Zobacz temat - [R214 si 97 r]. Problemz kołem i prawdoipodobnie absem
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R214 si 97 r]. Problemz kołem i prawdoipodobnie absem

Motyl22 - Czw Cze 24, 2010 00:17
Temat postu: [R214 si 97 r]. Problemz kołem i prawdoipodobnie absem
Witam od jakiegos czasu zaobserwowałem halas przy skręcie w prawo w prawym pzrednim kole, odgłos przypomina takie tykanie, natomiast w lewo jak i jazda na wprost jest ok. co to moze być wg was?

i druga sparwa podzcas skrętu czasami np pzred skrzyzowaniem na suchej drodze jak hamuje z 60 i w tym czasie skrecam wlacza sie abs niekiedy przy nawet lekiim skręcie w prawo tez jest odglos w okolicach licznika gdzies z przodu odglos jakby grzechotnik tam siedział :)


w marcu przegląd był i zawieszenie wstanie idealnym
generalnie dzieje się to tylko w prawo?


pozdrawiam

Remigiusz - Czw Cze 24, 2010 00:25

Przegub zewnętrzny do wymiany oraz pierścienie od ABS pewno popękane.
Motyl22 - Czw Cze 24, 2010 00:27

remi a znasz mniej wiecej koszty czesci? bez robocizny
Remigiusz - Czw Cze 24, 2010 02:34

Motyl22, Phuu ja jeszcze mam swoje półośki w piwnicy z 220 i tam sa założone przeguby Holzer i chyba coś ok 120-150zl za sztukę na allegro kupiłem. Zrobiłem coś 20.000km na nich i żadnych problemów nie było.

Te powinni do ciebie pasować i po opakowania sa to Holzer:
http://www.allegro.pl/ite...ver_25_abs.html

Motyl22 - Czw Cze 24, 2010 16:21

Remi rozumiem, że z tego linku co podałeś to jest z abs i wystarczy to wymienic i caly problem znika?
Remigiusz - Czw Cze 24, 2010 16:31

Motyl22, Tak ten jest z ABS do twojego bo raczej do Diesla nie pasuje chyba bo bym mógł tobie moje tanio odsprzedać :wink:

Jak jest pęknięty akurat ten pierścień od ABS co tez przegub poszedł to tak :wink: Możliwe ze tez na tylnej piaście jest pęknięty pierścień ABS to problem z ABS pozostanie.

Motyl22 - Czw Cze 24, 2010 23:36

tylnia odpada piasta z tylu mialem wymieniane piasty to tylko robi przy skrecie z tym absem na propstej albow lewo jest ok bez zastzrezenwystarczy ze jade prosto i lekko skrece kierownica w prawo nawet w miare dalej jadac prosto pomimo skretu kierownica to bywa ze delikatnie sie juz odezwie te tykanie z kola. czy jest jakas roznica miedzy dieslem a benzyna? chyba tzreba by zapytac spzredawce jesli masz z diesla od 95 do 99 r to jaka by byla roznica w budowie to tylko wg mnie roznica w silniku reszta pozostaje.

[ Dodano: Czw Cze 24, 2010 23:36 ]
Remi musialbys pzreliczyc zeby napisalem na allegro http://www.allegro.pl/sho...2+wys%C5%82any.

czy by pasowalo do 220sdi z 97 roku:P jak pasuje to powinno pasic generalnie musialby by byc takie parametry

Rodzaj przegubu: Przegub równobieżny
Zewnętrzne uzębienie, strona koła: 26
Wewnętrzne uzębienie, strona koła: 22
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm]: 49
Ilość zębów pierścienia ABS: 43
Średnica zewnętrzna [mm]: 93

kwestia czy chcialoby ci sie liczyc i napisz ile czasu uzytkowales juz ta czesc.

Remigiusz - Czw Cze 24, 2010 23:43

Motyl22, Jest niestety roznica taka bo ja mam te przeguby:
Cytat:

Parametry przegubu:

Ilość zębów zewnętrznych A - 26

Ilość zębów wewnętrznych B - 32 a nie 22 jak u ciebie :cry:

Średnica pierścienia uszczelniającego (mm) C - 49

Średnica zewnętrzna (mm) E - 92

Pierścień ABS - 43


1 - 1,5 roku na tych przegubach gdzieś jeździłem, nie pamietam dokładnie :razz:

Motyl22 - Pią Cze 25, 2010 06:52

to lipa jak nie pasuje znalzlem ejszce na toma teampzreguby za 80 zl z hakiem ale chyba nie bede ich brac bo mam dzwien odczucie ze ich jakosc jest co najmniej marna.

dzieki za pomoc

pozdrawiam

Tobi_lbn - Pon Lip 05, 2010 08:00

Witam,

podłączę się do tematu bo mam podobny problem. Przy lekkim skręcie w prawo, na łukach, nie przy większych skrętach na skrzyżowaniach słychać wyraźne stukanie jak by przegub. Jednak przegub był sprawdzony i nie licząc wymiany gumy na nim bo była pęknięta wszystko było ok. Czy może to być spowodowane tym pierścieniem ABS`u? Czy przy uszkodzeniu tego pierścienia może się coś dziać z ABS`em? Bo mam wrażenie że od momentu kiedy zaczęło stukać pogorszyło się działanie ABS`u. I czy może to mieć jakikolwiek wpływ na hamulce?

A co do samego stukania to dodam iż na początku stukało tylko przy lekkich łukach tak jak napisałem wyżej a od jakiegoś czasu zdarza się że czasem zastuka przy jeździe na wprost. Nigdy przy skręcie w lewo.

Będę wdzięczny za podpowiedzi bo już trochę czasu minęło od kiedy zaczęło stukać i nie mogę dojść co może być nie tak, a zaczyna to poważnie drażnić.

Pozdrawiam

[ Dodano: Pon Lip 05, 2010 08:00 ]
Ponawiam swoją prośbę o odpowiedź na moje pytania.

Z góry dziękuję.