Zobacz temat - [R420 D] Wyciek plynu hamulcowego w tylnym lewym kole
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R420 D] Wyciek plynu hamulcowego w tylnym lewym kole

Upgreydd - Czw Sty 14, 2010 17:14
Temat postu: [R420 D] Wyciek plynu hamulcowego w tylnym lewym kole
Wycieka mi plyn hamulcowy.
Z tego co sie orientuje to albo cylinderek, albo wezyk pekl?
Ktos moze sie orientuje, czy wymiana tych czesci jest trudna i czasochlonna? Mniej wiecej na jaki koszt sie szykowac? Moze maly opis jak to zrobic? Z gory dzieki za pomoc.

truten23 - Czw Sty 14, 2010 18:12

Najpierw zlokalizuj gdzie Ci cieknie :wink:
Upgreydd - Czw Sty 14, 2010 18:33

Jest to albo wężyk albo cylinderek, bede musial jutro to wymieniac na tym mrozie, wiec opis na co zwrocic uwage, jak i co po kolei sciagnac i jak odpowietrzyc uklad bardzo by mi sie przydal.
Odnosnie odpowietrzania, wlewam plyn do zbiorniczka i pompuje hamulcem, jak leci plyn z odpowietrznika to go zakrecam i przechodze do kolejnego kola tak? Zmieniajac cylinderek z tylu musze odpowietrzac przod? (pewnie tak bo to jeden uklad, ale moze mnie to ominie?). Dzieki za odpowiedzi.

Bordos - Czw Sty 14, 2010 23:01

Odpowietrzając, kupujesz sobie rurkę o odpowiedniej średnicy wewnętrznej (np. 6 mm przeźroczysta) wkładasz ją na odpowietrznik, a jej koniec np do słoiczka.

Wołasz kolegę (koleżankę) żeby usadowił się na fotelu kierowcy i miarowo wciskał pedał do końca, a ty poluzowujesz odpowietrznik i zaczyna tam Ci wypływać wężykiem płyn.

Gdy przestaną być w nim bombelki dokręcasz szybko odpowietrznik i masz odpowietrzone.

Jak coś więcej chcesz wiedzieć kolego, pisz pw, ja wczoraj cylinderek zmieniałem:)

Pozdro

truten23 - Pią Sty 15, 2010 09:42

Upgreydd, Aha, jeśli masz z tyłu tarcze, to jak będziesz chciał tłoczek wymienić trzeba będzie go wykręcić, tak jak się wykręca wkręt. Ponieważ najprawdopodobniej będziesz miał w tylnym zacisku mechanizm "autonaciągania" hamulca ręcznego.
Pisałem o tym już w jakimś wątku. :wink:

[ Dodano: Pią Sty 15, 2010 09:41 ]
W sumie, jeśli okaże się, że cieknie Ci tylko z tłoczka, to ten gumowy przewód możesz spróbować zacisnać, tylko go nie utnij :wink:
Ograniczysz w ten sposób zapowietrzenie układu :cool:

PTE - Pią Sty 15, 2010 14:18

Bordos napisał/a:

Wołasz kolegę (koleżankę) żeby usadowił się na fotelu kierowcy i miarowo wciskał pedał do końca, a ty poluzowujesz odpowietrznik i zaczyna tam Ci wypływać wężykiem płyn.
Pozdro


Odpowietrznik należy poluzować gdy kolega/koleżanka trzyma pedał wciśnięty - po poluzowaniu odpowietrznika pedał pójdzie do podłogi. Wtedy odpowietrznik należy dokręcić i pompujący może dalej pompować (do tej pory trzymał pedał wciśnięty w podłogę).

Ja przy wymianie płynu 2 lata temu poradziłem sobie bez asystenta - użyłem prostego zaworka jednokierunkowego - kupiłem go na brytyjskim eBayu, ale z powodzeniem można go wykonać we własnym zakresie (kawałek rurki neoprenowej zaślepiony na jednym końcu korkiem z nacięciem z boku długości ok. 1cm umiejscowionym blisko tego korka). Na wiosnę znów mnie czeka ta robota :razz:

Upgreydd - Pią Sty 15, 2010 15:42

I nie cylinderek tylko rurka :/ Narazie amputowalem kolo, musze wymienic obie rurki bo niestety ktos chcial zaoszczedzic i dal metalowe zamiast miedzianych... ehh
PTE - Sob Sty 16, 2010 12:41

Fabrycznie montowano właśnie przewody stalowe. I tak jest w większości aut :wink:
truten23 - Nie Sty 17, 2010 14:53

Wymiana :bezradny:
PTE - Nie Sty 17, 2010 15:41

Przewodu możesz poszukać tutaj. Kiedyś Fota była ich dystrybutorem.
Upgreydd - Sro Sty 20, 2010 17:46

A moze orientujecie sie ile m. takich przewodow potrzebuje? bede wymienial do calego tylu, znalazlem zaklad gdzie tna przewody z metra i zarabiaja koncowki, trzeba tylko wymiar podac.
PTE - Sro Sty 20, 2010 18:19

Raczej nikt takiej wiedzy tu nie posiada :cry: Najlepiej wejdź pod samochód i pomierz.
Upgreydd - Sro Sty 20, 2010 21:27

Wlasnie o to chodzi, ze nie mam jak tego zrobic. Auto mam teraz daleeeko od siebie. Nikt tego sam nie wymienial? Na necie tez nic znalesc nie moge, ani informacji na temat dlugosci, ani informacji na temat grubosci i koncowek :/ W Rave nie ma tez o tym informacji :/

[ Dodano: Sro Sty 20, 2010 21:27 ]
Na moje oko to bedzie to:
http://www.pwp.pwpnet.pl/...zestaw=ZWP-5957

i to:

http://www.pwp.pwpnet.pl/...zestaw=ZWP-5957

Czyli dlugosci
3000mm dla lewego i 3550mm dla prawego. Teraz tylko zostalo pytanie, jakie koncowki na to zaciskac? Sa one uniwersalne? rurki kupie 10-20cm dluzsze bo wiadomo jak to bywa ;]

Bycmoze ktos wymienial kiedys te przewody i pamieta, czy te koncowki byly takie:


Pewnie w R600 sa takie same, te co tu pokazuje sa z Civic'a i obstawiam ze takie tam sa. Niestety nie mam mozliwosci sprawdzenia :/

arczi83 - Sro Sty 20, 2010 21:35

Upgreydd napisał/a:
jakie koncowki na to zaciskac?

takie jak tu http://www.allegro.pl/ite...owego_10x1.html
10x1