Zobacz temat - [R75] Kontrola trakcji niedziałający licznik i kontrolka abs
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Kontrola trakcji niedziałający licznik i kontrolka abs

przemolka1 - Czw Wrz 16, 2010 14:14
Temat postu: [R75] Kontrola trakcji niedziałający licznik i kontrolka abs
Przeczytałem że za niedziałający licznik i palącą się kontrolke abs odpowiada czujnik w prawym przednim kole , czujnik wymieniony i usterka dalej występuje to znaczy nie dziala licznik zapala się kontrolka abs i kontrola trakcji h-ce działają tak jakby od razu był załączony abs przy hamowaniu słychać terkotanie co jest tego jeszcze przyczyną :beczy:
Boncky - Czw Wrz 16, 2010 14:31
Temat postu: Re: [r75] kontrola trakcji niedzialający licznik i kontrolka
przemolka1 napisał/a:
Przeczytałem że za niedziałający licznik i palącą się kontrolke abs odpowiada czujnik w prawym przednim kole , czujnik wymieniony i usterka dalej występuje to znaczy nie dziala licznik zapala się kontrolka abs i kontrola trakcji h-ce działają tak jakby od razu był załączony abs przy hamowaniu słychać terkotanie co jest tego jeszcze przyczyną :beczy:


czujniki ABS masz dwa jeden z przodu i drugi z tyłu, został Ci więc jeszcze jeden do sprawdzenia. Sprawdź kabel za czujnikiem z przodu, może masz gdzieś przetarty

przemolka1 - Czw Wrz 16, 2010 14:39
Temat postu: Re: [r75] kontrola trakcji niedzialający licznik i kontrolka
Boncky napisał/a:
przemolka1 napisał/a:
Przeczytałem że za niedziałający licznik i palącą się kontrolke abs odpowiada czujnik w prawym przednim kole , czujnik wymieniony i usterka dalej występuje to znaczy nie dziala licznik zapala się kontrolka abs i kontrola trakcji h-ce działają tak jakby od razu był załączony abs przy hamowaniu słychać terkotanie co jest tego jeszcze przyczyną :beczy:


czujniki ABS masz dwa jeden z przodu i drugi z tyłu, został Ci więc jeszcze jeden do sprawdzenia. Sprawdź kabel za czujnikiem z przodu, może masz gdzieś przetarty
No tak tylko że za te wszystkie usterki to mial byc odpowiedzialny ten czujnik w przednim kole , czy ten tylny też ma coś wspólnego np. za licznik
apples - Czw Wrz 16, 2010 15:20

przemolka1, http://forum.roverki.eu/v...p=494108#494108
przemolka1 - Czw Wrz 16, 2010 15:35

apples napisał/a:
przemolka1, http://forum.roverki.eu/v...p=494108#494108
Ok wyczytałem że może to być jeszcze tarcza magnetyczna na łożysku w przednim prawym kole , czy ta tarcza jest wymienna czy trzeba razem z piastą
apples - Czw Wrz 16, 2010 16:07

przemolka1 napisał/a:
Ok wyczytałem że może to być jeszcze tarcza magnetyczna na łożysku w przednim prawym kole , czy ta tarcza jest wymienna czy trzeba razem z piastą
Z łożyskiem. http://forum.roverki.eu/v...p=468554#468554
przemolka1 - Czw Wrz 16, 2010 16:30

apples napisał/a:
przemolka1 napisał/a:
Ok wyczytałem że może to być jeszcze tarcza magnetyczna na łożysku w przednim prawym kole , czy ta tarcza jest wymienna czy trzeba razem z piastą
Z łożyskiem. http://forum.roverki.eu/v...p=468554#468554
No na tym łożysku to nic niema ten pierścień to chyba siedzi na piaście? Może ktoś ma zdjęcie albo rysunek gdzie znajduje się ten zębaty pierścień od abs
apples - Czw Wrz 16, 2010 18:03

przemolka1 napisał/a:
to chyba siedzi na piaście?
Na łożysku. http://allegro.pl/lozysko...1203721526.html
przemolka1 - Czw Wrz 16, 2010 18:09

apples napisał/a:
przemolka1 napisał/a:
to chyba siedzi na piaście?
Na łożysku. http://allegro.pl/lozysko...1203721526.html
Oile ja się orjentuje to jest to pierścień zębaty podobny do pierścienia rozrusznika osadzonego na kole zamachowym tylko ze mniejszy
apples - Czw Wrz 16, 2010 18:23

przemolka1 napisał/a:
Oile ja się orjentuje to jest to pierścień zębaty podobny do pierścienia rozrusznika osadzonego na kole zamachowym tylko ze mniejszy
To poszukaj choćby w RAVE.

Pierścień podobny o którym napisałeś jest na tylnej piaście. W łożysku przednim występuje jako zabezpieczenie łożyska.

przemolka1 - Czw Wrz 16, 2010 18:32

apples napisał/a:
przemolka1 napisał/a:
Oile ja się orjentuje to jest to pierścień zębaty podobny do pierścienia rozrusznika osadzonego na kole zamachowym tylko ze mniejszy
To poszukaj choćby w RAVE.

Pierścień podobny o którym napisałeś jest na tylnej piaście. W łożysku przednim występuje jako zabezpieczenie łożyska.
to w takim razie skąd bierze sygnał czujnik abs bo z tego co się orjentuje jest to czujnik działający na zasadzie czujnika hala czyli zmianie pola magnetycznego, zabezpieczenie łożyska nie może zmiennego pola
apples - Czw Wrz 16, 2010 18:52

przemolka1 napisał/a:
to w takim razie skąd bierze sygnał czujnik
Właśnie z zabezpieczenia łożyska.

[ Dodano: Czw Wrz 16, 2010 18:52 ]
Mowa o zabezpieczeniu które przykrywa kulki. Nie o tym które zabezpiecza łożysko w zwrotnicy.

przemolka1 - Czw Wrz 16, 2010 19:01

apples napisał/a:
przemolka1 napisał/a:
to w takim razie skąd bierze sygnał czujnik
Właśnie z zabezpieczenia łożyska.

[ Dodano: Czw Wrz 16, 2010 18:52 ]
Mowa o zabezpieczeniu które przykrywa kulki. Nie o tym które zabezpiecza łożysko w zwrotnicy.
to teraz rozumiem , ale jeśli miałbym uszkodzone to zabezpieczenie to łożysko by mi się rozleciało albo przynajmniej by huczało a tu nic takiego się nie dzieje a szybkościomierz nie działa :beczy:
apples - Czw Wrz 16, 2010 19:28

Może sama bieżnia jest uszkodzona, "brudna" lub coś wtyczką kabla czujnika.
przemolka1 - Czw Wrz 16, 2010 19:48

chyba bez kompa tego nie rozgryze.dzięki za porady podjade gdzieś na komputer tylko jakim program musi być żeby to zdjagnozować
SeniorA - Czw Wrz 16, 2010 21:36

przemolka1 napisał/a:
to w takim razie skąd bierze sygnał czujnik abs bo z tego co się orjentuje jest to czujnik działający na zasadzie czujnika hala czyli zmianie pola magnetycznego, zabezpieczenie łożyska nie może zmiennego pola
czujnik w prawym przednim kole ( aktywny czujnik Halla ) , we współpracy z pierścieniem magnetycznym łożyska piasty ( pierścień-szalka , ma zatopione 48 elementów magnetycznych wytwarzających podczas obrotu koła przemienne pole ), pełni rolę czujnika ABS i czujnika sygnału prędkości VVS. Sygnał VVS przewodem biało/popielatym , pinem 6 w 12 pinowej ( czarnej ) wtyczce zegarów , jest przekazywany w postaci impulsów (w ilości 39000 na 1 milę) do modułu szybkościomierza i po przeliczeniu,
wysyłany dalej magistralą CAN do innych sterowników .

smunco - Nie Lis 09, 2014 02:26

Ja miałem podobny problem. Oczywiście w pierwszej kolejności wymieniłem czujnik ABS, ale problem pozostał. Już prawie dopadłem się do łożyska, kiedy wydedukowałem że skoro pierścień ten pełni role zabezpieczenia to nie możliwe żeby łożysko było całe. Koło się kreci, nic nie chrupie, nie buczy. sprawdzałem na podnośniku. Prawda jest taka, że okablowanie w roverkach jest marnej jakości. Idąc dalej tym tropem sprawdziłem kabel wychodzący z wtyczki, w którą wpiąłem wcześniej nowy czujnik. Okazało się, ze tego kabla jest tam od groma. Zaplatał się gdzieś bidny i przetarł. Połączyłem zerwane końce i śmiga.
Radzę najpierw sprawdzić stan przewodów bo strasznie śniedzieją i często się rwą.

AdaskoC - Nie Lis 09, 2014 07:07

Okablowanie w roverkach jest marnej jakości? Zastanowiłeś sie kolego co piszesz? :-)

Okablowanie w Roverach jest dobrej jakości. A to ze przewody od czujnika ABS czy klocków potrafią się przetrzeć / przerwać to fakt. Ale tez jesli nikt nie ruszy mocowań i zabezpieczeń tych przewodów to pozostaną one sprawne przez bardzo długi czas.