Zobacz temat - [R400 Diesiel] Co należałoby zrobić z samochodem przed zima?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R400 Diesiel] Co należałoby zrobić z samochodem przed zima?

bartoszek_m - Sob Gru 12, 2009 17:27
Temat postu: [R400 Diesiel] Co należałoby zrobić z samochodem przed zima?
Witam, jestem Młodym kierowcą i to dopiero moja druga zima. Co należałoby zrobić z samochodem R400 hatchback 2.0 SDi, tak by w zimę służył jak zawsze?
Od jakiegoś czasu zauważyłem, że jak dłużej postoi to później odpalenie zajmuje mu trochę więcej czasu, raczej to normalne rzecz, ale jak można zadziałać, aby samochód nie musiał się tak męczyć. Co jeszcze sprawdzić?

DANTE79R - Sob Gru 12, 2009 17:37

Warto sprawdzić akumulator oraz świece żarowe to w nich najczęściej tkwi przyczyna :) Pozdrawiam
staf - Sob Gru 12, 2009 17:42

bartoszek_m, Też mam diesla, i też przeczytałem z uwagą.

http://wysokieobroty.moto...120,953560.html

Remigiusz - Sob Gru 12, 2009 19:51

W sumie to najważniejsze sa świece żarowe oraz dobra bateria w Dieslu. Pierwsza zimę w Roverku paliłem tylko na 1. świece a później bez żadnej i jakoś palił :mrgreen: Bateria nowa była oczywiście. :wink:

Teraz po wymianie pali na dotyk nawet przy minusowych temperaturach. :grin: Mam ta wersje co tylko jest miejsce na 3 świece. :wink:

A tak to jeszcze proponuje wlać sobie płyn zimowy do spryskiwaczy i przesmarować sobie uszczelki od drzwi oraz bagażnika żeby nie przymarzły takim specyfikiem do tego.

Na oleic drzwi oraz zamki :wink:

Wsadzić gumowe dywaniki, szkoda welurowe na zimę :grin:

Zaopatrzyć się jeszcze w płyn taki do pryskania do odmrażania, przydaje się do wycieraczek :razz:

I to w sumie wszystko co ja robię :wink:

filo - Sob Gru 12, 2009 21:55

Za radą użytkowników forum zmieniłem kilka dni temu olej z mineralnego Lotosa 10W40 na półsyntetyk Valvoline 10W40 i zauważyłem,że sporo krócej silnik kręci z rana zanim załapie-praktycznie na dotyk.

Sprawdź co masz w układzie chłodzenia...