Zobacz temat - [R214 1.4i 98] zbyt wysokie obroty !!
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R214 1.4i 98] zbyt wysokie obroty !!

pawel.o83 - Pią Sie 07, 2009 22:20
Temat postu: [R214 1.4i 98] zbyt wysokie obroty !!
Witam
mam problem ze swoim roverkiem, mianowicie teraz latem, gdy dni są naprawdę gorące jadąc w korku dłuższy czas, gdy silnik sie rozgrzeje po wrzuceniu biegu jałowego(luz) obroty wskakuja mi na 2000-2500tyś.
natomiast gdy silnik jest średnio nagrzany ,obroty na luzie są normalne czyli w granicach 1000 obr.
nie wiem w czym jest problem, byc moze czujnik położenia przepustnicy jest uszkodzony bądż przepustnica ale dlaczego tylko w tedy gdy silnik jest mocno nagrzany??!!
przepustnica powinna byc ok bo patrzyłem czy aby czasem sie nie zatyka i wyczyściłem ją przy okazji.
prosze o pomoc bo 2 mechaników nie ma pojęcia.

Ciufa - Sob Sie 08, 2009 00:05

pawel.o83 napisał/a:
przepustnica powinna byc ok bo patrzyłem czy aby czasem sie nie zatyka i wyczyściłem ją przy okazji.
prosze o pomoc bo 2 mechaników nie ma pojęcia.
przeczytaj to: http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=15017 i popraw temat
wyczyść jeszcze silniczek krokowy, ewentualnie wymień na nowy
jak napiszesz w temacie rocznik auta to znajdę ci taki silniczek

kasjopea - Sob Sie 08, 2009 00:07

Proszę poprawić temat.
Ciufa - Sob Sie 08, 2009 15:08

no prawie dobrze, koniec nawiasu powinien byc za rocznikiem a opis problemu poza nawiasem ;P
wyczyść silniczek krokowy a jak ie pomoże tu masz nowy: http://www.tomateam.pl/sk...m_dzial=&c=1221
niektórzy kupują używane ale ja bym nie ryzykował

Dydo - Sob Sie 08, 2009 17:24

Większość kupuje używane, bo wydać 400 zł. na nowy to nie sztuka ;) Wiadomo, co nowe to nowe, bez obaw, że może paść, albo nie wiadomo czy w ogóle sprawne, tak jak w przypadku używki, jednak nie każdego stać, aby wydać odrazu na takie 'pierdółko', bądź co bądź - ważne, 400 zł. Choć sam jestem za tym, aby dbać należycie o Roverka, jednak mimo wszystko rozważył bym zakup używki.

Sam mam problemy z obrotami, bo czasami potrafią zawiesić się na 2000 tys., 2500, po czym powoli opadają, lub przez jakis czas, wrzucając na bieg jałowy, zatrzymują się na 1200 obr. i dopiero potem spadają na 1000 obr., więc trzeba będzie przeczyscic krokowca a jeśli to nie pomoże to zakupić używkę. A jeśli używka nie pomoże to szukać przyczyny dalej.

Ciufa - Sob Sie 08, 2009 19:59

przedstawiłem tylko moje zdanie i sposób w jaki ja się pozbyłem problemu falujących i rosnących obrotów :)
Mayday - Nie Sie 09, 2009 17:01

Te silniczki raczej nie padają. Wyczyścić krokowca i tyle, pomoże na 99,999% ;) Ewentualnie mogłeś poruszyć śrubkę przy przepustnicy. Jeśli tak to musisz podpiąć miernik do styków czujnika położenia przepustnicy (chyba styk pierwszy i ostatni) i kręcąc tą śrubką ustaw rezystancję TPS przy zamkniętej przepustnicy 595 ohm.
pawel.o83 - Nie Sie 09, 2009 18:29

dzięki za te wszystkie informacje. wyczyściłem to małe cholerstwo, był naprawde bardzo zabrudzony pokryty czarną sadzą.
jeździłem cały dzień i wszystko było w porządku, choć w korkach nie stałem i być może silnik nie rozgrzał sie na tyle aby przekonac sie czy rzeczywiście pomogło. jutro czeka mnie droga do pracy zazwyczaj w korku wiec myślę że dowiem sie czy pomogło :wink: pozdawiam

Dydo - Nie Sie 09, 2009 19:55

Ciufcia napisał/a:
przedstawiłem tylko moje zdanie i sposób w jaki ja się pozbyłem problemu falujących i rosnących obrotów :)


I szanuje Twoje zdanie. Żeby nie było, że się czepiam :)

A gdzie dokładnie jest ten krokowiec w R200 ? Bo nie wiem czy to jest to miejsce, o którym myślę a nie chcę czegoś sknocić ;P Trudno jest to wymontować i później zmontować po wyczyszczeniu ?

Robertus74 - Nie Sie 09, 2009 19:59

pawel.o83 napisał/a:
dzięki za te wszystkie informacje. wyczyściłem to małe cholerstwo, był naprawde bardzo zabrudzony pokryty czarną sadzą.
Witam!
Jestem raczej mało zorientowany w tematyce budowy samochodów (mam 214Si) i mimo że na razie nie mam tego problemu, to chciałbym się dowiedzieć gdzie ten silniczek się znajduje i jak się do niego dostać.
Z góry dziękuję.

kasjopea - Nie Sie 09, 2009 20:05

Proszę zobaczyć ten temat: http://forum.roverki.eu/v...zek+krokowy+200
pawel.o83 - Nie Sie 09, 2009 20:49

jest przykręcony do kolektora, między pokrywą zaworu(góra silnika) a przepustnicą.
ilustruje ten rysunek http://www.roverki.pl/article.php?sid=413
zaznaczony 1ką

Robertus74 - Nie Sie 09, 2009 22:20

Dzięki wam za linki. :)
pawel.o83 - Pon Sie 10, 2009 20:03

miałem napisać czy pomogło :wink: i chyba pomogło. silnik rozgrzał sie dosyć mocno i wszystko było ok, choc przez moment obroty sie zawiesiły na 1500obr ale to było po tym jak zgasiłem auto aby zatankować i odpaliłem ponownie po zatankowaniu i właśnie w tedy coś na zegarze sie ruszyło ale po prze gazowaniu opadło na prawidłową wartość i już do domku było ok :smile: pzd
Dydo - Czw Sie 20, 2009 21:26

Mam pytanie odnośnie tego krokowca jeszcze.. Wystarczy tylko odkręcić, przeczyścic i spowrotem przykręcić tak ? Nie będą po tym mi świrowały jeszcze bardziej obroty czy po wyczyszczeniu będzie trzeba jakoś ustawiac obroty czy coś ?