Zobacz temat - [R200 1.6 98 rok] Wymiana paska rozrządu
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200 1.6 98 rok] Wymiana paska rozrządu

ywis - Sro Paź 07, 2009 18:18
Temat postu: [R200 1.6 98 rok] Wymiana paska rozrządu
Hej,

Powiedzcie mi czy przy wymianie trzeba zdejmować koło pasowe czy też coś innego trzeba robić, aby dokonać tej operacji?

Pozdrawiam,
Piotr

Lechos - Sro Paź 07, 2009 18:33

Trzeba zdjac bo pod nim jest srubka do odkracenia dolnej pokrywy plastikowej ktora trzeba zdemontowac do wymiany paska. Pozatym lepiej ustawic na znakach ktore sa na malym kolku rozrzadu na wale (pewniej) niz na kole pasowym.
ywis - Sro Paź 07, 2009 21:27

Czy ma ktoś jeszcze jakieś uwagi, co do wymiany tego paska?
darek_wp - Sro Paź 07, 2009 21:37

obejrzyj to:
http://video.google.pl/vi...60863&q=cambelt

ywis - Czw Paź 08, 2009 07:05

Tak, fajnie... ale ja nie będę tego wymieniał, potrzebuje informacji dla osoby, która będzie tego dokonywać, a dostępu do filmiku nie będzie i nie ma..., więc wszystkie spostrzeżenia w formie pisemnej są mile widziane.
darek_wp - Czw Paź 08, 2009 08:15

filmik jest , działa - przed chwilą sprawdzałem a przykładowy post w tym temacie tutaj: http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=15168
wystarczy poszukać

sTERYD - Czw Paź 08, 2009 09:58

przy ręcznym regulatorze nie ma co napinać za mocno paska, bo za jakiś czas odezwie sie pompa wody...
azor77 - Czw Paź 08, 2009 17:01

ywis napisał/a:
Hej,

Powiedzcie mi czy przy wymianie trzeba zdejmować koło pasowe czy też coś innego trzeba robić, aby dokonać tej operacji?

Pozdrawiam,
Piotr


Trzeba zdjąć koło pasowe, bo nie zdejmiesz dolnej osłony.
Przed popuszczeniem napinacza i zdjęciem paska, dobrze jest już ustawić wszystko na znakach. Po założeniu nowego jest mniej roboty z ustawianiem, ewentualnie mała korekcja.

sTERYD napisał/a:
przy ręcznym regulatorze nie ma co napinać za mocno paska, bo za jakiś czas odezwie sie pompa wody...


Dokładnie. :ok:
Lepiej skontrolować za jakiś czas naciąg i ewentualnie podciągnąć. :wink:

ywis - Czw Paź 08, 2009 21:41

No i pasek okazał się o dwa zęby za duży niestety..., a miało być tak pięknie...
azor77 - Czw Paź 08, 2009 21:57

Powinieneś mieć 143 ząbki i 23mm szeroki, skoro masz ręczny napinacz.
ywis - Czw Paź 08, 2009 22:17

azor77 napisał/a:
Powinieneś mieć 143 ząbki i 23mm szeroki, skoro masz ręczny napinacz.


No niestety, chyba jest ręczny z tego wynika, bo mam pasek 145 i 26, no i niestety "zonk". Trochę to dziwne, że rocznik auta 98, a stara konstrukcja rozrządu jeszcze... hm.

Ktoś chętny na zakup nowego paska Contitech 145/26?

sTERYD - Czw Paź 08, 2009 23:27

ale czemu nie możesz zalożyć tego paska??
napinacz spokojnie wystarczy, że pasek nie będzie luźny, na koła też sie zmieści...
gorzej by bylo w drugą stronę ;)

ywis - Pią Paź 09, 2009 07:19

sTERYD napisał/a:
ale czemu nie możesz zalożyć tego paska??


Bo to nie jest do napinacza manualnego, to raz, a dwa jest za szeroki i dwa zęby za długi... wole kupić odpowiedni, pomimo że może ten dałoby radę założyć.

Ten pasek jestem w stanie odsprzedać w cenie 76 pln, tyle za niego zapłaciłem i za tyle sprzedam, jak ktoś chętny to pisać do mnie.

seban2011 - Czw Sty 29, 2015 19:36

witam, jestem tu nowy i nie bardzo wiem jak to działa. a mianowicie mam problem bo robie uszczelke pod głowica i jestem na etapie wymiany paska rozrzadu na nowy lecz nie wiem jak go załozyc i jak wyjac stary.co musze rozkrecic???
pomozecie troche??? :neutral: :neutral:

Harry - Czw Sty 29, 2015 20:34

a jak zdjąłeś głowice bez demontażu paska ?

[ Dodano: Czw Sty 29, 2015 20:34 ]
a to jest temat o 16V, a Ty masz 8v jak wynika z opisu. Znajdz podobny temat

sTERYD - Pią Sty 30, 2015 12:34

seban2011, szukajki użyj, wszystkiego się dowiesz.