Zobacz temat - [R827] Góra silnika, wymiana uszczelki pod głowicami.
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 800 - [R827] Góra silnika, wymiana uszczelki pod głowicami.

soprano - Pon Paź 05, 2009 23:03
Temat postu: [R827] Góra silnika, wymiana uszczelki pod głowicami.
Witam serdecznie, nabylem 'nowe' autko oczywiscie tez ROVER :) , liczylem sie ze bedzie cos do zrobienia i chcialbym miec swiety spokoj i zrobic w nim obie glowice. Poniewaz cieknie spod nich po bloku silnika. Orientujecie sie w cenach moze? Slinik to 2,7 V6 24V . Chodzi mi raczej o kompleksową robote, uszczelka, planowanie, uszczelniacze zaworowe itd.

Pozdrawiam fanów Rovera i nie tylko :)

sTERYD - Pon Paź 05, 2009 23:11

piękny samochód :)
silnik to w 100% honda więc większość szanujących się serwisów tej marki nie będzie robić problemów.
Ponadto pod warszawą masz Aso u Mariana
http://www.roverki.pl/gar...0Stanis%B3awski
;)
Który na pewno też nie odmówi współpracy, jednakowoż z racji rzetelności i fachowej wiedzy jest oblegany, ale warto :)

soprano - Pon Paź 05, 2009 23:21

Ok dzieki za adres, a przyblizone koszty? :) Ten rover to mozna powiedziec jeden z ostatnich wypustów bo 96, czyli ta mocniejsza "177km" honda
blue827 - Wto Paź 06, 2009 10:41

co raz więcej 800setek się pojawia , a ja myślałem że kupuje kolekcjonerki egzotyczny model który z czasem będzie rósł w cenie, he he.

Po pierwsze primo trzeba ustalić skąd cieknie? Ściągać głowice tylko dlatego że silnik się trochę poci? Właśnie po to się kupuje trwały 2.7 hondy aby nie robić w nim jakichś generalnych remontów. Mój też jest od spodu cały zaolejony, akurat dobra konsweracja na zimę.


W tym silniku są podwójne pokrywy zaworowe.

górna (N44016) od zaworów wlotowych:


dolne (N44017) (a włąściwie są z boku) od pokryw zaworów wydechowych:


U siebie wymieniałem tylko te dolne bo dosyć mocno ciekło, po tym jak regulowałem zawory wydechowe, mój temat: >>click. Od tamtej pory nie cieknie.

Natomiast trochę mi się poci spod górnych, ale nic strasznego, nie muszę dolewać oleju, może na wiosnę się za to zajmę.

soprano - Wto Paź 06, 2009 22:04

dzieki za imponujacy wyklad :) szkoda tylko ze mam dwie lewe rece i nie znam sie kompletnie na mechanice :(
blue827 - Sro Paź 07, 2009 07:19

To musisz poszukać jakiegoś zaufanego mechanika. Chyba mylisz głowicę z pokrywą zaworową. Wielokrotnie przegrzewałem ten silnik (wycieki z chłodnicy i zbiorniczka) i jakoś nic się nie stało. Gdybyś miał HGF to widać by było po kolorze oleju, albo w borygu.

A ja piszę o wyciekach z pod pokryw zaworowych, wystarczy wymienić gumową uszczelkę i po sprawie.

Wystarczy że umyjesz te miejsca, np sprayem do czyszczenia hamulcy, i wtedy zaobserwuj spod której pokrywy dokładnie cieknie.

soprano - Sro Paź 07, 2009 20:50

hej! dzieki za doedukowanie mnie :) jutro sprawdze ale chyba masz racje ze to jednak dolna pokrywa :) tak mi sie wydaje :) Nie rozumiem o co chodzi tylko z przedmuchami :( tzn pojecia. Wiem ze kawy z mlekiem pod korkiem nie ma, jest ladny kolor oleju :) nawet nie czarny :) tylko taki olejowy :)
blue827 - Sro Paź 07, 2009 21:34

Odkręcasz korek wlewu oleju i sprawdzasz ręką czy nie dmucha ze środka. Przy sprawnym zaworze PCV nie powinno. A gdy dmucha to właśnie to jest powód wysadzania uszczelek. Natomiast jeśli oleju nie ubywa jakoś strasznie dużo, to nie jest nic niebezpiecznego.
Jeśli już odkręcać dolne pokrywy i wymieniać uszczelki to warto najpierw skasować luzy zaworowe wg opisu co podałem. Może to wyeliminować stukanie zawórów na zimnym silniku.

Odnośnie wymiany oleju to polecam 5W30 lotos, i filtr od dilera hondy 15400-PL2-004. A temat podkładek i śrub spustowych >>tutaj.

soprano - Sro Paź 07, 2009 23:04

dzieki za szczegolowe odpowiedzi, mechanikiem nie jestem, nie czuje sie na silach, zeby to robic samemu wiec zlece to warsztatowi, ale juz wiem co mam mowic :) ile cena takiej operacji "na oko? " :)
blue827 - Sro Paź 07, 2009 23:18

Nie wiem jakie są koszty robocizny. Może inni użytkownicy polecą jakiś serwis?