Zobacz temat - Kalibracja baterii w laptopie :-)
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Offtopic - Kalibracja baterii w laptopie :-)

Armandoo - Sro Kwi 07, 2010 22:14
Temat postu: Kalibracja baterii w laptopie :-)
Hej,

mam do was pytanie jak skalibrować baterię w laptopie ?

Z tego co słyszałem ( jestem laikiem w tym temacie ) to baterie mają jakąś pamięć czy coś i można to zresetować.
W jaki sposób , nie mam pojęcia.

Laptop jest w miarę świeży , nie wydaje mi się , że nagle zepsuła się bateria tzn .padły ogniwa.
Bateria trzymała około 2,3 godziny , aż nagle zaczęła trzymać 20 min na naładowaniu do 100%.
Zrobiło się tak kiedy zacząłem często używać laptopa ciągle podłączonego do sieci.
Komputer zaczął pokazywać też komunikat " rozważ wymianę baterii ".


Proszę o pomoc znawców tematu :-)


Laptop to Toshiba Satellite A300-1EG , system Windows 7

rafal_13 - Sro Kwi 07, 2010 22:17

normalnie bateria powinna uzyskać swoją maksymalną "moc" po kilkukrotnym rozładowaniu i naładowanie jej przy wyłączonym lapku.
slax - Sro Kwi 07, 2010 22:22

to jest normalna sprawa, jesli używa się laptopa tylko z zasilaczem, porostu rozładuj/naładuj ja parę razy i znowu będzie trzymać jak dawniej
Armandoo - Sro Kwi 07, 2010 22:29

Ok, zrobię tak , że ją naładuje i rozładuje normalnie kilka razy , zobaczymy czy pomoże. Dzięki :-)
SeevS - Sro Kwi 07, 2010 22:40

Poradnik co do bateri :

http://www.grush.one.pl/a...=baterie&page=1

AndrewS - Sro Kwi 07, 2010 23:05

na ten temat jest sporo na elektrodzie (podwieszone tematy)
sciagnij sobie program do analizy baterii, do resetu trzeba robic kabel i uklad elektroniczny, nie wszystkie uklady daja sie resetowac, niektore epromy sa wbudowane w procka baterii

wyczytalem tam, ze baterie zyja okolo 2 lat, ja swoja wyjmowalem z lapka jak korzystalem z sieci i niestety bateria mimo to padla trzyma ok 10 min :evil:

Armandoo - Sro Kwi 07, 2010 23:19

SeevS napisał/a:
Poradnik co do bateri :

http://www.grush.one.pl/a...=baterie&page=1




Świetny artykuł