Zobacz temat - [Honda Accord] Osprzęt silnika
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [Honda Accord] Osprzęt silnika

accordzik10 - Pon Maj 03, 2010 18:23
Temat postu: [Honda Accord] Osprzęt silnika
Witam wszystkich,
Zaraz mi ktoś powie, że nie to forum no ale nie mogę uzyskać konkretnej pomocy na forach hondy a jak wiemy akurat accord i r600 maja ze soba wiele wspólnego dlatego zapytam Was o jedną rzecz.

Potrzebuje osprzętu silnika, który pada(wszystko sie sypie a na domiar zlego cisnienie na cylindrach wskazuje, ze silnik tez niezbyt dlugo pociagnie) do mojego accorda 2.0 tdi z '96r i mam możliwość kupienia rovera 620 sdi w roczniku 95, chciałem zapytać czy te silniki i cały osprzęt są identyczne? Przeglądam specyfikację i nie widzę różnic ale wolę się upewnić.
Na moje oko w tej wersji nie ma klimy i abs'u a reszta taka sama.

Z góry dzięki za potwierdzenie bądź zaprzeczenie:)

thef - Pon Maj 03, 2010 19:38

Osprzęt jest taki sam, ewentualne różnice wynikać mogą właśnie z wyposażenia w klimę i abs. Radziłbym jednak na wszelki wypadek porównać szczegóły jeśli to możliwe. Ja zauważyłem np. pewne małe różnicę jeśli chodzi o wiązkę przewodów silnika (nie konkretnie między hondą a roverem). Kupiłem wiązkę z angielskiej wersji poliftowej w tej samej konfiguracji co mój przedliftowy w celu wymiany i stwierdziłem co następuje. W jednej z dwóch dużych wtyczek (tej mniejszej) przy obudowie rozrządu zamienione są dwie pary kabli. Patrząc w schematy wychodzi, że powinno być tak jak w wiązce z anglika, ale nie ma podziału w przypadku tej wiązki na LHD i RHD i podejrzewam, że jest to kwestia jednak rocznika. Zamienione są zarówno kabelki we wtyczce damskiej jak i męskiej, zatem nasuwa się proste rozwiązanie - zamienić tylko w jednej z kostek te kabelki, bo w całej reszcie kostek kolory i piny się zgadzają. Inna jest również wtyczka trzypinowa przy pompie, ale tu piny i kolory kabli się zgadzają więc wystarczy podmienić wtyczkę w wiązce. Trzecia różnica, to wtyczka czujnika ciśnienia oleju, w wiązce z "anglika" jest krótszy kabel do tej wtyczki i tu albo ta wersja silnika ma gdzie indziej czujnik oleju, albo różnice w umiejscowieniu wynikają z rocznika.

Zatem radzę dokładnie wszystko sprawdzać, bo silnik, który masz zamiar kupić jest z wersji przedliftowej i mogą się takie małe różnice trafić.

Mazak - Wto Maj 04, 2010 00:35

thef napisał/a:
Trzecia różnica, to wtyczka czujnika ciśnienia oleju, w wiązce z "anglika" jest krótszy kabel do tej wtyczki i tu albo ta wersja silnika ma gdzie indziej czujnik oleju, albo różnice w umiejscowieniu wynikają z rocznika.

w starszych modleach czujnik jest z przodu a po lifcie z tyłu silnika stąd ta różnica w wiązce, na pewno jeszcze róznią się napinaczem paska wielorowkowego i podobno turbiną czy czymś tam od turbiny gdzieś był taki post ale nie mogę teraz znaleść a w hondach to wkładali chyba silniki już te po lifcie coś mi się zdaje bo diesla w accordzie wprowadzili puźniej niż w roverze ale tu nie jestm pewny
jakiego koloru masz rączkę od bagnetu oleju zieloną czy żółtą??
w R jest tak że zielona jest z przed liftu a jak żółta to silnik już po zmianach no chyba że ktoś mieszał :/

thef - Wto Maj 04, 2010 07:18

Mazak napisał/a:
w starszych modleach czujnik jest z przodu a po lifcie z tyłu silnika stąd ta różnica w wiązce, na pewno jeszcze róznią się napinaczem paska wielorowkowego i podobno turbiną czy czymś tam od turbiny
Coś czuję, że metodą domina znajdziemy jeszcze kilka drobnych różnic, niektóre istotne, a niektóre nie :) . Turbina ma chyba troszkę inne oznaczenie, ale prawdopodobnie obie pasują bez żadnych problemów. Wiem, że na starszych jest zielony napis, a na nowszych czerwony. Jest również różnica w misce olejowej pomiędzy starszymi a nowszymi rocznikami.