Zobacz temat - [R 416 1,6 16V] zamiana silnika na 1,4 16v
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R 416 1,6 16V] zamiana silnika na 1,4 16v

telis7 - Sob Sie 14, 2010 12:35
Temat postu: [R 416 1,6 16V] zamiana silnika na 1,4 16v
Witam wszystkich miłośników roverków
Chciałem podpytać...Czy da sie założyć silnik 1,4 16v z poloneza do roverka 1,6 16v seria K
Czy ktoś przerabiał już taki temat?Pad mi silnik,a dokłanie pękła tuleja cylindra i musze kupić w miare tani,a z 1,4 Poldek sa znacznie tansze.
Wiele te silniki łączy,ale nie wiem czy mocowanie jest takie same,wyjscie na rozrusznik,sprzegło,alternator czy klime.W poldku jest ułożony w zdłuż i kolektory są inaczej ukształtowanie,ale mocowanie do bloku być takie same.Bardzo prosze o jakies sugestie,pozdrawiam

sTERYD - Sob Sie 14, 2010 13:05

silnik jest dokładnie taki sam, tylko ma inny osprzęt, i mocowanie
ale to możesz zostawić od swojego starego silnika, tyle tylko, że 1,4 to troszkę mało do R400 :/

telis7 - Sob Sie 14, 2010 22:01

Dzieki steryd
fakt troche mniej,ale za to taniej.Poza tym wydaje sie ze to nie jest wielka różnica 112km a w poldroverze 103km
Piszesz ze mocowanie nie pasuje.a czy w bloku silnika w 1,4 beda otwory na mocowanie w tych samych miejscach? Bo zamierzałem przełożyć sam silnik,a kolektory,listwe wtryskowa,skrzynie i reszte zostawic z mojego 1,6
Z tego co zauważyłem to te silniki różninia sie śrdnicą cylindra,reszta na oko wygląda tak samo.ale brak mi pewności,dlatego was proszę o poradę.
No chyba że ktoś wie gdzie moge dostać tuleje cylindrowe do 1,6
Jedna mam pękniętą,ale mechanik tego nie zauważył i postawił diagnoze że to wina złego dopasowania głowicy to tuleji,które wystaja z bloku odrobine i wszystkie tuleje szlifną odrobine.Teraz choć bym dokupił jedną tuleje to nic nie da bo tak mi sie przynajmniej wydaje ze kompresja bedzie uciekać na pozostałych cylindrach.Są skrócone o 1,1mm
Zastanawiam się czy moze uszcelka głowicy nowego typu coś tu pomoże doszczelinić,skoro jest troszkę grupsza.Co o tym sądzicie?

sTERYD - Nie Sie 15, 2010 12:26

to, że tuleje wystają to w tych silnikach normalne.
Miejsce na mocowanie Twoich łap jest w silniku poloneza, także śmiało możesz go montować :cool:

telis7 - Nie Sie 15, 2010 22:24

dziękuję za porade,ale słyszałem że muszę zmienić komputer i listwe wtryskową z 1,4 bo inaczej silnik nie bedzie chodził.:(
i troszke sie zmartwilem bo to dodatkowe koszty.Co o tym sądzisz? Ma to znaczenie?

flapjck1 - Nie Sie 15, 2010 22:28

osprzet mozesz zostawic ze swojego, bedzie wszystko dzialac
szukanie silnika z poldka da ci nie wiem. ze 200 pln oszczednosci? czy to warto? jak zostawisz swoja skrzynie biegow to troche auto zamule zlapie

keczu - Nie Sie 15, 2010 23:12

flapjck1 napisał/a:
szukanie silnika z poldka da ci nie wiem. ze 200 pln oszczednosci? czy to warto? jak zostawisz swoja skrzynie biegow to troche auto zamule zlapie

Dobrze prawisz kolego :wink: Przelozenie glowne jest inne i i tak mulasta 400-setka z 1.4 stanie sie ...juz nie wiem jak to nazwac. Szczerze ,nie wyobrazam sobie jazdy takim autem, bo moje 45 to takie toczydlo ,co prawda oponki to 205tki troche to usprawiedliwiaja ,ale auto uczy cierpliwosci. :roll: .

telis7 - Pon Sie 16, 2010 11:02

chyba macie racje,poszukam motora z 1,6
jak by ktos mial do sprzedania w rozsadnej cenie i napewno sprawny to dajcie znac,moze z jakiegos rozbitka bo od handlarza sie troszke boje

sobrus - Pon Sie 16, 2010 11:31

Różnica w KM między 1.4 a 1.6 jest dość mała.
Ale różnica w momencie obrotowym jest wprost proporcjonalna do różnicy pojemności.

Ja bym chętnie wstawił 1.8, tylko czy skrzyna by to przeżyła :P

szoso - Pon Sie 16, 2010 11:38

sobrus napisał/a:
Ja bym chętnie wstawił 1.8, tylko czy skrzyna by to przeżyła :P

do 1,8 trzeba by było założyć skrzynię PG1

sobrus - Pon Sie 16, 2010 14:01

To wiem
Choć słyszałem że fizycznie by sie dało bez PG1, tylko R65 by szybko ducha wyzionęła.
Generalnie pewnie więcej ludzi sie zastanawia czy PG1 można włożyć zamiast R65 do tego silnika co jest :D