Zobacz temat - [R45 2.0iDT '02] Klocki hamulcowe
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R45 2.0iDT '02] Klocki hamulcowe

marcinZG - Czw Sie 27, 2009 22:05
Temat postu: [R45 2.0iDT '02] Klocki hamulcowe
Wybralem sie na tydzien do Szklarskiej Poreby.
W zwiazku z tym nie moglem sie stawic w MRU :/ - gwoli wyjasnienia.

Od pewnego czasu mialem problemy z piszczacymi klockami hamulcowymi z przodu.
Podczas jazdy, glownie podczas skrecania, co ciekawe przy hamowaniu cichly.
Pewnego dnia postanowilem je wyciagnac (gora 2 miesiace temu), lekko przeszlifowac papierem, odtluscilem je benzyna ekstrakcyjna, tak samo tarcze.
Na niewiele sie to zdalo, klocki piszczaly nadal.
Ale, ze byly prawie nowe (poprzedni wlasciciel) na razie zrezygnowalem z wymiany.
Niedawno kupilem auto i na chwile obecna staram sie minimalizowac wydatki.
W gorach zaczely popiskiwac intensywniej, ale jakos specjalnie nie przywiazywalem do tego wagi.
W drodze powrotnej dalo sie juz slyszec chrobotanie z prawego kola.
Wiadoma sprawa, skonczyly sie klocki.
Staralem sie jak najwiecej hamowac silnikiem i oszczedzac tarcze, jednak po dojechaniu do domu okazalo sie, ze prawa tarcza dostala troche po dupie.

1. Jakie klocki wybrac do niewentylowanych tarcz? Czy te same, ktore wszyscy polecaja do wentylowanych (ATE, Ferodo Primier), czy cos innego?
2. Jak ocenic czy tarcza rowniez nadaje sie do wymiany? Nie chce wydac na klocki 150zl i po miesiacu kupowac kolejny komplet klockow + nowa tarcze.
3. Jesli musialbym wymienic tarcze na jaka sie zdecydowac? Czy w takim wypadku wymieniac obie (byly wymieniane w zeszlym roku przez poprzedniego wlasciciela)?

Brt - Czw Sie 27, 2009 22:08

marcinZG napisał/a:
Czy te same, ktore wszyscy polecaja do wentylowanych (ATE, Ferodo Primier)

tak
marcinZG napisał/a:
Jak ocenic czy tarcza rowniez nadaje sie do wymiany?

pomiar grubości + sprawdzenie czy nie ma bicia i ogólne oględziny ;)
marcinZG napisał/a:
Czy w takim wypadku wymieniac obie (byly wymieniane w zeszlym roku przez poprzedniego wlasciciela)?

jeśli wymiana będzie niezbędna to oczywiście obie :ok:

marcinZG - Czw Sie 27, 2009 22:23

Brt napisał/a:

marcinZG napisał/a:
Jak ocenic czy tarcza rowniez nadaje sie do wymiany?

pomiar grubości + sprawdzenie czy nie ma bicia i ogólne oględziny ;)

Bicia nie ma, aczkolwiek wyszlifowal sie pasek przylegajacy do wewnetrznego ranta tarczy i troche delikatniejszy pasek na srodku.
Nie jest to moze jakis wielki szlif, aczkolwiek spokojnie wyczuwalny pod palcem.
Jutro to ewentualnie zmierze.

Brt napisał/a:

marcinZG napisał/a:
Czy w takim wypadku wymieniac obie (byly wymieniane w zeszlym roku przez poprzedniego wlasciciela)?

jeśli wymiana będzie niezbędna to oczywiście obie :ok:

Jakas rada co do firmy? Brac to co ma Tomi czy szukac cos innego?

[ Dodano: Pią Sie 28, 2009 14:59 ]
Zamieszczam fotki tarczy i prosze o porade co robic - zamawiac nowy komplet u Tomiego, czy brac tylko klocki i miec nadzieje, ze tarcza nie bedzie wplywac na ich nadmierna degradacje?