Zobacz temat - [R75] Problemy z odpalaniem? Tempomat?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Problemy z odpalaniem? Tempomat?

patrysgn - Sro Kwi 21, 2010 20:11
Temat postu: [R75] Problemy z odpalaniem? Tempomat?
Witam,
Mam ciągle problem z odpalaniem samochodu. Raz odpala a raz nie. Wyjałem wszystkie sprzęty elektroniczne w bagażniku(w którym miałem wodę) i wody póki co nie ma ale dla bezpieczeństwa nie wkladam jeszcze radia i modulu tv. Ale nie do tego zmierzam....chodzi o to, że chyba problemy z odpaleniem auta nie są spodowane wodą w bagażniku a czymś innym. Mianowicie auto normalnie jezdzi wszystko elegancko i np ide na stacje benzynowa albo do sklepu i jak wracam to już nie odpala. Mam wrażenie, że tak się dzieje po używaniu tempomatu i jak wyłącze auto to już nie zapala...trzeba odczekac jakis dłuższy czas(zazwyczaj wracam po 2 godzinach) i auto normalnie odpala odrazu i normalnie jedzie...czy to możliwe, że problemy z zapalaniem mogą być spowodowane przez tempomat, który jest używany?

dukat11 - Sro Kwi 21, 2010 20:24

A sprawdziłeś czujniki położenia wału i wałka rozrządu
kris-tofer - Sro Kwi 21, 2010 21:29

Tempomat nie ma raczej nic wspólnego z odpalaniem auta, tak jak pisze dukat11, problemy mogą być z jednym z tych czujników. Można to sprawdzić wyciągając czujnik położenia wałka rozrządu, gdy silnik jest jeszcze ciepły, wsadzić go do lodówki celem szybkiego go schłodzenia i ponownie zakręcić na swoje miejsce, gdy silnik jest jeszcze ciepły. Gdy odpali bez problemów to najprawdopodobniej jest ten czujnik. Masz silnik diesla, czy benzynowy?
patrysgn - Sro Kwi 21, 2010 22:17

dukat11 napisał/a:
A sprawdziłeś czujniki położenia wału i wałka rozrządu
Nie sprawdzałem....na komputerze zaden z nich nie wychodzi...jak mozna sprawdzic?

[ Dodano: Sro Kwi 21, 2010 22:16 ]
kris-tofer napisał/a:
Tempomat nie ma raczej nic wspólnego z odpalaniem auta, tak jak pisze dukat11, problemy mogą być z jednym z tych czujników. Można to sprawdzić wyciągając czujnik położenia wałka rozrządu, gdy silnik jest jeszcze ciepły, wsadzić go do lodówki celem szybkiego go schłodzenia i ponownie zakręcić na swoje miejsce, gdy silnik jest jeszcze ciepły. Gdy odpali bez problemów to najprawdopodobniej jest ten czujnik. Masz silnik diesla, czy benzynowy?
Gdzie ten czujnik się znajduje ze mozna go wykrecic? Silnik diesla (napisalem w temacie) :)

[ Dodano: Sro Kwi 21, 2010 22:17 ]
Dodam dodatkowo, że termostat jest do wymiany bo nie trzyma temperatury i po przejechaniu 35km i tak nie dochodzi do optymalnej temperatury przy zewnetrznej 8st na plusie.

apples - Sro Kwi 21, 2010 22:41

patrysgn napisał/a:
Nie sprawdzałem....na komputerze zaden z nich nie wychodzi...jak mozna sprawdzic?
najlepiej podpiąć się pod T4 Testbook
patrysgn napisał/a:
Gdzie ten czujnik się znajduje ze mozna go wykrecic?
na pokrywie zaworów. Pod górną osłona silnika i wygląda tak http://forum.roverki.eu/v...p=470701#470701
patrysgn napisał/a:
Dodam dodatkowo, że termostat jest do wymiany bo nie trzyma temperatury i po przejechaniu 35km i tak nie dochodzi do optymalnej temperatury przy zewnetrznej 8st na plusie.
dobrze odpowietrz i sprawdź czy faktycznie termostat tak jak opisałem http://forum.roverki.eu/v...p=430044#430044 Pasuje od Freelandera T4D
patrysgn - Sro Kwi 21, 2010 23:41

[quote="apples"]
patrysgn napisał/a:
Nie sprawdzałem....na komputerze zaden z nich nie wychodzi...jak mozna sprawdzic?
apples napisał/a:
najlepiej podpiąć się pod T4 Testbook
przy najblizszej wizycie u mechanika sprawdze jeszcze raz kompem.
patrysgn napisał/a:
Gdzie ten czujnik się znajduje ze mozna go wykrecic?
apples napisał/a:
na pokrywie zaworów. Pod górną osłona silnika i wygląda tak http://forum.roverki.eu/v...p=470701#470701
niestety nie mam mozliwosci ogladniecia jak dana czesc wyglada bo RAVE mi nie dziala pod Windowsem 7 x64bit.
patrysgn napisał/a:
Dodam dodatkowo, że termostat jest do wymiany bo nie trzyma temperatury i po przejechaniu 35km i tak nie dochodzi do optymalnej temperatury przy zewnetrznej 8st na plusie.
apples napisał/a:
dobrze odpowietrz i sprawdź czy faktycznie termostat tak jak opisałem http://forum.roverki.eu/v...p=430044#430044 Pasuje od Freelandera T4D
Juz to robiłem parę misięcy temu tylko nie było czasu i funduszy na zakup nowego i wymianę (ok.350zl)...
SeniorA - Czw Kwi 22, 2010 06:32

patrysgn napisał/a:
czy to możliwe, że problemy z zapalaniem mogą być spowodowane przez tempomat, który jest używany?
nie wykluczył bym tego , bo ECM komunikuje się też z interfejsem tempomatu w ustalaniu dawki paliwa.Może tez być to związane ze skrzynią automat.
apples - Czw Kwi 22, 2010 09:16

patrysgn napisał/a:
niestety nie mam mozliwosci ogladniecia jak dana czesc wyglada bo RAVE mi nie dziala pod Windowsem 7 x64bit.
ale po co Ci RAVE. Wystarczy jak zwalisz górną osłonę silnika i zobaczysz czujnik przykręcony z lewej strony do silnika do którego przychodzą 3 kable. Jest poniżej 1 wtryskiwacza, a cały wygląda jak na zdjęciu z linka.

[ Dodano: Czw Kwi 22, 2010 09:16 ]
patrysgn uzupełnij dane w profilu o silniku i skrzyni :wink:

patrysgn - Czw Kwi 22, 2010 09:39

apples napisał/a:
patrysgn napisał/a:
niestety nie mam mozliwosci ogladniecia jak dana czesc wyglada bo RAVE mi nie dziala pod Windowsem 7 x64bit.
ale po co Ci RAVE. Wystarczy jak zwalisz górną osłonę silnika i zobaczysz czujnik przykręcony z lewej strony do silnika do którego przychodzą 3 kable. Jest poniżej 1 wtryskiwacza, a cały wygląda jak na zdjęciu z linka.
I mam zagrzac silnik i wyciągnać ten czujnik, wsadzic go do lodówki i po schłodzeniu założyc i odpalić auto?
apples - Czw Kwi 22, 2010 09:58

patrysgn napisał/a:
I mam zagrzac silnik i wyciągnać ten czujnik, wsadzic go do lodówki i po schłodzeniu założyc i odpalić auto?
możesz i tak. Możesz również wziąć kalikanciście kostek lodu, wsadzić do woreczka i położyć na czujnik.
patrysgn - Czw Kwi 22, 2010 10:08

apples napisał/a:
możesz i tak. Możesz również wziąć kalikanciście kostek lodu, wsadzić do woreczka i położyć na czujnik.
A ten czujnik o którym mówimy to jest czego czujnik? Położenia wału?
apples - Czw Kwi 22, 2010 10:19

patrysgn czytaj. W linku masz napisane.
Czujnik położenia wałka rozrządu.

patrysgn - Czw Kwi 22, 2010 10:22

apples napisał/a:
patrysgn czytaj. W linku masz napisane.
Czujnik położenia wałka rozrządu.
Dzisiaj po otwarciu tej strony to mam zdjęcia bo wczoraj mi sie nie wyswietlily wiec wiem jak juz to wyglada. A teraz mozesz mi powiedziec dlaczego jezeli ten czujnik wyjmiemy z cieplego silnika, ochlodzimy go i wsadzimy ponownie i jak zapali silnik tzn ze jest uszkodzony czujnik? Dlaczego tak się dzieje?
apples - Czw Kwi 22, 2010 12:08

Nie wiem. Może to jakaś zasada działania czujników Halla lub parametrów związanych z temperaturą przekazywanych przez czujnik. Są specjaliści od elektryki na forum więc niebawem wyjaśnią.
patrysgn - Czw Kwi 22, 2010 17:21

Jak można ten czujnik odkręcic nie uszkadzając śruby? Nie mam niestety takiego klucza 8 kątnego aby wykręcic tę srubkę....można zwykłymi kombinerkami spróbować delikatnie?
apples - Czw Kwi 22, 2010 17:44

patrysgn napisał/a:
ak można ten czujnik odkręcic nie uszkadzając śruby? Nie mam niestety takiego klucza 8 kątnego aby wykręcic tę srubkę....można zwykłymi kombinerkami spróbować delikatnie?
Hym. Ja tez nie miałem, ale wyszedłem z założenia że będę naprawiać mojego Roverka sam, więc kupiłem komplet kluczy. Proponuję abyś zrobił to samo. Odkręcając nie odpowiednim sprzętem możesz ją urwać, uszkodzić, itp. Klucze zawsze się przydadzą, a w miarę komplet kosztuje ok. 140zł. Ja kupiłem taki http://www.allegro.pl/ite...zy_torx_fv.html i są OK.

patrysgn napisał/a:
zwykłymi kombinerkami spróbować delikatnie?
Jak nie masz innego wyjścia to odkręcaj :wink: Uważaj tylko przy przykręcaniu, aby nie przeciągnąć bo kombinerkami trudno wyczuć siłę dokręcania.
patrysgn - Czw Kwi 22, 2010 19:13

Niestety moja wiedza i brak kanału/podnośnika wykluczają całkowicie samodzielna naprawę auta...to co moge zrobić bez podnośnika to daje rade:D dlatego wybiore chyba opcję odkręcania/przykręcania kombinerkami gdyż torx mi sie chyba wiecej nie przyda i szkoda wydawac kase na marne:) ale dzięki za radę:D
dukat11 - Czw Kwi 22, 2010 19:18

patrysgn napisał/a:
Niestety moja wiedza i brak kanału/podnośnika wykluczają całkowicie samodzielna naprawę auta...to co moge zrobić bez podnośnika to daje rade:D dlatego wybiore chyba opcję odkręcania/przykręcania kombinerkami gdyż torx mi sie chyba wiecej nie przyda i szkoda wydawac kase na marne:) ale dzięki za radę:D


To kup 1szt w jakimś supermarkecie. Zapłacisz pewnie z 5zł.

patrysgn - Czw Kwi 22, 2010 19:55

dukat11 napisał/a:
To kup 1szt w jakimś supermarkecie. Zapłacisz pewnie z 5zł.
Jest to jakieś wyjście:D znasz rozmiar tego klucza?
dukat11 - Czw Kwi 22, 2010 20:08

patrysgn napisał/a:
Jest to jakieś wyjście:D znasz rozmiar tego klucza?


Wchodzisz do np. Castoramy i kupujesz kilka w podobnym rozmiarze. Odkręcasz śrubkę i na drugi dzień oddajesz te które nie pasują :wink:

patrysgn - Czw Kwi 22, 2010 20:44

dukat11 napisał/a:
patrysgn napisał/a:
Jest to jakieś wyjście:D znasz rozmiar tego klucza?


Wchodzisz do np. Castoramy i kupujesz kilka w podobnym rozmiarze. Odkręcasz śrubkę i na drugi dzień oddajesz te które nie pasują :wink:
Haha:D chyba tak zrobie:D jutro ten czujnik wyjme i sprawdze "w lodówce":D jeżeli nie odpali to bede dalej prosił o pomoc;)
rado - Czw Kwi 22, 2010 21:03

dukat11 napisał/a:
A sprawdziłeś czujniki położenia wału i wałka rozrządu


Też mi się wydaje że to ten czujnik, sam mam taki problem. Szukałem około tygodnia czasu po różnych sklepach tego czujnika i dopiero dziś w Radomiu w sklepie udało mi się zamówić za ok 468 zł oryginał plus koszt przesyłki w serwisie w Poznaniu chcieli za ten sam czujnik ok 530 zł.
Najlepiej podłącz auto pod komputer upewnij się czy to na pewno to i nic innego Ci nie pozostaje jak odżałowanie kasy. Zakup nowego czujnika położenia wałka powinien rozwiązać sprawę bo czyszczenie czujnika nic nie daje tak było w mojego auta przypadku jak i kilku osób z tego co zdążyłem się zorientować.

apples - Czw Kwi 22, 2010 21:19

Patrzyliście ile kosztuje w BMW?
dukat11 - Czw Kwi 22, 2010 21:22

rado napisał/a:
bo czyszczenie czujnika nic nie daje tak było w mojego auta przypadku jak i kilku osób z tego co zdążyłem się zorientować.


Bo co tu czyścić jak to czujnik Halla :wink:

patrysgn - Pią Kwi 23, 2010 16:06

Po wyjęciu czujnika z ciepłego silnika i schłodzeniu czujnika i ponownym zamontowaniu auto NIE zapaliło...objawy są takie same jak za każdym razem kiedy nie odpalał...co dalej?
SeniorA - Pią Kwi 23, 2010 19:09

patrysgn, jak uda się uruchomić , to jedź na Testbook i podpiąć go jak nie będzie można uruchomić..Awaria tego czujnika może polegać na zwarciu wew, przerwaniu obwodu czy też utracie parametrów elektrycznych i właśnie wtedy tylko pomaga ochłodzenie go , gdyż w temp. poniżej 20 st. C, ma najmocniejszy sygnał .W innych przypadkach pomaga tylko wymiana. A w ogóle to może być inna przyczyna.
patrysgn - Sob Kwi 24, 2010 08:47

No ale jak kiedyś pojechałem kiedy nie zapalił to nie wykazał komp tego czujnika...a on powinien być w oleju?
apples - Sob Kwi 24, 2010 10:00

patrysgn napisał/a:
a on powinien być w oleju?
jest w oleju gdyż krąży tam olej.
patrysgn - Sob Kwi 24, 2010 16:32

A więc panowie co dalej sugerujecie z tą usterka?
apples - Sob Kwi 24, 2010 16:38

Pod jakiego kompa się podłączyłeś?
patrysgn - Sob Kwi 24, 2010 21:00

apples napisał/a:
Pod jakiego kompa się podłączyłeś?
Nie wiem jak to się nazywa fachowo...ale podłacza się go do tego gniazda od strony kierowcy pod kierownica...i wybiera sie odpowiednią marke samochodu i silnik i czego test się robi...nie wiem czy pojęcie uniwersalny do wszystkich samochodów jest dobrym określeniem dlatego opisałem:)
apples - Sob Kwi 24, 2010 21:03

OK. Może źle zapytałem. Czy to był T4 testbook? Bo jeżeli nie, to interfejs którym się podłączył mógł nie sczytać dobrze błędów. Mało prawdopodobne, ale możliwe.
patrysgn - Sob Kwi 24, 2010 23:32

apples napisał/a:
OK. Może źle zapytałem. Czy to był T4 testbook? Bo jeżeli nie, to interfejs którym się podłączył mógł nie sczytać dobrze błędów. Mało prawdopodobne, ale możliwe.
A co to jest T4 testbook? Podłączenie nastąpiło poprzez gniazdko OBD (tak to sie chyba nazywa).
apples - Nie Kwi 25, 2010 09:35

patrysgn napisał/a:
A co to jest T4 testbook?
Serwisowy komputer Rovera
patrysgn napisał/a:
Podłączenie nastąpiło poprzez gniazdko OBD
Inaczej się nie da :wink:
SeniorA - Nie Kwi 25, 2010 10:31

patrysgn napisał/a:
kiedyś pojechałem kiedy nie zapalił to nie wykazał komp tego czujnika
czy to było w marcu i zostawiłeś auto na kilka dni ,a auto jest z Wieliczki?
patrysgn - Nie Kwi 25, 2010 16:28

SeniorA napisał/a:
patrysgn napisał/a:
kiedyś pojechałem kiedy nie zapalił to nie wykazał komp tego czujnika
czy to było w marcu i zostawiłeś auto na kilka dni ,a auto jest z Wieliczki?
Tak auto jest z Wieliczki. A gdzie widziałeś?:D w marcu również takie rzeczy się działy. Jest to nieregularne...

[ Dodano: Nie Kwi 25, 2010 16:28 ]
patrysgn napisał/a:
A co to jest T4 testbook?
apples napisał/a:
Serwisowy komputer Rovera
A gdzie w Krakowie jest taki komputer?
SeniorA - Nie Kwi 25, 2010 20:20

patrysgn napisał/a:
Tak auto jest z Wieliczki. A gdzie widziałeś?
tam gdzie był podłączany do kompa.
patrysgn napisał/a:
A gdzie w Krakowie jest taki komputer?
np. Viamot na 29 Listopada ( były Serwis Rovera ) ,w Wieliczce w Land Serwisie, tylko że do T4 musi być jeszcze program do R75.
patrysgn - Nie Kwi 25, 2010 22:39

SeniorA napisał/a:
np. Viamot na 29 Listopada ( były Serwis Rovera ) ,w Wieliczce w Land Serwisie, tylko że do T4 musi być jeszcze program do R75.
wiesz ile np we Viamocie biorą za podłączenie do kompa?
SeniorA - Nie Kwi 25, 2010 23:23

patrysgn napisał/a:
wiesz ile np we Viamocie biorą za podłączenie do kompa?
z tego co wiem,to nie podłączają bo nie ma kto obsługiwać T4 i tłumaczą się,że nie mają programu.
patrysgn - Pon Kwi 26, 2010 14:33

To co proponujesz zrobić z tym? Bo ostatnio to cały czas jeździ i nic się nie dzieje;) ale nie lubie miec dyskomfortu, że może nie odpalić:/
apples - Pon Kwi 26, 2010 14:40

SeniorA napisał/a:
z tego co wiem,to nie podłączają bo nie ma kto obsługiwać T4 i tłumaczą się,że nie mają programu.
Ściągnijcie program na płytę i podjedź ze swoim. Propozycja może nie bardzo, ale jak nie ma innego wyjścia to trzeba sobie jakoś radzić. :wink:
patrysgn - Pon Kwi 26, 2010 15:08

A nie można tego jakoś inaczej rozwiązać tylko trzeba tak kombinować z tym kompem itd?:D macie takie duze doswiadczenie w sprawach technicznych, ze może komuś przyjdzie do głowy jakiś pomysl inny niż jazda do Viamotu i proszenie się o zrobienie testu....
apples - Pon Kwi 26, 2010 18:18

patrysgn napisał/a:
A nie można tego jakoś inaczej rozwiązać tylko trzeba tak kombinować z tym kompem itd?
Można. Wymień czujnik wałka, czujnik wału i ... :wink: Jak zauważyłeś nie łatwo zdiagnozować co tak naprawdę jest po opisach. Napisz jak możesz czy coś się zmieniło w ogóle i czy nadal nie odpala jak włączysz tempomat. Osobiście uważam że najszybciej i najtaniej będzie podjechać na komputer. Do diagnozy silnika wystarczy Carsoft lub INPA od BMW. Najlepszym wyjściem jest jednak T4.
patrysgn - Pon Kwi 26, 2010 18:27

Wszystko narazie działa aczkolwiek nie używam tempomatu....jedynie takie same objawy auto miało po schłodzeniu tego czujnika o czym pisałem w poprzednich postach więc nie podejrzewał bym tempomatu ale nie mam takiej wiedzy jak Wy i to tylko moje przypuszczenia:)
apples - Pon Kwi 26, 2010 22:14

Może być tak że był jakiś nagar na nim i jak go wytarłeś to mu pomogło. Oby było dobrze. :wink:
patrysgn - Pon Kwi 26, 2010 23:18

apples napisał/a:
Może być tak że był jakiś nagar na nim i jak go wytarłeś to mu pomogło. Oby było dobrze. :wink:
Nie wycierałem tego czujnika. Mam go wytrzeć z tego oleju?
SeniorA - Wto Kwi 27, 2010 10:42

patrysgn napisał/a:
Mam go wytrzeć z tego oleju?
zaraz będzie to samo, ale ważne by nie było na nim nagaru i by był prawidłowo przykręcony, bo nagar i wielkość szczeliny miedzy czujnikiem i kołem ma wpływ na moc sygnału.
patrysgn - Wto Maj 18, 2010 21:11

Dzisiaj odebrałem auto z warsztatu i podobno wszystkie czujniki są dobre...natomiast w zaworze wysokiego ciśnienia były jakieś zabrudzenia. Czy te zabrudzenia mogły wpływać za zapłon silnika?
apples - Wto Maj 18, 2010 21:14

patrysgn napisał/a:
Czy te zabrudzenia mogły wpływać za zapłon silnika?
Jak najbardziej.
patrysgn - Wto Maj 18, 2010 21:24

apples napisał/a:
patrysgn napisał/a:
Czy te zabrudzenia mogły wpływać za zapłon silnika?
Jak najbardziej.
hmm...w takim razie jaki byłby związek miedzy tymi zabrudzeniami a ciepłym silnikiem i problemy z odpaleniem? I nagle na zimno odpala pomimo zabrudzeń...?
apples - Wto Maj 18, 2010 21:38

patrysgn napisał/a:
hmm...w takim razie jaki byłby związek miedzy tymi zabrudzeniami a ciepłym silnikiem i problemy z odpaleniem? I nagle na zimno odpala pomimo zabrudzeń...?
Długo by tłumaczyć :mrgreen:

Na zimno bo już wyczyścił.

patrysgn - Sro Maj 19, 2010 18:56

Dzisiaj kolejny raz auto nie chciało odpalić:/ skoro już wiemy, że to nie zawór wysokiego ciśnienia to co dalej?
Barciu - Sro Maj 19, 2010 19:08

Sprawdziłeś pompę paliwa? Czy nie jest tak, że jak jest paliwo w baku (>=połowy wskaźnika) to pali, a jak zbliża się do rezerwy to są problemy?
patrysgn - Sro Maj 19, 2010 19:12

Barciu napisał/a:
Sprawdziłeś pompę paliwa? Czy nie jest tak, że jak jest paliwo w baku (>=połowy wskaźnika) to pali, a jak zbliża się do rezerwy to są problemy?
Obie pompy były wymieniane...nawet dzisiaj się tankowałem więc to nie jest tego kwestia bo czy paliwo jest czy zbliża się do rezerwy to i tak pali kiedy chce...ale z ja bym bardziej myślał, że to coś z tą temperatura...bo jak schłodzę go to po jakimś czasie odpala...
Rowan - Sro Maj 19, 2010 19:44

patrysgn, nie chcę Cię straszyć, ale jeśli zawór jest ok, to ja bym sprawdził wtryski. To nieodpalanie było faktycznie dość typowe dla zaworu, ale takie same objawy są też przy wtrysku, który "puszcza".
patrysgn - Pią Maj 21, 2010 12:13

Byłem dzisiaj na komputerze i błędy jakie wyszły to:

7717 Czujnik wałka rozrządu - Zakłócenia działania
4704 Ciśnienie wtrysku wstępnego-kontrola - Utrzymywane ciśnienie robocze
7680 CAN-wiadomości - Brak wiadomości z pompy wtryskowej
7685 Regul.prędk. jazdy-część obsługi - Zakłócenia działania
10240 Napięcie zasilania sterownika - za niski
13573 Sterowanie czasem grzania - Awaria sterownika grzania

Oceńcie teraz co może wpływać na problemy z zapalaniem na ciepłym silniku. I generalnie co te błędy oznaczają...

apples - Pią Maj 21, 2010 13:34

patrysgn napisał/a:
13573 Sterowanie czasem grzania - Awaria sterownika grzania
W R75 tak pokazuje spalenie świecy/c.
patrysgn napisał/a:
4704 Ciśnienie wtrysku wstępnego-kontrola - Utrzymywane ciśnienie robocze
7680 CAN-wiadomości - Brak wiadomości z pompy wtryskowej
Wychodzi na czujnik na listwie wysokiego ciśnienia
patrysgn napisał/a:
7685 Regul.prędk. jazdy-część obsługi - Zakłócenia działania
Problemy z pedałem gazu :???:
patrysgn napisał/a:
10240 Napięcie zasilania sterownika - za niski
Nie wiem. Napisz dokładnie co jest napisane.
patrysgn napisał/a:
7717 Czujnik wałka rozrządu - Zakłócenia działania
Czujnik położenia wałka rozrządu. Możesz wyciągnąć go i przetrzeć, ale wątpię aby pomogło.

Mam nadzieję że pokasował te błędy i wyszły mu ponownie. Oby się nie okazało że to są również stare błędy.

patrysgn - Pią Maj 21, 2010 16:42

apples napisał/a:
patrysgn napisał/a:
13573 Sterowanie czasem grzania - Awaria sterownika grzania
W R75 tak pokazuje spalenie świecy/c.
patrysgn napisał/a:
4704 Ciśnienie wtrysku wstępnego-kontrola - Utrzymywane ciśnienie robocze
7680 CAN-wiadomości - Brak wiadomości z pompy wtryskowej
Wychodzi na czujnik na listwie wysokiego ciśnienia
patrysgn napisał/a:
7685 Regul.prędk. jazdy-część obsługi - Zakłócenia działania
Problemy z pedałem gazu :???:
patrysgn napisał/a:
10240 Napięcie zasilania sterownika - za niski
Nie wiem. Napisz dokładnie co jest napisane.
patrysgn napisał/a:
7717 Czujnik wałka rozrządu - Zakłócenia działania
Czujnik położenia wałka rozrządu. Możesz wyciągnąć go i przetrzeć, ale wątpię aby pomogło.

Mam nadzieję że pokasował te błędy i wyszły mu ponownie. Oby się nie okazało że to są również stare błędy.
Błędy są świerze. Czyli rozumiem, że świece żarowe są do wymiany. Nie odczuwam żadnych problemów z pedałem gazu:) czym to się może objawiać?Ten błąd 10240 to jest dokładnie to co napisałem...nic innego nie ma:/Czujnik wałka rozrządu już wyjmowałem i czyściłem i nie widziałem żadnej różnicy w działaniu...to co proponujecie? Ktory czujnik trzeba wymienić żeby wkońcu móc cieszyć się z Roverka a nie martwić się za każdym razem czy zapali....:/
PHJOWI - Pią Maj 21, 2010 20:47

sprawdzić wtryski bo tutaj ciśnieniebyło nie halo , słaby był aku i zanotował błąd , wykasować błędy i sprawdzić czy nadal wywala czujnika.
Marian_K - Sro Maj 26, 2010 12:26

Z tych błędów co wymieniłeś wynika, że dwa czujniki są podejrzane:
- czujnik położenia wałka rozrządu,
- czujnik ciśnienia na listwie CR.

Trudno teraz zgadywać który szwankuje...

To, że chłodziłeś czujnik położenia wałka rozrządu i nie miało to żadnego efektu wcale nie oznacza, że czujnik jest dobry... uszkodzenia są bardzo różne.

Chyba nikt nie podejmie się teraz diagnostyki co jest uszkodzone, bo to trochę zgaduj zgadula... zwłaszcza w sytuacji gdy usterka pojawia się losowo...

Moim zdaniem masz dwa wyjścia:

1. oddać samochód do serwisu i niech oni diagnozują i naprawiają - w razie ponownego pojawienia się usterki wracasz do nich - niech zwracają koszty poprzedniej naprawy i szukają dalej,

2. samemu wymienić oba czujniki i mieć nadzieję, że problem nie wróci....

Niestety mądrzejszej rady nie mam :cry: :cry: :cry:

Pozdrawiam!

patrysgn - Czw Maj 27, 2010 21:26

Problem rozwiązany. Problemem okazał się czujnik położenia wałka rozrządu. Koszt nowego oryginalnego w BMW to 400zł.

P.S.
W Krakowie diagnostyke komputerową robi firma Gładysek na Bora Komorowskiego. Cena 61zł.

apples - Czw Maj 27, 2010 22:32

patrysgn napisał/a:
diagnostyke komputerową
Jakim sprzętem robili?
patrysgn - Czw Maj 27, 2010 23:19

apples napisał/a:
patrysgn napisał/a:
diagnostyke komputerową
Jakim sprzętem robili?
Komputer do Boscha. Pięknie się połączył z R75.
apples - Czw Maj 27, 2010 23:24

patrysgn napisał/a:
Komputer do Boscha.
Dzięki.
patrysgn napisał/a:
Pięknie się połączył z R75.
Chyba tylko z ECM silnika bo z BCU czy LSM to nie dał rady :wink:
Boncky - Pią Maj 28, 2010 00:13

apples napisał/a:
patrysgn napisał/a:
Komputer do Boscha.
Dzięki.
patrysgn napisał/a:
Pięknie się połączył z R75.
Chyba tylko z ECM silnika bo z BCU czy LSM to nie dał rady :wink:


Tak samo jak komputer z BMW :)

patrysgn - Pią Maj 28, 2010 12:38

Tak tak:) tylko komputer silnika...