Zobacz temat - [R200 1.4 98'] za dużo płynu chłodzącego+pstryczek do went.
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200 1.4 98'] za dużo płynu chłodzącego+pstryczek do went.

joannapj - Nie Lip 05, 2009 12:53
Temat postu: [R200 1.4 98'] za dużo płynu chłodzącego+pstryczek do went.
Witam,
jestem tu nowa, roverem jeżdżę od 2 miesięcy. poprzedni własciciel zamontował w moim roverku dziwny pstryczek/przełącznik podłączony do akumulatora - początkowo nikt nie potrafił mi powiedzieć do czego służy - w tym także mechanik, a bałam się sprawdzić do czego służy - dopiero ostatnio namawiana przez kolegę, przełączyłam, uruchomiłam silnik i okazało się, ze włączył się wentylator. kolega stwierdził, że prawdopodobnie auto się wcześniej przegrzewało i stąd ten pstryczek. przy okazji zwrócił uwagę na to, że poziom płynu chłodzącego jest dużo powyżej maximum, a co więcej, odkręcenie korka było niemożliwe - a wg jego opinii powinno to pójść sprawnie. auto się nie przegrzewa, a wentylator działa normalnie. jestem kobietą i nie stosuję się do tych wszystkich zaleceń odnośnie kontrolowania poziomu płynów co tydzień- wierzę tym, którzy pod maskę zaglądają - jak np mechanik, który wymieniał podstawowe rzeczy zaraz po zakupie czy koledzy i nikt nie zauważył niczego niepokojącego. poczytałam trochę to forum i nie znalazłam podobnego problemu - raczej użytkownicy się skarżą na ubytki płynu chłodzącego. niemniej jednak trochę jestem zaniepokojona - i pytanie, czy właściwie powinnam być zaniepokojona? jakie mogą być konsekwencje tego, że tego płynu jest za dużo?
Z góry dziekuję za każdą odpowiedź

[ Dodano: Nie Lip 05, 2009 12:56 ]
Przepraszam, zapomniałam: 214, 1.4, 8V, 98r.

Lechos - Nie Lip 05, 2009 13:07

Poprostu odlej plynu do odpowiedniego poziomu i po problemie, po jakims czasie skontroluj stan i bedziesz wiedziala czy sie komus przelalo czy moze ktos nalal wiecej wiedzac, ze gdzies sobie powoli ucieka.
Co do wlacznika wentylatora to widac, ze poprzedni wlasciciel byl zapobiegawczy i zamontowal go aby uniknac HGF (uszkodzenia uszczelki pod glowica) na ktory to nasze silniki sa podatne w wyniku przegrzania (moze profilaktycznie sobie wlanczal w miescie w koreczkach ;)) .

des - Sro Lip 08, 2009 14:00

Ja też mam dużo powyżej poziomu MAX i nic złego się nie dzieje tak więc spokojnie sobie jeździć a na pewno będzie wsio OK.
szoso - Sro Lip 08, 2009 14:18

płyn po rozgrzaniu zwiększa swoją objętość dlatego dobrze by było mieć tyle płynu ile powinno być czyli do górnej kreski max(według instrukcji)
nie ma sensu przepełniać układu chłodzenia :wink:

Raptile - Sro Lip 08, 2009 14:48

A czy bez tego pstryczka wentylatory się włączają ?
joannapj - Sro Lip 08, 2009 14:48

dzięki wszystkim za odpowiedzi
szoso - Sro Lip 08, 2009 14:49

Raptile napisał/a:
A czy bez tego pstryczka wentylatory się włączają ?

napisane że działa normalnie :wink:
a jeśli chodzi o korek o którym pisałeś to gorzej by było jakby nie puszczał i którędy by ci ten płyn wywaliło :wink:

joannapj - Sro Lip 08, 2009 15:26

no właśnie ten korek nie puszcza, a nie chciałam się z nim siłować, żeby nie wywaliło tego płynu niewiadomo gdzie. a co do wentylatora, to on działa normalnie - nienormalnie, tzn włącza się sam, ale wyłącza się jak tylko wyciągnę kluczyk ze stacyjki - a tak chyba nie powinno być?
szoso - Sro Lip 08, 2009 15:30

joannapj napisał/a:
no właśnie ten korek nie puszcza, a nie chciałam się z nim siłować

to że nie możesz go odkręcić to nie znaczy że nie puszcza ciśnienia,mylisz pojęcia :wink:
joannapj napisał/a:
tzn włącza się sam

powinien się włączać sam powyżej 90*C

[ Dodano: Sro Lip 08, 2009 15:31 ]
joannapj napisał/a:
ale wyłącza się jak tylko wyciągnę kluczyk ze stacyjki - a tak chyba nie powinno być?

u mnie też tak jest