Zobacz temat - [Rover 400 1.6 98r.] Problem z tempomatem
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [Rover 400 1.6 98r.] Problem z tempomatem

SG76 - Czw Sie 19, 2010 16:18
Temat postu: [Rover 400 1.6 98r.] Problem z tempomatem
Witam
Mam Rover 400 1.6 z dołączonym tempomatem (na zdjęciu). Niestety nie wiem czy nie potrafię go obsłużyć czy po prostu coś jest uszkodzone. Po wlączeniu i przytrzymanie przycisku zapala się czerwona kontrolka po prawej stronie ale po puszczeniu gazu nie trzyma prędkości. Czy coś robię nie tak? Gdzie i ewentualnie jakiej moge szukac usterki (mechanicznej, elektrycznej?) Proszę o radę.

Artu - Czw Sie 19, 2010 18:27

Kolego wątpię aby ktokolwiek Ci pomógł. Tempomat masz nieoryginalny, dokładany i jedynym rozsądnym wyjściem jest wizyta u elektromechanika.
Upgreydd - Czw Sie 19, 2010 18:37

Tempomat jest jak najbardziej oryginalny, sprawdz czy masz linke od tempomatu pod maska ;)
Artu - Czw Sie 19, 2010 18:49

A przypadkiem tempomaty w Roverach serii 400 nie było montowane tylko w 2 litrowych silnikach benzynowych serii T i sterowanie nim nie wyglądało tak jak na zdjęciu?


SG76 - Czw Sie 19, 2010 19:25

A gdzie mogę znaleźć tą linkę, bo przyznam szczerze, że w dziedzinie motyzacyjnej jestem raczej laikiem.
sTERYD - Czw Sie 19, 2010 20:34

po włączeniu musisz przesunąć ten przesuwnik w kierunku set / acc wtedy dopiero masz ustaloną prędkość, jeśli zahamujesz w trakcie jazdy na tempomacie albo dodasz gazu, albo wciśniesz sprzęgło, to do ustalonej prędkości wrócisz po przesunięciu w kierunku res / dec, podczas jazdy na tempomacie powinno się dać zwiększać ustaloną prędkość (acc) lub zmniejszać (dec) sporo tempomatów podobnie działa, a ten nie jest fabrycznie montowany :cool:
Upgreydd - Czw Sie 19, 2010 21:19

Steryd pewny jestes? Ja mam taki sam... identyczny krotka w krotke, sedan rover 420 :P Wiec sklanial bym sie do jego oryginalnosci...

PS. Gdzie na tej focie jest niby sterowanie do tempomatu? :|

Robert_ - Czw Sie 19, 2010 21:51

Upgreydd, ja również mam taki tempomat, a mam 416.
Na fotce w dolnej cześci kierownicy jest jakieś sterowanie, ale nie wiem czy to nie jest przypadkiem sterowanie radiem(kiespkie zdjęcie).
SG76,

bazując na załączonym zdjęciu, to linkę od tempomatu znajdziesz mniej więcej na wprost od filtra paliwa, filtr paliwa jest obok komputera to taki aluminiowy prostokąt prawie na środku zdjęcia (widać go kawałek-silnik zasłania).
U mnie linka jest na takim "łańcuszku"(linka na końcu ma aluminiowe kulki, o które zaczepia się zapięcie), który można skrócić lub wydłużyć.
Może ktoś znajdzie zdjęcie które to poprostu pokaże, a jak nie będzie to pstryknę jutro fotkę u siebie.

SG76 - Czw Sie 19, 2010 22:00

Zastosowałem się do instrukcji kolegi Steryda, ale niestety nie działa. Jedyne co to udało mi sięwłączyć czerwoną lampkę gdy przesunę suwak w kierunku res dec i nacisnę przycisk z boku, czyli coś chyba jednak się załącza, ale prędkości nie trzyma. Jutro zajrzę pod maskę i poszukam tej linki, wtedy może będzie coś więcej wiadomo, gdzie szukać usterki.
Artu - Czw Sie 19, 2010 23:13

Na fotce którą umieściłem sterowanie od tempomatu występuje na "skrzydełkach" pod kierownicą (takie listki, które wyglądają bardzo podobnie jak te od sterowania radiem). Instrukcja mówi, że w Roverach serii 400 tempomat występuje jako opcja wyłącznie w silnikach 2.0 T.

Swoją drogą ciekawe, że aż tyle osób ma tempomat :mrgreen: . Kusicie....... :rotfl:

sTERYD - Pią Sie 20, 2010 10:23

To, że macie takie same tempomaty, nie znaczy, że były one montowane fabrycznie ;) to tak samo jak z klimatyzacją Diavia

Po prostu takie systemy do dokładania produkuje nie wiele firm, i często się zdarza, że ludzie montują ten sam model w swoich samochodach.

Zerknijcie sobie tutaj:
http://www.waeco.com/en/4374.php

Ostatnia pozycja to jest zdalne kierowanie przy kierownicy... nie dam sobie głowy uciąć, ale jeszcze z rok temu jak oglądałem tą gałkę do kierownicy, to wyglądała dokładnie tak jak ta, którą macie...

A fabryczny tempomat nie miał żadnej dodatkowej linki, tylko miał inną przepustnicę, która działa tylko przy silniku 2,0T , bo tam silniczek krokowy steruje bezpośrednio przepustnicą, a nie zaworkiem w kanale obejścia.

SG76 - Pią Sie 20, 2010 22:03

Zajrzałem dziś pod maskę i wszystko jest chyba na swoim miejscu (takie przynajmniej odnoszę wrażenie) Powinna być jeszcze gdzieś elektronika od tego. Gdzie ją mogę znaleźć? Pod kierownicą po lewej stronie znalazłem schowek z bezpiecznikami i nic więcej.