Zobacz temat - [R200 '98 1.4 16v] problem z chłodzeniem
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200 '98 1.4 16v] problem z chłodzeniem

Tomidj12 - Pon Lut 15, 2010 20:15
Temat postu: [R200 '98 1.4 16v] problem z chłodzeniem
Witam mam następujący problem nie załącza mi się wentylator i nie ma dobrego obiegu a dokładnie na dam zdjęcie






wymieniłem termostat , kupiłem nowe czujniki od temperatury dodam jeszcze że samochód się zagotuje a na liczniku temperatura jest na środku jeszcze nigdy nie była na samej górze .

ADI-mistrzu - Pon Lut 15, 2010 20:32

Skąd wiesz że się gotuje ? Po czym wnioskujesz że samochód się przegrzewa ?
Tomidj12 - Pon Lut 15, 2010 20:33

zatrzymuje się żeby sprawdzić i aż kipi z pod korka
ADI-mistrzu - Pon Lut 15, 2010 20:46

Z pod korka od zbiornika z płynem ? A wiesz ze tego nie wolno odkręcać gdy jest gorący płyn ?
Może chłodnica Ci się przytkała i niema obiegu lub masz zatartą pompę wody i nie chodzi.
Chodź dziwne jest trochę to że wskaźnik temp. Ci pokazuje normalną temperaturę.

Vesper416 - Pon Lut 15, 2010 20:51

Jeśli wskażnik pokazuje temperature po srodku a sie gotujesz to na 100% masz:
1. Walniety korek od zbiornika wyrównawczego (koszt nowego okolo 15zł w kazdym motoryzacyjnym mowisz ze od poldka)
2. Zapowietrzony układ z powodu korka zapewne

Tomidj12 - Pon Lut 15, 2010 20:53

właśnie jeżeli chodzi o wskaznik temperatury do dochodzi dokładnie do połowy i dalej ani nie drgnie a drugie to że na zdjęciu ten drugi wąż gruby czarny który wchodzi w metalową rurkę połączoną z termostatem jest cały czas zimny tak jak nie było by obiegu już nie wiem co może być .
czort - Pon Lut 15, 2010 21:00

U mnie gdy się włacza wentylator to wskazówka też jest na połowie (tzn jakies 2 mm poniżej środka) ktoś kiedyś pisał że ona sie wyżej nie podnosi. Niewiem jak u mnie z tym wężem co u ciebie ciągle zimny
jutro zobaczę
Może masz spalony bezpiecznik od wentylatora?? to ten sam co tylna wycieraczka sprawdź

Tomidj12 - Pon Lut 15, 2010 21:04

czort napisał/a:
U mnie gdy się włacza wentylator to wskazówka też jest na połowie (tzn jakies 2 mm poniżej środka) ktoś kiedyś pisał że ona sie wyżej nie podnosi. Niewiem jak u mnie z tym wężem co u ciebie ciągle zimny
jutro zobaczę
Może masz spalony bezpiecznik od wentylatora?? to ten sam co tylna wycieraczka sprawdź



Tylna wycieraczka chodzi a wentylator wogulemi się nie zalącza

czort - Pon Lut 15, 2010 21:13

Możesz sprawdzic na krótko czy wentylator działa bo może on jest winny, Ale nie wiem jak z tymi węzami czy tamten ma byc zimny czy tez nie.. Jeśli nie to termostat nie przepuszcza...
Tomidj12 - Pon Lut 15, 2010 21:20

własnie dzisiaj zapłaciłem kupe kasy za nowy wraz z obudową a co do wentylatora to jak wyciągnę wtyczkę z czujnika to się załącza a tak nie chodzi
Vesper416 - Pon Lut 15, 2010 21:20

Jak pisałem wyżej wymień korek! Wąż masz zimny bo układ jest zapowietrzony!
Co masz za kropke na srodku korka?????

Tomidj12 - Pon Lut 15, 2010 21:25

Vesper416 napisał/a:
Jak pisałem wyżej wymień korek! Wąż masz zimny bo układ jest zapowietrzony!
Co masz za kropke na srodku korka?????



Chodzi o kolor zaraz pujde zobacze chwilka

Vesper416 - Pon Lut 15, 2010 21:32

nie chodziło mi po prostu co to tam jest? Pytałem z ciekawości. Kup korek i bedzie dobrze nie wiem ile w UK moze Cię kosztować góra z 5Ł
Tomidj12 - Pon Lut 15, 2010 21:35

dzięki spoko jutro kupię i zobaczymy co będzie się działo dziękuje wszystkim za pomoc pozdrawiam ,
Vesper416 - Wto Lut 16, 2010 17:30

No i jak jest poprawa? Wymieniłeś korek? Układ odpowietrzyłeś?
Tomidj12 - Pią Lut 19, 2010 16:37

wymieniłem i dalej to samo czy mógł by ktoś dać zdjęcie w którym miejscu dokładnie znajduję się pompa wodna
edi.1983 - Pią Lut 19, 2010 17:11

Pompa wody jest pod obudową rozrządu i jest napedzana paskiem rozrządu
marcze83 - Pią Lut 19, 2010 17:56

Tomidj12 napisał/a:
jak wyciągnę wtyczkę z czujnika to się załącza a tak nie chodzi

kolego zanim zajmiesz się pompą wody sprawdź sobie jeszcze czujnik temperatury, masz go na zdjęciu w 1 poście w czerwonym kółeczku

Tomidj12 - Pią Lut 19, 2010 18:30

marcze83 napisał/a:
Tomidj12 napisał/a:
jak wyciągnę wtyczkę z czujnika to się załącza a tak nie chodzi

kolego zanim zajmiesz się pompą wody sprawdź sobie jeszcze czujnik temperatury, masz go na zdjęciu w 1 poście w czerwonym kółeczku



Własnie po wyciągnięciu wtyczki z tego czuinika załącza sie odrazu wentylator

[ Dodano: Pią Lut 19, 2010 18:30 ]
Czyli musze sciągać pasek rozrządu aby dostać się do pompy ?? ???

edi.1983 - Pią Lut 19, 2010 19:26

Aby wyjąć pompę wody to napewno musisz rozpiąć pasek
Tomidj12 - Sob Lut 20, 2010 00:14

To widze że czeka mnie dużo roboty weekend z głowy :cry:
marcino2000 - Sob Lut 20, 2010 07:36

Witam, mam dokładnie ten sam problem, nie załącza się wentylator, silnik gotuje, a po wymianie czujnika temperatury nie zmieniło się nic. Słyszałem ze są gdzieś jeszcze inne czujniki, może nimi warto by się zainteresować??
Pozdrawiam Marcin

marcze83 - Sob Lut 20, 2010 09:24

Cytat:
Własnie po wyciągnięciu wtyczki z tego czuinika załącza sie odrazu wentylator

wymień ten czujnik i będzie po kłopocie :wink:

Kozik - Sob Lut 20, 2010 09:36

u mnie była taka sytuacja po hgfie że temperatura na desce rozdzielczej rosła wyżej niż powinna, nie wywalało wody ale wentylator też się nie włączał, podpiąłem komputer do kompa gazowego i na parowniku miałem temperaturę 80stopni co wykluczało zbyt dużą temperaturę, po dwóch dniach (duże trasy) wróciło wszystko do normy, moja diagnoza to przy hgfie musiało przybrudzić czujnik co spowodowało błędne wskazania
Tomidj12 - Nie Lut 21, 2010 15:28

Tylko że ja wymieniłem obydwa czujniki i dalej jest to samo musze go zaprowadzić na warsztat bo wydaje kasę na część i to nic nie pomaga poprostu szukam nie tam gdzie trzeba pozdro
przekonik - Pon Lut 22, 2010 17:40

siemka może wie ktoś który to bezpiecznik od wentylatora? bo nie działa mi tylna wycieraczka i nie załącza mi sie wentylator sprawdzałem na krótko i wentylator chodzi po odpięciu od czujnika nie załącza się patrzyłem pod maską na bezpieczniki i wszystkie wydają się byc ok:) prosze o kontakt n PW
leszczu - Pon Lut 22, 2010 18:33

numer 15 jest od tylnej wycieraczki i od wentylatora :grin:
Tomidj12 - Wto Lut 23, 2010 01:31

Jeżeli nie działa ci tylna wycieraczka to prawdopdobnie wziąka kabli z tyłu jak otwiera się klape w czarnej gumie częśto się przycina i przerywa przewody miałem ten sam problem musisz ją sciągnąć i zobaczyć czy przewody są ok .



przekonik - Wto Lut 23, 2010 21:32

mnie bardziej niepokoji wentylator ale dzieki wielkie za info:)
Tomidj12 - Nie Lut 28, 2010 16:25

a samochód jak się gotował tak dalej teraz jest jeszcze gorzej bo przejade 3 kilometry i nie ma już wody w zbiorniczku wyrównawczym . :cry:
Patrick - Czw Mar 04, 2010 22:42

Tomidj12,
teraz w takim razie szlag Ci trafil uszczelke pod głowicą i wali Ci wode w wydech a kwestia gotowania to wina pompy wody tylko i wyłacznie. ja miałem to samo pompa jest osadzona na waleczku z passowaniem ciasnym i potrafi sie okrecać a śmigła pompy stoją albo kreci co jakiś czas dlatego nei daje odpowiedniego ciśnienia. do wymiany massz pompe na 100%

marcino2000 - Nie Maj 16, 2010 07:23

sprawdź miernikiem jaki masz czujnik, jesli na zimno pokazuje Ci kiloomy to masz złego typu (ma być mniej więcej 140-150 om na zimno), ja się o to rok rozbijałem. Pozdrawiam Marcin
sobrus - Pon Maj 24, 2010 19:51

Witam!
Podepne sie pod temat bo mój R416 też ma problem z chłodzeniem.
Zakładam, że R200 i R400 K-Series mają takie same układy chlodzenia.
Jeżeli tak nie jest prosze wyprowadzić mnie z błędu ;)

Otóż dziś zagrzałem silnik - wyraźnie stracił moc :( a wskazówka podniosła sie troche ponad połowę. Woda sie nie zagotowała, ale wentylator sie też nie włączył. Silnik schłodziłem desperacko właczając grzanie w samochodzie i jakoś doturlałem sie kilkaset metrów do domu.

Po ostudzeniu zrobiłem nim po mieście jeszcze parenaście km w korkach i absolutnie nic. Z klimą czy bez, ustawione ciepło czy zimno, wskazówka ani drgnie. Nawet o milimetr!

Dodam że zdarzyło mi sie to wcześniej raz, ale uznałem że moze układ był zapowietrzony po wymianie termostatu. Poziom wody od tego czasu opadł, dolałem i juz tak sie utrzymuje. Poza tym przy zapowietrzeniu chyba by sie coś zagotowało a tu nic.

I teraz pytanie - jaki powinien być opór czujnika. Ja wymieniałem go pare miesięcy temu, ale okazało sie ze stary Elmwood ESI20-4 (made in uk, może fabryczny?) był prawdopodobnie sprawny (uszkodzony był kabel).
Może zmieniłem na zły typ, w takim razie przełoże stary czujnik ale.
Elmwood ma o w temperaturze pokojowej ok 2 kiloomy. Kupiłem EPS ale cholera wie jaki bo pudełko wyrzucone. Chyba od Jaguara i Land Rovera (podejrzane, wiem i chyba zmienie go na elmwooda ale do tej pory problemów nie było. Taki dobrali mi w sklepie).

Według tego co znalazłem na forum sa 2 szkoły:
Jedna mówi że opór zmienia sie od 5,9kOhm (w 0st) do 0,33kOhm.
A tu widze 150-10 om.

To w końcu jaki to ma być czujnik???

Dodam że wentylator po odpięciu czujnika sie załącza bez problemu. Ale podczas jazdy nigdy go nie słyszałem praktycznie od zakupu auta. Z tego co wiem są 2 biegi jego pracy, moze ten drugi sie nie włącza. Jeszcze sprawdze czy włącza sie pierwszy...

Dodam że oba przypadku zagrzania wydarzyły sie gdy w samochodzie włączona była klimatyzacja. A najczęsciej zalecają ją włączyć aby silnik schłodzic...

edit:
czujnik 1.830.248 taki chyba mam teraz a więc chyba dobry ...

marcino2000 - Wto Maj 25, 2010 13:19

ja zrobiłem eksperyment bo nie byłem pewien jakiego typu mam mieć czujnik i podpinałem zwykłe rezystory symulujące jakąś tam temperaturę. Wyszlo na to że mam mieć ten co jest w omach nie w kiloomach. Jaki masz to Ci nie powiem, ale śmialo możesz jechać do elektronicznego i kupić kilka rezystorków o odpowiednich wartościach i sprawdzić. Wydasz może złotówkę lub dwie.
Pozdrawiam Marcin