Zobacz temat - [R45 iDT 02'] Wysokie położenie pedała sprzęgła
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R45 iDT 02'] Wysokie położenie pedała sprzęgła

PopaY - Nie Wrz 13, 2009 13:11
Temat postu: [R45 iDT 02'] Wysokie położenie pedała sprzęgła
Witam.

Coś mnie nieco martwi i troszkę denerwuje, a mianowicie bardzo wysokie położenie pedała sprzęgła. Pedał sprzęgła jest położony ponad pedałem hamulca i gazu, kilka centymetrów od górnej ścianki co po prostu powoduje, że za każdym razem przy zmianie biegu muszę całkowicie zdjąć stopę z pedała by sprzęgło poszło na maxa do góry. Na zdjęciach widać jego położenie (przepraszam za jakość).





Generalnie sprzęgło działa dobrze, nie mam zastrzeżeń choć troszkę popiskuje przy jego naciskaniu. Co o tym myślicie? Czy już czas na wymianę sprzęgła? Pedał nie powinien być tak wysoko, to jasne jak słońce. Doradźcie.

azer - Nie Wrz 13, 2009 13:13

e to normalne, wiele razy poruszane i generalnie nic z tym nie da się zrobić
komuś coś się udało, ale nie pamiętam co było robione

[ Dodano: Nie Wrz 13, 2009 13:15 ]
jeden z wielu tematów
http://forum.roverki.eu/v...B3+sprz%EAg%B3a

PopaY - Nie Wrz 13, 2009 13:16

No nie wiem czy normalne, bo w R600 położenie pedału sprzęgła jest na wysokości pedała hamulca. U sąsiada w R200 również. Sprzęgło mi piszczy przy naciskaniu, ogólnie jest to uciążliwe jeśli jest ono tak wysoko.
mORGAN - Nie Wrz 13, 2009 14:17

Normalne w znaczeniu, że typowe dla tego modelu. Nie mniej jednak wkurzające. U mnie też tak wysoko...
magneto - Nie Wrz 13, 2009 14:41

Potwierdzam. też mam wysoko tego pedała.ale już się przyzwyczaiłem
marcinZG - Nie Wrz 13, 2009 18:41

Ja rowniez potwierdzam opisana przypadlosc.
sTERYD - Nie Wrz 13, 2009 21:10

400/45 tak ma. :cool:
Ktoś sobie podkładał gumę pod zderzak, żeby obnizyć. :/
Wg mnie wcale nie jest to niewygodne, ale to moje zdanie i całkowicie się z nim zgadzam ;P

PopaY - Nie Wrz 13, 2009 21:13

Hmm, jeśli zarówno w R600 i R45 jest takie samo sprzęgło hydrauliczne i w R600 jest wysprzęglik, którym możemy ustawić położenie pedała to czemu do cholery nie ma tego w R45? Albo może jest, ale schowane tak, że w ogóle tego nie widać? No dla mnie akurat jest to uciążliwe :/
sTERYD - Nie Wrz 13, 2009 21:30

tak, ale w R600 jest inny wysprzęglik (imho lepszy) i inna pompka niż w R400 :/
w R400/45 wysprzęglik jest to po prostu pojemnik z tłoczkiem i to w dodatku z plastiku, bez przewidzianego odpowietrzania, ani żadnej regulacji :/
pompka jest podobnie jak w R75 ze zbiorniczkiem zamontowanym na stałe :/ na szczęście znacznie mniej awaryjna i da się sprawdzić płyn bez większych końbinacji ale regulacji tam na prawdę nie ma :(

PopaY - Pon Wrz 14, 2009 22:34

Czyli rozumiem, że tak ma być i tyle. Dzięki Panowie, przestanę się tym przejmować ;)
Jugol - Pon Wrz 14, 2009 22:43

sTERYD napisał/a:
400/45 tak ma. :cool:
Ktoś sobie podkładał gumę pod zderzak, żeby obnizyć. :/
Wg mnie wcale nie jest to niewygodne, ale to moje zdanie i całkowicie się z nim zgadzam ;P


...wg mnie nie jest to niewygodne, ale to moje zdanie i też się z nim całkowicie zgadzam :)

Stacho - Wto Wrz 15, 2009 10:01
Temat postu: [R45 1,4 16V, 2001r]
Witam,
Pisałem o tym, ja sobie nieco pedał obniżyłem, prawie trzy lata jężdżę i jest ok, zobacz moje posty :wink: , pozdr...

sobrus - Wto Wrz 15, 2009 11:07

Moj tez ma wysoko. Wkurza to o tyle, że powyżej zdarza mi sie zahaczyć o kawałek maty którą wyłożona jest podłoga (a która kończy sie aż przy desce). Mniej wiecej tam gdzie są bezpieczniki.
Podczepianie maty z kolei aby siedziała wyżej utrudnia dostęp do gniazdka diagnostycznego.
Ale wielkiego problemu nie ma.

Przynajmniej dopóki moja stopa to numer 42 ;)

PopaY - Wto Wrz 15, 2009 11:56

Moja to 45 i deczko mnie to denerwuje :P Poza tym pracuję w garniturku więc i buty mam garniturowe, a te są jeszcze dłuższe :P Ale nic, trzeba się przyzwyczaić ;)
sobrus - Wto Wrz 15, 2009 12:12

Znam ten ból, na ślub brata wziąłem sobie inne buty do jazdy...
Dobrze ze w pracy chociaz na luzie...
Chyba bym oszalał musząc siedzieć 8h dziennie przed komputerem w garniturze.

PopaY - Wto Wrz 15, 2009 12:19

Czasami 12h ;) Ale mniejsza z tym, ważne, że w tym obuwiu jeżdżę maksymalnie 15 minut dziennie :P
gralu - Wto Wrz 15, 2009 23:34

[quote="azer"]e to normalne, wiele razy poruszane i generalnie nic z tym nie da się zrobić

a właśnie że się da wystarczy wyciągnąć pedał sprzęgła wykręcić śrubę z gumowym odbojem i ten kawałek blachy gdzie owy odbój się wkręca zagąć poprzez wkręcenie w imadło( to dość twardy materiał i zwykłe kombinerki czy obcążki nie pomogą) podczas puszczania nogi z pedału sprzęgła odbój uderza w ścianę grodziową i z czasem ta owa blacha(zagięcie) się odgina i regulacja śrubą nie pomaga pedał idzie w górę....... to normalka 15-20 min roboty i położenie pedału sprzęgła jak nowe. Sprawdzone na R25 i jeżeli w R45 jest to samo to żaden problem :wink:

sTERYD - Wto Wrz 15, 2009 23:38

w r45 nie jest tak samo jak w r25
sprzęgło ma odbój przy samym pedale i pompka (nie linka) jest na sztywno zmontowana z dźwignią pedału, bez opcji regulacji długości cięgna :/

drozdzik - Nie Paź 07, 2012 22:25

witam tez mam taki pedal ale mysle nad tym zeby w ciegnie pompki wywiercic otwor blizej i przykrecic pedal zejdzie w doł a sam silownik pomki nadal bedzie sie cofal tak jak eczesniej poniewaz orginalnie jest tam spory zapas luz jka zrobie to dam fotki o co mi chodzilo bo ciezko mi to opisac
michu027 - Sro Paź 24, 2012 19:34

Witam, ja również mam problem. Otóż padło mi sprzęgło(pękła tarcza) stare było firmy Valeo,a ja zakupiłem firmy national od tomateam. Wcześniej ze sprzęgłem nie miałem żadnych problemów, tarcza o dziwo miała jeszcze około 7mm grubości, ale mniejsza.
Chodzi o to że pedał sprzęgła był równiutko z innymi, a teraz po wymianie przez mechanika pedał sprzęgła odstaje na około 2-3 cm wyżej od reszty. Czytałem na forum i są podzielone opinie. Mógłby ktoś w końcu powiedzieć naprawdę jak to z tym jest? :) Ewentualnie jak ową usterkę naprawić aby było to równe? Ktoś pisał że można to regulować ilością płynu w układzie, czyli że im więcej płynu tym sprzęgło wyżej? Według mnie to mało logiczne ;p

Auto to Rover 400 2.0 sd 1996r