Zobacz temat - [r400 2.0si] Regulacja hamulca ręcznego
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [r400 2.0si] Regulacja hamulca ręcznego

4est - Pon Maj 24, 2010 22:14
Temat postu: [r400 2.0si] Regulacja hamulca ręcznego
Witam
Jestem nowym na forum i proszę wybaczyć jeśli poruszam temat który był na tym forum, ale nie znalazłem rozwiązania i sensownego wytłumaczenia takowego problemu.
Jestem szczęśliwym posiadaczem rovera 420 od roku i mam problem z hamulcem ręcznym. Mam tarczowe hamulce i prawy tylny się blokuje i śmierdzi aż strach jeździć. Po odpięciu linki jest wszystko ok i nie grzeje się tarcza ani klocki.Moje pytanie jest takie czy jest możliwość regulacji poszczególnych linek hamulca ręcznego, czy tylko wspólne przy dźwigni hamulca. Chciałbym poluźnić jedną linkę, lecz w opisach regulacji hamulca ręcznego na tym forum widziałem opisy dotyczące naciąganiu obu linek.
Pozdrawiam i czekam na poradę.

azer - Wto Maj 25, 2010 07:16

nie wiem czy w 400tkach jest tak samo, ale spróbuj wyjąć tylną popielniczkę, tą zaraz za ręcznym i tam są 2 śrubki od linek do regulacji. Tak jest przynajmniej w 200/25
Robert_ - Wto Maj 25, 2010 08:17

4est, w R400 naciągasz dwie linki jednocześnie.
Może któraś z linek została wymieniona i źle dobrana, dlatego przy naciągnięciu linek jedno koło cały czas hamuje.
Linkę naciągasz zdejmując konsolę środkową(ja tak robiłem i w sumie nie tylko ja :wink: ), sprawdzę dziś patent z popielniczką-byłoby duuuużo mniej roboty.

sTERYD - Wto Maj 25, 2010 09:23

popielniczkę trzeba wyjąć razem z tym kubełkiem w którym siedzi (wyjmuje się go tak samo jak popielniczkę) :cool:
TomC - Wto Maj 25, 2010 10:28

Prawdopodobnie chwycona jest linka. Raczej wymiana.
4est - Wto Maj 25, 2010 17:11

Dziękuję za podpowiedzi. Dzisiaj rozbiorę popielniczkę i sprawdzę czy jest jakaś regulacja poszczególnych linek.
Robert_ - Wto Maj 25, 2010 18:40

Potwierdzam, jest dostęp przez popielniczkę :grin: . Ale reguluje się obie na raz.
4est - Wto Maj 25, 2010 20:20

Sprawdziłem i rzeczywiście regulacja jest przez otwór po popielniczce, lecz nie ma regulacji poszczególnych linek :beczy: Linki nie były wymieniane i dodam że obie suwają się swobodnie. Pozdejmowałem koła i sprawdziłem w jakim położeniu mocowania linki zaczyna hamować koło i się okazało że po stronie kierowcy trzeba większego ruchu. Nie mam pomysły jak to samemu naprawić i chyba oddam auto do mechaników bo tymczasowo wypiełem linkę od strony pasażera i tarcza obraca się swobodnie, lecz nie jest to rozwiązanie. Pozdrawiam
sTERYD - Wto Maj 25, 2010 21:02

poszukaj na forum, było o mechanizmie ręcznego bardzo szczegółowo i chyba z linkiem do manuala hondy, tylko tamto dotyczyło R200, ale to to samo :cool:
na prawdę nie taki diabeł straszny