Zobacz temat - [416 16K4F] silnik przerywa głównie na zimnym
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [416 16K4F] silnik przerywa głównie na zimnym

Cosmo - Wto Maj 25, 2010 21:45
Temat postu: [416 16K4F] silnik przerywa głównie na zimnym
po zapaleniu chodzi jakby na 3 gary. po zagrzaniu jest prawie nieodczuwalne jednak nadal go coś boli. przewody, kopułka palec nowe. świece zmieniane 15kkm temu. ciśnienie sprężania ok i na zimnym i ciepłym. czujnik temp od ecu może tak dawać d**y? w ogóle który to czujnik? ten z przodu silnika?

drugie pytanko odnośnie układu kierowniczego - stuki podczas krótkich szybkich ruchów kierownicą - była kiedyś jakaś informacja techniczna na to? w innych roverkach też to zauważałem. wysypują się krzyżaki czy listwa? da się naprawiać/regulować luz?

Kot - Wto Maj 25, 2010 21:59

stuki to moga byc drazki kierownicze lum maglownica :) nie kocnowki ale cale drazki, a co do tego to sprawdz jeszcze cewke zaplonowa;)
Cosmo - Wto Maj 25, 2010 22:23

jak sprawdzić (pomijam cudowny dostęp do niej) gdyby nie chodziła w ogóle to miernik by coś pokazał a tak to wątpie
oprawca_1978 - Sro Maj 26, 2010 12:30

Cewka zapłonowa to nic innego, jak autotransformator. Ma trzy końcówki - masę, która jest wspólna dla obu uzwojeń, pierwotnego i wtórnego, druga to koniec uzwojenia pierwotnego, a ta końcówka, do której przyłącza się przewód zapłonowy, to końcówka uzwojenia wtórnego.
Wstępne działanie cewki (ciągłość uzwojeń) sprawdza się banalnie, np. omomierzem. Uzwojenie pierwotne ma oporność jakichś paru omów, wtórne paru tysięcy.
Docelowo, cewkę wypadałoby sprawdzić też pod względem braku przebić międzyzwojowych oraz do masy. Taki test można zrobić na specjalnej maszynie indukcyjnej, przeznaczonej do badania maszyn elektrycznych. Raczej mało się kto w to bawi. Cewka nie jest za drogim elementem. Jeśli są podejrzenia do jej poprawnej pracy, po prostu wymienia się ją na nową. Ja np. do swojego Poldorovera na Allegro dorwałem nową cewkę w cenie 25 PLN (francuską, marki Ducellier, bardzo dobra).

Cosmo - Sro Maj 26, 2010 15:21

to jak działa cewka, jak jest zbudowana i jak się mierzy oporność uzwojeń znam doskonale. chodziło o to że gdyby uzwojenia szlag trafił nie działała by w ogóle.
posłucham innych możliwych powodów przerywania silnika

ArekL - Czw Maj 27, 2010 20:18

A ile masz obrotów na zimnym i na ciepłym?

Może być wina czujnika temperatury, może spróbuj go odłączyć i zobacz czy jest jakaś różnica... Brązowa wtyczka o ile pamiętam.

Cosmo - Czw Maj 27, 2010 21:11

ok 1200 zimny i jakieś 850 ciepły
odłączałem tą przy głowicy na króćcu wyjściowym do chłodnicy, jedynie włączają się wiatraki