Zobacz temat - [Freelander] Bezpieczniki
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) - [Freelander] Bezpieczniki

tadek32 - Pią Lip 10, 2009 18:40
Temat postu: [Freelander] Bezpieczniki
Witam mam problem z moim freelanderem wybija mi bezpiecznik f8 co może być tego przyczyną dodam że po wybiciu bezpiecznika nie działają mi liczniki oraz żadne kontrolki proszę o jakieś podpowiedzi
SyntaX - Pią Lip 10, 2009 21:14

A czy auto było przekładane ??
Jeżeli tak to gdzies źle jest zaizolowana wiązka, lub gdzieś (najcześciej oprzy zegarach) niewłasciwie połozono wiązkę i się zagina.
U mnie kable były mocno dociśnięte i migało mi podświetlenie zegarów.
Rozwiązałem to inaczej prowadząc wiązkę.
Zrobiłem z boku w podstawie licznika lutownica otwór, potem ładnie pilniczniem w kwadrat wycięte.
Nastepnie wiazkę dałem w otulinę, zdjąłem poduchę pasażera i tam tez dalem wiązkę w otuline, pod całą deską rozdzielczą i jest pięknie.
Mniejsze kable dałem w takie plastikowe gietkie otulinki.
Jak robić to porządnie.
Obecnie przekładam Freelandera 2006 rok po lifcie
Mam sporo fotek jak by ktoś potrzebował.

tadek32 - Sob Lip 11, 2009 09:54

Tak auto było przerabiane dzięki za podpowiedz sprawdzę to jeżeli by było można to chętnie przyjże się fotografiom bo coś mi chyba źle zrobili bo na przykład światłą awaryjne działają wyłącznie na zapłonie
SyntaX - Sob Lip 11, 2009 20:50

Jeżeli tak jest to napewno źle porobili a nie chyba.
najprawdopodobniej źle podłączli kable przy puszce bezpieczników.
Pomylili kable na przekaźnikach i sam raczej nie dojdziesz do tego co i jak bo Land Rover miał rózne kolory kabli w swoich fabrycznych wiązkach.
Pozostaje niestety dobry elektryk, albo jak na przekładke masz jakąś gwarancje to reklamacja.

tadek32 - Nie Lip 12, 2009 14:17

samochód mam narazie sprawny po rozebraniu licznika okazało się że nie był zaizolowany jeden z przewodów i dotykał masy co powodowało zwarcie. dzięki za podpowiedzi
SyntaX - Nie Lip 12, 2009 17:01

Skoro tak to ja w wolnej chwili odpiął bym akumulator, wykcił poduszkę pasażera i sprawdził zaizolowanie wiązek.
Potem zdjął bym plastiki przy kolumnie kierowniczej i też sprawdził.
Lepiej sprawdzić niż potem mieć niespodziankę na drodze.
Ja dodatkowo po zaizolowaniu wiązek dałem je w otuliny i teraz mam pewność, że nic się nie poprzeciera.

tadek32 - Wto Lip 14, 2009 21:25

Dzięki za informacje tak zrobię bo nie wiem co jeszcze może być nie zaizolowane.
Mam jeszcze pytanie bo nie wiem czy jest jakaś możliwość sprawdzenia temperatury silnika oraz czy włączą się wentylatory przy chłodnicy. Zapaliłem silnik czekałem bardzo długo na postoju zdawało mi się że przewody wodne są bardzo gorące ale temperatura na wskaźniku pokazywała cały czas połowę temperatury a wentylatory nie chodziły.