Zobacz temat - [R75] Stuki zawieszenia
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Stuki zawieszenia

kris-tofer - Pią Paź 01, 2010 20:34
Temat postu: [R75] Stuki zawieszenia
Witam
ostatnio najprawdopodobniej przy prawym przednim kole są słyszalne bardzo wyraźnie stuki w zawieszeniu, jakby miał straszne luzy na tulei wahacza.

Wróciłem dopiero ze stacji diagnostycznej i panowie nie znaleźli żadnych luzów w zawieszeniu. Dwa tygodnie temu na przeglądzie zbadano amortyzatory, miały ponad 70% sprawności, ale wtedy jeszcze nic nie stukało.

Obstawiam amortyzator właśnie, lub poduszkę amortyzatora, bo jeśli w zawieszeniu luzów nie ma, to co innego? Nie są to na pewno stuki pochodzące od łożyska amortyzatora.

Proszę Was o opinię, porady, może ktoś miał podobny przypadek?
poduszki silnika i skrzyni sprawne.

Kot - Pią Paź 01, 2010 23:11

moze poducha silnika, albo wieszak tlumika dal zada i tlumik mluci Ci o podloge ;)
kris-tofer - Pią Paź 01, 2010 23:24

to nie to, poza tym:
kris-tofer napisał/a:
poduszki silnika i skrzyni sprawne.

Kot - Pią Paź 01, 2010 23:45

ze swojego ubogiego doswiadczenia moge powiedziec tak... nie zawsze szarpak pokaze wszystko wiec czasem lepiej sprawdzac stara metoda ;)
apples - Sob Paź 02, 2010 08:24

1. Poduszka lub łożysko MacPersona - do sprawdzenia podczas testu amortyzatora. Kiedy maszyna trzęsie kładziesz rękę na poduszkę i ewentualne luzy będzie czuć pod ręką. Możesz zrobić to bujając przodem auta, ale bardzo ciężko rozbujać i wyczuć przy sprawnych amortyzatorach.
2. Drążek stabilizatora. Na szarpakach ciężko do sprawdzenia. Najlepiej kołysać mocno auto na boki, a druga osoba sprawdza.
3. Sprawdź dokręcenie śrub na wahaczu, poduszki amortyzatora oraz amortyzatora do poduszki.
4. Osłona silnika.
5. Zbiorniczek płynu spryskiwacza. U mnie telepał się na wszystkie strony.
6. Gumy drążka stabilizatora.

Dziadek - Sob Paź 02, 2010 09:34

Bardzo często zdarzały mi się stuki od łącznika stabilizatora. Tego typu koszmar to domena 206ek i focusów. W tym roku w R wymieniłem na nowe i jest cisza. Na stojących kołach tego nie wyczujesz,najlepiej lekko unieść budę na lewarku,ale nie całkiem i poruszać prętem łącznika- może wyczujesz luz. Na diagnostyce bardziej zwracają uwagę na inne elementy zawiechy.
kerbi - Sob Paź 02, 2010 13:30

Potwierdzam to co kolega wyżej pisze, dzisiaj właśnie wymieniłem łączniki stabilizatora (DELPHI) koszt 75 za sztukę plus wymiana obu 20 złotych. Cisza jak makiem zasiał, a stukały bardzo mocno zwłaszcza przy wolnej jeździe.
kris-tofer - Sob Paź 02, 2010 16:41

Niestety panowie, ale żaden z Was nie trafił w cel przyczyny stukania w moim aucie. Apples był blisko ale to nie to. Pisałem, że wszystkie elementy zawieszenia mam nowe, sztywne i po kilku przeglądach.
Dziś okazało się, że odkręciła mi się tuleja wahacza, nie do końca oczywiście, bo już by mnie nie było pewnie, ale śruby poszły do góry po około 0,5cm

Dokręciłem i to koniec tej historii.

Dzięki wszystkim za chwilę zadumy nad moim problemem :)

apples - Sob Paź 02, 2010 16:45

kris-tofer napisał/a:
Dokręciłem i to koniec tej historii.
Trzeba było dokręcić na płyn blokujący śruby - np. Loctite 243 :wink:
keczu - Sob Paź 02, 2010 17:18

kris-tofer napisał/a:
Apples był blisko ale to nie to.

Tak, bo napisal zeby sprawdzic caly przedni zawias , to cos PRAWIE trafil. :razz:

kris-tofer - Sob Paź 02, 2010 17:21

keczu,
apples napisał/a:
Sprawdź dokręcenie śrub na wahaczu

apples - Sob Paź 02, 2010 17:22

keczu napisał/a:
Tak, bo napisal zeby sprawdzic caly przedni zawias , to cos PRAWIE trafil.
apples napisał/a:
3. Sprawdź dokręcenie śrub na wahaczu, poduszki amortyzatora oraz amortyzatora do poduszki.


:hahaha:

kris-tofer - Sob Paź 02, 2010 17:27

keczu, widzę, że nie masz dosyć :)

Ja uważam mój temat za zamknięty, ponieważ moja sprawa została doprowadzona do szczęśliwego zakończenia :)

[ Dodano: Sob Paź 02, 2010 17:27 ]
Tym samym proszę moderatora o zamknięcie tematu.