Zobacz temat - [seria 200] wymiana bębnów na tarcze
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning mechaniczny - [seria 200] wymiana bębnów na tarcze

Matius - Pią Wrz 18, 2009 20:15
Temat postu: [seria 200] wymiana bębnów na tarcze
Witam,

Pytanie: Czy da rady wymienić tylne bębny na tarcze?

zdaje sobie sprawę że być może chociaż sam nie wiem trzeba będzie wymieniać całą tylną oś... i że będzie to dość kosztować ale zapytać można od tego jest forum :) jest to w ogóle możliwe? Może jakiś inny roverek ma tarcze i tylko kwestia przełożenia?

Ma ktoś może tarcze w swoim R200 już? ;) Jak tak to można prosić fotki?

faecd - Pią Wrz 18, 2009 20:33

w Hondach jak sam mialem to chlopaki pisali, ze taki swap robili. W zwiazku z analigią Rovera do Hondy mysle, ze tez da sie zrobic. Mozesz poszukac na forum civicklub.pl
Vesper416 - Pią Wrz 18, 2009 20:46
Temat postu: Re: [seria 200] wymiana bębnów na tarcze
Matius napisał/a:
Witam,

Pytanie: Czy da rady wymienić tylne bębny na tarcze?

zdaje sobie sprawę że być może chociaż sam nie wiem trzeba będzie wymieniać całą tylną oś... i że będzie to dość kosztować ale zapytać można od tego jest forum :) jest to w ogóle możliwe? Może jakiś inny roverek ma tarcze i tylko kwestia przełożenia?

Ma ktoś może tarcze w swoim R200 już? ;) Jak tak to można prosić fotki?



Wystraczy nabyć r200 w odpowiednim roczniku! A tak na serio cała tylna oś belka do wymiany . Też się kiedyś interesowałem tym tematem...

Matius - Pią Wrz 18, 2009 20:52

Vesper416 napisał/a:
Wystraczy nabyć r200 w odpowiednim roczniku!

hmm... no nie wiem co to ma do rocznika... raczej do pojemności silnika mi się zdaje ale mogę się mylić.

Vesper416 napisał/a:
A tak na serio cała tylna oś belka do wymiany .

tak też myślałem...


Problem w tym że nigdzie nie mogę znaleźć tej osi z tarczami... wszystko w bębnach... patrze na Rover 200 może pasuje od czegoś innego? 25 ? nie wiem... nie wiem czy w ogóle tam są... Jest w ogóle rover 200 z tarczami z tyłu?

michone - Pią Wrz 18, 2009 20:58

szukaj z rozbitka mg zr. W rocznikach r200 96-97 byly wentylowane z przodu tarcze + tarcze z tylu. Od 98 byly z tylu bebny a z przodu lite tarcze.

Ogólnie obie rzeczy praktycznie nie do znalezienia w Polsce :/ szukalem i nie znalazlem

Vesper416 - Pią Wrz 18, 2009 20:59

Cytat:
Przednie koła nowego Rovera serii 200 wyposażone są w hamulce tarczowe, tylne zaś w bębny. Układ hamulcowy hydrauliczny, dwuobwodowy. ABS (Anti-lock Braking System) występuje jedynie jako opcja. Jeśli egzemplarz jest wyposażony w ABS to w początkowym okresie produkcji zarówno z przodu jak i z tyłu występowały hamulce tarczowe, później (od połowy 98 roku) bębnowe



Źródło: http://www.roverki.pl/art...ne%20techniczne

Roj - Nie Wrz 20, 2009 23:50

ja mam 200 vi rocznik 98 (z vin bo w dowodzie pierwsza rej. 99) i z przodu są tarcze wentylowane z tyłu lite.
Krzysi3k - Nie Wrz 20, 2009 23:56

Roj napisał/a:
ja mam 200 vi rocznik 98 (z vin bo w dowodzie pierwsza rej. 99) i z przodu są tarcze wentylowane z tyłu lite.


No, bo masz 200Vi. Przy takiej mocy muszą być tarcze.

Roj - Pon Wrz 21, 2009 00:00

no ja wiem, że mam i wiem, że mam vi :cool:

odpowiadałem na:

Matius napisał/a:
Jest w ogóle rover 200 z tarczami z tyłu?

michone - Pon Wrz 21, 2009 10:11

Roj napisał/a:
no ja wiem, że mam i wiem, że mam vi :cool:

odpowiadałem na:

Matius napisał/a:
Jest w ogóle rover 200 z tarczami z tyłu?


Ja przywiozlem z niemiec 1.4 8v z 87roku i tez tak mial :P

dudus87 - Pon Wrz 21, 2009 10:18

Ja mam włożone. Silnik 1.4 16v po małym dłubnięciu. Tarcze z klockami ATE na przodzie i na tyle. Fotki zaraz, musze zejsc na dol :P
Brt - Pon Wrz 21, 2009 10:55

Cytat:
Ja przywiozlem z niemiec 1.4 8v z 87roku i tez tak mial

Bo miał ABS .... było o tym wielokrotnie pisane, w których wersjach i jakich rocznikach były tarcze z tyłu .... poszukać proponuję.

PS. 97 roku zapewne ;)

Krzysi3k - Pon Wrz 21, 2009 11:31

michone napisał/a:
W rocznikach r200 96-97 byly wentylowane z przodu tarcze + tarcze z tylu. Od 98 byly z tylu bebny a z przodu lite tarcze.

dudus87 - Pon Wrz 21, 2009 12:57

u mnie rocznik 98, wszystkie tarcze lite. Z przodu założone większe od 400 lub 600 nie pamietam.

http://img42.imageshack.u...20090921149.jpg

Moloch - Pon Wrz 21, 2009 20:58

1999 12 grudzień liete tarcze przód bębny tył przy 1.6 to aż dziwne ale oszczędności robią swoje... :( ale będą wentylowane z przodu :)
Pływak - Pon Wrz 21, 2009 21:07

Niektórzy widzę mylą tu nawiercane z wentylowanymi :]
kzrr - Pon Wrz 21, 2009 21:11

Kiedyś nawet Brt pytałem oto samo :) i z tego co mówił co poza efektem wizualnym prawie żadnej róznicy w hamowaniu nie będzie a koszta mogą się oprzeć o jakiegoś kafla. Co do absu i tarcz, mam 1,4 8V z ABSem i bębny z tyłu :) ale to temat rzeka :)
Moloch - Pon Wrz 21, 2009 21:31

Pływak napisał/a:
Niektórzy widzę mylą tu nawiercane z wentylowanymi :]


A gdzie ja się pomyliłem? Aktualnie mam Lite z przodu tarcze a z tyłu bębny a będą wentylowane nacinane i nawiercane... Proszę Cię czytaj dokładniej :)

kzrr napisał/a:
Kiedyś nawet Brt pytałem oto samo :) i z tego co mówił co poza efektem wizualnym prawie żadnej róznicy w hamowaniu nie będzie a koszta mogą się oprzeć o jakiegoś kafla. Co do absu i tarcz, mam 1,4 8V z ABSem i bębny z tyłu :) ale to temat rzeka :)


Efekt wizualny to jedno, ale podobno wentylowane powinny być lepiej chłodzone :) tylko zastanawiam się nad jednym mankamentem, w samochodach ze standardowo montowanymi wentylowanymi tarczami są montowane pod nie takie blachy aby kierowały do nich strumień zimnego powietrza (w sportowych to już inna bajka bo robią nawet wloty powietrza w błotnikach)

Brt - Pon Wrz 21, 2009 21:39

kzrr napisał/a:
Co do absu i tarcz, mam 1,4 8V z ABSem i bębny z tyłu

bo masz rocznik 98 a od tego rocznika modelowego były bębny już niezależnie od istnienia ABSu w aucie ;) Tylko przez pierwsze dwa lata były robione wersje z tarczami z tyłu(pomijam vi, BRM, itp. :ok: )

Pływak - Pon Wrz 21, 2009 21:40

Moloch napisał/a:

A gdzie ja się pomyliłem? Aktualnie mam Lite z przodu tarcze a z tyłu bębny a będą wentylowane nacinane i nawiercane... Proszę Cię czytaj dokładniej :)


Odnosiłem się do posta nad Twoim bo, może i w 400 lub 600 są lite ale jakoś trudno mi w to uwierzyć bo ja w starym kanciaku mam seryjnie wentylowane....

kzrr - Pon Wrz 21, 2009 21:44

Brt, wiem wiem pamietam jak tłumaczyłeś :P
Moloch - Pon Wrz 21, 2009 21:50

Brt, My to się nawet kiedyś spotkaliśmy na Siekierkowskiej Trasie jak to gdzieś z Markiem jechałeś :) i tłumaczyłeś o tych tarczach :P
NEOSSS - Pon Wrz 21, 2009 22:47

W 600 niezaleznie od roku sa z przodu wentylowane a z tylu lite... Roznia sie tylko srednica w zaleznosci od silnika...

Seria 200/400 miala w 96-97 tarcze przod wentylowane, tyl lite bodajze tylko przy ABS lub przy 1.6, po 97 byly lite z przodu a tyl bebny niezaleznie czy z ABS czy bez, tylko Vi mialy tarcze tu i tu...

Rover 200 1.4 16v 96 - tarcze lite przod, tyl bebny, brak ABS taki przyklad...

dudus87 - Pon Wrz 21, 2009 22:48

Brt napisał/a:
kzrr napisał/a:
Co do absu i tarcz, mam 1,4 8V z ABSem i bębny z tyłu

bo masz rocznik 98 a od tego rocznika modelowego były bębny już niezależnie od istnienia ABSu w aucie ;) Tylko przez pierwsze dwa lata były robione wersje z tarczami z tyłu(pomijam vi, BRM, itp. :ok: )


a ja mam 98 z ABS i tarcze z tyłu są :)

Matius - Pon Wrz 21, 2009 22:53

jak ktoś ma tylną całą belkę z tarczami na sprzedaż do 200 to ja jestem pierwszy w kolejce ;)
Moloch - Pon Wrz 21, 2009 22:56

Ale aby zamienić Bębny na tarcze to nie tylko belka wchodzi w grę, jeszcze kilka elementów, tylko ja więcej Ci nie powiem (ale tak profesjonalnie to pewnie by tarcze i klocki nowe się przydały a przy okazji i płyn)
Brt - Pon Wrz 21, 2009 22:59

Moloch napisał/a:
Brt, My to się nawet kiedyś spotkaliśmy na Siekierkowskiej Trasie jak to gdzieś z Markiem jechałeś i tłumaczyłeś o tych tarczach

hehehe :) fakt :) ehh muszę Was w Wawie znowu kiedyś nawiedzić :)

Moloch - Pon Wrz 21, 2009 23:01

Przyjeżdżaj jak Ty przyjedziesz to nawet ja się pojawie na zlocie :D dawno mnie nie było :)
Brt - Pon Wrz 21, 2009 23:04

mam plana ... tylko dyr. się musi zgodzić :D ;)
Moloch - Pon Wrz 21, 2009 23:07

:) ee no to coś czuję, że mój zielony tandem niedługo zawita, nadal spoty są na Bemowie? :D haha może przenieśmy tą rozmowę do rozmów o spotach? :)
Brt - Pon Wrz 21, 2009 23:15

spoko ... koniec OT ;) spoty nadal na Bemowie ... a jak się bedę wybierał to dam cynka na forum ;) ... wracamy do wymiany bębnów na tarcze :]
czeniu - Czw Wrz 24, 2009 20:03

Witam!

W R 214i (75 KM) mojej żony jest ABS, tarcze z przodu i z tyłu, rok produkcji auta to 1997.
Wniosek chyba taki, że obecność tarcz hamulcowych z tyłu nie zależała od mocy silnika.

pozdrawiam
czeniu

Roj - Czw Wrz 24, 2009 20:14

czeniu napisał/a:
W R 214i (75 KM) mojej żony jest ABS, tarcze z przodu i z tyłu, rok produkcji auta to 1997.

tłumaczone było
DO 1998 z abs miały z tyłu tarcze, potem już nie oprócz modeli Vi które nie miały bębnów niezależnie od rocznika

rodi_ - Czw Wrz 24, 2009 20:41

No wszystko pieknie ladnie, tylko powiedzcie mi czy warto pakowac tyle kasy w zmiane?
Tyl nie jest tak obciazony jak przod i wg mnie bebny na tyle sprawuja sie idealnie. Za kase ktora byscie wydali na nowa belke, to mozna juz zmienic przod na 282mm i napewno bedzie wieksza roznica.
Dla samego wygladu napewno sie nie oplaca :wink:

Brt - Czw Wrz 24, 2009 21:16

rodi_ napisał/a:
Za kase ktora byscie wydali na nowa belke, to mozna juz zmienic przod na 282mm i napewno bedzie wieksza roznica.

Oczywiście, że tak ... przecież o tym już nie raz było pisane ;)

Moloch - Czw Wrz 24, 2009 21:18

Ale bębny są wystarczające :D
Matius - Nie Wrz 27, 2009 10:34

ale tarcze to tarcze auto le[piej wygląda... ja osobiście dla samego wyglądu chciałbym zmienić a nie dlatego że bębny wystarczają czy nie...

wiem że belka piasty tarcze olej i inne sprawy wchodzą w grę no ale... podoba mi się i już :) ja osobiście wolałbym tarcze niż bębny.

Dlatego ponawiam pytanie czy ktoś ma belkę na sprzedaż? Mile widziany cały komplet piasty tarcze...

michone - Nie Wrz 27, 2009 15:46

jest belka za 300zl na allegro
Matius - Nie Wrz 27, 2009 21:40

no tak tylko że to jest belka z bębnami a mi trzeba do tarcz ot taka różnica.
michone - Nie Wrz 27, 2009 22:20

Matius napisał/a:
no tak tylko że to jest belka z bębnami a mi trzeba do tarcz ot taka różnica.
nie moge...

http://www.allegro.pl/ite..._54tys_mil.html

Matius - Czw Cze 03, 2010 12:09

michone napisał/a:
Matius napisał/a:
no tak tylko że to jest belka z bębnami a mi trzeba do tarcz ot taka różnica.
nie moge...

http://www.allegro.pl/ite..._54tys_mil.html



aaa :grin: myślałem że chodzi Ci o to:
http://www.allegro.pl/ite..._seria_200.html

bo do niego dzwoniłem (podajże do niego albo do podobnej aukcji) i mówił że bębny więc podziękowałem. ale dzięki za linka! :)

















[ Dodano: Czw Cze 03, 2010 12:09 ]
Witam ponownie po dość długiej przerwie w temacie ;]


chciałem wznowić dyskusję na temat tylnych tarcz do roverka bo chciałbym się coś dopytać... Chodzi mi dokładnie o to co napisał Vasper416 na pierwszej stronie:

Vesper416 napisał/a:
cała tylna oś belka do wymiany



czy ktoś może to potwierdzić? Mam możliwość kupienia tylnej osi pod tarcze nawet w zadowalającej dla mnie cenie tylko pytanie czy potrzeba? Może kwestia wymiany samych piast? :> Bo jak się okaże że belka taka sama to po co miałbym kupować?

Byłbym wdzięczny za informacje...

hellboy_d - Czw Cze 03, 2010 12:16

UP na prosbe Matiego .
Tomek1212 - Czw Cze 03, 2010 13:03

Ja u siebie w R827 mam standardowo z tyłu tarcze, jednak chętnie bym je zamienił na bębny. Dlaczego ? Hamulec ręczny przy hamulcach bębnowych jest znacznie mocniejszy. Przy hamulcu tarczowym (nie tarczobębnach) nie ma możliwości zablokować koło przy użyciu hamulca ręcznego, natomiast przy bębnach owszem. Co do hamulca zasadniczego to wg mnie hamowania tylnej osi ma niewielki wpływ na drogę hamowania, dlatego uważam, że hamulce bębnowe są znacznie lepszym rozwiązaniem od zwykłych tarcz (nie mylić z tarczobębnami, które wg mnie są najlepsze). Z tego co kojarzę to w R200 z tarczami z tyłu nie było tarczobębnów.
Gonia - Czw Cze 03, 2010 13:21

Tarczobębny są chyba tylko w R75 i MG ZT.

ZTCMW dobrze wyregulowane zaciski, z tarczami odpowiedniej grubości (a czy ktoś to sprawdza :) ) dają radę...

Problemem mogą być jedynie zapuszczone tylne hamulce tarczowe. "Stojący" zacisk na prowadnicach, skorodowany tłoczek, ze starymi, cienkimi tarczami. W w.w. przypadku hamulce z tyłu praktycznie nie istnieją... żadne.

Tomek1212 - Czw Cze 03, 2010 20:16

Pewnie, ze dają radę. Hamulec ręczny ma tylko zatrzymać pojazd, aby się nie stoczył z górki, ale jak np. chcemy zablokować koła w czasie jazdy na asfalcie lub kostce to w przypadku hamulców tarczowych nie mamy raczej szans.
Matius - Czw Cze 03, 2010 20:19

dobra ;]


trzeba wymieniać belkę czy wystarczy same piasty? orientuje się ktoś?

TomC - Czw Cze 03, 2010 21:32

Tomek1212 napisał/a:
w przypadku hamulców tarczowych nie mamy raczej szans.

Ar ju siur??
Może mam mega hebel bo wajcha pod sufit i 2 kreski zostają.... Nawet jak si uda to dowód będzie.

Michal - Czw Cze 03, 2010 23:00

Z tego co ja się orientowałem to wystarczy wymienić tylko tzw. czop z piastą i oczywiście do tego dochodzi zacisk z tarczami i klockami, do wymiany również przewody hamulcowe i linki od ręcznego, no i nie wiem czy czujnik od ABS-u nie ma innego mocowania.

Najlepszym rozwiązaniem byłoby wstawić na przód zacisk, tarczę 282mm i klocki od MG ZR 160 lub MG ZS 180 a na tył kompletną belkę od MG ZR 160, ma ona dodatkowo drążek stabilizacyjny i tarczę 262mm litą.

Zeus - Czw Cze 03, 2010 23:47

można wymienic ale niewiem czy łatwiej nie będzie wymienić kompletnej belki bo nie wiem czy bedzie dostep do reszty częsci. Szkoda że wczesniej nie daleś znać bo miałem kompletną belke, miałem ją wrzucić do samochodu lecz sprzedałem auto, a oddał bym Ci ją za darmo:) a tak poszła na złom:(
Matius - Pią Cze 04, 2010 00:17

Zeus napisał/a:
oddał bym Ci ją za darmo:) a tak poszła na złom:(


kurde... szkoda ;( może jeszcze nie zezłomowali i da rady wykupić? ;p

Zeus - Pią Cze 04, 2010 00:37

a wracając do tematu to z tego co pamietam to mogą być problemy z ABSem rożnica z zębatkami czy cos takiego może źle dzialać

[ Dodano: Pią Cze 04, 2010 00:37 ]
a i jak będziesz szukał belki albo piast to z wróc uwage czy mają abs czy nie i kup tak jak Ty masz (z lub bez) zeby nie było później wiekszych niespodzianek:)

Matius - Pią Cze 04, 2010 00:41

wiem wiem... z abs ;)
tomo63 - Wto Cze 08, 2010 23:36

Z tego co wiem, a miałem zamiar swapować tył na tarcze, wymienić należy tylko piasty. W ubiegłym roku cały zestaw na tylną oś (zaciski, tarcze, klocki) - używany, mozna było kupić za jakieś 200 - 300 zł.

Sam zdecydowałem się na wymianę tylko przodu i kosztowało mnie to 200 zł plus 20 zł przesyłka i jakieś 25 zł odpowietrzenie układu plus płyny, ale było warto.
czas pracy ~ 2 godziny :)

W hamowaniu różnica spora, nie grzeją się aż tak.

Wymiana tyłu jest chyba nie warta zachodu z racji kosztów eksploatacji i kiepskiego hamulca ręcznego w tarczach (ręczny działa na zasadzie ręcznej pompki hydraulicznej, a nie dodatkowych bębnów).

Tomek1212 - Sro Cze 09, 2010 11:08

tomo63 napisał/a:
Wymiana tyłu jest chyba nie warta zachodu z racji kosztów eksploatacji i kiepskiego hamulca ręcznego w tarczach (ręczny działa na zasadzie ręcznej pompki hydraulicznej, a nie dodatkowych bębnów).


Co ? Tam jest fabrycznie hydrauliczny ręczny ? Jesteś pewien ?

Brt - Sro Cze 09, 2010 11:12

Ręczny w R200 z tarczami z tyłu jest na linkach.
tomo63 - Sro Cze 09, 2010 12:07

Tomek1212,
Nie miałem w rękach zacisków, ale skoro nie ma dodatkowych bębnów (a nie ma) to raczej nie ma innej możliwości.
Zerknij tu: http://allegro.pl/item106...ulcowy_tyl.html

Chyba że, tłoczek jest popychany mechanicznie, ale to byłoby chyba dośc awaryjne rozwiązanie??

Będę miał niedługo komplet razem z piastami bo chyba będę robił swapa to się okaże.

Brt,

Wiem, że jest na linkach, ale nie ma szans uruchomienia hamulców tarczowych linką, więc musi być dodatkowy docisk działający albo mechanicznie albo hydraulicznie (zerknij na fotkę w aukcji do której dałem linka).

Tomek1212 - Sro Cze 09, 2010 12:26

Na pewno jest w zacisku mechanizm który po pociągnięciu linki przesuwa tłoczek, hydraulika nie ma nic do tego. Hamulec ręczny przy takim rozwiązaniu nie powala osiągami.
tomo63 - Sro Cze 09, 2010 12:43

Możliwe że jest dokładnie tak jak mówisz.
Obecnie mam bębny, prawy ma 50% słabszą siłę hamowania od lewego i ogólnie jest mocniej zużyty. Wymiana całego zestawu (bębny, szczęki i prawy tłoczek) będzie mnie kosztować drożej niż swap na używany zestaw tarczowy więc zaryzykuję.

Ręcznego używam i tak tylko na światłach i postoju :razz:

Brt - Sro Cze 09, 2010 14:02

Rozbierałem ten zacisk i jest dokładnie jak pisze Tomek1212 ...
Cytat:
Na pewno jest w zacisku mechanizm który po pociągnięciu linki przesuwa tłoczek


Dokładnie to mechanizm mimośrodowy + do tego wszystkiego samoregulator, stąd dość spora komplikacja tych zacisków i podatność na "zapiekanie się". Dlatego trzeba z nich korzystać i regularnie wymieniać płyn hamulcowy i to zazwyczaj wystarczy, żeby bezawaryjnie i długo służyły :)

Tomek1212 napisał/a:
Hamulec ręczny przy takim rozwiązaniu nie powala osiągami.

Niestety :bezradny: Duży plus, że jest łatwiejszy w obsłudze oraz o niebo lepiej wygląda :)

patric62 - Czw Cze 24, 2010 11:34

Witam. Tylne prawe koło mam skrzywione do środka. Wchodze do kanału i diagnoza taka ze belka krzywa=/ A ze z tylu mam tarcze to teraz pytanko do Was:) Czy musze kupic cala tylna belke wraz z tarczami itp, czy moge kupic sama belke i przełożyc wszystko ze starej na nowa? i Czy belki są wszytskie takie same czy roznia sie np.mocowaniem bebnow lub tarcz?
POZdrawiam*

Remigiusz - Czw Cze 24, 2010 14:53

patric62, Belka jest taka sama :wink: Tylko czy się coś jeszcze nadaje z tego krzywego kola :?:
patric62 - Czw Cze 24, 2010 15:52

Zle napisalem;p Koło samo w sobie jest proste (mam nadzieje,ale zadnych ósemek nie robi;P), hamulce dzialają, klocki nie tra o tarcze i tarcza nie trze o reszte;p widac ewidetnie ze belka jest zakrzywiona do środka troche i widac nawet miejsce w ktorym jest zagiecie. Dlatego uważam ze to tylka belka i obym sie nie mylil;p
Michal - Czw Cze 24, 2010 20:14

Proponowałbym sprawdzić jeszcze łożysko koła którym uderzyłeś w krawężnik, może być do wymiany, a jeśli chodzi o samą belkę to tak jak kolega wyżej napisał, wszystkie są takie same.
Remigiusz - Czw Cze 24, 2010 20:17

Michal napisał/a:
Proponowałbym sprawdzić jeszcze łożysko koła


Mi tak poszły po moim wypadku obie piasty tylne :neutral:

patric62 - Czw Cze 24, 2010 20:58

oki, dzieki;) zauważyłem na aukcjach info ze niektóre kompletne belki sa bez abs-u. Ja absy mam i jak by to teraz wygladalo jak bym zalozyl np.bebny bez absu? przód będzie działał czy wszystko będzie wariować?
I jak wygląda kwestia linek.. wszytsko jest tak samo? Wybaczcie za mase pytan ale jestem jeszcze w tym zielony a przez cene calej belki sam ja bede wymienial;p

Z gory dzieki za odpowiedzi:)

Michal - Czw Cze 24, 2010 22:08

Skoro wszystko poza belką jest ok, to nie ma różnicy, najlepiej kup samą belkę i przełóż wszystko ze swojej, jeśli chodzi o cały czop z piastą to tam są 4 śruby, odkręcasz od starej i potem przykręcasz do nowej z zachowaniem stron i będzie ok.
Matius - Czw Cze 24, 2010 22:28

czyli tak dla sprostowania tematu..

mam auto z bębnami z abs i teraz jak kupię piasty na tarczę wiadomo i resztę tarcze klocki wiadomo to wszystko? uchwyty są takie same? nie wiem czy mnie ktoś rozumie... więc łopatologicznie... wywalić bębny dać tarcze bez wymiany belki da rady czy nie da rady?

Michal - Czw Cze 24, 2010 22:58

Da rady jak najbardziej, ja teraz kupiłem kompletne piasty, zaciski, linki, przewody hamulcowe, czujniki od ABSu na tył od ZR 160 i jest to samo.
Matius - Pią Cze 25, 2010 10:21

hmm... to mi ułatwia trochę sprawę :) właśnie takiej informacji próbowałem się dowiedzieć od pół roku :) dziękuje bardzo