Zobacz temat - [R214i] złamany bagnet
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R214i] złamany bagnet

patric62 - Wto Gru 22, 2009 19:45
Temat postu: [R214i] złamany bagnet
Witam. Mam problem...otóż złamał mi się bagnet od oleju;P i chciałbym poprosić kogoś z Was czy mógłby zmierzyć długość samego bagnetu (bez tego uchwytu oczywiście) oraz długość (tego samego "kija" ;D bez uchwytu) do poziomu max i do poziomu min?:) Bo nie mogę takiego bagnetu nigdzie znaleźć:p może kiedyś przy okazji na jakimś szrocie a narazie jak będę sprawdzał to będę radził sobie innymi dostępnymi środkami;P

Wybaczcie za brak fachowego języka ale prócz słowa fachowego "bagnet" żadnego innego nie znam :beczy: :razz:

Przy okazji spytam się jeszcze czy do R214i pasują korki wlewu paliwa od innych marek aut albo modeli R? Bo tez nie mam,a te plastikowe z marketu za 5zł są do d... :) :P

hertz25 - Wto Gru 22, 2009 20:24

oto fota 44,5cm jest to dlugosc razem z tym poziomem oleju bez zoltej raczki :razz:
ADI-mistrzu - Wto Gru 22, 2009 21:15

Ooo... a ja mam inny i 2cm krótszy. To który jest oryginalny ?
U mnie od tego kołnierza za czarną gumką do końca ma 48cm. Sam koniec do pomiaru ma 4cm.

patric62 - Wto Gru 22, 2009 21:19

dzieki Wam bardzo:) Ja mam a raczej mialem taki jak ADI-mistrzu. Też żółty i lekko wygięty i myślałem,że taki krzywy być nie powienien....więc spróbowałem go wyprostować... i pękł :mrgreen: ;p
ADI-mistrzu - Wto Gru 22, 2009 21:23

Dobrze ze to napisałeś, będę wiedział aby nie próbować mojego prostować :wink:
drlubicz - Wto Gru 22, 2009 21:27

niestety oba są oryginalne i niestety oba pokazują inaczej , na zlocie porównywaliśmy , ponad pól litra różnicy i nie byliśmy po pół litrze , mało tego , ten co jest w mg czyli nie plastikowy pokazuje inaczej włożony jedną stroną a inaczej jak się go obróci o 180 stopni
Adrian - Wto Gru 22, 2009 21:56

ADI-mistrzu napisał/a:
Ooo... a ja mam inny i 2cm krótszy


Chłopaki mają inny silnik. :wink:

SeevS - Wto Gru 22, 2009 21:58

u tomiego są nowe.

http://www.tomateam.pl/sk...&m_dzial=&c=527 91,23zł

lub ten

http://www.tomateam.pl/sk...&m_dzial=&c=525 38,10 zł

patric62 - Wto Gru 22, 2009 22:05

ale mg i r214 maja chyba inne silniki zgadza sie? czy nie?;p albo chociaz inne miski olejowe;p czyli z tego co piszesz mam rozumieć,że któryś z tych bagnetów żle pokazuje stan oleju? może powód tego,że te plastikowe sa powyginane (dajmy na to od ciepła) i pokazuja mniej oleju niż jak by były proste?

[ Dodano: Wto Gru 22, 2009 22:05 ]
SeevS, dzieki, trzeba bedzie sobie zamowic;p

ADI-mistrzu - Wto Gru 22, 2009 22:37

Mi się wydaje że ten kanalik jest tak powyginany i bagnet się odkształcił w jego kształcie.
sTERYD - Sro Gru 23, 2009 11:09

SeevS, ten pierwszy to jest do diesli ;)

a w MG silniki nie są inne, przynajmniej mechanicznie :cool:

brkzzz - Wto Sie 14, 2012 14:51

Odgrzewam kotleta :wink:
Który w końcu jest do jakiego silnika?

Czy ten (metalowy, prosty) jest tylko do diesli?


...z kolei ten (plastikowy, wygięty) do benzyny?


Śmiem podejrzewać, że w moim silniku 1.4 16V 103KM, powinien być plastikowy, a ktoś z poprzednich właścicieli wsadził metalowy. Kanalik u mnie jest wyraźnie wygięty i metalowy bagnet wchodzi z wyraźnym oporem, poza tym poziom oleju na nim jest zawsze wyższy niż na plastikowym.
Czy oprócz bagnetu jest jakaś inna równie dokładna metoda sprawdzenia poziomu oleju?

leszczu - Wto Sie 14, 2012 15:00

brkzzz napisał/a:
Który w końcu jest do jakiego silnika?

Plastikowy można zarówno spotkać w dieslu jak i benzynie. Metal występował chyba tylko w benzynie, choć tego nie jestem pewny.
Ogólnie podejrzewam, że różnica w bagnetach zależy od roku produkcji. Do 97 był plastik, później już tylko metal. To są tylko moje przypuszczenia, a jak było naprawdę :bezradny:

brkzzz - Wto Sie 14, 2012 15:06

Niestety, tak jak pisał drlubicz, plastikowy i metalowy pokazują różne wskazania...
Szukam jakiejś alternatywnej metody dokładnego sprawdzenia poziomu oleju, wtedy będę wiedział, który bagnet pokazuje mi prawidłową wartość.

leszczu - Wto Sie 14, 2012 15:19

brkzzz napisał/a:
Szukam jakiejś alternatywnej metody dokładnego sprawdzenia poziomu oleju, wtedy będę wiedział, który bagnet pokazuje mi prawidłową wartość.

Chyba jedynym wyjściem będzie zlanie oleju i potem wlanie dokładnie 4 litrów. U mnie po takiej wlanej ilości, bagnet oryginalnie metalowy pokazywał te 4 XXXX na miarce.

brkzzz - Wto Sie 14, 2012 15:59

A nie 4,5l?
leszczu - Wto Sie 14, 2012 16:14

brkzzz napisał/a:
A nie 4,5l?

Producent podaje 4.5L, ale mi zawsze starczało 4L. :wink:

kris2828 - Wto Sie 14, 2012 16:37

kurde dziś kupuje olej i nie wiem ile mam kupić i ile wlać...

ktoś wlewał dokładnie 4,5?

johnnyLdz - Wto Sie 14, 2012 16:55

Jeżeli coś to podpowiem Ci, ze mamy takie same silniki i roczniki prawie te same , a u mnie bagnet jest metalowy.
Cholera jakies 2 tyg temu zmienialem olej i weszlo 4,2L prawie 4,3L

kris2828 - Wto Sie 14, 2012 17:34

johnnyLdz napisał/a:
Jeżeli coś to podpowiem Ci, ze mamy takie same silniki i roczniki prawie te same , a u mnie bagnet jest metalowy.
Cholera jakies 2 tyg temu zmienialem olej i weszlo 4,2L prawie 4,3L


wlałeś 4,3 i miałeś na bagnecie po miedzy minimum a maximum?

więc ja będę musiał chyba wlać też 4,3 nie patrząc na bagnet bo mam ułamany a nowego jeszcze nie mam chyba ze odmierzę prawidłową długość i go przedłużę jakoś o tą ułamaną końcówkowe ...

ArO - Wto Sie 14, 2012 18:13

A te "pół litru" ma chyba duże znaczenie nieprawdaz?
johnnyLdz - Wto Sie 14, 2012 19:28

4,3L to bylo max. Wez tez pod uwage, ze zawsze ciutke sie opusci ten wskaznik po odpaleniu
kiedy olej sobie dojdzie do wszystkich miejsc, oczywiscie kiedy zmiana nie byla szybka i autko
mialo czas aby skapalo z niego tez :mrgreen:
BTW nie masz kogos z klubowiczow gdzies w okolicy z R200 ? zgadaj sie, wez na sekunde bagnet, zmierz u siebie w silniku dokonaj pomiarow i bedzie ok, bo tak na czuja ja bym
nie robil niczego. Za malo oleju zle, za duzo tez zle.

Kozik - Sro Sie 15, 2012 08:51

wszystko też zależy jaką miskę olejową masz, jak miałem 1.4 16V wchodziło mi ponad 4L oleju do poziomu pół wskazania bagnetu, przy 1.8VVC mam dokładanie 4L przy połowie ale w vvc mam ameliniową miskę
leszczu - Sro Sie 15, 2012 11:19

Kozik napisał/a:
wszystko też zależy jaką miskę olejową masz,

W oryginale powinien mieć stalową. :wink:

robsson78 - Sro Sie 15, 2012 13:11

Rover 200 1.4 i na wymianę oleju kupuję 4,5 L. Wlewam 4 a 0,5 zostaje na dolewki.
kris2828 - Pią Paź 05, 2012 13:10

jak wyjąc tą rurkę (nie wiem jak to się nazywa) co wkłada się w nią bagnet jest ona przykręcona na 2 śrubki odkręcałem ale nie chce wyjść :-(
sTERYD - Wto Paź 09, 2012 08:36

jeszcze jest przykręcona śrubką do termostatu. Jak ją odkręcisz, to trzeba nią trochę pokombinować, bo jest wygięta w takie lekkie "S" w miejscu gdzie przechodzi przez blok silnika
kangaroo69 - Wto Paź 09, 2012 10:29

kris2828, Tylko nie sztukuj bagnetu bo jak Ci kawałek odpadnie to po korbowodzie będzie się poniewierał :razz:
kris2828 - Wto Paź 09, 2012 21:12

kangaroo69 napisał/a:
kris2828, Tylko nie sztukuj bagnetu bo jak Ci kawałek odpadnie to po korbowodzie będzie się poniewierał :razz:


no właśnie chodzi o to ze był sztukowany kilka miesięcy temu bo końcówkę miałem ułamaną to przeciąłem go przed rączką i połączyłem go plastikową rurką tak aby dodać mu ten brakujący kawałek i zakleiłem klejem no i po miesiącach klej pościł i mogę wyjąc tylko rączkę;p reszta zostaje w tej rurce ;p

[ Dodano: Wto Paź 09, 2012 21:12 ]
sTERYD napisał/a:
jeszcze jest przykręcona śrubką do termostatu. Jak ją odkręcisz, to trzeba nią trochę pokombinować, bo jest wygięta w takie lekkie "S" w miejscu gdzie przechodzi przez blok silnika


wyjmowałeś już w ten sposób? bo ja próbowałem ale dałem sobie spokój bo stwierdziłem ze się nie da chyba ze tobie tak się udało to powalczę od nowa

ferensiak - Wto Paź 09, 2012 23:06

koledzy a sorki że wtrącę do tematu, ale mam podobny problem a mianowicie- kiedy wkładałem miernik oleju(bagnet) to końcówka (te krzyżyki na bagnecie co wskazują stan oleju) pękła po prostu :mad: . Tak więc czy jak kupię cały miernik plastikowy z takiego samego rovera (214 Sei 95r. 1,4 benzyna 103KM) to czy jak włożę cały bagnet to ta złamana końcówka co została w środku nie będzie przeszkadzać? A może lepiej oddać autko do mechanika i niech wyjmię tą ułamaną część. Co o tym sądzicie?
ArO - Wto Paź 09, 2012 23:57

to nie kibel, ze da sie przepchac :) trzeba wyjac
ferensiak - Sro Paź 10, 2012 09:08

no jasne że to nie kibel, a czy mogę jakiś czas pojeździć z tym? Nie uszkodzi to silnika?
brkzzz - Sro Paź 10, 2012 12:12

Nie powinno, na pompie jest sitko. Chyba, że ten kawałeczek jakoś je przebije.
Firq - Sro Paź 10, 2012 12:19

sitko jest metalowe wiec sie nie przebije :)
ferensiak - Sro Paź 10, 2012 12:26

ok dzieki, czyli jak bym znalazł gdzieś na częściach taką samą miarką oleju i był jej używał to czy wskazywała by ona poprawną ilość oleju? Ile mechanik może sobie zażyczyć za wyjęcie tego kawałka plastiku?
brkzzz - Sro Paź 10, 2012 16:41

ferensiak, robocizna to koszt wymiany uszczelki miski olejowej i oleju.
Zależnie od regionu i typu warsztatu cena będzie różna - musisz podzwonić po okolicy. Zrobi ci to każdy mechanik.

Dokładnie to trzeba:
1. spuścić olej
2. poluzować kolektor wydechowy, 4 śruby (kilka dni przed robotą spryskaj je jakimś Penetratorem lub WD40, żeby łatwo poszło)
3. okręcić 14 śrub miski olejowej
4. oczyścić pozostałości po starej uszczelce i wyjąć nieszczęsny kawałek bagnetu
5. założyć nową uszczelkę lub nałożyć ścieżkę silikonu wysokotemp.
6. skręcić wszystko
7. wlać olej (jeśli było uszczelnienie silikonem to wlać dopiero na następny dzień)
8. umyć łapy przed dalszym użytkowaniem Roverka :P

leszczu - Sro Paź 10, 2012 17:50

ferensiak napisał/a:
Tak więc czy jak kupię cały miernik plastikowy z takiego samego rovera (214 Sei 95r. 1,4 benzyna 103KM)

Szukaj koniecznie taki jaki miałeś. Cały plastikowy ma inną długość.