Zobacz temat - [R75] sprzęgło NATIONAL, BORG & BECK, LUK, SACHS, QH ?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] sprzęgło NATIONAL, BORG & BECK, LUK, SACHS, QH ?

apples - Pon Lis 02, 2009 08:59
Temat postu: [R75] sprzęgło NATIONAL, BORG & BECK, LUK, SACHS, QH ?
Witam,
Które z tych sprzęgieł polecacie?

Szukam opinii na temat sprzęgła firmy NATIONAL & BORG & BECK ale za dużo nie mogę znaleźć. Może ktoś ma założone i może się wypowiedzieć w tej kwestii, albo zna opinie mechaników.

kris-tofer - Pon Lis 02, 2009 11:04

Rowan i inni polecali NATIONALa, ja mam nowe sprzęgło QH i też jestem zadowolony.
apples - Pon Lis 02, 2009 11:19

A stukanie ustało?

Zastanawiam się nad BORG & BECK ponieważ jest to podobno firma związana z AP która jak wiadomo jako jedyna robi wysprzęgliki do naszych R.

http://cgi.ebay.pl/NEW-RO...=item27aba0af53
U Nas 530zł.

http://cgi.ebay.pl/ROVER-...=item27abb639fc

Cena niezła :grin: U nas dwumasa sama ok1650zł

kris-tofer - Pon Lis 02, 2009 11:21

Stukanie dwumasy? Nie ponieważ dwumasa została stara.
apples - Sro Lis 04, 2009 14:41

Oby u mnie tylko dwumasa była OK.

Jaką siłą na kluczu dyno metrycznym dokręca się docisk?

czort - Sro Lis 04, 2009 17:27

gdy ja wymieniałem sprzęgło kupiłem firmy VALEO. już jeźdżę 6000km i jest ok.
apples - Pią Lis 06, 2009 16:59

Rowan jak spisuje się Tobie sprzęgło NATIONAL? Czy warto je kupić, czy kupiłbyś inne?
Rowan - Pią Lis 06, 2009 17:03

apples, jestem baaaaardzo zadowolony, nie spodziewałem się takiej różnicy, oczywiście pozytywnej. Lżej sporo chodzi niż na oryginale.
apples - Pią Lis 06, 2009 18:14

Czyli nie warto dokładać do LUK czy SACHS?
Rowan - Pią Lis 06, 2009 20:03

apples, według mnie warto by było nawet więcej zapłacić za Nationala.
apples - Pią Lis 06, 2009 20:20

Doczytałem na ich stronie że sprzedają nowe i po regeneracji. Ciekawe jakie sprzedają u nas? Jedne mają oznaczenie CK 9719 a drugie NCK 1200.
Gonia - Sob Lis 07, 2009 01:55

Tomi bierze tylko nowe... tym bardziej, że są w tej samej cenie.
apples - Pon Lis 09, 2009 18:17

Decyzja padała na sprzęgło NATIONAL i wysprzęglik AP (587zł komplet).
Mam tylko nadzieję że będzie OK.

Legion1349 - Sob Lis 14, 2009 13:29

pytanie z typu głupich, czy to sprzęgło nada się do frelka? i czy wytrzyma moment obrotowy diesla.
oraz czy do tego sprzęgła przypasuje ten wysprzęglik ewentualnie jak sprawdzić czy wysprzęglik jest ok albo czy kwalifikuje się do wymiany?

apples - Sob Lis 14, 2009 21:03

Sprzęgło Nationala pasuje do Freelander T4D. Dzisiaj jestem po wymianie. Stare oryginalnie zamontowane było firmy AP, tak samo wysprzęglik. Z tego wynika że do R75 na pierwszy montaż szy sprzęgła i wysprzęgliki AP DRIVELINE.
Nowe NATIONALA pracuje bardzo lekko, do tego stopnia że myślałem iż coś źle złożyłem. :grin:

Legion1349 - Nie Lis 15, 2009 10:50

apples napisał/a:
Sprzęgło Nationala pasuje do Freelander T4D.
jesteś pewien? mnie się wydaje że to sprzęgło pasuje do silników rovera serii L czyli m. in. do 25, 45 a tym samym do freelandera 2.0 TDI z silnikiem rovera. A nie jak piszesz do td4, do td4 to chyba od 75 przypasuje.
Rowan - Nie Lis 15, 2009 10:54

apples, mówiłem :grin:
Legion1349 - Nie Lis 15, 2009 10:57

Rowan napisał/a:
apples, mówiłem :grin:
;>
Rowan - Nie Lis 15, 2009 11:19

Legion1349 napisał/a:
mnie się wydaje że to sprzęgło pasuje do silników rovera serii L czyli m. in. do 25, 45 a tym samym do freelandera 2.0 TDI z silnikiem rovera. A nie jak piszesz do td4, do td4 to chyba od 75 przypasuje.

Jejku, czy tak trudno zrozumieć, że nie było TDI? TDI to jest silnik VW na pompowtryskiwaczach. W Fredku był silnik serii L czyli taki jak w 200, 400, 600 oraz później był TD4 czyli CDT z 75 i tylko z CDT pasuje do TD4 i na odwrót.

Legion1349 - Nie Lis 15, 2009 11:51

sorry TD nie TDI, to jak już jesteśmy przy poprawianiu to ja poprawię apples TD4 a nie T4D :D ... wracając do tematu mnie chodzi o zestaw który podałem w linku, nada się i przypasuje do frelka L serii?
apples - Nie Lis 15, 2009 12:11

Rowan prawdę mówiłeś. Teraz czuję się jakbym przesiadł się z Jelcza do R75 :grin:
Rowan - Nie Lis 15, 2009 19:01

Legion1349, a ty który silnik masz? Jeśli seria L, czyli ten z normalnym układem (silnik Rovera serii L) to się nada.
Legion1349 - Nie Lis 15, 2009 19:17

dokładnie ten silnik mam, jak przed wymianą sprzęgła sprawdzić czy wysprzęglik jest sprawny czy trzeba wymienić?
Rowan - Nie Lis 15, 2009 20:23

Legion1349, o ile mi wiadomo, to wysprzęglik w nim jest na łapie, także nawet jeśli później padnie, to wystarczy się schylić dwa razy i wymienione.
Legion1349 - Nie Lis 15, 2009 21:05

oooo to super bardzo cenna dla mnie informacja :) dzięki wielkie
Pieta - Pon Kwi 22, 2013 08:46

W zeszłym tygodniu po 88 tys km zaczął mi siadać wysprzęglik.
Postanowiłem wymienić również sprzęgło bo spodziewałem się, że będzie na wykończeniu tarcza.
Nowa tarcza ma 7,5 mm , według RAVE limit jest 5,9 mm. Moja miała 6,3

Kupiłem zestaw sporzęgła National CK 9719 po rekomendacji kolegów Rowan i Apples. Zestaw kupiony za 400zł
Poprzednio w aucie mialem zestaw sorzęgła AP
Teraz jestem mega zadowolony, sorzęgło National chodzi leciutko w stosunku do AP

Również polecam ten zestaw

Jeżeli ktoś chce namiary na solidnego i dokładnego mechanika w okolicach Gdańska, który ma doświadczenie w serwisie R75 proszę o informację na PW, dam namiar.

piotrek1000 - Pon Kwi 22, 2013 09:37

Pieta, Gdzie w tej cenie można kupić taki zestaw??
szpynior - Pon Kwi 22, 2013 10:03

piotrek1000, jak szukasz to www.tomateam.pl ja też chyba jak większość brałem u Tomiego .
Pieta - Pon Kwi 22, 2013 10:19

piotrek1000 napisał/a:
Pieta, Gdzie w tej cenie można kupić taki zestaw??


Tarcza sprzęgła + docisk National CK 9719 - 400zł
przedstaiciel National na polskę www.kolpax.pl Zadzwoniłem i dali mi namiary na sklep Gdańsk ul. Długa Grobla 7. Zamówiłem przez telefon i następnego dnia w południe sprzęgło było do odebrania w sklepie. Tel do sklepu 501 108 742
Do tego wysprzęglik AP - 350zł

Rowan - Pon Kwi 22, 2013 14:06

Pieta, równie dobrze spisuje się Nexus, którego aktualnie mam założonego :wink:
apples - Pon Kwi 22, 2013 14:25

Pieta, około 54000 na NATIONAL-u i wysprzegliku AP i g
działa jak po założeniu. ;)

Rowan - Pon Kwi 22, 2013 15:00

apples, u mnie National wytrzymał 7kkm :mrgreen: Ale to był akurat przypadek losowy, że tak powiem :razz: Nexus i wysprzęglik mają już równie 50kkm i żadnych problemów :wink: Tym bardziej ciekawa sprawa, że jeżdżę na pompie BMW i wysprzęglik się trzyma bardzo dobrze(odpukać) :wink:
Pieta - Pon Kwi 22, 2013 15:27

Rowan napisał/a:
apples, u mnie National wytrzymał 7kkm Ale to był akurat przypadek losowy, że tak powiem


co się stało?
wszystko jest losowe. Żaden producent nie ma stu procentowej pewności co do trwałości czy jakości.

Tylko, że u dobrego producenta w okresie gwarancji będzie to poziom 400 awarii na milion a dla gorszego 20 000 na milion
Prawdopodobnie jesteś jednym z pechowców, który się "załapał", ale wciąż na podstawie twojego przypadku nie wiadomo czy to sprzeglo jest dobrej jakości czy nie.

Rowan - Pon Kwi 22, 2013 16:29

Pieta, sprzęgło jak najbardziej dobrej jakości, ale jak ktoś ruszy kilka razy z dwójki i obrotach rzędu 3krpm, to niestety, przy którymś razie aż dym pójdzie spod maski :wink: A to wszytko autorstwa mojej matki :wink:
darianp - Pon Paź 21, 2013 13:43

A co powiecie na temat sprzęgła SRL? są bardzo tanie bo za 320zł można kupić tarcze i docisk. Ale czy warto zaoszczedzic 100zł zeby później wydać na kolejną naprawe? Zakładał ktoś sprzęgło tej firmy?
MatiNitro - Pon Paź 21, 2013 13:59

darianp, ja się zastanawiałem nad tym SRL, ale wolałem nie ryzykować, dołożyłem 140zł i Kupiłem NATIONALa. Jestem ogromnie zadowolony ;)
Pingiel - Pon Maj 26, 2014 12:03

Witam. Ponieważ stanąłem przed dylematem jakiego producenta wybrać kieruje się do was z zapytaniem : jak na dzień dzisiejszy sprawują się wasze sprzęgła no i wysprzęgliki. Jakie przebiegi na nich wykonaliście.
pelson91 - Pon Maj 26, 2014 12:04

ja zrobiłem 6tysięcy km. od wymiany sprzęgła i wysprzęglika i nic się nie dzieje. Sprzęgło National, wysprzęglik AP.
sknerko - Pon Maj 26, 2014 12:10

Wyprzęglik mam tani od Landrovera ale pisało na nim AP, tarcze sprzegła mam regenerowaną i zrobiłem już ok 35tys.
Pingiel - Pon Maj 26, 2014 12:40

pelson91 napisał/a:
Sprzęgło National, wysprzęglik AP.


Taki sam zestaw chcę zamontować ale tarcza i docisk w KOLPAX'ie 648zł trochę mnie to rozwaliło. i biorę teraz pod uwagę jeszcze BORG AND BECK. Wysprzęglik oczywiście że AP za ok. 380zł

pelson91 - Pon Maj 26, 2014 12:46

Pingiel napisał/a:
ale tarcza i docisk w KOLPAX'ie 648zł trochę mnie to rozwaliło.

ja dałem 400 w Tomateam.

Balas87 - Pon Maj 26, 2014 21:36

Pingiel napisał/a:
pelson91 napisał/a:
Sprzęgło National, wysprzęglik AP.


Taki sam zestaw chcę zamontować ale tarcza i docisk w KOLPAX'ie 648zł trochę mnie to rozwaliło. i biorę teraz pod uwagę jeszcze BORG AND BECK. Wysprzęglik oczywiście że AP za ok. 380zł


Borg and beck nie bierz tego kiedyś w r 620 sdi zrobiłem na tym 5 tyś km po czym słoneczko się rozpadło w mak - chciałem zaoszczędzić na sprzęgle od tamtej pory nie oszczędzam na takich rzeczach :D

Dawidovs - Wto Maj 27, 2014 08:30

Balas87, ja na Borg&Becku zrobiłem prawie 20 tys. km i nie narzekałem.
Zmieniłem przy okazji wymiany dwumasu na LUK i po wymianie jeszcze sprzedałem bo wyglądało ładnie.
Jak się dobrze złoży i odpowietrzy to wszystko hula

Pieta - Wto Maj 27, 2014 11:03

Pingiel napisał/a:
pelson91 napisał/a:
Sprzęgło National, wysprzęglik AP.


Taki sam zestaw chcę zamontować ale tarcza i docisk w KOLPAX'ie 648zł trochę mnie to rozwaliło. i biorę teraz pod uwagę jeszcze BORG AND BECK. Wysprzęglik oczywiście że AP za ok. 380zł


Polecam sprzęgło National. przejechałem na nim 28 000km w komplecie z wysprzęglikiem AP.
Ogólnie sprzęgło wizualnie bardzo dobrze wykonane. Pedał lekko chodzi w porównaniu do starego sprzęgła AP.

Kozik - Wto Maj 27, 2014 11:43

Ilu użytkowników tyle opinii mi np sprzęgło nationala się rozleciało po mniej niż 20tys. pękła tarcza i zablokowała się w docisku. Jakbym autu wpier... co chwilę spuszczał to by to mnie nie dziwiło ale jeździłem raczej rozsądnie i nie strzelałem ze sprzęgła praktycznie nigdy (1 raz mi się zdarzyło).
Nigdy w żadnym aucie sprzęgło mi się nie rozpadło także national odpada jeździłem na (LUK, Sachs).
Sprzęgła w autach zmieniałem zawsze na kompletne jednej firmy a wymieniałem z powodu zużycia naturalnego (zużyta tarcza) i wyglądały ok ew przypalone z powodu ślizgania tarczy.

haszczyc - Wto Maj 27, 2014 15:48

ja polecam National w R75 jest to bardzo dobry wybór jeśli chodzi o jakość/cena, miałem też Bork & Beck i też było bardzo w porządku
Pingiel - Wto Maj 27, 2014 20:04

Kozik napisał/a:
mi np sprzęgło nationala się rozleciało po mniej niż 20tys. pękła tarcza i zablokowała się w docisku


No właśnie. Rowan'owi też tarcza kaput. A mnie trochę zależy by się tak nie stało bo ja jeżdżę prawię pod Holandię tym autem, pomyślcie sobie jakie koszty by mnie wtedy czekały. Gdybym jeździł po Polsce to bym się nawet nie zastanawiał. Dlatego też mam ciężki orzech do zgryzienia.

MatiNitro - Wto Maj 27, 2014 20:11

Ja także polecam National'a. Założyłem we wrześniu i około 20 tys km już zrobiłem, sprzęgło działa bardzo miękko. Nie wiem ile wytrzyma, jestem ciekaw tego, ale żadnych problemów z nim nie mam.
Pingiel - Sro Maj 28, 2014 11:39

A co byście powiedzieli na cały zestaw AP. Na landroverowy.pl wysprzęglik kosztuje 380 i tarcza z dociskiem 590 razem daje 970 z kolei zestaw z tarczą Nationala wyjdzie 140 zł taniej ale jak miałbym drugi raz skrzynie zwalać to chyba lepiej te 140 dopłacić i mieć spokój. Patrzyłem jeszcze na LUK ale cały zestaw jest prawie 200 zł droższy od oryginału. :P

Wiem że wałkuje temat, ale ja naprawdę nie chce rozbierać drugi raz w niemczech pod blokiem bądź gorzej na parkingu.

pelson91 - Sro Maj 28, 2014 22:37

Pingiel napisał/a:
A co byście powiedzieli na cały zestaw AP. Na landroverowy.pl wysprzęglik kosztuje 380 i tarcza z dociskiem 590 razem daje 970

Negocjuj ;) może coś tam Ci sie uda urwać ;)

Pingiel - Pią Cze 13, 2014 17:43

Wybór padł na Continental bardzo zachwalany przez AAND podobno żadnej reklamacji nie mieli na te sprzęgła. Wysprzęglik oryginał tylko pisze na nim SKF ... nie wiem dlaczego ale tak jest. pelson91 upust oczywiście był. Jak poskładam wszystko do kupy to efekty opiszę.

[ Dodano: Pią Cze 13, 2014 17:43 ]
No to efekty: sprzęgło hałasuje jak przed wymianą, ale podobno musi się ułożyć i dotrzeć. Pedał miękki jak by zaraz miał wpaść w podłogę na amen no i tak jakby skok się wydłużył.

komarek - Wto Sie 19, 2014 19:30

Pingiel, jak tam się sprawuje to sprzęgło Continental?

Pytam bo mi z kolei AAND powiedział, że poleca tylko AP, które szło na pierwszy montaż. Mówił, że Continental i Borg&Beck absolutnie nie poleca.

I jeszcze pytanie - czy ktoś wie, gdzie można dostać sprzęgło National poza Tomatem? Zniknęło i nigdzie na magazynie go nie widać.

W końcu muszę się zabrać za ta robotę i wysprzęglik i pompka to jasne sprawy, ale nad sprzęgłem wciąż się zastanawiam. Co ciekawe nic mu nie dolega, ale mechanik kazał robić całość to trzeba robić - nie polemizuję z nim, bo mam do niego 100% zaufanie.

MatiNitro - Wto Sie 19, 2014 19:40

http://allegro.pl/listing...p?us_id=9702829
Ja kupowałem tutaj ;)

komarek - Wto Sie 19, 2014 20:26

MatiNitro, dzięki faktycznie mają ! :) zawsze 160 zł w kieszeni, jak oceniasz osobiście Nationala?
MatiNitro - Wto Sie 19, 2014 20:33

komarek, pisałem wyżej ale powtórzę :p Zrobiłem ponad 25 tys km na tym sprzęgle i działa bardzo dobrze. Żadnych problemów nie mam.
komarek - Wto Sie 19, 2014 21:04

MatiNitro, kilka km więcej niż ostatnio zrobiłeś więc dlatego pytałem :)
pazdzi0h - Wto Sie 19, 2014 22:48

ja wzialem najtansze SRL + wysprzeglik AP , przejechane 15 tys głownie w miescie i spisuje sie b.dobrze
komarek - Wto Sie 19, 2014 23:45

pazdzi0h, cały czas się zastanawiam, bo różnica w cenie między AP, a SRL czy Continental jest duża, jeszcze pomiędzy jest National i jutro muszę zdecydować w końcu i zamówić coś

sprzęgło National zakupione (dzięki za linka MatiNitro ), do tego wysprzęglik AP i pompka Tazu

cin1391 - Sro Lut 17, 2016 13:55

Odświeżam temat. Zamówiłem tydzień temu zestaw LUK - koło dwumasowe, tarcza, docisk, wysprzęglik [2500 PLN]. Przyszło kurierem i zonk. Paczka pognieciona, niezabezpieczona, istniało podejrzenie uszkodzenia - nie przyjąłem, bo bałem się, że dwumas będzie kaput. Dobrze, że zamawiałem za pobraniem - uff.

Teraz tak - dwumas LUK za 1550 PLN mam na miejscu w sklepie, więc ok - biorę go.

Teraz załatwiam sobie graty z odbiorem osobistym w Wawie i tu pytanie:
1. tarcza sprzęgła + docisk mam do wyboru National, AP DriveLine, LUK i SRL - co brać?
2. wysprzęglik SRL, TAZU i jakiś od BritPart - który brać?

Ponadto pytania:
1. czy potrzeba przyrządu do centrowania tarczy przy wymianie tego wszystkiego, czy obejdzie się bez?
2. czy trzeba wymieniać śruby od mocowania dwumasy? Jakiego środka do smarowania połączeń gwintowych [kleju] użyć?
3. zna ktoś niutonometry dokręcania tych rzeczy?

haszczyc - Sro Lut 17, 2016 15:14

tarczę bierz National polecana na forum sam mam i jest ok, wysprzęglik tylko i wyłącznie TAZU
aimp12 - Sob Lut 20, 2016 21:51

Jak już dwóch kolegów wspomniało czasem zawodzi National. U mnie po 9.5k już tarcza śmierdzi
wellman - Sob Lut 20, 2016 23:48

cin1391, sprzęgło Borg&Beck rozważałeś? To ponoć to samo co AP, a wychodzi trochę taniej.

Co do wysprzęglika, też polecam TAZU.

Przy wymianie dwumasy najlepiej dać nowe śruby. Dokręcasz stopniowo momentem 115Nm, natomiast sprzęgło 25Nm. Wszystko jest w RAVE. :-)

haszczyc - Nie Lut 21, 2016 13:15

ja już na sprzęgle National i pompce Tazu na ten moment przejechałem 60 tys km, wszystko jest w najlepszym porządku
aimp12 - Nie Lut 21, 2016 13:19

haszczyc widocznie u mnie jak i u dwóch kolegów którzy wspomnieli wcześniej sprzęgło musiało być wadliwe. Innej przyczyny nie widzę.
prebenny - Nie Lut 21, 2016 13:22

Zwróćcie uwagę, że aimp masz benzynę a haszczyc diesla. To też może mieć znaczenie.
cin1391 - Pon Lut 22, 2016 10:19

Dobra, być może popełniłem błąd, ale wziąłem:

1. dwumasa LUK
2. wysprzęglik TAZU
3. tarcza sprzęgła i docisk AP Driveline

Mam nadzieję, że ten zestaw popracuje kilkadziesiąt tysięcy co najmniej!

Magic79 - Sob Lut 27, 2016 19:12

Witam,
dołączając się do tematu zapytam... a skąd wziąć nowe śruby do dwumasy?

poza tym czy warto zmieniać przy okazji pompkę sprzęgła i wysprzęglik na TAZU skoro do tej pory fabryczna pompka nie przecieka ale silnie szarpie przy puszczaniu sprzęgła...

[ Dodano: Sob Lut 27, 2016 19:12 ]
a i jeszcze jedno - gdzie można kupić bezpiecznie TAZU, aby nie trafić na podróbkę i czy to "TAZU" to chińszczyzna czy jakiś sensowny zamiennik?

wellman - Sob Lut 27, 2016 21:43

Magic79, najprościej to chyba wziąć jedną taką śrubę na przymiar i w szanujących się sklepach powinni mieć. :-)

Jeśli szarpie przy puszczaniu sprzęgła, to najbezpieczniej będzie wymienić komplet: dwumas, sprzęgło, wysprzęglik i pompkę. Pompę i wysprzęglik TAZU kupisz na allegro, np. od S-part. Mogę polecić, brałem już stad wiele części i wszystko było ok, w tym ekspresowa wysyłka.

Z drugiej strony w przypadku TAZU chyba trudno o podróbkę. To już jest zamiennik (nota bene prawdopodobnie lepszy od oryginału), a do tego chyba jedyny obecnie z metalowym korpusem.

christopher7 - Nie Lut 28, 2016 07:20
Temat postu: [R75] sprzęgło NATIONAL, BORG & BECK, LUK, SACHS, QH ?
prebenny napisał/a:
Zwróćcie uwagę, że aimp masz benzynę a haszczyc diesla. To też może mieć znaczenie.

To może mieć spore znaczenie szczególnie w dieslach z poprawionymi mapami i w przypadku userów którzy lubią korzystać z pełnych możliwości tych mapek na światłach :mrgreen:

prebenny - Nie Lut 28, 2016 07:49

christopher7 ja mam poprawione mapy i lubię z nich korzystać a national u mnie daje radę ;) Fakt faktem dużo km nie zrobiłem, bo ledwie parę tyś km.
christopher7 - Nie Lut 28, 2016 09:16

prebenny, ja też mam mapki z plusem i sprzęgło zaczyna mi się kończyć. Jest to po prostu czynnik który w jakimś stopniu może wpływać na żywotność układu sprzęgłowego (tak jak i skłonność do korzystania z pełnych możliwości mapek). Chociaż trudno to zmierzyć. Pochwalcie się w jakiej konfiguracji najdłużej jeździliście bez awarii układu sprzęgłowego? (sprzęgło, wyprzęglik, pompka sprzęgła). Przejechał ktoś >100 000 bez naprawy? :smile:
aimp12 - Nie Lut 28, 2016 09:38

Ja też na Nationalu lubiłem czasem dawać w palnik ale to było sporadycznie. Może ten produkt jest przystosowany tylko i wyłącznie do łagodnej jazdy. Kto wie.. Na pewno drugi raz nie wezmę tego zestawu
christopher7 - Nie Lut 28, 2016 21:31

pompkę i wysprzęglik Tazu zamawiacie obecnie bezpośrednio w Tazuparts czy w której z firm współpracujących?
Magic79 - Pon Lut 29, 2016 21:26

Wellman, dziękuję za wskazówki.

Czy może ktoś z forumowiczów ma doświadczenie z wyrzuceniem dwumasy i zastąpieniem jej zwykłym kołem zamachowym np Valeo? Prawdę mówiąc nie stać mnie na tak duży wydatek, aby po przejechaniu niespełna 40 tys. km zmieniać wszystko, generalnie to jest absurd aby wywalać tyle pieniędzy na coś tandetnego, bo jak wspomniałem wyżej, przed 4 laty wymieniałem wszystko na nowe za co zapłaciłem 3800 zł! No chyba, że warsztaty wykantowały mnie ...

AdaskoC - Pon Lut 29, 2016 21:37

Tomek, przyjacielu... :) Jeśli po 40 tyś Ci pada dwumasa, to są raczej 3 opcje tylko:
*Wada fabryczna
*Zakatowana
*Zostałeś wykiwany przez mechanika

cin1391 - Wto Mar 01, 2016 09:09

AdaskoC, stawiam na niepoprawny montaż :D
Jullia42 - Pon Kwi 23, 2018 14:49

Odświeżam temat. Dopadła mnie wymiana sprzęgła w moim Roverku. Szukam już od kilku dni i im więcej czytam i szukam, tym większy mam mętlik w głowie.
Wiem, że większość z Was polecała Nationala, ale obecnie nigdzie go nie mogę znaleźć.
Zastanawiam się nad zakupem tego:
http://allegro.pl/luk-623...6127254630.html
choć np SRL jest o 200 tańsze...
Co o tym myślicie? Jakieś rady? opinie? uwagi? Czy dwumasę też trzeba wymieniać?
Pomóżcie proszę, bo niedługo na Roverka będę tylko patrzeć :(

dawidd - Pon Kwi 23, 2018 17:02

montowałem luk'a parę m-cy temu - wszystko ok, tylko ze ja z dwumasa tez luka wymieniałem
Jullia42 - Pon Kwi 23, 2018 18:36

dawidd, a dwumasa dawała Ci jakieś objawy? czy wymieniłeś ją tylko profilaktycznie?
Ile kosztował Cię cały zestaw i gdzie kupowałeś?

dawidd - Wto Kwi 24, 2018 06:25

szarpał szczególnie jak ruszałem pod gore, nic więcej, nie stukał. To szarpanie tez nie bylo zawsze, jak mu sie tam chcialo :)
Dwumas jak pamiętam 1600
Sprzęgło 600
Wysprzeglik po reklamacji w tazu dostałem free
plus moja robota
Wszystko kupowałem na allegro, w sklepach ceny były duzo wyższe
Problem byl z dostaniem dwumasy, na allegro bylo ich sporo juz od 1300 ale jak dzwoniłem to wszędzie - brak na magazynie. 3 tyg czas realizacji. Dopiera jakiś sklepik z karkowa załatwił w ciągu 3 dni

tu bralem:
http://allegro.pl/kolo-dw...2NTQ5OTNiMGQ%3D

http://allegro.pl/luk-623...hMjU1Nzk1NjY%3D

[ Dodano: Wto Kwi 24, 2018 06:24 ]
10 m-cy juz na tym śmigam i na razie ok

[ Dodano: Wto Kwi 24, 2018 06:25 ]
sprawdź koniecznie uszczelniacze korbowodu i w skrzyni przy wymianie

Jullia42 - Wto Kwi 24, 2018 23:55

No nie powiem, żebym była tym zachwycona... 2500 na częsci, plus nie wiadomo ile na wymianę, (raczej w 500 się nie zamknę) do samochodu który w tym momencie jest wart może 7 tys... Zastanawiam się, czy to w ogóle ma sens....
Ale ogromne dzięki za odpowiedź, już mam jakiś obraz sytuacji

dawidd - Sro Kwi 25, 2018 06:11

te części sa z najwyższej polki, czyli tez najdroższe. Sprzęgło można kupić taniej, dwumase pewnie trochę tez
Jullia42 - Pon Maj 07, 2018 19:01

Panowie, czy któryś z Was robił może regenerację dwumasy? Mechanik mi poleca f-me arga, i nie wiem co z robić. Wiecie może coś na ten temat?
dawidd - Sro Cze 26, 2019 12:39

Po 2 latach znów przyszła pora na wymianę sprzęgła. Przejechałem może 40 tys km. Dwumas Luk - OK, docisk luk Ok, tarcza luka ma luzne hałasujące sprężyny - wiec trzeba wymienić komplet z dociskiem. Tym razem wsadzę sacha.
Wysprzeglik tazu - nie rozlał sie ale łożysko tak szumi ze słychać je w kabinie podczas wysprzeglania. Założyłem drugie używane łożysko z pierwszego tazu ktory miałem, a ktory sie rozlał. Ogólnie nie polecam wysprzeglikow tazu - ten którym teraz naprawiam po rozebraniu okazało sie ze brakuje 1 kulki w łożysko - nie dziwne ze zaczął szumieć
Co do tarczy sprzęgła luk'a - na pewno na dość szybkie zużycie sprężyn ma wpływ to ze auto jest po chipie z nowa przeplywka, turbo itd generuje b duzy moment i po prostu tarcza nie wytrzymuje.

0L0 - Sro Cze 26, 2019 14:41

U mnie jak na razie po przejechaniu ok. 80.000km (10 lat eksploatacji) sprzęgło i docisk LUKa działają jak nowe.
dawidd - Pią Cze 28, 2019 09:03

A masz chipa i czy osluchiwales jak pracuje sprzęgło na jałowym że zdjęta guma z podkladki między skrzynia i silnikiem? Do samej jazdy też nie mogę się doczepić, ale nie lubię jak coś mam na wykączeniu albo hałasującego w aucie

[ Dodano: Pią Cze 28, 2019 05:15 ]
Odebrałem wczoraj sprzęgło sacha, w środku pudelka bylo AP. Dzis montaż

[ Dodano: Pią Cze 28, 2019 09:03 ]
Sprzęgło wrzucone, ciężko było wsadzić skrzynie ale jakoś poszło. Przyjrzałem się dokładnie nowemu Sachs i staremu Luk i oba są identyczne ap. Luk jest tańszy, wychodzi na to za dałem 100 zł więcej za niebieskie pudełko

karolj - Pią Cze 28, 2019 14:12

A jakie wysprzęgliki wsadzaliście? Co teraz jest w modzie? :)

Drugie pytanie do ludzi z Lublina - u kogo zmieniacie swoje wysprzęgliki? ;)

dawidd - Sob Cze 29, 2019 07:40

Tak jak pisałem, zostawiłem tazu bo się nie wylał, natomiast samo łożysko przełożyłem z innego starego tazu ktory na gwarancji się rozlał ale łożysko miał ok. Samo przełożenie jest dziecinnie proste wiec nie ma z tym problemu. O golnie te produkty tazu to średnie, pompka co prawda juz ze 3, 4 lata a moze dłużej śmiga i tu nie mam zastrzeżeń, ale strasznie brudzi płyn. Zawsze płyn mam szaro-czarny, nawet jak wszystko wymyłem i wypłukałem to dosłownie po paru użyciach znów był ciemny. Nie wiem z czego jest zrobiona ta pompka ze tak płyn z nią reaguje. Do tej pory używałem shella dot4, wczoraj wlałem najtańszy K2 dot4

A u Was tych którzy maja Tazu macie czysty płyn?

karolj - Sob Cze 29, 2019 12:15

Ja mam pompkę Tazu, ale płyn jest brudny z innego powodu - uszczelka wysprzęglika się już zaczęła rozpuszczać w płynie i w zbiorniczku pływa pełno czarnych syfów, sam płyn też był już od tego zabarwiony na czarno. Po miesiącu zmieniłem płyn znowu i też był już trochę z tymi syfkami. Trudno więc ocenić, czy zabarwianie jest spowodowane przez pompkę.
Wysprzęglik jest już prawie trupem, zmiana biegów następuje po kilkukrotnym napompowaniu sprzęgła ;)

Rozważam teraz wrzucenie automatu, bo mi się nie chce machać wajchą już, a dodatkowo miałbym spokój z tymi pompkami i wysprzęglikami.

dawidd - Sob Cze 29, 2019 20:12

Ja tez się kiedyś nad zmiana na automat zastanawiałem, szkoda ze nie ma jakiegoś tutorialu jak to zrobić :)
karolj - Sob Cze 29, 2019 20:20

MaReK pewnie by mógł zrobić taki tutorial ;)
Ja i tak sam bym tego nie robił, bo nie mam gdzie. Zlecenie tego komuś to koszt rzędu 4.5 klocka za całość. Na razie jestem na etapie zastanawiania się czy warto tyle inwestować w 14 letnie auto ;)

Decyzja byłaby prostsza gdybym miał pewność, że po zmianie nie będzie tych wszystkich problemów, które mieli niektórzy właściciele diesli tutaj - telepanie na postoju z zapiętym D chociażby.

MaReK - Wto Lip 02, 2019 16:00

Polecam zmianę na automat ;) Mam !@!$# na wszystkie korki, wysprzęgliki, dwumasy ;)
Jeżdżę i nie męczę się wcale zastanawiając się czy zjadę ze skrzyżowania, czy może wysprzęglik się zesra.

Ponieważ części mam od sprawdzonego ADI-CZESCI, a przy tym on sam zajął się całą mechanika, stąd wiem, że to auto nie zawiedzie. Nie mam żadnych telepań, drgań, nic.

Ja zająłem się elektryką, Adaś mechaniką. Na koniec wspólnej zabawy, auto odpaliło od strzała i do dzisiaj jeździ jak trzeba. Zmieniam tylko oleje, filtry itp.

Niestety karoseria wygląda jak wygląda, ale to już trudno.
Nie zmieniam go na nic. Dojeździ swoich dni i pójdzie na złom.
Jako drugie auto mamy bawarkę i nie mam ciśnienia na zmiany.

Tutorial jest prosty. Bierzesz wiązkę od europejczyka z automatem.
Następnie gromadzisz niezbędne sterowniki oraz kilka potrzebnych detali:
- trójkącik tunelu
- pedały
- lewarek
- skrzynię
- chłodnicę skrzyni (tu polecam rozwiązanie poliftowe)

kładziesz wszystko, skręcasz i gra ;)