Zobacz temat - [ROVER 414 1.4 1995R] Zgasł i nie chce odpalić
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [ROVER 414 1.4 1995R] Zgasł i nie chce odpalić

TARADAJA - Czw Sty 14, 2010 20:48
Temat postu: [ROVER 414 1.4 1995R] Zgasł i nie chce odpalić
Witam wszystkich!
Otóż mam problem z Rover-kiem 414 z silnikiem 1.4 16v z roku 1995.
Do sedna. Od pewnego czasu miałem problemy z odpalaniem totalna loteria dziesięć razy zapalił a 2 razy nie i nie wiadomo czemu! Nasilało się to do dzisiaj i samochód zgasł na amen. Jak postoi jakiś czas i zakręce rozrusznikiem to załapie ale natychmiast gaśnie. Następne próby raz za razem nic nie dają kręci i nic! Sprawdziłem ciśnienie paliwa podłaczając manometr wyszło 2,8 Bara wię książkowo ok iskra ok jak odsune świece na odległość 1 cm od masy to iskra mocna koloru niebieskiego. Profilaktycznie zdemontowałem listwe wtryskową i zaobserwowałem że przez chwilę wtryski rozpylają paliwo a po 2 sekundach kręcenia wtryski przestają podawać paliwo ale iskra w tym momencie jest więc raczej czujnik położenia wału odpada! Moduł przekaźnika podmieniony i bez zmian! Panowie czy mieliście kiedyś taki przypadek albo czego sie czepić w takim przypadku! Z góry dziękuje za każdą radę! Pozdrawiam

Hera_23 - Czw Sty 14, 2010 20:52

Elo, mi to wygląda na problem z imo... Otwiera się i zamyka normalnie z pilota :> ?
TARADAJA - Czw Sty 14, 2010 20:55

Właśnie nie dopisałem :roll: Centralny przestał chodzic zarówno z pilota jak i z kluczyka! Na pilota przestał reagować! :cry:
Hera_23 - Czw Sty 14, 2010 21:08

No i tutaj się problem pojawia :) zaraz przeglądnę schematy i Ci napisze od czego zacząć...
TARADAJA - Czw Sty 14, 2010 21:10

a jakie masz żródełko wiedzy :wink: Można widzieć?
Hera_23 - Czw Sty 14, 2010 21:19

Ziomek a kierunkowskazy migają jak wciskasz przycisk na pilocie :> ?
Sprawdź wpierw bezpieczniki w kabinie, następnie trzeba się będzie dobrać do centralki alarmowej...

źródło wiedzy... Autodata i własną głowę xD :P

TARADAJA - Czw Sty 14, 2010 21:26

Ziomek :ok: Dobre :mrgreen: Kierunkowskazy nie migają bezpieczniki wszystkie ok zarówno w kabinie jak i pod maską! Jak go zamykam albo otwieram z kluczyka to raz zatrąbi i tyle ale centarlny ani myśli zadziałać! Ja też korzystam z autodaty i jak narzaie nici!

[ Dodano: Czw Sty 14, 2010 21:26 ]
centralka alarmowa juz na wierzchu i co dalej?

PHJOWI - Czw Sty 14, 2010 21:31

dioda na liczniku miga? albo się świeci , czy rozrusznik chodzi.
Hera_23 - Czw Sty 14, 2010 21:36

Wtyczki wszystkie ok :> ? Po dopinaj je żeby dobrze siedziały...
dorzucam schemat ...
trzeba sprawdzić czy centralka ma zasilanie...
Jak widzisz pierwsze dwa u góry "kabelki" to są ich realne kolory ;] sprawdź czy jest w nich (+)

TARADAJA - Czw Sty 14, 2010 21:43

Sprawdziłem zasilanie modułu przekaźnika niby ok rozrusznik kręci ale co również zuważyłem że nie po każdym zakręceniu rozrusznika pompe słychać.Według mnie nawet delikatny obrót wałem powinien skutkować załaczeniem sie pompy czy tak? Dopiero po 20-stej próbie kręcenia na chwile a potem cisza! Nadmienie że jak zwieram piny w wiązce mod€łu przekaźnika to pompa działa i daje książkowe ciśnienie
Dioda nie miga nie świeci ciemno

Hera_23 - Czw Sty 14, 2010 21:57

pompa powinna cały czas prawcować... pod maską za komputerem masz skrzynke czarną z przekaźnikami... wykręć ją i zobacz czy nie ma gdzieś styków zaśniedziałych...
TARADAJA - Czw Sty 14, 2010 22:03

Przyjacielu własnie o niej pisze wyglada na dobrą zarówno wizualnie jak i po przeprowadzonych pomiarach miernikiem. WQ niej jest zawarta cewka od rozrusznika, od pompy paliwa od sterowania silnika i czwarta nie wiem od czego niby wszystko ok a jednak cos jest nie tak?!

[ Dodano: Czw Sty 14, 2010 22:03 ]
a może coś z kostką stacyjki ?? ??????

Hera_23 - Czw Sty 14, 2010 22:04

a świeci się kontrola check engine po przekręceniu kluczyka :> ?
TARADAJA - Czw Sty 14, 2010 22:06

nie tylko aku i olej

[ Dodano: Czw Sty 14, 2010 22:06 ]
zastanawia mnie skąd ta przerwa w pracy wtrysków?

Hera_23 - Czw Sty 14, 2010 22:08

aha no to jest brak zasilania na ecu.
sprawdź czy jest masa na obudowie ECU. sprawdź probówką zapnij ją na (+) i do obudowy ecu.

TARADAJA - Czw Sty 14, 2010 22:26

ok! Jutro sprawdze i sie odezwe narazie wielki ukłon w twoją stronę:) :wink:
Hera_23 - Czw Sty 14, 2010 23:02

Oki ;]
Sprawdź i jak nie będzie masy to przyłóż kabel od minusa z akumulatora. do obudowy ecu i sprawdź czy zapali :) jak nie to będziemy dłubać dalej ;]
Jak nie zapali to jeden przekaźnik nie daje plusa na ecu(będzie gdzieś urwany kabel)...
napisz co i jak ;]

Pozdro ;)

TARADAJA - Pią Sty 15, 2010 13:11

A więc sprawdziłem i sprawa ma się nastepująco. Wygląda na to że ze strony wiązki przewodów wszystko jest ok! Zrobiłem taki eksperyment podłozyłem komputer wraz z centralką od starszego modelu. kod wpisałem kluczykiem bo pilota brak i go przyjął :wink: Wtryski zaczeły działać słychać "cykanie", centralny zaczął działać ale teraz nie ma iskry na 2 i 3 garze. Podmieniona kopułka,palec, przewody,świece i nic. Założyłem stary zestaw( z pilota także nie reaguje) i na nim centralny nie działa, wtryski zadziałają na 2 sek i je odcina więc odpali i zgaśnie ale iskra jest na 4 cylindrach i cały czas :cry: Mam coraz większą pewność że padł immo i tyle. Czy ewntualnie miałby ktoś z was taki zestawik na podkładke. Wtedy by było czarno na białym że to jest przyczyną awarii???? :wink:
Hera_23 - Pią Sty 15, 2010 13:43

Przy starym zestawie po przekręceniu stacyjki brak w dalszym ciągu kontrolki "check engine" :> ?

skoro dałeś komputer z innego i pompa zaczęła działać to instalacja jest ok...
upaliła się masa w środku komputera ecu.

Przyłóż kabel od (-) z akumulatora do OBUDOWY ecu i problem z głowy auto powinno zapalić od ręki ;)

TARADAJA - Pią Sty 15, 2010 21:41

Ile kosztowało by zgranie komputera centrali z określeniem kodu dostępu? Bo myśle że tu tkwi przyczyna bo pilo umarł! Czy posiada ktoś z was taki zestawik komputer centralke i piloty z kodem na sprzedaż?
sknerko - Pią Sty 15, 2010 22:13

TARADAJA, zgłośsię do PHJOWI on ogarnia te sprawy najlepiej
TARADAJA - Pią Sty 15, 2010 23:04

A jak to zrobić może to smieszne ale nie miałem okazji tego praktykować :/
sknerko - Sob Sty 16, 2010 00:26

http://forum.roverki.eu/p...wprofile&u=7011 proszę
AndrewS - Sob Sty 16, 2010 23:50

kurde w kanciaku nie ma żadnej kontrolki check engine !! !!!!!!!

podczas rozruchu jest normalnym, ze co jakis czas wylaczaja sie wtryskiwacze, ma to zapobiegac zalaniu silnika przy nieudanym rozruchu

TARADAJA - Nie Sty 24, 2010 16:14

Kupiłem nową(od dawcy :razz: ) centralkę+piloty+komp. Ayto nadal nie odpala.Tylko jest problem a może nie tzn.moja stara centralka miała wejścia na dwie kostki a nowa jest tylko na jedną czy ma to jakieś znaczenie? Bo po podłaczeniu central chodzi alarm działa i immo się deaktywuje z pilota więc jest ok. Dzwonie do faceta a on mówi że ta druga(biała) kostka jest od klimy :roll: Czy tak może być czy musi być centralka na dwa wejśćia???????

[ Dodano: Nie Sty 24, 2010 16:14 ]
Panowie samochód odpalił i chodzi ok ale ma podobne odbicia jak przed awaria kiedy umarł na amen.Tzn. odpala odrazu a za piatym razem kręce i znowu nic poczekam pare chwil i odpala jak nigdy nic? Podejrzewam umierajacy czujnik położenia wału albo umierająca cewkw zapłonowa, lub moduł przekaxnika? Miał ktos takie cyrki w swoim R? Nadmienie że wymieniłem kompa+immo. palec,kopułke, świece.

Dk-san - Czw Kwi 08, 2010 23:37

ja to mam zajebist* problem wez to ogarnij ^^ http://forum.roverki.eu/v...p=485143#485143