Zobacz temat - [R75] Podłączenie turbiny
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Podłączenie turbiny

raffi5000 - Wto Wrz 22, 2009 23:55
Temat postu: [R75] Podłączenie turbiny
Witam, mam pytanie, czy dostanę gdzieś schemat, lub obrazowy opis podłączenia wszystkich wężyków podciśnieniowych do turbiny ? Pan, który mi wymieniał, się lekko zawahał podpinając je i tak sobie myślę, czy wszystko jest na 100% ok ? Trzy wężyki idą od turbiny. Który dokąd idzie ??
kasjopea - Sro Wrz 23, 2009 09:44

raffi5000, już chyba wcześniej proponowałam Ci ściągnięcie RAVE ze strony klubowej. Naprawdę Ci się przyda :smile:
raffi5000 - Sro Wrz 23, 2009 16:53

co to jest ten rave ?? jak go ściągnąć ?
dukat11 - Sro Wrz 23, 2009 17:00

To jest fabryczna instrukcja serwisowa:

RAVE

Marrkus - Sro Wrz 23, 2009 17:00

http://www.roverki.pl/ind...owe-do-roverkow

piąty punkt ...


edit:
się spóźniłem

Pokaż zdjęcia jak wyglądają te wężyki - może coś pomogę

raffi5000 - Sro Wrz 23, 2009 17:47

dziękuję kasjopeja.

Marrkus, daj mi chwilę. Muszę popstrykać trochę.

[ Dodano: Sro Wrz 23, 2009 18:37 ]
trzeci rave niedostępny. error - tomek nie został odnaleziony na serwerze

szkoda :cry:

[ Dodano: Sro Wrz 23, 2009 21:11 ]
http://w466.wrzuta.pl/obraz/0UJxeolw76O/sn854312

na tej fotce widać przewód, który odchodzi od jak myslę regulatora ciśnienia paliwa do turbiny. Nie ma pewności do której końcówki.

http://w466.wrzuta.pl/obraz/a7lqU9023Ga/sn854313

na fotce nr 2 widać część turbiny. Zaznaczone sytrzałkami są widoczne dwie końcówki (trzecia jest niewidoczna. będzie na nast. fotce) Lewa strzałka pokazuje końcówkę przy jakimś tłoczku od którego wychodzi dźwignia. Prawa strzałka pokazuje końcówkę która jest przy dolocie powietrza do tyrbiny.

http://w466.wrzuta.pl/obraz/0Oted7BjR4K/sn854315

trzecia fotka pokazuje ten sam widok turbiny. Strzałka wyjaśnia gdzie znajduje się trzecia końcówka. Jest za wężem wylotowym z turbiny. Nie ma widoczności na nią z tej pozycji, więc strzałka wyjaśnia mniej więcej gdzie ona jest.

http://w466.wrzuta.pl/obraz/0fG7BsVxAvU/sn854318

na czwartej fotce strzałki pokazują dwa przewody, które mają być podłączone do turbiny. Nie ma pewności, do których końcówek. Wychodzą z zaworu elektro-ciśnieniowego przypiętego do obudowy filtra powietrza.

thef - Czw Wrz 24, 2009 20:33

Proszę uzupełnić dane roverka w temacie, zgodnie z zasadami kącika.
SeniorA - Pią Wrz 25, 2009 17:51

kasjopea napisał/a:
raffi5000, już chyba wcześniej proponowałam Ci ściągnięcie RAVE ze strony klubowej. Naprawdę Ci się przyda
Na pewno się przyda ,tylko wątpię czy w tym temacie, dlatego dobrze jest wcześniej oznaczyć przewody.
raffi5000 - Pią Wrz 25, 2009 17:54

właśnie przeglądam, ale nie ma nic o serii 1.8T. Myślałem, że będzie w trzecim rave, ale plik jest niedostępny :-(
SeniorA - Pią Wrz 25, 2009 18:02

Przeczytaj to http://forum.roverki.eu/v...ghlight=#375782
Marrkus - Pią Wrz 25, 2009 19:25

Dobra próbujemy coś z tym fantem zdziałać.

Liczę że ogólne zasady zaturbiania w obu konstrukcjach są podobne (jedna to moja T-seria druga twoja K-seria)

Tu masz ogólny schemat obiegu powietrza w silniku z turbiną (to akurat moja T-seria):



U ciebie na pierwszym zdjęciu masz pokazany wężyk którym jest przekazywany poziom ciśnienia w kolektorze dolotowym za przepustnicą - podłączasz to do zaworku by-pass - jest on odpowiedzialny za zmniejszanie ciśnienia w momencie zamknięcia przepustnicy (na schemacie powyżej nr 6)

Na zdjęciu nr 2 lewa strzałka wskazuje actuator (taki siłownik sterujący zaworem upustowym) jego zadanie to uchylenie zaworu a tym samym zmniejszenie ciśnienia spalin podawanych na część gorącą turbiny, skutek tego jest taki że wirnik turbo zmniejsza obroty i ciśnienie doładowania spada. powinien być tu podłączony przewód z EBC czyli tego ustrojstwa pokazanego na zdjęciu nr 4. Wydaje mi się że powinien to być ten żółty przewód a nie czarny jak masz to podłączone aktualnie.
W tym EBC masz chyba podłączone dobrze, ten obok żółtego musi iść do dolotu gdzieś za filtrem powietrza, a ten jeden obok wtyczki elektrycznej po lewej stronie (zdj. nr 4) do kolektora dolotowego gdzieś przed przepustnicą ale już za turbiną.

raffi5000 - Pią Wrz 25, 2009 22:57

ok, wężyk idący od zaworu z ciśnieniem za przepustnicą podłączam do zaworku nr 1 (by-passa ). Actuator łączę z zaworkiem nr 1 w EBC. Czyli pozostaje mi połączyć zawór nr 2 w EBC z zaworkiem nr 2 w turbinie. Trochę inaczej jak w schemacie podanym w poprzednim poście. Zawór ten znajduje się coprawda na obudowie turbiny, ale zdaje się, że przy wylotowym miejscu, więc przed przepustnicą, ale też przed intercoolerem. Uf, sprawdzam jutro....hm. Przy okazji pragnę podziękować za zaangażowanie.

[ Dodano: Nie Wrz 27, 2009 23:24 ]
arkus, jesteś fantastic pomagier :mrgreen: kilkanaście koników zmarwychwstało. Auto bzyka jak torpeda teraz i spalanie też ładniusie :rotfl: dziękuję wszystkim za rady. Dziękuję Marrkus za schemacik. Pozdrawiam
Rafal

Marrkus - Wto Wrz 29, 2009 18:11

Nie ma sprawy - właśnie w tym celu to forum powstało (a nie do karmienia troli)

Napisz może jeszcze co było nie tak podłączone - będzie na przyszłość dla innych używających opcji szukaj

raffi5000 - Wto Sie 03, 2010 18:06

wężyk idący od listwy ciśnieniowej paliwa podłączony był do actuatora, zamiast do by-passa, a żółty wężykbył podłączony do wylotu przed przepustnicą zamiast do actuatora. Ups :roll:

[ Dodano: Wto Sie 03, 2010 18:06 ]
na zdjęciu dwie strzałki ukazują dwa punkty do których podpinamy wężyki. Strzałka nr 2 to wylot ciśnienia roboczego sprężonego powietrza, od którego odchodzić ma wężyk, który poprzez EBC kieruje ciśnienie do aktuatora otwierającego wastegate.
Strzałka nr 1 natomiast pokazuje podłączenie wężyka, który nie mam 100% pewności dokąd ma iść ? Jak rozumiem jest to blow-off ?
I jeszcze jedno pytanie, czy EBC ma być cały czas otwarty (przedmuch) i wastegate bedzie się otwierał wtedy, gdy ciśnienie robocze będzie miało taką wartość, na jaką ustawiony jest aktuator ? Czy zawór EBC mma być cały czas nieprzepustowy, a otwierać się ma przy pracy silnika pod obciążeniem i pod wpływem wyższego podciśnienia w kolektorze ssącym ?

Marrkus - Wto Sie 03, 2010 18:41

Na chłopski rozum EBC ma być nieprzelotowy a otwierać się jedynie w momencie przekroczenia ciśnienia. W zasadzie to EBC ma jedno wejście i dwa wyjścia. Pierwsze idzie do aktuatora drugie z powrotem do kolektora. W normalnej pozycji powietrze przez ebc idzie do kolektora a w momencie przekroczenia ciśnienia przełącza na aktuator. czyli przedmuch jest ale tylko przez jedno z wyjść. Przez drugie powinno popłynąć w momencie podłączenia napięcia do ebc .

Co do tego co jest zaznaczone nr 1 na zdjęciu to nie jest blow-off tzn ma takie same zadania ale nazywa się inaczej, jest to by-pass. W momencie zamknięcia przepustnicy ciśnienie w dolocie przed przepustnicą rośnie i wirnik turbiny szybko by wyhamował, by temu zapobiec otwiera się ten zaworek i ciśnienie zza turbiny (a z przed przepustnicy) podawane jest ponownie na turbinę - jednym słowem mieli cały czas to samo powietrze. a sterowane jest podciśnieniem wytwarzanym w kolektorze dolotowym za przepustnicą.
Proponował bym podłączyć ten wężyk: