! :mrgreen: