Zobacz temat - [r220 SD 97r.] dymi na biało - duze spalanie oleju
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [r220 SD 97r.] dymi na biało - duze spalanie oleju

kubala1985 - Nie Lip 25, 2010 18:13
Temat postu: [r220 SD 97r.] dymi na biało - duze spalanie oleju
Witam. Od jakiegoś czasu zauważyłem w moim roverku duże spalanie oleju. Przez jakiś czas musiałem raz na miesiąc dolać około 1l (robię tak 2000km miesięcznie). Spotkałem się z opinią że po mało siada mi turbo. Od jakiegoś czasu zaczął mi jednak mocno dymić na biało. Czy czeka mnie już wymiana turbo czy można szukać gdzie indziej przyczyny.
Brt - Nie Lip 25, 2010 22:00

turbo możesz sprawdzić ... zdejmujesz rurę wlotową i patrzysz jaki luz ma wirnik ... pozatym biały dym, to od płynu chłodniczego, a niebieski to od oleju ... odkręć też rury od intercoolera i zobacz ile masz w nich oleju ... sprawdź też czy nei ubywa Ci płynu chłodniczego i czy czasem nie miesza ci siepłyn z olejem itp. :ok:
bastek - Pon Lip 26, 2010 13:35

Albo turbo albo uszczelka pod głowicą, zrób najpierw tak jak piszę Brt,
kubala1985 - Pon Lip 26, 2010 23:50

W weekend sprawdzę sobie czy są luzy na wirniku. Jeśli chodzi o płyn chłodniczy to od pół roku jest taki sam poziom wiec chyba nie to. Jeśli chodzi o głowice to w grudniu była regenerowana i uszczelka wymieniana jak teraz patrze to jest suchutko. Mam nadzieje że to inna przyczyna jak trubo oby mniej kosztowna. Gdzie w okolicach Poznania polecacie żeby oddac turbo do regenracji w razie jego awarii???
Remigiusz - Wto Lip 27, 2010 01:25

kubala1985, Jak głowica była robiona to mi tez bardziej na Turbo to wygląda :wink: Jak byś potrzebował dobra Turbinę ~ 190.000km przejechane do SD to mam za 350zl z mojej 220 SD :mrgreen:
kubala1985 - Wto Lip 27, 2010 16:39

Remi55 Jeszcze pojadę na konsultacje do jednego mechanika. Raczej będę próbował regenerować turbo ale jak już nie będzie takiej możliwości to po 10 sie odezwę i wezmę od ciebie.
pgrad - Wto Lip 27, 2010 17:30

A wg mnie to bardziej wygląda na uszczelkę. Spalanie oleju przez turbo dawałoby czarny dym. A tu jest biały, nie ma słodkawego zapachu/smaku? Podejrzewam że mechanik który go robił wcześniej po prostu wymienił uszczelkę i nic poza tym nie zrobił... eh... a potem ludzie mówią ze rover to awaryjne auto. Kiedy była pompa wody wymieniana/ sprawdzana, naciąg paska wieloklinowego, chłodnica, węże, szczelność układu? Było to robione przy okazji wymiany uszczelki?
bastek - Wto Lip 27, 2010 17:46

Ja stawiam na uszczelkę tym bardziej jak pisałeś wcześniej
kubala1985 napisał/a:
Od jakiegoś czasu zauważyłem w moim roverku duże spalanie oleju. Przez jakiś czas musiałem raz na miesiąc dolać około 1l (robię tak 2000km miesięcznie)

kubala1985, sprawdziłeś węże z turba czy w środku nie ma oleju? Co z wirnikiem?
kubala1985 napisał/a:
Raczej będę próbował regenerować turbo ale jak już nie będzie takiej możliwości to po 10 sie odezwę i wezmę od ciebie.

najpierw dowiedz się co jest tego przyczyną a nie regeneruj turbiny bo ona temu wcale nie musi być winna

kubala1985 - Sro Lip 28, 2010 20:30

To fakt. Troszkę się spieszę z tą regeneracją. Najpierw trzeba wszystko posprawdzać. Znacie może jakiegoś sprawdzonego mechanika z Poznania lub okolic żeby pomógł mi dojść do przyczyny.
tronsek - Sro Lip 28, 2010 20:33

Dobry fachowiec :taa:

http://www.roverki.pl/ind...=47&sobi2Id=142

kubala1985 - Czw Sie 12, 2010 15:45

Wiec tak. Byłem z wizyta w warsztacie specjalizującym się w turbo i okazało się że moja decyzja była zbyt szybka z regeneracją. Turbo jak na przebieg 270000 wygląda bardzo dobrze i to nie ono spala olej. Kolor dymu jest jest biało niebieski, okazało się że ubywa ostatnio płyn chłodniczy. Gdzie teraz szukać przyczyny???
spontan - Czw Sie 12, 2010 15:58

Jeżeli bierze płyn chłodniczy to może być uszczelka pod głowicą a w najgorszym wypadku pęknięta głowica.
bastek - Czw Sie 12, 2010 20:00

Dokładnie tak jak pisze spontan, ale tak czy siak głowice trzeba ściągać,