Zobacz temat - [R820] Założenie gazu?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 800 - [R820] Założenie gazu?

Yog-Sothoth - Pon Sty 18, 2010 14:52
Temat postu: [R820] Założenie gazu?
Jak wyżej :) Jako że znalazłem sobie pracę w której będę jeździł swoim samochodem niestety za swoje pieniądze zacząłem się jednak zastanawiać nad gazem.. i tu pytanie czy w ogóle warto "psuć" sobie ten samochód instalacją gazową? Czy silnik nie będzie miał nic przeciwko? Jaka instalacja, pewnie do tego rocznika nie warto pchać super duper ale też nie chcę go zarżnąć taką instalacją.
Perez - Pon Sty 18, 2010 17:40

http://forum.roverki.eu/v...ht=dyskusja+lpg w szczegolnosci polecam ostatni post Maysona.

Gaz sie oplaci zawsze. Proponuje zrobic w Wegrowie nr tel:(25)7922972 dobra sekwencja nie wyniesie Cie strasznie drogo, ale musisz pamietac, ze jezeli Twoj silnik to smiec to sie zesmieci jeszcze bardziej. Goscie z Wegrowa robili Markzo KV6, Zukowatego chyba, Ilygasa chyba tez, macieja, mi doradzili przez telefon, bo nie maja programu do mojej instalacji.

Gaz jest naprawde OK. Zobaczysz ile zostanie w kieszeni.

Gdzies maciej napisal ile PLN-ow zaoszczedzil jezdzac na LPG i oplacaloby sie nawet gdyby mial wymienic 3 razy silnik, a jakos nie wymienil :D

Yog-Sothoth - Pon Sty 18, 2010 18:14

PLN'y też sam liczyłem dlatego zacząłem się zastanawiać :) Miesięcznie pewnie koło 2tyś km stąd pomyślałem o gazie.
Z tego co doczytałem dobra instalacja za ~1900zł? Silnik z turbo nie będzie miał nic przeciwko? ;) Sam silnik jest w dobrym stanie łącznie z turbiną, także dlatego trochę się boję :mrgreen:

faecd - Pon Sty 18, 2010 18:21

Yog-Sothoth napisał/a:
dobra instalacja za ~1900zł
a w zyciu...wlasnie kilka postow nizej kolega w 200 tez sie zastanawia nad gazem i jemu pospasuje zestaw za 2700 z montazem. Mnie gaz zalozyl poprzedni wlasciciel, ktory mieszkal w wawie i zalozyl w WARCE.

Cena 2400 zenit+tomasetto+valteki.

Tobie szczegolnie do turbo i wysokiej mocy proponuje listwa matrix hd 533 chyba, grunt seria 500, komp stag 300.

Poczytaj sobie tutaj: http://lpg-forum.pl/ duzo sie dowiesz.

Uwierz mi warto doplacic te 800 zl i w sumie za 2700 miec staga i matrixy wtryski bo strata czasu i pieniedzy pakowac marny sprzet i nie moc go wyregulowac.

Perez - Pon Sty 18, 2010 18:26

faecd, mi akurat nie chodzilo o cene 1900zl Co do wszystkiego masz racje. Ja chcialem poprostu kolege przekonac do gazu. Markzo placil ponad 2000 za sekwencje w KV6
emthommas - Pon Sty 18, 2010 19:46

Co oznacza moc reduktora? Mi gazownik założył do 620Ti (147kW) reduktor BRC GENIUS MB (do 120kW). Czy pomiędzy tymi mocami jest korelacja i źla założyli, czy to są wartości niezależne? Bo nie mogę znaleźć informacji co ta moc oznacza.
praktis - Pon Sty 18, 2010 19:53

"Moc" reduktora to jego wydajność. Czyli moc max. silnika jaką może poprawnie obsłużyć reduktor.
Za mała wydajność reduktora to spadki ciśnienia LPG przy dużych obciążeniach, zamrażanie membran itp.
Skutki to przełączanie się na benzynę, błędy wyskakujące na kompie, rozjeżdżanie się map LPG, szybsze zużywanie się elementów instalacji LPG. To tak w skrócie :razz:

emthommas - Pon Sty 18, 2010 20:39

No to super - mi do auta 147kW założyli reduktor na 100 - 120kW... Czy nie istanieją już fachowcy, których nie trzeba sprawdzać? Zakładałem w Krakowie w zakładzie z licencją Czakram, więc liczyłem że będzie OK... Cóż, reklamacja...
Markzo - Pon Sty 18, 2010 21:03

od Węgrowa trzymaj się zdaleka ;) poszukaj, jest mój temat o tym ;) kicz, partactwo !i nie zadne 2k tylko prawie 3tys, a po porpawkach ponad 3tys ;) także odpuść wegrowo, chyba, że chces zmieć kłopoty, ja dymałem prawie 400km w jedną strone i baaaaardzo tego żałuje!
Yog-Sothoth - Wto Sty 19, 2010 16:59

Będę musiał przemyśleć ten gaz, zwłaszcza że dopiero jak jakaś większa kasa wpadnie to dojdzie do ewentualnych konkretów, ale dzięki za info :)
O Węgrowie czytałem ale wychodzę z założenia że nie ma firm idealnych, zawsze ktoś będzie niezadowolony; grunt to dobrze sprawdzić warsztat i pilnować co robią i jak.

Markzo - Wto Sty 19, 2010 21:39

Byłem tam cały dzień przy nich ;) a błędy zrobili szkolne, banalne ;)
Tomek1212 - Wto Sty 19, 2010 23:47

Ja bym do tego autka wrzucił taki zestawik:
- butla w kolo 57l STAKO
- wielozawór BRC z pełnym wskazaniem
- gaz do reduktora poprowadzony wężykiem 8mm
- reduktor i komp z zestawu BRC sequent 24
- wtryski KEIHIN lub BRC, w ostateczności MagicJet

Na takim zestawie musi to ładnie żyć, ale te 2800 bedziesz musiał wydać.

faecd - Sro Sty 20, 2010 05:32

emthommas napisał/a:
No to super - mi do auta 147kW założyli reduktor na 100 - 120kW... Czy nie istanieją już fachowcy
to sa tzw druciarze

tak samo co za menele pakuja nam do roverkow listwy wtryskowe czerwony valtek, czas wtrysku silniki K serii maja krotki ponizej 3ms, a taka listwa sie nie wyrabia...czyli tez druciarze.

Gdybym kiedykolwiek zalozyl zaklad montujacy instalacje gazowe przed montazem instalacji poprosilbym o min 24 h na rozeznanie terenu, czyli doszukania sie specyfikacji technicznych danego silnika danego auta...

Ale coz...druciarze tez z czegos musza zyc stad kusza tanimi instalacjami LPG za 1900zl z montazem...ehh

emthommas - Sro Sty 20, 2010 10:46

Mi założyli zały zestaw BRC Sequent 24 (reduktor Genius MB - do 120kW, wtryski BRC pomarańczowe). Ogólnie nie chodzi to źle, do spokojnej jazdy jest całkiem OK. Mam tylko wrażenie, że gorzej się rusza na gazie - łatwo auto "przydusić".

Wczoraj pojeździłem na 1 i 2 do odcięcia i zdarza się, że przełączy na benzynę bez buzzera i wraca na gaz (podobno wtryski nie wyrabiają). Poza tym auto ma nierówny ciąg, jakby delikatnie słabł momentami - pewnie reduktor nie wyrabia...

Z tego co się orientowałem, do tego silnika powinni założyć reduktor Genius Max - do 150kW i wtryski BRC żółte. Nie wiem tylko jak jest z tymi czasami wtrysku, czy wtryski BRC żółte/pomarańczowe się nadadzą?

Proszę niech się wypowie ktoś kto się na tym zna, chcę zebrać informacje żeby wiedzieć jak z gazownikiem później rozmawiać.

maciej - Sro Sty 20, 2010 10:50

Perez napisał/a:
Gaz sie oplaci zawsze. Proponuje zrobic w Wegrowie nr tel:(25)7922972 dobra sekwencja nie wyniesie Cie strasznie drogo, ale musisz pamietac, ze jezeli Twoj silnik to smiec to sie zesmieci jeszcze bardziej. Goscie z Wegrowa robili Markzo KV6, Zukowatego chyba, Ilygasa chyba tez, macieja, mi doradzili przez telefon, bo nie maja programu do mojej instalacji.

No niestety z Mimar SC trzeba teraz uważać, bo zmienili mechaników i Markzo już nie był zadowolony. :(
Byłem tam i ci nowi mechanicy to tak za rok pewnie zaczną ogarniać. :(

Sam szukam teraz jakiejś dobrej firmy w Wawie lub okolicach, bo możę nie długo znów coś będę gazował. ;)

Perez - Sro Sty 20, 2010 13:17

maciej, jak nie bedzie Ci szkoda (bo to BRC ponoc $$$) to mozesz zrobic tam gdzie do mojego auta zakladali. Jezeli chodzi o instalacje to nie mam z nia problemow, jezeli chodzi o robocizne to rowniez nie mam (jedyne co to umieszczony w trudno dostepnym miejscu filtr). Przez 5 lat jedyne co padlo w instalacji to taki elektrozaworek w mieszalniku, ktory z reszta wymienili na gwarancji, a zaznacze, ze sami mi powiedzieli, ze to jeszcze obejmuje gwarancja, auto pamietali, wiec papierow nie chcieli. Rozumiem, ze bedziesz zakladal sekwencje, a tego tam nie trenowalem, wiec tez nie chce kogos "polecac", ale maja autoryzacje czakramu i z tego co robili moje auto to wydawalo mi sie, ze wiedza co robia.

Jezeli chodzi zas o Alfe to rozmawialem z dwoma ogarnietymi gostkami ze swiata motoryzacji i powiem Tobie na spocie pozniej dlaczego tylu bylych Roverkowiczow wsiada w Alfy. Szczegolnie w 156 ;)

maciej - Sro Sty 20, 2010 13:22

Perez napisał/a:
maciej, jak nie bedzie Ci szkoda (bo to BRC ponoc $$$) to mozesz zrobic tam gdzie do mojego auta zakladali. Jezeli chodzi o instalacje to nie mam z nia problemow, jezeli chodzi o robocizne to rowniez nie mam (jedyne co to umieszczony w trudno dostepnym miejscu filtr).

To pogadamy na spocie, bo zmiana może zdarzyć się już niedługo, a przy moich przebiegach każdy dzień bez LPG to straty. ;)
Cytat:
Jezeli chodzi zas o Alfe to rozmawialem z dwoma ogarnietymi gostkami ze swiata motoryzacji i powiem Tobie na spocie pozniej dlaczego tylu bylych Roverkowiczow wsiada w Alfy. Szczegolnie w 156 ;)

Pogadamy - ja mniej więcej chyba wiem, a przynajmniej się domyślam o co chodzi. ;)

Choć chyba na razie to nie będzie Alfa, ale zobaczymy co się zdarzy. ;)

emthommas - Sob Sty 30, 2010 23:32

Muszę jednak odwołać swoje powyższe komentarze. Dałem Roverka do regulacji i chodzi teraz bardzo dobrze. Muszę jeszcze porównać osiągi na gazie i benzynie i sprawdzić auto obciążone w trasie. Wydaje mi się jednak że wszystko działa jak należy, nie szarpie i nie słabnie.

Tak że R620Ti + BRC Sequent 24 (reduktor Genius MB, wtryski pomarańczowe) to dobra instalacja, chociaż gaziarz chyba się trochę namęczył z regulacją. Tyle że już zupełnie nie rozumiem, co oznacza ta moc na reduktorze.

faecd - Nie Sty 31, 2010 00:00

Perez napisał/a:
Jezeli chodzi zas o Alfe to rozmawialem z dwoma ogarnietymi gostkami ze swiata motoryzacji i powiem Tobie na spocie pozniej dlaczego tylu bylych Roverkowiczow wsiada w Alfy. Szczegolnie w 156
a mozna poprosic na pw:P bo ja tam nie mam zielonego pojecia dlaczego :)
praktis - Nie Sty 31, 2010 19:08

emthommas, instalka podpiera się benzyną, stąd odczucie, że działa dobrze.
sobrus - Pon Lut 01, 2010 09:31

Zauważcie że silniki osiągają maks moc gdzieś przy 6000rpm. Na niskich obrotach mają po kilkadziesiąt koni więc słabszy parownik też wyrabia.
Z kolei na bardzo wysokich obrotach sekwencja przełącza sie na benzynę (mozna tak ustawić) i wtedy moze faktycznie wystarczy słabszy parownik?
Nie znam sie na tym ale to by było logiczne.

emthommas - Pon Lut 01, 2010 18:08

praktis napisał/a:
emthommas, instalka podpiera się benzyną, stąd odczucie, że działa dobrze.


To znaczy że równocześnie (w jednej chwili) pali gaz i benzynę, czyli działają wtryski gazowe i benzynowe? Nie wydaje mi się.. Auto nie szarpie, nie dusi, nie przełącza się na benzynę - próbowałem na pierwszych trzech biegach, nie przełącza aż do czerwonego pola na obrotomierzu (dalej nie zwiększałem obrotów). Do końca też wyraźnie czuć przyspieszenie.

Może masz sposób jak to sprawdzić? Słyszałem takie opinie, że "BRC podpiera się benzyną" (wszędzie używane słowo "podpiera się", co wskazuje na jakieś wspólne źródło tej informacji), ale podobno to bajki.

Tomek1212 - Wto Lut 02, 2010 00:22

Podpiera się benzyną, czyli komputer gazowy sugeruje się komputerem benzynowym, co oznacza tyle, ze stale zmienia swoje parametry tak aby spalanie mieszanki było jak najbardziej własciwe.
sobrus - Wto Lut 02, 2010 07:57

Wydaje mi sie ze dobrym zestawiem byłby
Wtryski MagicJet, komputer Stag, reduktor tłokowy Magic III (w zależności od wersji łyka 250-350 koni, nie ma membrany i jest tani ;) ).

Co do BRC to niestety odradzam ze względu na ... cenę. Poza tym ktoś na forum twierdził ze jest wrażliwa na słaby gaz, a ewentualne koszty wymiany wtryskiwaczy są o wiele większe niz magicjetów.

Listwa 4 wtryskiwaczy Magicjet to koszt rzędu 200zł, czyli tyle ile jeden wtryskiwacz BRC...

Ale zgadza sie ze to jedna z najlepszych instalacji.

Co do"podpierania sie benzyną" to każdy komputer ma takie coś. Ustawia sie powyzej ilu rpm przełącza na benzynę. Przydatne dla tych którym przeszkadza lekki spadek mocy ;) Powrót na gaz również jest automatyczny.
Natomiast wątpie aby chodziło o współprace z komputerem benzynowym, bo ile jest sprzętu poza testbookiem T4 który w ogóle potrafią gadać z Rover MEMS?
Ale chyba może współpracować z sondą lambda.

Yog-Sothoth - Sob Kwi 10, 2010 13:19

Wracam do tematu gazu, bo jednak nie wydolę na benzynie przy moich przebiegach :)
Zapewne będę robił w Warszawie, znalazłem firmę Gas-Pol, po telefonie pani poinformowała mnie że dla tej mocy i tego samochodu proponuje instalację V-Tec za ~2300zł. Co o tym sądzicie?
http://www.gas-pol.pl/page.php?cat=26&lang=0

praktis - Sob Kwi 10, 2010 14:29

Yog-Sothoth napisał/a:
Co o tym sądzicie?

Odradzam.


Polecam:
Stag300 Plus
reduktor Magic III albo Skorpion GT
wtryski Magic Jet albo Matrix HD544
Zadzwoń tu: http://www.migaz-s.com.pl/podstrony/kontakt.html

Yog-Sothoth - Sob Kwi 10, 2010 18:55

Odradzasz instalację czy zakład? Jeśli instalację to czemu nie ta? Nie chcę pakować w ten samochód instalacji za ponad 3tyś, bo i tak już go rdza zaczyna brać i żal pchać tyle pieniędzy.
praktis - Sob Kwi 10, 2010 20:20

Poleciłem Ci instalację sprawdzoną i zakład, który zbiera dobre opinie wśród użytkowników.
Ta instalka na Magicach powinna Cię kosztować ok. 2800-2900zł

Instalacji, którą opisałeś nie znam, zakładu montującego również. Ja na Twoim miejscu wybrałbym rozwiązanie sprawdzone. Oszczędności przy montażu zazwyczaj skutkują problemami w eksploatacji.
Życzę rozsądnego wyboru :wink:

Tomek1212 - Sob Kwi 10, 2010 23:53

BRC (czakram) zrobił ostatnio promocje na instalacje sekwencyjne, do 4cylindrowca wychodzi jakieś 2400zł z montażem.
Yog-Sothoth - Nie Kwi 11, 2010 13:21

Ok ok pytam bo piszesz że odradzasz, a to mi się głównie kojarzy z odpowiedziami na pytanie, czy warto kupić Rovera ;)
Jutro będę do nich dzwonił to się okaże ile to kosztuje, choć nadal to ciut sporo bo prawie że tyle samo co dałem za samochód :neutral:

Tomek1212 - zakład jest ok?

Tomek1212 - Nie Kwi 11, 2010 23:59

Yog-Sothoth, czakram to jest wg mnie najlepsza sieć firm zajmujących się montażem instalacji LPG. To jest jedyna firma w Polsce która ma wyłączność na instalacje firmy BRC (wszystkie inne odkupują od czakramu), która jest liderem pod względem instalacji LPG. Ponadto w całej Polsce jest kilkadziesiąt zakładów które posiadają autoryzację firmy czakram, co oznacza że na terenie całego kraju możemy przeprowadzać naprawy zarówno gwarancyjne (bezpłatne) jak również pogwarancyjne.

Nie wiem jakie graty oni teraz wrzucają, ale firma BRC to zawsze była najwyższa półka, dlatego z czystym sumieniem mogę polecić Ci ich produkty.

faecd - Pon Kwi 12, 2010 00:22

Co do elektroniki moze byc stag plus jest ok

ale reduktor i wtryski do uturbionego auta to tylko scorpion GT i matrixy hd 544 lub hs czy wtryski hama. Magic Jety sa okej ale niezbyt trwale, lepiej zainwestowac w dobre, szybkie, precyzyjne wtryski!

Tomek1212 - Pon Kwi 12, 2010 00:41

Najlepsze wtryski od wielu lat produkuje firma KEIHIN. Cena trochę odstraszająca, około 300zł szt.