Zobacz temat - [R 420 d] [97] Dymi niebiesko i nie ma mocy
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R 420 d] [97] Dymi niebiesko i nie ma mocy

Kaj - Pon Kwi 19, 2010 21:24
Temat postu: [R 420 d] [97] Dymi niebiesko i nie ma mocy
W czasie jazdy zapaliła się kontrolka żółta silnika i po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów stracił moc. Po wyłączeniu stacyjki kontrolka zgasła i po chwili zapalała się ponownie. Tak dojechałem jeszcze kawałek, ale potem jazda była już nie możliwa z powodu kompletnego braku mocy, niebieskiego nieprzepalonego zapachu ropy. Auto wróciło na lawecie i stoi w domu. Nie bardzo wiem, od czego zacząć szukać przyczyny. Podejrzewam układ paliwowy, bo podpompowanie gruszki poprawiało na moment obroty, ale jazda była niemożliwa.
Zimą (w mrozy) zmuszony byłem wymontować filtr paliwa z powody zamrożenia układu (.... paliwo) i po dobrym odpowietrzeniu od tego czasu trudno zapalał, ale robił.
Gruszka sprawna, wycieku nie ma, filtr paliwa nowy Bosch, przewody gumowe paliwa sprawdzone i sprawne
Pompa wtryskowa na linkę -mechaniczna.
Dziwnie zachowuje się gruszka. Mam dwie dla pewności. Pompowana do twardości wypełnia układ zasilania, ale po chwili tego paliwa nie ma, chociaż nie wycieka. Po rozebraniu końcówek gruszki, okazała się czysta i zaworki sprawne. Wraca przelewem ?
Czytałem na Forum o takich przypadkach, ale większość dotyczyła silnika 105 KM

Co oznacza żółta kontrolka silnika, bo mam instrukcję auta po niemiecku, czy check-engine ?
Czy padła pompa wtryskowa lub jej przekaźniki ? Jeżeli nie ma pompy paliwa w zbiorniku, to co powoduje dopływ do pompy wtryskowej ? Proszę o wskazówki

Firq - Pon Kwi 19, 2010 21:45

Cytat:
Jeżeli nie ma pompy paliwa w zbiorniku, to co powoduje dopływ do pompy wtryskowej

Pompa zasysa paliwo ze zbiornika samoczynnie
Cytat:
Co oznacza żółta kontrolka silnika, bo mam instrukcję auta po niemiecku, czy check-engine ?

check engine coś boli maszynkę
Kod:
 Po rozebraniu końcówek gruszki, okazała się czysta i zaworki sprawne. Wraca przelewem ?

paliwo wraca przelewem ale nie poprzez pompowanie gruszki tylko to co auto nie spali wraca spokojnie przelewem do zbiornika
Cytat:
Pompowana do twardości wypełnia układ zasilania, ale po chwili tego paliwa nie ma, chociaż nie wycieka.

być może układ nieszczelny
Cytat:
Zimą (w mrozy) zmuszony byłem wymontować filtr paliwa

grzeszysz synu grzeszysz to jak by zona podała ci obiad na podłodze
Cytat:
le potem jazda była już nie możliwa z powodu kompletnego braku mocy, niebieskiego nieprzepalonego zapachu ropy

byc może padła pompa przez to ze dostała syfu jak jeździłeś bez filtra

szoso - Wto Kwi 20, 2010 08:32

Firq napisał/a:
grzeszysz synu grzeszysz to jak by zona podała ci obiad na podłodze

wymiękłem :lol:

Kaj, szkoda że nie zrobiłem fotki bo bym Ci pokazał co potrafi być w paliwie a Ty jeszcze bez filtra jeździłeś :głupek:
trzeba by rozebrać pompę i zobaczyć co żeś narobił :wink:

Firq - Wto Kwi 20, 2010 10:59

:mrgreen: :rotfl:
Kaj - Wto Kwi 20, 2010 18:27

Firq-u źle mnie zrozumiałeś, lub napisałem nie precyzyjnie. Mogę nie znać się na pompach wtryskowych, ale wymontowałem filtr paliwa zimą aby usunąć z niego parafinę i inne syfy. To błąd zaniechania jesienią. Nie jestem samobójcą i po spuszczeniu tego co brudne filtr działał nadal poprawnie. Jednak długo musiałem kręcić rozrusznikiem, aby zapalić zimne auto.

Tak kombinuję, czy w pompie wtryskowej jest jakiś zawór powodujący odcięcie paliwa, aby nie cofało się do filtra
Coraz bardziej stawiam na pompę wtryskowa, ale nie wiem czego mam w niej szukać

Firq - Wto Kwi 20, 2010 22:41

w pompie wtryskowe jest zaworek zwrotny aby paliwo sie nie cofało jeśli jest uszkodzony bedziesz miał problem z zapalaniem... :)
Kaj napisał,
Cytat:
Zimą (w mrozy) zmuszony byłem wymontować filtr paliwa z powody zamrożenia układu

to mogłes bardzoej sprecyzować np
zimą byłem zmuszony wyczyścić filtr paliwa
Co nie zmienia fakty ze filtry paliwa nie są do czyszczenia tylko do wymiany... Takich części sie nie regeneruje....

Kaj - Wto Kwi 20, 2010 22:49

Filtr paliwa wymieniłem po kilku dniach od zamrożenia układu, jednak widzę że raczej pompie się już dostało. Teraz ponownie mam nowy, ale auto nie chodzi. Gdzie mam szukać przyczyny czyli zaworka zwrotnego w pompie wtryskowej ? Gdzie się to znajduje ?
Firq - Wto Kwi 20, 2010 22:55

gdyby zaworek nie trzymał w pompie to miał być problem z odpalaniem ale po dłuzszym kręceniu i tak auto by zapaliło a u ciebie nie odpala w ogóle wiec to raczej nie zaworek... Jesteś pewny ze paliwo dochodzi do pompy ??
Zapodaj paliwo do pompy bezpośrednio z bańki z wężyka i wykluczysz tym jedną mozliwość

Kaj - Wto Kwi 20, 2010 23:19

Auto odpala, ale pracuje nierówno i kopci na niebiesko o czym napisałem na początku. Nie ma mocy z powodu braku prawidłowego dopływu paliwa do pompy, lub jej wadliwej pracy. Dopiszę także, że świece żarowe są dobre i przewody paliwowe sprawdzone innym nowym przewodem do tego celu kupionym. Wada jest w pompie

Czy ktoś może podpowiedzieć gdzie znajduje się zaworek zwrotny w pompie wtryskowej na linkę ? Czy sekcje w pompie mają funkcję ssąco-tłocząca jak w starych modelach pomp wtryskowych ?
Brnę w nowe pytania, bo nadal nie mam odpowiedzi co się stało z pompą ?

Firq - Wto Kwi 20, 2010 23:26

Kaj napisał,
Cytat:
Auto odpala, ale pracuje nierówno i kopci na niebiesko

oraz
Cytat:
Wada jest w pompie

Skąd ta pewność ze wina tkwi w pompie ??
może wtrysk któryś mocno kuleje przez to ciężko pali i nie równo pracuje
zaczynaj od najłatwiejszych rzeczy które moga być powodem.
Auto wkręca się na obroty ??
Jak kopci na niebiesko oznacza to ze olej się spala, jak by coś nie halo z paliwem to dym był by czarny

praktis - Wto Kwi 20, 2010 23:41

Może pasek rozrządu na pompie przeskoczył i kąt wtrysku jest przestawiony?
Firq - Wto Kwi 20, 2010 23:45

Kaj, Powodów może być bardzo wiele wiec nie obstawiaj na 100% ze to wina pompy
Kaj - Sro Kwi 21, 2010 00:01

Nie wchodzi na obroty, bo nie pracuje równo na wyższych obrotach do 2000. Jedynie na wolnych po trudnym odpaleniu chwilę prawidłowo porobi zapala się kontrolka check-engine i gaśnie po przygazowaniu.
Niebieski dym spowodowany jest nie spaleniem ropy, bo smród tego jest w okolicy.
Sprawdziłem paski rozrządu i pompy i jest O.K. (są odpowiednio ustawione, bo pozostał na kołach i paskach ślad farby po ich zaznaczeniu przy ostatniej wymianie)
Przekaźniki sprawdzone, kostka pod filtrem paliwa czysta i bez uszkodzeń

Jak działają sekcje w pompie wtryskowej, które pompują do niej paliwo ?

Firq - Sro Kwi 21, 2010 00:04

Cytat:
Niebieski dym spowodowany jest nie spaleniem ropy, bo smród tego jest w okolicy.

smród smrodem ale kolor wyraźnie wskazuje na spalanie oleju a nie ropy

Ropa dymi na czarno a olej na niebiesko

Kaj - Sro Kwi 21, 2010 16:18

W porządku pali olej, chociaż od roku nie ubyło na miarce nawet 0,5 mm.
Proszę o konkretne wskazówki lub poradę kogoś, kto poznał wnętrze pompy wtryskowej.

Firq - Sro Kwi 21, 2010 22:03

rozbierałeś kiedys pompe wtryskową ?? obojętnie jaką od diesla w ogóle ??
roveromil - Sro Kwi 21, 2010 22:44

U mnie w 218 podobne objawy ustąpiły po oczyszczeniu zapchanego zaworu ciśnieniowego na końcówce odpływowej z pompy. W śrubie mocującej końcówkę przewodu przelewowego jest zaworek. Podkreślam było to w R218 td /stary-śliczny/. Hey.m.

[ Dodano: Sro Kwi 21, 2010 22:44 ]
Dodam, że wiem gdzie można kupić nową śrubę z zaworem za 20 zł

Kaj - Czw Kwi 22, 2010 18:59

Firq napisał/a:
rozbierałeś kiedys pompe wtryskową ?? obojętnie jaką od diesla w ogóle ??

Tak nawet je regenerowałem, ale dawno i od ciężarówek

[ Dodano: Czw Kwi 22, 2010 18:59 ]
roveromil napisał/a:
U mnie w 218 podobne objawy ustąpiły po oczyszczeniu zapchanego zaworu ciśnieniowego na końcówce odpływowej z pompy. W śrubie mocującej końcówkę przewodu przelewowego jest zaworek. Podkreślam było to w R218 td /stary-śliczny/. Hey.m.

[ Dodano: Sro Kwi 21, 2010 22:44 ]
Dodam, że wiem gdzie można kupić nową śrubę z zaworem za 20 zł


Dzięki za wskazówki . Coś jest w tym zaworku. Jutro przedmucham pod ciśnieniem i zobaczę co wyleci.

Remigiusz - Czw Kwi 22, 2010 19:22

Jeżeli by to nie pomogło ja bym miał z swojego pompę mechaniczna do L-series :wink:

Ale ze u ciebie na niebiesko dymi to nie za fajnie :?: Sam nie wiem co to może być :neutral: Ale ta pompę zejechac jest trudno :/

Ja bym jeszcze obstawił wtryskiwacze może coś się z nimi stało :sad: Bo więcej przyczyn w wersji silnika jaka ty masz przyczyn nie ma żeby takie objawy były :/

[ Dodano: Czw Kwi 22, 2010 19:22 ]
Jeszcze mi coś przyszło do głowy nie padła tobie przypadkiem Turbina :?:

bo sa tez takie objawy ze pali na niebiesko bo puszcza Turbina olej i nie ma mocy auto.

Odkręć czarny waz od puszki powietrza co idzie do turbo i zobacz czy w wirniku nie ma kałuży oleju .

Kaj - Czw Kwi 22, 2010 19:39

Jutro spojrzę na turbinę, ale z reguły to się ujawnia zużyciem lub wyciekiem oleju. U mnie stan oleju się nie zmienił. Turbina pozwoliłaby na jazdę bez niej, a moje auto z powodu braku mocy wróciło do domu na lawecie. Silnik chodzi, ale pali nierówno nie ma mocy i kopci nie spaloną ropą . Nie można jeździć ale na lawetę wjechałem i z niej zjechałem. Na drodze jazda była niemożliwa.
Kot - Czw Kwi 22, 2010 19:42

Kaj, a masz jakies stuki z tego silnika itd ??
Remigiusz - Czw Kwi 22, 2010 19:55

A check engine się nie świeci :?:
Kaj - Czw Kwi 22, 2010 19:56

Żadnych objawów związanych ze smarowaniem silnika. Nic nie puknęło i kontrolka check-engine zapaliła się przy pełnej sprawności i jeździe bez żadnych negatywnych objawów. Zatrzymałem auto, kontrolka zgasła po ponownym rozruchu było O.K. Dalej to już coraz częściej i aż do całkowitej utraty mocy(bo do domu daleko), chociaż silnik kulawo pracuje nawet teraz.
Remigiusz - Czw Kwi 22, 2010 20:03

Kaj, Bo ja tak miałem jak ty piszesz w zimie przy -26°C jechałem sobie pod górkę az nagle brak mocy check engine i tyle. potem po nowym odpaleniu nie było jz w cale mocy ale kontrolka sie nie świeciła i auto gasło tez.
Kaj - Czw Kwi 22, 2010 20:19

[ Dodano: Czw Kwi 22, 2010 20:19 ]
Remi55 napisał/a:
Kaj, Bo ja tak miałem jak ty piszesz w zimie przy -26°C jechałem sobie pod górkę az nagle brak mocy check engine i tyle. potem po nowym odpaleniu nie było jz w cale mocy ale kontrolka sie nie świeciła i auto gasło tez.


To wygląda na bardzo podobne objawy, bo mi też się to zdarzyło po raz pierwszy zimą i też kontrolka się nie zapaliła.

Kot - Czw Kwi 22, 2010 20:51

Moze byc pompa wtryskowa... sprawdz tez cisneinie na poszczegolnych cylinrach wykluczy to uszkodzenie pierscieni i tlokow ..
Kaj - Sob Kwi 24, 2010 16:18

Też skłaniam się ku pompie, ale pewności nie mam i stąd moje pytanie o przyczyny.
Nie ukrywam, że zimą miałem z autem problemy. Po spuszczeniu z filtra paliwa tego, co nie tylko było ropą. Odpowietrzyłem dobrze układ i auto chodziło, ale długo musiałem kręcić zimny silnik. Z czasem i z ciepłym dłużej zapalał. Wymieniłem gruszkę i ponownie filtr paliwa. Po tygodniu wyrzuciłem gruszkę z Allegro bo zalatywała chińszczyzną i założyłem Lucasa. Jednak gruszka nadal była pusta. Podpompowane paliwo ginęło gdzieś w pompie (może zawór przy powrocie z wtrysków). Po przeczyszczeniu tego zaworka jurto odpalę auto. Dalej nie mam pojęcia , gdzie mam szukać przyczyny.
Próbowałem czytać błędy ze złącza, ale nie mam pinu na przedostatnim złączu (15) w dolnym rzędzie. Na dole jest tylko 16, a czytałem o pinie nr 4 i 15 do odczytu błędów

[ Dodano: Sob Kwi 24, 2010 16:18 ]
Firq napisał/a:
Kaj napisał,
Cytat:
Auto odpala, ale pracuje nierówno i kopci na niebiesko

oraz
Cytat:
Wada jest w pompie

Skąd ta pewność ze wina tkwi w pompie ??
może wtrysk któryś mocno kuleje przez to ciężko pali i nie równo pracuje
zaczynaj od najłatwiejszych rzeczy które moga być powodem.
Auto wkręca się na obroty ??
Jak kopci na niebiesko oznacza to ze olej się spala, jak by coś nie halo z paliwem to dym był by czarny


Już po problemie.
Odpowiadam:
- Pewność, że wada jest w pompie miałem od początku i trafiłem
- Żaden wtrysk nie kulał, bo mam inny komplet sprawnych chociaż nie nowych wtrysków. Wymieniłem wszystkie i to nie były wtryski
- Auto nie wchodziło na obroty i pisałem o tym kilka razy. Nie dostawało paliwa, więc paliło nierówno bez możliwości wejścia na większe obroty i kopciło nie przepaloną ropą.
- Kopciło ciemno niebiesko nie paliło oleju bo turbina jest w bardzo dobrej kondycji, bez luzów i pracuje cicho.

Tak więc powodem było znaczne nagromadzenie paprochów w zaworze zwrotnym w pompie wtryskowej i paliwo wracało do zbiornika
Firq dobrze kombinował