Zobacz temat - [R620] Problem z biegami
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [R620] Problem z biegami

mariuszgit - Sro Lut 17, 2010 20:33
Temat postu: [R620] Problem z biegami
Witam serdecznie! Dzisiaj rano po odpaleniu silnika nie mogłem wrzucić żadnego biegu :/ , dopiero jak silnik się trochę rozgrzał udało mi się wrzucić(nie bez problemu) jedynkę. Zrobiłem małą rundkę,ale biegi wchodziły bardzo cięzko,z dużym oporem, choć bez żadnych zgrzytów. Po zgaszeniu silnika ,też jest podobnie,może wchodzą odrobinę lżej. Wcześniej nie miałem żadnych niepokojących sygnałów,wszystkie wchodziły elegancko. Sprzęgło też działało bez zarzutu :???: Może ktoś mi podpowiedzieć co może być tego przyczyną :bezradny:
kurtki - Sro Lut 17, 2010 20:45

Miałem podobny problem ( R 620i 95' ), zostawiałem go na noc na jedynce, potem uruchamiałem z wciśniętym sprzęgłem i ruszałem. Były momenty, że źle wysprzeglał.
Wymieniłem olej w skrzyni na taki sam jak w silniku(w moim przypadku Platinum 10W40), dolałem płynu do układu sprzęgła i po paru dniach przeszło. A w skrzyni zamiast oleju to było coś tak przepracowanego, że wyglądało jak smoła. Gość polecił mi wlać olej taki sam jak do silnika, troszkę mnie to zdziwiło. Tak też uczyniłem i póki co przez 3 lata wszystko działa sprawnie i bez problemów. Mimo wszystko radzę zasięgnąc opini fachowców w tej sprawie, albo wlać nowy przekładniowy i uzupełnić płyn w układzie sprzęła.

kasjopea - Sro Lut 17, 2010 23:19

Dlaczego uparcie wpisujecie problem w opisie zamiast w temacie :evil:
piter34 - Czw Lut 18, 2010 10:59

mariuszgit napisał/a:
Dzisiaj rano po odpaleniu silnika nie mogłem wrzucić żadnego biegu :/

Kiedy ostatni raz wymieniałeś olej w skrzyni biegów...?

kurtki - Czw Lut 18, 2010 11:39

Nie chcę sie powtarzać, ale interesuje mnie Wasza opinia, czy faktycznie w skrzyniach Rover-kowych stosuje się olej silnikowy ? :roll:
sTERYD - Czw Lut 18, 2010 11:44

do skrzyń PG1 można stosować olej silnikowy 10W40 w razie braku dostępu do Texaco MTF94, ale teraz już nie ma większego problemu z jego dostaniem :cool:
piter34 - Czw Lut 18, 2010 11:49

sTERYD napisał/a:
do skrzyń PG1 można stosować olej silnikowy 10W40

Producent zaleca stosowanie właśnie tego oleju :!:
Co więcej, żadna dostępna dokumentacja nie wskazuje na to, aby w silnikach Hondy w R600 stosowane były skrzynie PG1.

mariuszgit - Czw Lut 18, 2010 13:02

kupiłem go pod koniec maja 2009 i jeszce nic poza rozrządem i hamulcami z przodu nic nie wymieniałem :neutral:
piter34 - Czw Lut 18, 2010 13:10

mariuszgit napisał/a:
kupiłem go pod koniec maja 2009 i jeszce nic poza rozrządem i hamulcami z przodu nic nie wymieniałem :neutral:

No to już wiesz skąd się wziął problem z biegami. Mam nadzieję, że w silniku też "smoły" nie masz ;)

marthinez - Czw Lut 18, 2010 17:34

piter34 napisał/a:
Co więcej, żadna dostępna dokumentacja nie wskazuje na to, aby w silnikach Hondy w R600 stosowane były skrzynie PG1.
Bo PG1 jest tylko w Sdi oraz Ti.
W hondoroverach jest skrzynia manualna o oznaczeniu N2 (cokolwiek to oznacza) lub automat o oznaczeniu E4AT.

Co do problemu to warto przyjrzeć sie przegubom wodzików od drążka skrzyni biegów, jednak to:
mariuszgit napisał/a:
dopiero jak silnik się trochę rozgrzał udało mi się wrzucić(nie bez problemu) jedynkę.
bardziej przemawia za olejem.
piter34 - Czw Lut 18, 2010 20:39

marthinez napisał/a:
Bo PG1 jest tylko w Sdi oraz Ti.

...oraz w silnikach 1.8 serii K i silnikach serii T również tych nieuturbionych ;)

marthinez - Czw Lut 18, 2010 21:49

Odniosłem się tylko do R600, stad cytowanie Ciebie, ale trafna uwaga. :wink:
KRYS - Pią Lut 19, 2010 10:02

niestety ale z doświadczenia

Wymieniłem olej w skrzyni na 75w90 pełny syntetyk mobila. Wszystko ładnie pięknie ale przyszły mrozy i po odpaleniu jak puściłem sprzegło strasznie ciezko mił silnik by zakręcić skrzynią a podczas jazdy zgrzyt przy zmianie biegu z 1 na 2.
Ale jak sie rozgrzał to wszystko ok
Wymieniłem olej na castrol 10W40 i mega różnica na plus

Do tej pory myślałem że mam PG1
marthinez,
a mógłbyś napisac jakie są przełozenia na poszczególnych biegach w N2 ?

Odnośnie skrzyń PG1
do rocznika 94 lany był 10W40 lub Texaco MTF94 a po 94 tylko Texaco MTF94

mariuszgit - Pią Lut 19, 2010 17:15

Dzięki serdeczne wszystkim za pomoc! :smile: Dzisiaj wymieniłem olej i póki co jest ok. Mógłby mnie ktoś jeszcze tylko oswiecic co ile należy go wymieniac? :?:
leszczu - Pią Lut 19, 2010 17:33

mariuszgit napisał/a:
Dzięki serdeczne wszystkim za pomoc! :smile: Dzisiaj wymieniłem olej i póki co jest ok. Mógłby mnie ktoś jeszcze tylko oswiecic co ile należy go wymieniac? :?:


najlepiej co 5 lat :grin: