Zobacz temat - Jakie opony 205/40/17 czy 205/45/17?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning mechaniczny - Jakie opony 205/40/17 czy 205/45/17?

Botanix - Czw Paź 15, 2009 16:07
Temat postu: Jakie opony 205/40/17 czy 205/45/17?
Witam
Stoję właśnie przed wymianą opon na nowe i nie wiem na co się zdecydować. Aktualnie jeżdżę na 205/40/17 i wszystko fajnie poza tym, ze jest twardo. Oczywiście można wypuścić nieco powietrza dla zwiększenia komfortu jazdy ale z ryzykiem dla felg. Przyszło mi na myśl, żeby zakupić 45-tki, powinno to dodać nieco komfortu bez obawy o pokrzywienie felg. Pytanie tylko jak takie opony sprawują się na drodze, czy mają ujemny wpływ na trakcję, osiągi, fajnie gdyby ktoś miał dostęp do fotki z oponkami 40 i 45 na 17 calowej feldze - tak dla porównania.

PopeY - Pią Paź 16, 2009 15:29

ja mam 205/45/17 jest twarda ale MG seryjnie ma twarde zawieszenie mi to nie przeszkadza co do trakcji jest w miare ok gorzej przy spotkaniu z koleinami :/
Botanix - Pią Paź 16, 2009 16:09

masz może fotki samego koła? chciałbym zobaczyć jak to się prezentuje :)
michone - Pią Paź 16, 2009 16:09

mam 205/40/17 i katorga przy zawieszeniu eibacha -30mm. Aczkolwiek nie licz na lepszy komfort przy profilu 45... mialem wczesniej 205/50/15 i taka sama patologia :)

Albo wyglad i prowadzenie albo komfort:)

Botanix - Pią Paź 16, 2009 16:25

Czyli zostaję przy 40 :) . Dzięki
dobryziom - Pią Paź 16, 2009 16:33

nie ma co kombinować bo nie odczujesz praktycznie różnicy tyle co dla felgi bezpieczniej :)
rodi_ - Nie Paź 18, 2009 10:57

Botanix
nadal zostajesz przy Toyo T1R?

Botanix - Nie Paź 18, 2009 11:07

Jeszcze się nie zdecydowałem między Toyo T1-R albo YOKOHAMA/Parada Spec II. Oba modele są w podobnych cenach i oba mają bardzo pozytywne oponie. Toyo już znam więc dobrze byłoby wypróbować też konkurencję. Tak czy siak będą to ostatnie opony jakie zakupię do tego samochodu, zobaczymy :)
dobryziom - Nie Paź 18, 2009 11:23

bierz yoko bo również zamierzam w nie wejść zdasz relacje :)
rodi_ - Nie Paź 18, 2009 12:16

No co za zbieg okolicznosci :wink:
Sam juz Was chcialem pytac o Yokohamy wlasnie. Toyo na 15 mi sie bardzo podobaly, ale zeby od kwietnia do wrzesnia zuzyly sie do 3mm :shock: Jakbym nadal jezdzil na 15 to pewnie nie bylby problem, bo za 40e kupilbym nowe. Ale 18" to juz 100e wiec wolalbym zeby dluzej wytrwaly.
Tez bede zmienial tylne 225/40 na 215/35 bo mi Xpowery nie podejda. Nowki na przod pojda. Dla mnie warunek to super trzymanie na mokrym, jesien idzie wiec pewnie 6/7 dni bedzie padac :wink:
Myslicie ze Yokohamy wytrzymaja dluzej?

Botanix - Nie Paź 18, 2009 12:21

Cytat:
Myslicie ze Yokohamy wytrzymaja dluzej?


Właśnie dlatego biorę je pod uwagę, bo wg. opinii internautów mimo podobnych parametrów to yokohama są znacznie wytrzymalsze :) . Zrobiłem 10.000 mil na toyo, a że jeżdżę dość agresywnie to bieżnika już prawie nie ma :D .

PS. Lecę do pracy :/

dobryziom - Nie Paź 18, 2009 20:48

rodi_ napisał/a:
No co za zbieg okolicznosci :wink:
Sam juz Was chcialem pytac o Yokohamy wlasnie. Toyo na 15 mi sie bardzo podobaly, ale zeby od kwietnia do wrzesnia zuzyly sie do 3mm :shock: Jakbym nadal jezdzil na 15 to pewnie nie bylby problem, bo za 40e kupilbym nowe. Ale 18" to juz 100e wiec wolalbym zeby dluzej wytrwaly.
Tez bede zmienial tylne 225/40 na 215/35 bo mi Xpowery nie podejda. Nowki na przod pojda. Dla mnie warunek to super trzymanie na mokrym, jesien idzie wiec pewnie 6/7 dni bedzie padac :wink:
Myslicie ze Yokohamy wytrzymaja dluzej?


wytrzyma mniej więcej tyle samo przy agresywnej jeździe niestety... ta opona jednak lubi ciepło i suchą nawierzchnie więc jak często jeździcie po mokrym to polecę jednak Bridgestone Potenza RE 050 nic lepszego na te warunki nie ma :)

rodi_ - Czw Paź 22, 2009 22:52

No i po przeczytaniu setek opinii zrezygnowalem z Yokohamy. Na suche rewelacja, a na deszczu porazka. Ja podziekuje :wink: Wybor padl na Vredestain . Zobaczymy jak sie sprawdza :razz:
dobryziom - Pią Paź 23, 2009 09:37

Mówiłem ze yoko na mokre nie podejdzie Vredestain hmm miałem w tamtym sezonie zakupić bo była jeszcze mało znana na naszym rynku i miała dobra cenę ale przyszkociłem i mogę tylko żałować :(
DANTE79R - Pią Lis 27, 2009 18:31

Oczywiście że 205/45R17 :) jak masz kasę to polecam Yokohama lub Toyo ale obawiam się że to bardzo droga opona. Sprawdzę jutro w cenniku to Ci powiem ile by kosztowała u mnie po rabacie :)
Heju - Nie Lis 29, 2009 09:14

DANTE79R napisał/a:
Oczywiście że 205/45R17

dlaczego ?? przy R200 205/40 uważam, że są ok.
Teraz zapanowała moda na Toyo itp. a ja bym polecił GY Eagle F1 np.

Markzo - Nie Lis 29, 2009 12:19

ja mam 205/40/17 i jest w deche, także polecam ;)
rodi_ - Pon Lis 30, 2009 15:20

A ja powiem ze te Vredstain zjadaja toyo na mokrym. Mam juz jakies 1kkm zrobione na nich i rewelacja.
dobryziom - Pon Lis 30, 2009 22:49

rodi_ napisał/a:
A ja powiem ze te Vredstain zjadaja toyo na mokrym. Mam juz jakies 1kkm zrobione na nich i rewelacja.


a o którym dokładnie modelu opon Vredestein mówisz? tez słyszałem same pochlebne opinie o tej marce.

rodi_ - Wto Gru 01, 2009 20:30

Jakies 6 postow wyzej jest link. Vredestein Ultrac Sessanta
dobryziom - Wto Gru 01, 2009 21:04

nie mam pytań :)
rodi_ - Wto Gru 01, 2009 21:10

Jest tylko taki maly problem, najmniejszy rozmiar to 215/40/17. Na mniejsze nie trafilem jeszcze nigdzie
Botanix - Sob Gru 05, 2009 14:44

Trochę zaniedbałem temat :) . Kupiłem zupełnie coś innego... W zasadzie to natrafiła mi się okazja kupić budżetówki po śmiesznej cenie i się skusiłem :) . Nankang NS 2 był moim wyborem. Poczytałem trochę na necie i o dziwo są to bardzo dobre oponki przy czym komplet z montażem kosztował mnie mniej niż 2 sztuki Toyo :mrgreen: . Powiem tak, trzymają na prawdę nieźle zarówno na suchym jak i mokrym przy w miarę rozsądnej jeździe nie widać żadnej różnicy między tym a T1R. Jako, że długo już moim R nie pojeżdżę zdecydowałem się na zakup czegoś taniego i nie żałuję :) . Co do rozmiaru kupiłem 205/45/17 i różnica między nimi a 205/40 jest ogromna... większa niż bym się spodziewał po 1 cm gumy więcej. Szczerze polecam bo to niezły kompromis wyglądu z komfortem. Koło wciąż wygląda super ale już dziury nie straszne.