Zobacz temat - [R75] Polerowanie przednich kloszy lamp
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Polerowanie przednich kloszy lamp

pedzel - Sro Wrz 22, 2010 00:29
Temat postu: [R75] Polerowanie przednich kloszy lamp
Witam.

Koledzy i koleżanki potrzebuję porady w sprawie przednich lamp w R75.
Mianowicie zauważyłem ostatnio, że mam dziwnie porysowane klosze. Wygląda to tak jakby osiadła na nich szadź. Obawiam się, że może to być skutek używania latem preparatu na owady w sprayu...Nic innego nie przychodzi mi do głowy.

Przydały by się jakieś dobre rady "zrób to sam" jak wypolerować te klosze na glanc.
Na forum były jakieś drobne wzmianki w tym temacie, ale nie dotyczyły bezpośrednio R75.
Mam wrażenie, że klosze nie są szklane i nie chciałbym pogorszyć sprawy polerując je papierem i pastą.

Będę wdzięczny za wskazówki :neutral:
Poniżej fotki lamp.

Pzdr.

seyfer - Sro Wrz 22, 2010 08:10

klosze są plastikowe :)
Najpierw papier wodny 2000 do momentu az nie zmatujesz lampy, później tempo i na połysk polerujesz ;)

Tak na przyszłość - szybciej jest użyć zawsze szukajki :)

gustav.pl - Sro Wrz 22, 2010 18:31

Nie wiem na ile jest w tym prawdy :/ , ale słyszałem, że przy takim amatorskim czyszczeniu, klosze są pozbawiane filtrów UV i po jakimś czasie występują odbarwienia. Trzeba klosze ponownie pokryć takim filtrem by tego uniknąć.
keczu - Sro Wrz 22, 2010 19:32

Ja uzywalem (w Oplu omedze) papieru 1000, potem 2500 i na koncu tempo .Wyszlo oki. Elektryczna polerka nie potrzebna ,poprostu dluzej sobie pomachasz szmatka. To tak dla przykladu:
http://www.youtube.com/watch?v=5sZg9cj2hxI

pedzel - Sro Wrz 22, 2010 20:19

Dzięki panowie za szybką odpowiedź, podejmę temat wg waszych wskazówek i zobaczymy jakie będą efekty.

..coś mi się nie chcą fotki załączyć.

maryba - Sro Wrz 22, 2010 22:07

a miałem o to samo spytać .. ,zdązyłem nawet kupic jakiś preparat Turtle Wax do polerowania szkłą i twardych plastików


na allegro te są róze pasty to plastików

ale chyba spróbuje papierkiem

seyfer - Czw Wrz 23, 2010 14:11

samą pasta to sie zajedziesz :P najpierw papiurem :P pozniej pasta i gra. U siebie żadnych zmian nie zaobserwowałem, odbarwień także :)
gustav.pl - Czw Wrz 23, 2010 16:36

seyfer napisał/a:
U siebie żadnych zmian nie zaobserwowałem, odbarwień także :)

A kiedy je wyczyściłeś? Bo ja chciałem zrobić to samo, ale trochę "spękałem" gdy się dowiedziałem, że mogą się odbarwiać. Być może do końca nie jest to prawda, bo powiedział mi o tym gostek który robi to zawodowo i może chciał pozyskać kolejnego klienta :/

seyfer - Czw Wrz 23, 2010 17:34

ten co robi to zawodowo to poleruje to maszyną i pasta polerska. Przynajmniej mój znajomy tak się w to bawi . U siebie zabieg robiłem jakieś 2-3 miesiące temu
Dziadek - Czw Wrz 23, 2010 17:48

A tak z ciekawości, seyfer, zdejmowałeś zderzak? Myślę że tak jest łatwiej.
seyfer - Czw Wrz 23, 2010 17:53

to polerowania akurat nie zdejmowałem, trochę na sztukę na początku to robiłem, żeby sprawdzić efekt. Jak na pół godz pracy jest wg mnie przyzwoicie ale żeby zrobić wszystko na cacy rzeczywiście najlepiej zdjąć zderzak i się bardziej przyłożyć
grota10 - Czw Wrz 23, 2010 19:14

Wlasnie wrocilem z garazu po robocie.Uzywalem papieru 2000 pozniej2500 bo drobniejszego nie dostalem a na koncu tempo.efekt super tylko sie troche martwie tym odbarwianiem
Dziadek - Czw Wrz 23, 2010 20:04

grota , taka moja prośba: napisz za jakiś czas o efektach.Jeśli nic się nie będzie działo, to myślę, że nie tylko ja się za to wezmę. Moje reflektory są strasznie matowe. Dziwi mnie to nawet, bo 150 tys przejeździłem 206ką i szkła do końca były gładziutkie,chociaż przyznaję,że były jakby powleczone silikonem,tzn. wyczuwało się paznokciem miękką warstewkę.
gustav.pl - Czw Wrz 23, 2010 22:02

Dziadek napisał/a:
.Jeśli nic się nie będzie działo, to myślę, że nie tylko ja się za to wezmę.

Noooo :grin:
Dziadek napisał/a:
Moje reflektory są strasznie matowe.

Moje są i matowe, ale i lekko chropowate :sad: Jakby na kloszach osiadł odkurz po lakierowaniu :/

dzieju - Pią Wrz 24, 2010 00:24

Ja swoje zrobilem 3 dni temu ..


NAJWAZNIEJSZE Nagrzac lampy wczesniej np. sloncem :D lub nagrzewnica .

Delikatnie plaskim srubokretem odchylac i same zaczna odlazic .

Umylem szkla odkrecilem ramki niklowane w szklach i UWAGA nie myc na mokro klosza wewnatrz w okolo zarowek ODLAZI na sucho mozna delikatnie z kurzu wytrzec

Gdy juz mialem same szkla w rekach wiaderko wody :D i papiery scierne wodne najpierw jechalem 1000 do z matowienia a potem wyglazilem 2000 na koniec Polerka nie wiem czym dokladnie polerowal ale takim urzadzeniem do polerwania aut .

Wygladalo jak katowka z nakladka :D okragłą .

Szkla po papierach i umyciu w plynie juz wygladaly lepiej po polerce do bajka .

Montaz ten sam najpierw nagrzewnica klosz w okolo a potem szybko na wcisk szkla i bardzlo ladnie sie zeszlo .

nic nie paruje auto mylem juz specjalnie 2 razy :D

A swiatla duzo mlodziej wygladaja POLECAM

Roboty na 4 h :/

igorka21 - Pią Wrz 24, 2010 16:13

Kolega jakiś rok temu wyczyścił mi reflektory pastą polerską, efekt był- bo wyglądały jak nowe.
Natomiast po jakimś czasie, znów się zażółciły.
Zatem nie sądzę, że to dobry sposób, może szybki i efektowny, ale krótkotrwały

Mad - Pią Wrz 24, 2010 21:28

Po jakim czasie?

Panowie, sorry za małe odejscie od tematu ale co z polerowaniem karoserii? Powiedzmy że mam małą rysę gdzieś, czy robię to samą pastą tempo, czy najpierw papierem wodnym (jakim?), może jakaś inna pasta?

Mad.

Dziadek - Sob Wrz 25, 2010 09:48

Mad,byłbym ostrożny z tym dogłębnym polerowaniem.Miałem rysę na lewym tylnym błotniku i pastą G4 próbowałem to spolerować,tylko w przeciwieństwie do moich poprzednich autek R75 ma wierzchni bezbarwny i zaczął schodzić.Teraz wygląda gorzej niż było.
Tutaj muszą zabrać głos spece od lakieru.

Wojter - Sob Wrz 25, 2010 19:31

Odnośnie reflektorów to polecam polerowanie :D , szkła (plastikowe) są jak nowe ;] .Pół godziny roboty na jedną lampe wystarczy(podobnie jak na załączonym filmiku powyżej).
pedzel - Nie Wrz 26, 2010 10:51

Potwierdzam koledzy, polerka papierami + tempo załatwia problem :smile:

Moje lampy wyglądały naprawdę kiepsko, ale skusiłem się żeby je wypolerować wg waszych wskazówek i wyszło super.

1. papier gradacja 600 (bo miałem głębokie "wżery"),
2. papier 1200,
3. papier 2500,
4. polerka wiertarką gąbka + pasta tempo,
5. umyć,
5. przetrzeć szmatką,
6. gotowe.

Pzdr.

patrysgn - Nie Wrz 26, 2010 21:22

Koledzy to nie trzeba rozbierać całej lampy? wystarczy jak poprostu użyje papieru i pasty z zewnatrz klosza a wewnątrz już nie trzeba?
dzieju - Pon Wrz 27, 2010 10:11

Nie musisz ale ja tak zrobilem bylo sporo kurzu i efekt napewno lepszy ...
patrysgn - Pon Wrz 27, 2010 12:29

dzieju napisał/a:
Nie musisz ale ja tak zrobilem bylo sporo kurzu i efekt napewno lepszy ...
A jak zdjąłeś ten klosz od reflektora? Bo poluzowuje te zaczepy ale nawet nie chce drgnąć...prawy mam taki matowy a lewy idealnie czysty:/
dzieju - Pon Wrz 27, 2010 13:40

wczesniej w tym watku juz pisalem

Cytat:
Ja swoje zrobilem 3 dni temu ..


NAJWAZNIEJSZE Nagrzac lampy wczesniej np. sloncem :D lub nagrzewnica .

Delikatnie plaskim srubokretem odchylac i same zaczna odlazic .

Umylem szkla odkrecilem ramki niklowane w szklach i UWAGA nie myc na mokro klosza wewnatrz w okolo zarowek ODLAZI na sucho mozna delikatnie z kurzu wytrzec


HarryVip - Sro Lis 09, 2011 22:17

Czy pasta lekko ścierna z woskiem K2 TEMPO TURBO się nadaje?
Tomek1212 - Czw Lis 10, 2011 00:43

Robiłem eksperymenty przy użyciu różnych past i najlepszy efekt wychodzi po paście farecla G3. Po tempo pozostaje delikatna mgiełka. Pasty z dodatkiem wosku to nie najlepszy pomysł.
thorgalxxx - Nie Lis 13, 2011 15:19

Witam

Ja polerowałem jak koledzy piszą. Papier 1500,2000 i 2500 tylko trzeba dobrze zmatowić. I na koniec polerka mechaniczna. Nic skomplikowanego. Najlepiej ściągnąć zderzak, ale można okleić elementy blisko szkieł. Ja akurat robiłem pastą tempo. Po pół roku zaczyna znowu matowieć. Ale raczej wolę poświęcić 1h raz na pół roku niż kupić nową lampę, zwłaszcza że z europejską wersją łatwo nie jest. Teraz będę polerował farecla g3. Zobaczymy efekt po tej paście.

automechanik - Nie Lis 13, 2011 22:06

Po farecli efekt będzie lepszy i na dużo dłużej, jeśli zastosujesz jeszcze do wykończenia farecle G10.
Pasty z dodatkiem wosku nie najlepiej reagują z poliwęglanem

papirzak - Sro Kwi 18, 2012 19:07

Witam koledzy mam pytanko jak wyglądają dziś wasze lampy po tej polerce bo tez zastanawiam się czy zaryzykować i wypolerować.
grota10 - Sro Kwi 18, 2012 20:27

Moja polerka wytrzymala mozna powiedziec dwa lata.Szczerze ,nie przygladalem sie w miedzy czasie specjalnie lampa,ale ostatnio grzebalem cos przy zderzaku i musze powiedziec ze juz by sie przydalo znowu powtorzyc.Nie sa specjalnie matowe tylko zniszczone od kamyczkow i takich tam. Efekt po polerce byl bardzo dobry,zeby tylko cos wymyslec by byl trwalszy,ale ogolnie polecam.
deos - Wto Maj 08, 2012 21:55

2 lata to itak niezly okres czasu. W profesjonalnych warsztatach fachowcy zabezpieczaja reflektory odpowiednimi filtrami UV aby efekt utrzymywal sie dluzej.

W Krakowie - regeneracja reflektorów

piobzu - Czw Maj 10, 2012 00:11

Też polerowałem "oczka" w swoim autku.Świeżo po zabiegu wyglądają jak nowe,lecz po jakimś czasie efekt matowienia powraca.Czy ma,bądz zna może ktoś z was jakiś sposób na zabezpieczenie ich przed matowieniem na dłuższy czas?Są może do tego celu jakieś ogólnodostępne preparaty,czy to tylko robota dla wyspecjalizowanych fachowców?
ENU - Nie Maj 13, 2012 14:29

Poszukaj czegoś TUTAJ
na ten temat

koci_flak - Nie Maj 13, 2012 14:54

Pastę tempo nie nadaje się do polerowania lamp a tym bardziej do polerowania lakieru!!!
Jeśli ktoś nie wierzy to proszę przetrzeć tym specyfikiem nowy lakier a następnie zmyć wypełnienie z rys które pozostawił.
Stosując go na lakier mamy piękne hologramy, które można usunąć tylko profesjonalną polerką.
W przypadku reflektorów polecam drobne papiery (w zależności od uszkodzenia powierzchni reflektorów) + polerka specjalistycznym środkiem + zabezpieczenie.
Polecam forum zapodane przez ENU.
A tutaj trochę o Tempo:)
http://forum.kosmetykaaut...highlight=tempo

piobzu - Pon Maj 14, 2012 00:06

ENU napisał/a:
Poszukaj czegoś TUTAJ
na ten temat

Dzięki,bardzo ciekawa stronka.

Legwan1989 - Nie Mar 10, 2013 12:03

A co polecacie na polerkę szkieł halogenów ?
Na allegro kupiłem tlenek ceru do polerowania szkła, czekam na dostawę.
W jednej z aukcji znalazłem krótki poradnik:
http://allegro.pl/pasta-d...3067891703.html

Macie z tym jakieś doświadczenie ?

dany1107 - Nie Lis 10, 2013 20:29
Temat postu: Polerka.
Witam. Chciałbym dodac małe foto story odnosnie polerki.
Zrobiłem ją dziś,i muszę powiedziec że wyszło czadowo.
Ktoś tu napisał że przy takiej operacji zdziera się warstwę UV.
Zgadza się,tylko że to właśnie ta warstwa UV nam żółknie i wygląda jak gówn....,
także w zasadzie już większej szkody jak była nie robimy.
Na początek: papier wodny: ja użyłem 1200 i 2000, ale można nawet 800 jeśli mamy ostro zajechane klosze.
Do tego ciepła woda z odrobiną mydła, szmatka, pasta polerska do lamp i wiertarka z gąbką i wełną.
Wybaczcie że auto brudne. :roll:
Pozdro.

haszczyc - Nie Lis 10, 2013 22:54

wow super :o
thorgalxxx - Pon Lis 11, 2013 13:13

No ja też muszę znowu wypolerować. Tak naprawdę to raz w roku trzeba to zrobić jeśli już raz się robiło. Teraz używam tylko past w płynie do których nie trzeba dodawać wody jak do farecli i tak jak kolega dany oklejam zderzak i po pół godzinki zabawy cieszę się nowymi kloszami :mrgreen:
PD - Pon Lis 11, 2013 14:13

ja rowniez ostatnio robilem polerke i potwierdzam niestety raz na rok nalezy powtarzac,
teraz jeszcze bede woskowal po kazdym myciu i zobacze czy efekt utrzyma sie dluzej...
papier 800, 1200, 2000 do tego mechaniczna polerka (pasta scierna k2, nastepnie politura i na koniec wosk)

dany1107 - Pon Lis 11, 2013 17:31
Temat postu: Polerka kloszy.
PD. Kolego, możesz napisac jakiego wosku używasz na klosze? Szukałem jakiegoś specjalnego do lamp co by zabezpieczyc je jeszcze dokladniej ale niestety nic nie znalazłem. Najlepiej by było oczywiscie nałożyc coś z filtrem uv. :mrgreen:
PD - Wto Lis 12, 2013 23:23

nic wyszukanego ;] zwykly wosk z k2, nie pamietam nazwy dokladnej bo mam go w aucie i stosuje srednio raz na dwa tygodnie.
pozdrawiam

dany1107 - Sro Lis 13, 2013 18:57
Temat postu: Polerka lamp
PD dzięki kolego.Pozdrawiam.
kosaaro - Pon Lis 18, 2013 20:05

Panowie
A jak by odkręcić lampy, żeby lepiej było czyścić i polerować, nie trzeba by było obklejać i martwić o lakier wokół lamp. Czy łatwo jest zdemontować lampę ?
Czy lepiej już obkleić ?

thorgalxxx - Pon Lis 18, 2013 20:48

Jeśli twój Rover to ten ze zdjęcia to chyba nie ma problemu ze zdjęciem lamp. Ja mam 75-kę z 2000 i niestety żeby ściągnąć lampę muszę ściągać zderzak.
karolj - Pon Lis 18, 2013 21:20

A nie macie problemów z opadającym zderzakiem? Przyglądałem się Roverom 75 na ulicy i każdy miał opadnięty zderzak. Mój już kilka milimetrów zwisa. Jak dla mnie to polerka lamp jest doskonałą okazją do poprawienia zderzaka :) Mocowanie na pasie przednim jest na większych otworach do regulacji i tam to opada (wg angielskiego forum - tam jest opis krok po kroku jak ktoś to zrobił).
rafalmis1 - Pon Lis 18, 2013 22:12

kosaaro napisał/a:
zdemontować lampę ?
Czy lepiej już obkleić ?


oklejaj, ponieważ musisz zderzak demontować, aby lampy wyciągnąć

[ Dodano: Pon Lis 18, 2013 22:12 ]
karolj napisał/a:
A nie macie problemów z opadającym zderzakiem?

5 razy ściągałem i zawsze dobrze założyłem. tylko za 5 razem w dwie osoby zakładałem. Ja dociskałem, a druga zakręcała śruby na pasie

karolj - Pon Lis 18, 2013 22:22

rafalmis1 napisał/a:
5 razy ściągałem i zawsze dobrze założyłem. tylko za 5 razem w dwie osoby zakładałem. Ja dociskałem, a druga zakręcała śruby na pasie


Mówię raczej o samoczynnym opadaniu, a nie o złym montażu. Zwykle te nieruszane najbardziej wiszą. A polerka lamp to dobra okazja, żeby wyrównać ;)

kosaaro - Czw Lis 21, 2013 00:02

Eto jak trzeba demontować zderzak to lepiej już oklejać
W sobotę biorę się za to
dzięki

dukat11 - Czw Lis 21, 2013 10:03

kosaaro napisał/a:
Eto jak trzeba demontować zderzak to lepiej już oklejać
W sobotę biorę się za to


Nie demonizujmy, demontaż zderzaka to 15-20min roboty.

karolj - Sro Gru 17, 2014 16:28

Czy ktoś czyścił soczewki w poliftowych lampach? Zastanawiam się czy tam się nie marnuje sporo światła...
haszczyc - Sro Gru 17, 2014 22:51

ja czyściłem :)
karolj - Sro Gru 17, 2014 23:19

haszczyc napisał/a:
ja czyściłem :)


Jaki efekt? Dużo to pomogło? W jakim stanie miałeś odbłyśniki? Zastanawiam się czy trzeba szykować się na wysyłkę do regeneracji, czy da radę jeszcze na tych pośmigać....

sebol11 - Sro Gru 17, 2014 23:37

dukat11 napisał/a:
kosaaro napisał/a:
Eto jak trzeba demontować zderzak to lepiej już oklejać
W sobotę biorę się za to


Nie demonizujmy, demontaż zderzaka to 15-20min roboty.


Ja zawsze zdejmuję zderzak jak wymieniam żarówki i zdjęcie+wymiana żarówki+montaż zderzaka zajmuje mi max 20min

[ Dodano: Sro Gru 17, 2014 23:37 ]
karolj, a masz może jeszcze ten link do tematu na angielskim forum o tym montażu zderzaka?

haszczyc - Sro Gru 17, 2014 23:40

sebol11, jak demontujesz lampę to mam nadzieje że jeździsz bądź sam ustawiasz potem kąt padania światła?
karolj, ciężko powiedzieć bo mam xenony więc w sumie doświetlają super ;)

karolj - Czw Gru 18, 2014 10:04

sebol11 napisał/a:

karolj, a masz może jeszcze ten link do tematu na angielskim forum o tym montażu zderzaka?


Nie mam tego nigdzie zapisanego, ale w wolnej chwili poszukam.

AdaskoC - Czw Gru 18, 2014 10:42

haszczyc napisał/a:
sebol11, jak demontujesz lampę to mam nadzieje że jeździsz bądź sam ustawiasz potem kąt padania światła?


Sebastian nigdzie nie napisał że demontuje lampę, napisał tylko o demontarzu zderzaka :mrgreen:


Choć wymiana żarówek w tym aucie nie jest trudna, do trudniej dostępnych żarówek są klapki rewizyjne w nadkolach :)

HarryVip - Czw Gru 18, 2014 11:08

haszczyc napisał/a:
sebol11, jak demontujesz lampę to mam nadzieje że jeździsz bądź sam ustawiasz potem kąt padania światła?

Tolerancja mocowania lamp pozwala na ich przesuwanie (w niewielkim zakresie) wyłącznie w płaszczyźnie poziomej. Podkładki pod śrubami mocującymi pozostawiają bardzo wyraźny ślad, a co za tym idzie ponowne zamocowanie lamp w pierwotnym położeniu nie nastręcza żadnych trudności. Nie potrzeba żadnej regulacji.

longer86 - Czw Gru 18, 2014 11:30

dokładnie.... jak rozebrałem przód i poskładałem wg śladów po śrubach, pojechałem do diagnosty na ustawianie świateł to stwierdził że mógłby mnie wykasować, ale tu nie ma co ustawiać i że wszystko jest ok ;)
HarryVip - Czw Gru 18, 2014 12:40

longer86 napisał/a:
stwierdził że mógłby mnie wykasować

U mnie ustawiają światła za darmo swoim klientom. Tak samo szarpaki. Jak coś mi stuka jadę nawet kilka razy w roku i zawsze mam za free zbadane. Płacę raz w roku za przegląd i wpis do DR. :mrgreen:

AdaskoC - Czw Gru 18, 2014 14:01

HarryVip napisał/a:
U mnie ustawiają światła za darmo swoim klientom. Tak samo szarpaki. Jak coś mi stuka jadę nawet kilka razy w roku i zawsze mam za free zbadane. Płacę raz w roku za przegląd i wpis do DR. :mrgreen:


U mnie to samo ze światłami, tylko sprawdzenie zawieszenia i ukł. kier. kosztuje 20zł :)

sebol11 - Czw Gru 18, 2014 19:37

Adam ma rację bo ja zdejmuję tylko zderzak - świateł nie ruszam.Robię to dlatego ,że zaślepiłem na stałe rewizje w nadkolach bo denerwowało mnie ciągłe dokupowanie klapek i nie wiem czy to za sprawą gubienia ich czy też może komuś się podobały i sobie je zabrał do domu jak to miało miejsce ze znaczkiem w przedniej atrapie pod supermarketem :D
longer86 - Czw Gru 18, 2014 21:48

może kupowałeś ciągle swoje :mrgreen:
karolj - Sro Mar 11, 2015 00:49

sebol11 napisał/a:
karolj, a masz może jeszcze ten link do tematu na angielskim forum o tym montażu zderzaka?


Właśnie weszło mi w oczy:

http://www.the75andztclub...ead.php?t=41195

pineska - Sro Lis 25, 2015 11:56

Ja dzisiaj byłem zregenerować lampy:-) Wykonałem to w zakładzie car detailingu, koszt to 130pln za polerowanie + kwarcowanie> A oto efekt :-) Jak dla mnie super - idealna przeźroczystość :-)


http://www.tinypic.pl/eopztxmahx5y


http://www.tinypic.pl/idk2in9z2650

dawidd - Sro Lis 25, 2015 17:56

pineska napisał/a:
+ kwarcowanie
a co to ?
AdaskoC - Sro Lis 25, 2015 19:48

dawidd napisał/a:
pineska napisał/a:
+ kwarcowanie
a co to ?


$ :mrgreen:

Zapewne jakaś powłoka która ma opóźnić ponowne niszczenie lampy :)

AndrewS - Sro Lis 25, 2015 20:20

żeby efekt pracy pozostał na dłużej, trzeba lampy pokryć lakierem bezbarwnym,
wszystko wyjaśnione jest tu

https://www.youtube.com/watch?v=03y0GGTdLw4
https://www.youtube.com/watch?v=QvD4yVD5SL4

a BTW
polecam inne filmiki tego Pana
np. długookresowy test dwóch popularnych odrdzewiaczy

dawidd - Czw Lis 26, 2015 07:26

ja swoje lampy leciałem papierem na mokro od 1000-2500 później pasta G3 i tempo. Lampy jak nowe. Po 3 latach nic nie zżółkło. Przy zdemontowanym zderzaku czynność zabiera ok 1-2h
AdaskoC - Czw Lis 26, 2015 07:35

dawidd, bo to zależy zapewne od jakości plastiku z którego wykonane sa klosze. Jedne zżółkną inne nie :-)
dawidd - Czw Lis 26, 2015 14:17

AdaskoC, pewnie masz racje. A co do lakierowania - robił to ktoś na lampach ksenon ? Niektóre plastyki reagują z rozpuszczalnikiem z lakieru i potrafią sie rozpuścić, dlatego ostrożnie do tego podchodzę. Raz polakierowałem szybkę wyświetlacza ekspresu do kawy i sie rozpuscila pod wpływem lakieru bezbarwnego
sebol11 - Czw Lis 26, 2015 17:16

dawidd, tego ekspresu ze zdjęcia? ;) :D
AdaskoC - Czw Lis 26, 2015 19:21

sebol11, zaczęło się od szybki, a później cały ekspres rozpuściło, więc to raczej nie ten :D

dawidd, mam nawet jedne lakierowane xenony, ale były w UK lakierowane. Jeden jest ok, na drugim się od góry łuszczy lakier, więc oba zedrę i polakieruje na nowo po swojemu w wolnej chwili na wiosnę :)

dawidd - Czw Lis 26, 2015 21:34

sebol11, to nie ten ekspres - tego używałem prywatnie, ale to jest tandeta dla nieznających sie na rzeczy i którzy swego czasu mieli 5 tys na wydanie ;) . lakierowanie szybki zrobiłem przy siemensie eq5 - rozpuściła sie :)
cin1391 - Wto Mar 08, 2016 10:46

Mój sposób na przywrócenie kloszom życia:

1. Zdejmuję zderzak, aby nic nie przeszkadzało.
2. Bardzo dokładnie myję lampy przy użyciu wody z mydłem.
3. Osuszam lampy sprężarką i oglądam ich stan - głębokość rys, aby dobrać odpowiedni papier na start.
4. Przy głębokich rysach i wżerach startuję od papieru wodnego o gradacji 800 - drę non stop psiukając na lampę i papier wodą ze spryskiwacza i co chwila mocząc papier w wiaderku z czystą wodą, aby spłukiwać wiórki - jeżeli tego nie zrobisz, to porysujesz lampy jeszcze bardziej.
Duża ilość wody jest bardzo ważna dla poprawnego działania papieru wodnego.
5. Jeżeli rysy są płytkie, albo właściwie ich nie ma i chodzi tylko o zdarcie zmatowanej powierzchni, to startuję papierem wodnym 1200.
6. Jadę po kolei z papierami 800 - 1200 - 1500 - 2000 - 2500, cały czas obficie polewając klosz, co chwilę płucząc papier i spłukując wiórki z klosza.
7. Po każdym z papierów spłukuję klosz i wycieram go do sucha - wtedy najlepiej widać efekt działania papieru i ewentualne miejsca do poprawy.
8. Po papierze 2500 klosz po osuszeniu powinien być przeraźliwie przemglony, mleczny, ale równomiernie na całej powierzchni, bez wyróżniających się rys. To znaczy, że jest dobrze.
9. Wtedy zakładam na wiertarkę gąbkę polerską średniej twardości, moczę ją spryskiwaczem, pryskam na lampę, aby była wilgotna, nakładam na gąbkę dwa okręgi pasty polerskiej Farecla G3 i rozpoczynam polerowanie, oczywiście nie żałując wody na klosz.
10. Po żmudnym polerowaniu, dokładaniu pasty, oczyszczeniu i osuszeniu, klosz powinien zrobić się już ładnie przezroczysty, ale jeszcze nie krystaliczny.
11. Krystaliczność uzyskają dopiero po ręcznej polerce na mokro, z wykorzystaniem pasty finiszowej - może być Farecla, albo inna do finiszowania polerowania lakieru :)

Praco i czasochłonne, ale efekt zawsze jest imponujący :)