Zobacz temat - [214 Si 103 KM]Bulgotanie w zbiorniczku płynu chłodniczego
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [214 Si 103 KM]Bulgotanie w zbiorniczku płynu chłodniczego

siwy91 - Pon Wrz 27, 2010 21:11
Temat postu: [214 Si 103 KM]Bulgotanie w zbiorniczku płynu chłodniczego
Witam

Mam taki problem. Otóż w zbiorniczku bardzo bulgocze płyn chłodniczy. Wygląda to tak jakby się gotował. Niby objawy jakby poszła uszczelka pod głowicą ale płynu nie ma w oleju i w spalaniu raczej tez nie. Roverek troche kopci tylko na zimnym silniku, na ciepły 0 dymu. Samochód kupiłem pare dni temu więc nie bardzo sie w nim orientuje. Mozliwe ze po prostu układ jest zapowietrzony?

bibson3 - Pon Wrz 27, 2010 21:49

Nie chce straszyć, ale u mnie podobny objaw wywoływał nieszczelny (wyszczerbiony) blok silnika. Wymieniany był termostat, chłodnica itp. a płyn chłodniczy pomimo działającego wiatraka nadal się gotował. Problem rozwiązała wymiana bloku silnika.

P.S. Wiatrak rozumiem sie załącza a na wskaźniku temp. wskazówka wychyla się na max?

siwy91 - Pon Wrz 27, 2010 22:13

NIe, wskazówka temp. nie przekracza połowy
ADI-mistrzu - Pon Wrz 27, 2010 22:26

Sprawdź czy po nagrzaniu silnika przewodu do chłodnicy są twarde, jeśli nie to do wymiany korek w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodniczego.
face2 - Wto Wrz 28, 2010 20:33

Jeśli bulgoce ci w zbiorniczku wyrównawczym, sprawdź szczelność układu chłodzącego. Prawdopodobnie do wymiany będziesz miał uszczelkę pod głowicą. Ja ostatnio wymieniałem i poszło ponad 800 zł. Sprawdź to jak najszybciej a unikniesz dużych kosztów. Odpal też auto i poproś kogoś niech pogazuje trochę, a ty zobacz czy z wydechu nie dymi ci na biało. Jeśli tak kup i wymień uszczelkę pod głowicą. Dodatkowo sprawdź olej czy nie jest już biały i czy woda się już nie dostała.

Pozdrawiam

Harry - Wto Wrz 28, 2010 20:51

wcale nie zawsze jest,ze to hgf, prędzej to bedzie korek, jeżeli nie to szukaj dalej jakiejś nieszczelności w układzie, moze Ci się układ zapowietrza?
siwy91 - Sro Wrz 29, 2010 10:09

Dymi na biało tylko na zimnym silniku, po nagrzaniu jest spokój... Zauważyłem, że w korku od zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodniczego jest mała dysza, która o dziwo wpuszcza powietrze a nie wypuszcza...
ADI-mistrzu - Sro Wrz 29, 2010 11:55

Korek jest ciśnieniowy, tzn że trzyma cały czas szczelność, chyba że ciśnienie osiągnie jakiś tam stan krytyczny, wtedy się otwiera i go popuszcza. Tak zawór bezpieczeństwa :wink:

Jeśli szlak go trafił to cały czas puszcza ciśnienie, efektem czego jest gotowanie się wody (im wyższe ciśnienie, tym wyższa musi być temp aby woda się zagotowała).

Pozdrawiam

siwy91 - Sro Wrz 29, 2010 15:06

Dzisiaj sprawdziłem dokładnie, Roverek nawet na ciepłym silniku dymi na biało jak mu sie mocno przygazuje... Także do wymiany jest uszczelka pod głowicą. Wiecie mniej więcej jaki to będzie koszt? Kolega napisał ponad 800 zł ale chyba troszke przesadził...
gorgoroth80 - Sro Wrz 29, 2010 15:14

to zależy co miał na myśli - jak robisz uszczelkę pod głowicą powinieneś wymienić wszystkie uszczelki głowicy (kolektora ssącego, wydechowego, uszczelkę pokrywy, płynny uszczelniacz pokrywy wałków, zimery wałków), szpilki głowicy , dobrze by było przy okazji wymienić uszczelniacze zaworów - razem to 800zł jak nic (części+robocizna)
siwy91 - Sro Wrz 29, 2010 17:13

no to ładny wydatek na początek... Dzięki za pomoc
leszek95b - Sro Wrz 29, 2010 22:07

siwy91, jeśli na zimnym nie kopcił a teraz kopci to byćmoże przez uszkodzony zawór w korku poszła uszczelka pod głowicą :/

Czy ubywa płynu chłodzącego? Czy są jakiekolwiek objawy HGF poza białym dymem?

Harry - Sro Wrz 29, 2010 23:05

ja mialem zrobiony hgf i czasami tez sobie przydymi, za rboienie lacznie z obrobieniem glowicy, czyli spalnowa,e wymiana uszczelniaczy, frezowanie gniazd zaworowych, wymiana jednego zaworu, robocizna uszczelki i takie tam dałem 1860
siwy91 - Czw Wrz 30, 2010 10:17

Ciężko powiedzieć czy płynu ubywa bo jest zapowietrzony układ więc ten płyn ciągle skacze. Raz jest poniżej min. a raz powyżej... Po za białym dymem innych objawów nie ma... a jest taka możliwość, że silnik dostaje za dużo paliwa? Np. uszkodzony czujnik temp. cieczy albo cos podobnego?
ADI-mistrzu - Czw Wrz 30, 2010 11:20

Przy uszkodzonej sondzie lambda albo wtryskiwaczach może dostawać nadmiar paliwa.
Harry - Czw Wrz 30, 2010 11:35

no to odpowietrz układ i zobacz sonde tak jak powiedział ADI-mistrzu
siwy91 - Czw Wrz 30, 2010 16:53

dodam jeszcze że jak na 1.4 to dużo pali, mianowicie około 8 litrów
ADI-mistrzu - Czw Wrz 30, 2010 17:00

Pewnie od niedawna masz samochód.
Te silniki są inne od pozostałych, jeśli ktoś nie potrafi nim jeździć to i 10l spali (mi na początku palił 10.5l), ale po przyzwyczajeniu się do silnika i nieco zahamowania w wciskaniu pedału gazu można zejść i poniżej 6l.

To że wyszło Ci 8l to całkiem normalne, pewnie po mieście jeździłem tylko, więc wynik nawet dobry.

Harry - Czw Wrz 30, 2010 17:09

8 litrów to dla Ciebie duzo? jak na ta pojemność? matiz tyle potrafi spalić w mieście
siwy91 - Sob Paź 02, 2010 11:17

samochód został odstawiony do mechaników, którzy stwierdzili, że nic nie wskazuje na to żeby uszczelka była walnięta. Okazało się, że układ chłodniczy był zapowietrzony poprzez nieszczelne przewody gumowe jak i metalowe dlatego samochod miał takie dziwne obajwy... Jak udało mu sie odpowietrzyć to zaraz znowu sie zapowietrza i tak w kółko. Dzięki za pomoc
Harry - Sob Paź 02, 2010 14:17

Cytat:
szukaj dalej jakiejś nieszczelności w układzie, moze Ci się układ zapowietrza?

a nie mówiłem :razz: